Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

37 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Som regel står det ikke anbefalt for gravide og barn på det meste av medisiner, ettersom ingenting testes ut på gravide og barn. Har du sjekket tryggmammamedisin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det var jo det legen min sa om aerius også, at hun trodde ikke det var noe farlig, men mer at det sto at det ikke var anbefalt bare for sikkerthetsskyld fordi det ikke gjøres noe særlig tester på det. Men hun virket også så sikker på at zyrtec var greit, men det står jo det samme der og ettersom det står på NHI at aerius er greit også så virker de jo som de er like greie begge to egentlig..  Nei, det har jeg ikke, skal sjekke der, takk :) 

18 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg prøvde meg uten allergimedisin, men måtte krype til korset. Bruker og brukte loratadin, som vel er en billigvariant av zyrtec tror jeg. Det sjekket legen nøye at var ok. Det var visst viktigere at mor fikk puste enn å ikke utsette barnet for virkestoffet . :aww::lol:  

 

Ja, jeg har gått uten frem til nå, men nå går det egentlig ikke lenger så nå får det bare bli sånn. 

1 minutt siden, Raksha skrev:

Forøvrig syns jeg "alle" gravide går over tiden for øyeblikket. :o Må være noe i lufta. :aww: 

 

Pollen :sleep::P 

Edit: Tryggmammamedisin sier ikke noe om merker eller virkestoff, bare at om man bruker allergimedisiner fra før og har god effekt av det så skal man bare fortsette med den typen under graviditeten, så da fortsetter jeg nok bare på aerius tenker jeg :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malamuten skrev:

Flere allergikere her inne? Hvilken medisin tok dere når dere var gravid? Snakket dere med legen om det? Jeg var til legen og tok det opp, hun mente da at jeg ikke skulle gå på aerius (som jeg bruker å gå på), hun trodde ikke det var farlig, men mente at det var gjort lite forskning på det virkestoffet og at zyrtec e.l. var bedre. Hentet ut i går, men da E leste vedlegget står det jo det samme der som det står på aerius, anbefales ikke eller noe sånt. Så måtte jeg søke litt rundt og på NHI sine sider så står det jo at både aerius og zyrtec er ok, men med zyrtec så må man følge med på barnet om man ammer da det kan få bivirkninger (trøtthet). Jeg tenker jo at begge virker like trygge da basert på det som står på NHI og vil jo da gjerne heller gå på aerius siden jeg gikk over til aerius av en grunn tidligere, jeg blir også forferdelig trøtt av de andre antihistaminene jeg har prøvd, men..

Så trasig @perfect image, kjedelig når det blir sånn, men barna er jo heldigvis som regel veldig tilpasningsdyktige :) 

Jeg er ikke allergisk , men aerius er den som er anbefalt til barn under 3 år, så jeg ville følt meg tryggere på den. 

A fikk først resept på zyrtec av fastlegen , men da ble han rett ut dopa. 

Barnelegen mente at zyrtec ikke var bra for så små ( og jeg var enig , ungen snøvlet og sov hele døgnet ) og skrev ut aerius i stedet. Det fungerte mye bedre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Forøvrig syns jeg "alle" gravide går over tiden for øyeblikket. :o Må være noe i lufta. :aww: 

 

Kanskje det er noe med sonen :P her er det i alle fall baby innen få timer! 

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :) En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier minst hundre ganger i dag under rier. Lillesøster kom til verden ti på fire, med fosterposen inntakt! 3806g og 50cm. Hun er helt perfekt, jeg nyter å være mye klarere i hodet denne gangen enn sist, og formen er strålende. :)

13389378_10154184668367225_1550584363_o.

  • Like 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, soelvd skrev:

Takk alle sammen :) En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier minst hundre ganger i dag under rier. Lillesøster kom til verden ti på fire, med fosterposen inntakt! 3806g og 50cm. Hun er helt perfekt, jeg nyter å være mye klarere i hodet denne gangen enn sist, og formen er strålende. :)

13389378_10154184668367225_1550584363_o.

Gratulerer så mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...