Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Valpen er holdt av, og da ikke av meg :P Oppussingen har jeg egentlig penger til alt, det skal jo faktisk gjøres ting nå til uken!

Men det vet jo ikke Internetten, han vil bare pushe penger på deg :D

Jeg fryser på de nakne tærne. Da er det vel på tide å vaske sokker. Men jeg fant ingen i skittentøyskurven. Det er litt mer enn gjennomsnittlig sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Siri skrev:

Neida, de trenger ikke det. Siden gubben tydeligvis ikke er så himla interessert, så er det vel heller ikke noe poeng i å tvinge ham til å gjøre ting med valpen. De får sikkert god nok tilknytning til hverandre iom at de bor sammen. Det holder lenge, det :)

Og jeg holder på å skrive et plandokument (eller planbeskrivelse) som slike som deg skal vurdere og gå gjennom for å se om vi gjør nok for naturmangfoldet i akkurat det prosjektet :D

Og vi kommunepolitikere hadde jaggu ikke kommet langt uten sånne dokumenter fra fagfolk! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fillerya skrev:

Har funnet et for godt til å være sant hus. Hvorfor skal husene vi faller for være så dårlige vedlikeholdt? Det hjelper ikke at det er innafor budsjett, veldig stort, ha dobbel garasje og stor hage midt i byen med gangavstand til en evt ny jobb når det trenger ny drenering, nytt elektisk snart nytt bad og snart nytt kjøkken. Det har noen råtten bekledning og for dårlig isolert på taket. Men sånn er det vel med over 100 år gamle villahus. Det ser veldig fresht ut på bildene, men når man leser tilstandsrapporten blir man jo vettaskremt og lurer på hvordan det i det heletatt kan henge sammen :P

 

Vi er så sinnsklt kresne... Hvor mange millioner koster det å totalrenovere et hus?

Tilstandsrapporter ser ofte skumle ut, der skal man jo ta med absolutt alt som ikke er 100%. En del ting må man gjøre noe med hvis det er dårlig (fuktskader, tak, vinduer, isolasjon, elektrisk anlegg, rørsystem), andre ting kan vente til man har råd. Jeg har vel brukt 800 000 på oppgradering hittil, og jeg har gjort mye: Helt nytt tak, nytt ytterpanel, ti nye vinduer, to nye verandaer med verandadører og verandatrapp, totaloppussing av peisestue, peis, pipe og inngangsparti. Har vært heldig med håndverker på det meste av arbeidet, han er flink til å få mye ut av pengene. Jeg skal etter hvert renovere både bad og kjøkken, men det er ikke noen bråhast, Tar det når jeg får spart opp litt penger. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man konkludere med det at Krutsi er fortsatt hormonell når ting ender med å sende sinna-melding på vakttelefonen til teknisk vakt i kommunen, fordi det ikke er strødd i bakken her.. 

Hadde heldigvis såpass selvdisiplin at jeg ikke ringte, for da hadde jeg tørnet.. Såpass i artig humør at jeg gadd ikke å prøve mer enn 2 ganger heller og ringte gubben som kom ut og berget seg så vidt opp bakken.. Som nesten gjorde humøret mitt bare værre :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønner hvorfor jeg har lyst til å flytte.

Leiligheten er for mørk. Jeg kan se minst to steder der vi burde ha satt opp en lampe til, hvis vi bare hadde eid... Den jeg vil flytte til, har jeg jo ikke sett :lol: Men jeg er sikker på at den er lysere. Den er i hvert fall større, så vi har plass til flere stålamper! Og den har diiigre vinduer med nydelig utsikt over HELE Oslo, ikke bare blokka på den andre siden av veien. I tillegg er sofaen her for massiv, men det er ikke vits i å bruke masse penger på en sofa som kler en leilighet vi kommer til å flytte fra om bare noen år. En litt større stue kunne tålt denne sofaen...

Ååh, jeg vil ha ny leilighet! :lol: Helst vil jeg kjøpe, men vi hadde tenkt å kjøpe noe utenfor Oslo, og det passer dårlig med at jeg skal være på Blindern over et år til, og ikke har jobb etter sommeren... :getlost:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghhh. Nå er jeg lei av å vente på ting jeg har betalt for!!! Mangler 10kg kattemat, refleksvest til Bjørn, 5kg erteflak og en stor pakke CareFresh. Har ventet i et par uker allerede (5 uker for to av tingene). De andre varene har jeg fått da, men alle disse tingene var det tomt for på lager så jeg måtte vente. Jada greit nok det, men var da voldsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingidano skrev:

Del opp kjøpet i to forsendelser? Har gjort det de gangene eg har kjøpt mer enn en sekk. De fleste storsekkene koster over 500,- og har gratis frakt. 

*Klaske panna*.... DET var jo selvsagt en lur løsning :flowers:

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Og vi kommunepolitikere hadde jaggu ikke kommet langt uten sånne dokumenter fra fagfolk! :ahappy:

Nei, det er vel i grunnen sant :ahappy:

51 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Selvsagt! Noen av oss liker å ha ting som det alltid har vært emoji851.png

Også er det jo ingen grunn til å gjøre ting annerledes når man selv har funnet den beste løsningen :aww:

Du vet du har laget den ultimat gode middagen når du nesten er lei deg for å ha spist opp alt sammen - etter tre dager med det samme på menyen :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg ler av Symra. Hun fikk en reke av meg, det måtte vel være snavvel, trodde jeg. Hun la den på gulvet, sniffet på den, og så rullet hun seg på den! Den luktet fælt, altså egnet den seg for rulling. :lol:

 

:lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Tilstandsrapporter ser ofte skumle ut, der skal man jo ta med absolutt alt som ikke er 100%. En del ting må man gjøre noe med hvis det er dårlig (fuktskader, tak, vinduer, isolasjon, elektrisk anlegg, rørsystem), andre ting kan vente til man har råd. Jeg har vel brukt 800 000 på oppgradering hittil, og jeg har gjort mye: Helt nytt tak, nytt ytterpanel, ti nye vinduer, to nye verandaer med verandadører og verandatrapp, totaloppussing av peisestue, peis, pipe og inngangsparti. Har vært heldig med håndverker på det meste av arbeidet, han er flink til å få mye ut av pengene. Jeg skal etter hvert renovere både bad og kjøkken, men det er ikke noen bråhast, Tar det når jeg får spart opp litt penger. :)

 

Så godt å høre!

Ja det er skummelt med tilstandsrapporter. Mye av det som er merket med rødt dvs utbedring som må gjøres asap, er enkle ting som avtrekk og utlufting på bad og soverom. Det er forhåpentligvis bare å smekke opp selv. Samt et vaskerom, med for dårlig helling på gulvet, men det kan jo pusses opp uten å gjøre rommet til et våtrom.

Jeg er helt sikker på at om vi går for dette huset, så blir det alt for dyrt fordi tomten er så stor at en utbygger sikkert får plass til en tomannsbolig i hjørnet. Så vi håper at en gammel by/kommune grensesten fra 1800-tallet som står i hagen er fredet :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri skrev:

Skikkelig globetrotter også liksom :lol:. Det minner meg om at passet mitt har gått ut, det også... må kanskje fornye jeg også da, men ikke for det - jeg driver jo ikke med sånn reising akkurat, jeg heller :lol:

Nei, jeg var på Tsjekkoslovakia i 1992, Hellas i 2004 og nå skal jeg til Spania med mamma og pappa.. Dvs at det er 12 år mellom hver gang jeg trenger pass, det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel. Fikk nettopp "svar" på AD- bildene til Aron.. der sto det "retur av røntgenbilder. Kommentar: disse rasene bedømmes ikke for AD".

WHAT? tror noen på nkk var drita.. skjønner ikke hva de strever med?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg var på Tsjekkoslovakia i 1992, Hellas i 2004 og nå skal jeg til Spania med mamma og pappa.. Dvs at det er 12 år mellom hver gang jeg trenger pass, det :lol: 

Nei, du skal vel ikke akkurat beskyldes for å renne ned dørene i andre land :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Monikawt skrev:

Veeel. Fikk nettopp "svar" på AD- bildene til Aron.. der sto det "retur av røntgenbilder. Kommentar: disse rasene bedømmes ikke for AD".

WHAT? tror noen på nkk var drita.. skjønner ikke hva de strever med?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

:blink: Nå tror jeg det må ha skjedd en misforståelse. Det er nå ikke slik at enkelte raser ikke bedømmes. Merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Monikawt skrev: Veeel. Fikk nettopp "svar" på AD- bildene til Aron.. der sto det "retur av røntgenbilder. Kommentar: disse rasene bedømmes ikke for AD".

WHAT? tror noen på nkk var drita.. skjønner ikke hva de strever med?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

:blink: Nå tror jeg det må ha skjedd en misforståelse. Det er nå ikke slik at enkelte raser ikke bedømmes. Merkelig..

akkurat det jeg tenkte.. det ble jo lest av AD på drever i fjor vet jeg (selv om det bare var en [emoji14] )

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monikawt skrev:

akkurat det jeg tenkte.. det ble jo lest av AD på drever i fjor vet jeg (selv om det bare var en emoji14.png )

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

De leser jo av på blandingshunder også om man vil, så veldig snålt og bare nope...ikke drever... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Nå sier gubben at man plutselig ikke kan dømme folk utfra hvor de kjøper hund ifra.. Spesielt hvis de ikke er aktiv i hundemiljøet.. 

For no tull :aww: 

Jeg er enig jeg :P

Det er vi som er litt rare hvis man skal se sånn objektivt på det :P

 

Noen ganger her i livet er det egentlig litt allright å ha en hund som ser "skummel " ut. 

Som når han som har gått rett bak oss hele veien uten at Toddy har oppdaget det slipper bikkja si rett opp i ræva til Toddy når han stopper for å drite. 

Toddy snudde seg jo , og jammen meg virket stoppknappen på snella likevel gitt ! Han klarte tilmed å sveive den inn i et voldsomt tempo plutselig! 

Jepp, jeg lo litt inni meg... Reverumpa til Toddy ser tydeligvis langt hyggeligere ut enn ansiktet :lol:

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ler av Symra. Hun fikk en reke av meg, det måtte vel være snavvel, trodde jeg. Hun la den på gulvet, sniffet på den, og så rullet hun seg på den! Den luktet fælt, altså egnet den seg for rulling. :lol:

 

:lol: Sånn gjør Thorvald og :lol: Ikke på ting som lukter vondt (heldigvis), men endel ting han får må rulles på først :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monikawt skrev: akkurat det jeg tenkte.. det ble jo lest av AD på drever i fjor vet jeg (selv om det bare var en [emoji14] )

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

De leser jo av på blandingshunder også om man vil, så veldig snålt og bare nope...ikke drever... [emoji33] 

Ja, veldig rart. Skjønner ikke hva greia er jeg. Om bildene kom i retur pga de ikke kunne leses av så hadde det vel stått noe annet regner jeg med?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...