Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

Skrevet
1 time siden, MarieR skrev:

Ser gjennom gamle bilder i fotobøtta, og tenker tilbake på alle de fine turene jeg hadde med han her. Herlighet så mange grå hår han ga meg, men han lærte meg enormt mye og innerst inne var han en skikkelig godgutt :wub:

photo DSCF5424.jpg

Åh, buhunder har så flott uttrykk :wub:

......ligger vi på lading til kurs i morgen. Natta :yawn:

• Like 1
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Guest Belgerpia
Skrevet
48 minutter siden, Line skrev:

Fant det :D

Hva er forresten greia med at drektige tisper sitter og stirrer tomt ut i lufta?..

Det lurte jeg også på når Hermine var drektig.  Plutselig satt hun bare rett opp og ned og stirret tomt ut i lufta. Lenge.

Skrevet
3 minutter siden, Belgerpia skrev:

Det lurte jeg også på når Hermine var drektig.  Plutselig satt hun bare rett opp og ned og stirret tomt ut i lufta. Lenge.

Det hender seg hun setter seg på fanget mitt med to labber i brystet på meg, og bare ser tomt på meg også. Det er nesten litt creepy :lol: 

Guest *Kat84*
Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

De er enkle sånn :lol:. Lukte, pisse, spise, sove... det er livet, det :D 

Det er hund man skulle vært! :D

Tenkte jeg skulle gjøre noe av det samme nå :aww:

Skrevet

Er så fornøyd med hundene :D Knerten har ikke vært borti hunder før, så å komme hit med en stor og en liten hund er jo såklart skummelt. Knerten freser når han går forbi, men hundene bryr seg ikke. Vanvittig deilig å ikke måtte stresse over dem - for jeg vet de ligger rolig eller går bort når han kommer uansett :D Og hvis jeg sitter og koser med Knerten ber jeg hundene gå og legge seg et annet sted så han skal slappe av mer, og det gjør de. :D 

• Like 1
Skrevet

Jeg vet mange her inne er imot slike "ber på mine knær-hjelp" til å like et bilde i en fotokonkurranse, men samtidig vet jeg at det har hjulpet soniser å vinne slike før, så jeg gir det en sjanse en gang til! Nå med direktelink!

Dette tar 10 sekunder. Trykk på linken, bla helt ned, og lik bildet av Nora, sort hvit border collie.

https://m.facebook.com/200728893287581/photos/a.204950326198771.61604.200728893287581/1246621155365011/?type=3&comment_id=1246707895356337&notif_t=like&ref=m_notif

Vi ligger på andre plass med bare åtte dager igjen!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Å jeg som trodde slike ikke var lov...Da slenger jeg ut en link jeg og ;) Første gang vi er med så håper på mange likes ;) Og da har jeg har så klart klikket på Nora ;)

Guest Klematis
Skrevet

Hehe. Mamma begynner å få skikkelig sans for Biz. Hun er ikke spesielt begeistra for at jeg har to hunder, og hadde vel egentlig bestemt seg litt for at hund nummer to ikke var noe særlig. Hun hadde i hvert fall ikke tenkt å bli kjent med den enten den het Erica eller Bizi. 

Men,i det siste så har mamsen mykna litt opp, og har vært med oss på noen turer. Så i går kom mamma selv med forslaget om at hun kunne gå tur med Biz mens jeg malte kjøkkenet til broder'n. Da hun kom tilbake spurte jeg om snuppa hadde oppført seg pent, og mamma sa hun ble både imponert over innkallingen, og at hun er en "så grei og snill og fin hund."

Jepp mamsen, hun er det!:ahappy:

Skrevet

Juhu! Sambo har våknet,  da blir det snart skitur!  

Bikkjene er rastløse,  så det var nummeret før jeg vekte han. De hadde verdensmesterskap i GåIVeien når jeg vasket gulvene   

• Like 1
Skrevet

Sånn, soverom vasket og bestemte meg for å ta ned alle sløyfer og bilder på hunderommet. Snekkeren bestemte seg jo for å ikke dekke til noe med plast når han pusset trapp.... smart. Så jeg nyser og huden er tørr. Alt er jo fullt av støv, så like greit å vaske ting og pakke litt småting bort. Blir tomt på hunderommet da :P 

Tror dette blir en vaske og rydde dag utenom en tur i skauen etterhvert. I morgen skal jeg på CO og kjøpe plast til å henge opp overalt til han fortsetter. 

Nå lage bananpannekaker. 

Skrevet
40 minutter siden, JeanetteH skrev:

Sånn, soverom vasket og bestemte meg for å ta ned alle sløyfer og bilder på hunderommet. Snekkeren bestemte seg jo for å ikke dekke til noe med plast når han pusset trapp.... smart. Så jeg nyser og huden er tørr. Alt er jo fullt av støv, så like greit å vaske ting og pakke litt småting bort. Blir tomt på hunderommet da :P 

Tror dette blir en vaske og rydde dag utenom en tur i skauen etterhvert. I morgen skal jeg på CO og kjøpe plast til å henge opp overalt til han fortsetter. 

Nå lage bananpannekaker. 

Det fikk jeg lyst på til frokost! *google oppskrift* 

Skrevet

Sløv søndag så langt. Skal bare tømme og tørke over bilen i dag, henter ny og større bil på mandag. Ghost på stereoanlegget og sovende valp. Må vel nesten slutte å kalle ham valp snart, han sover som en mann iallefall :P

IMG_0771.JPG

• Like 1
Skrevet

Ble vekt av valpen, som hadde det veeeldig travelt med å komme ut av soverommet! Hvorfor han hadde det travelt? For å legge seg å sove på stuegulvet istedet... :lol: 
Og han sov i over en time der..

Og jeg syns enda han ser utrolig rar ut, nedbarbert på magen! :ermm:

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet

Har sendt et par søknader i dag. 
Morgenturen ble kort, for ingen av gutta her ser poenget med å gå ut i haglbyger og regn nemlig.... 

Akkurat nå skal jeg finne meg en til kopp kaffe og skrive enda flere søknader :) 

Skrevet

Akkurat nå forsøker jeg å legge en plan for dagen. Så langt har jeg plotta inn støvtørking og gulvvask, browniesbaking, lengre tur med hundene om formen tillater det - og så ta i mot bursdagsgjester. TJ holder på med oppgave som han fikk utsettelse på pga sykdom, så han slipper unna med å bare støvsuge sofa rett før gjestene kommer. Vet ikke om jeg syns han er heldig eller ikke. :P 

Dette skal altså være unnagjort på 3 timer og 20 minutter. Og jeg sitter enda i sofaen. Lover godt. :lol: 

Skrevet

Mannen baker brownies, og jeg spiser lunch.

Ungen har fått en slikkepott med browniesrøre på, og er ganske så fornøyd.

Gutta startet dagen med tur i skogen, så hundene er fornøyde også.

Skrevet

Unger ass... De har noen virkelig merkelige påleggskombinasjoner på brødskivene sine. Som skinke oppå banan, ost oppå bringebærsyltetøyet, eller kun majones :|

Nå lurte han ene på om skyggen i taket kan dette ned i huet på oss. 

• Like 6
Skrevet

Jeg burde bada Pippin i dag, for første gang noensinne synes jeg han lukter ...uvaska. Problemet er at jeg gidder ikke å stå og føne i to timer, og det er for kaldt til å gå ut med våt pels. Det valget som står igjen da er å la han få sommerklippen allerede nå, og så bade etterpå. Kan vi være enige om at de verste kuldeperiodene er over nå? Vår snart?

Sara kommer på besøk snart. Vi skal planlegge hage. Begge skal dyrke grønnsaker og urter i karmer i sommer, spennende! Steke litt vafler til hun kommer da kanskje.

Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Unger ass... De har noen virkelig merkelige påleggskombinasjoner på brødskivene sine. Som skinke oppå banan, ost oppå bringebærsyltetøyet, eller kun majones :|

Nå lurte han ene på om skyggen i taket kan dette ned i huet på oss. 

Prøvd kaviar med brunost?

Skrevet
3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg burde bada Pippin i dag, for første gang noensinne synes jeg han lukter ...uvaska. Problemet er at jeg gidder ikke å stå og føne i to timer, og det er for kaldt til å gå ut med våt pels. Det valget som står igjen da er å la han få sommerklippen allerede nå, og så bade etterpå. Kan vi være enige om at de verste kuldeperiodene er over nå? Vår snart?

Jepp, det kan vi fint være enige om! 

Rolig formiddag her i heimen, snart ut på tur i sola :D 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...