Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

På jobbturer får jeg fly SAS plus, og syns bare det er digg jeg! Får godteri, fast track og prioritert bagasje, lett å glede jeg :lol: Så har blitt godt vant, vanlig er jo nesten nedtur. Neida. Kanskje litt :icon_redface: Men når jeg bestiller sjøl er jeg litt mer gnien gitt :teehe: 

har ikke prøvd business, broren min har flydd det litt (sånn eurobonus-spare-kar), blant annet til Hawaii, da er det nok verdt det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som ble pågrepet for en skyteepisode i Oslo satt ved siden av søskenbarnet mitt på bussen da han ble pågrepet :|  Creepy å tenke på alle de farlige menneskene man kan krysse vei med i løpet av livet, enten man vet det eller ikke...

Akkurat nå har jeg litt vondt i magen av at hundene blir så mye alene i morgen, gruer meg skikkelig faktisk. Tenkte å stå opp en time tidligere for å gå tur før jobb, men det er så trasig å bare komme innom for lufting og mat etter jobb og så dra igjen :no: Er jeg alene om å være så hønemor? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno på 4 1/2 mnd har aldri tatt buss før og er fortsatt urolig i bil. Jeg har en mulighet til å være med på miljøtrening i morgen med en gjeng der det er stødige hunder han hadde hatt godt av å treffe, men: jeg har ikke lappen og gubben vil ikke kjøre (han kjørte oss til og fra valpetrening i dag). Buss tar en halvtime hver vei. Ville dere tatt bussen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi skal være med klassen min og meg på tur i skogen i morgen. 5 timer ca. og det er meldt pøseregn. Hva gjør matmor? Jo, hun syr en regndress til bikkja. Jeg har aldri vært så stolt noen gang. At jeg brukte pappas gamle regnjakke til å sy om trenger jeg ikke å fortelle han. :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slette eviglang quote

Apropo forskjellige klasser, vet du hvordan det er å oppgradere på qatar airways?

Skal fly med de t/r bangkok og vurderer å oppgradere på vei hjem når jeg skal direkte på jobb - dersom det er verdt det i forhold til pris og komfort hehe

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tonje skrev:

Akkurat nå har jeg litt vondt i magen av at hundene blir så mye alene i morgen, gruer meg skikkelig faktisk. Tenkte å stå opp en time tidligere for å gå tur før jobb, men det er så trasig å bare komme innom for lufting og mat etter jobb og så dra igjen :no: Er jeg alene om å være så hønemor? :icon_redface:

Nei, jeg synes det er ekkelt og får skikkelig dårlig samvittighet.

Ups, I did it again! Glemte å ta av tispetrusa da jeg kveldsluftet Symra. Hvis noen så oss på vei hjemover så trodde de vel bare at jeg bar på en hundepose, ikke en våt tispetruse. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tonje Synes også det er ekkelt å forlate hunden så mye. Hadde et par lange skoledager til 21-22 i fjor. Heldigvis fikk jeg hjelp med litt pass da. Kjenner jeg har ekstra lett for å tilbringe studiedagene hjemme for tiden.. :( 

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ups, I did it again! Glemte å ta av tispetrusa da jeg kveldsluftet Symra. Hvis noen så oss på vei hjemover så trodde de vel bare at jeg bar på en hundepose, ikke en våt tispetruse. :icon_redface:

Vel, hele familien min også. Skulle liksom bare være snill og slippe ut frøkna i line slik at hun fikk tisse og evnt... Aldri har den tispetrusa fått mer vask enn når jeg har vært hjemme :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ekke den tøffeste saken i skuffen når det gjelder Skummel film og slikt, men allikevel er jeg jo ikke smart nok til å la være.. Så i kveld ser jeg Jordskott.. 

Jeg begynner å bli ødelagt i nervene, for jeg setter meg jo ikke veldig inn i settingen liksom :lol: 

 

så trenger jeg jo ikke å nevne at jeg ikke er ferdig med episode nr 2 engang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Jeg har kjørt sånn VIP first class med SAS 2 ganger med xn  ( toppsjef i Nordea = frynsegoder og endel sånne flypoeng ), jeg ble ikke imponert.  Dette er noen år siden da, mulig det er blitt bedre. Vi var i et eget rom på Gardermoen og det var drit kjedelig :P 

Jeg er ikke særlig glad i champagne og stille rom med masse dresskledde important People da. Og flysetet opplevde jeg som relativt ordinært,  bare mye bedre plass.  Men dette er vel typ 7-8 år siden , det har muligens blitt oppgradert siden da.

 

Vondt i hodet :( Det går så mye drit på jobb nå at jeg blir rent nervøs! 

Men bwæææ! Det heter Business Class! oneoneone!!111 :P Se på det som hvis noen skriver chivævæ eller kaller en terv for schäferblanding ( @Lunatic :lol:  ), bare for en flynerd. Man må ha rett definisjon, ellers gjør det vondt i nerde-OCD'en. (Ment humoristisk). But you are right; SAS har nettopp oppdatert kabinen, så det er i verdensklasse nå. I forhold til det som var før, det var skikkelig gammeldags. Nå er den bedre enn Emirates sin business class, og det er litt big deal. Eget rom på GM = lounge. Greia er at om man flyr mye (~100flights året) så er det SYKT deilig å ha de fordelene. Og når du blir forsinket. Det er så godt å kunne gå opp i loungen og slappe av når du er stuck på GM i 3 timer, istedet for å sitte i bråkete støy nede i terminalen. Og gratis mat hjelper veldig på, særlig på GM hvor et pizzastykke koster 100spenn. Urk. Jeg drikker ikke champis (som du ser på bildene ovenfor) - så der er jeg helt med deg. Men å kunne ligge og sove er uvurderlig. Klarer ikke sove i økonomiklasse (sittende), får bare vondt i nakken. På 10-11 timers flyreiser er det sååååååå deilig å først spise en god middag, for så å legge seg ned og sove i en rolig og avslappet kabin. Elsker den følelsen :wub:   (men så er jeg spesielt interessert da :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, turbogutten skrev:

Apropo forskjellige klasser, vet du hvordan det er å oppgradere på qatar airways?

Skal fly med de t/r bangkok og vurderer å oppgradere på vei hjem når jeg skal direkte på jobb - dersom det er verdt det i forhold til pris og komfort hehe

La meg spørre en venn, jeg har aldri flydd qatar selv. Usikker på hvordan det fungerer med oppgraderinger hos de :) Har du noen bonuspoeng hos oneworld (british airways, finnair etc?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avlevert Marko til et prøvedøgn på pensjonat, sånn at han kjenner seg igjen i påska. Tror det kommer til å gå helt fint, men hønemor savner vofsi allerede og lurer på hvordan han har det... Men han likte dama som jobber der veldig godt, så dette blir sikkert bra. Hun kommenterte faktisk på at han er lettbestikkelig, og ja, det er han. Jeg har vært på fellestrening hvor han har lurt seg til godis hos andre i pausen, og heller hatt lyst til å henge med den personen enn meg, den illojale fjompen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde visst bedre enn å tro på at vi deler på ansvaret for hunden. Hadde det vært opp til ham hadde valpen ligget i senga si hele dagen bortsett fra de få gangene gubben syns det passer å gå tissetur. Ikke vil han være med på valpekurs, det kræsjer med quiz og er det jo klart hva han velger. Han kan kjøre meg dit da, siden han likevel skal til byen da. Må finne skyss  hjem dog. Hans løsning er å spørre foreldrene sine. Valpetrening er kjedelig, men han kan kjøre meg dit. Miljøtrening gidder han ikke, det tar for lang tid. Ikke gidder han å kjøre meg dit heller, han kjørte jo til trening i dag.

Ikke misforstå, jeg forstår at han er sliten etter jobb og heller vil slappe av på kvelden enn å være med på hundeting... Men pokker, valpen trenger de her tinga. Og gubben og valpen trenger å gjøre ting sammen om de vil ha noen tilknytning. 

Ikke minst, jeg trodde vi kjøpte hund som et felles prosjekt, noe som skulle gjøre familien vår komplett... Hittil har han ikke foret valpen en eneste gang, ikke stått opp om natta med ham, ikke en eneste gang gått ut med ham på eget initiativ. Han kan strekke seg til å tilby seg å gå om jeg sier jeg må ut med Uno, noen ganger blir han med om jeg spør han direkte om vi kan gå ut sammen. Jeg er ikke sikker på om jeg ville gått med på å få hund om jeg hadde visst det skulle bli sånn.

Utblåsning over...

Sukk. Sliten. Og litt lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, må tilbake til dyrlegen på torsdag fordi ene blodprøven ikke funka. Må sjekke stoffskifte og sånt igjen, og en kul hun har på halsen. Aldri hørt om spyttkjærtelstein før I dag engang.

...og jeg bulka bilen. Møkkadag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pixie skrev:

Uno på 4 1/2 mnd har aldri tatt buss før og er fortsatt urolig i bil. Jeg har en mulighet til å være med på miljøtrening i morgen med en gjeng der det er stødige hunder han hadde hatt godt av å treffe, men: jeg har ikke lappen og gubben vil ikke kjøre (han kjørte oss til og fra valpetrening i dag). Buss tar en halvtime hver vei. Ville dere tatt bussen?

Det spørs litt på typen valpen din er, men vi hadde verken førerkort eller bil når vi fikk valpen, og busset til og fra valpekurset (2 busser på 10 min hver, bussbytte, samme hver vei) fra han var 11 uker gammel, det gikk helt fint, hadde vel 1 eller 2 bussturer før den turen. 

1 minutt siden, Pixie skrev:

Burde visst bedre enn å tro på at vi deler på ansvaret for hunden. Hadde det vært opp til ham hadde valpen ligget i senga si hele dagen bortsett fra de få gangene gubben syns det passer å gå tissetur. Ikke vil han være med på valpekurs, det kræsjer med quiz og er det jo klart hva han velger. Han kan kjøre meg dit da, siden han likevel skal til byen da. Må finne skyss  hjem dog. Hans løsning er å spørre foreldrene sine. Valpetrening er kjedelig, men han kan kjøre meg dit. Miljøtrening gidder han ikke, det tar for lang tid. Ikke gidder han å kjøre meg dit heller, han kjørte jo til trening i dag.

Ikke misforstå, jeg forstår at han er sliten etter jobb og heller vil slappe av på kvelden enn å være med på hundeting... Men pokker, valpen trenger de her tinga. Og gubben og valpen trenger å gjøre ting sammen om de vil ha noen tilknytning. 

Ikke minst, jeg trodde vi kjøpte hund som et felles prosjekt, noe som skulle gjøre familien vår komplett... Hittil har han ikke foret valpen en eneste gang, ikke stått opp om natta med ham, ikke en eneste gang gått ut med ham på eget initiativ. Han kan strekke seg til å tilby seg å gå om jeg sier jeg må ut med Uno, noen ganger blir han med om jeg spør han direkte om vi kan gå ut sammen. Jeg er ikke sikker på om jeg ville gått med på å få hund om jeg hadde visst det skulle bli sånn.

Utblåsning over...

Sukk. Sliten. Og litt lei meg.

Og æsj :hug: Det der er veldig sårt når man har et ulikt utgangspunkt. Hos oss er voffsen felles prosjekt, vi kjøpte fordi vi begge ville ha, og hadde blitt trist om mannen bare hadde droppet å engasjere seg vet jeg, samme hvor mange som har det sånn at hunden er bare den ene sin. Håper han snart ser valpen mer som noe spennende enn bare til bry, og at dere finner ut av det og får til en ordning som fungerer for dere :hug: 

 

@Tekopp :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pixie skrev:

Og gubben og valpen trenger å gjøre ting sammen om de vil ha noen tilknytning. 

Neida, de trenger ikke det. Siden gubben tydeligvis ikke er så himla interessert, så er det vel heller ikke noe poeng i å tvinge ham til å gjøre ting med valpen. De får sikkert god nok tilknytning til hverandre iom at de bor sammen. Det holder lenge, det :)

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Call me crazy, men jeg gleder meg til å sitte i møte i kommunen i hele morgen. Jordvern og vern av områder med stort biomangfold på plakaten. Mye å lære av kunnskapsrike folk, og interessante diskusjoner med andre politikere. :ahappy:

Og jeg holder på å skrive et plandokument (eller planbeskrivelse) som slike som deg skal vurdere og gå gjennom for å se om vi gjør nok for naturmangfoldet i akkurat det prosjektet :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...