Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

For en dag! Fikk reise hjem i formiddag som jeg ville og vi har bare kost oss fra ende til annen. Tuva er helt oppslukt i Anne og vil bare kose, bysse og vise henne bamsene sine hele tiden. Virkelig helt oppslukt. Hardt når hun må la henne være når hun sover, men ellers så idyllisk. Så ivrig er hun neppe resten av livet, men med så lang ventetid og masse spenning er det fantastisk å se hvordan hun har tatt imot lillesøsteren sin altså. Nå er jeg veldig spent på om hun godtar å bli sendt i barnehagen i morgen ;)

 

 

13423997_10154187849432225_1350431881914

 

 

13418903_10154186600222225_3471662077913

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene gutten har funnet ut av barnesikringen på sikkerhetslenka på utgangsdøra! Håpløst altså :lol: Han rekker jo ikke opp, så han henter en stol og setter inntill. Heldigvis rekker han ikke opp så høyt at han får den helt av da heller, men innen sommeren er over gjør han sikkert det :lol: Forundra over at de ennå ikke har klatra over grinda, men det kommer vel snart det og. Når slutter de med pelling og klåing og å stikke av? :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, soelvd skrev:

For en dag! Fikk reise hjem i formiddag som jeg ville og vi har bare kost oss fra ende til annen. Tuva er helt oppslukt i Anne og vil bare kose, bysse og vise henne bamsene sine hele tiden. Virkelig helt oppslukt. Hardt når hun må la henne være når hun sover, men ellers så idyllisk. Så ivrig er hun neppe resten av livet, men med så lang ventetid og masse spenning er det fantastisk å se hvordan hun har tatt imot lillesøsteren sin altså. Nå er jeg veldig spent på om hun godtar å bli sendt i barnehagen i morgen ;)

 

 

13423997_10154187849432225_1350431881914

 

 

13418903_10154186600222225_3471662077913

:wub: Blir ikke mindre verpesyk av sånne historier :wub: 

24 minutter siden, Wednesday skrev:

Ene gutten har funnet ut av barnesikringen på sikkerhetslenka på utgangsdøra! Håpløst altså :lol: Han rekker jo ikke opp, så han henter en stol og setter inntill. Heldigvis rekker han ikke opp så høyt at han får den helt av da heller, men innen sommeren er over gjør han sikkert det :lol: Forundra over at de ennå ikke har klatra over grinda, men det kommer vel snart det og. Når slutter de med pelling og klåing og å stikke av? :P

:lol: Du har fått 2*Emil, så... aldri? :lol::hug: 

 

Min lille er skikkelig ramp for tiden, ikke så mye trass føler jeg, men rett og slett rampete. Gjør så mye rart, i dag under middagen så fikk hun ikke ta på meg med blåbærsyltetøyfingre, og jeg tulla jo selvsagt litt med det - så da ble det dødsartig og hun lo  og lo. Vi tulla med det en hel evighet, så sier jeg "nå kan du tørke på pappa!" "Neei, kan ikke ta på pappa, da blir pappa søla på" Og lo rått og fortsatte og skulle tørke fingra på meg :lol: Vi er lite seriøse under middagen, blir bare tull om vi har strenge og strikte middagsregler :aww:  

 

Og positivt fra barnehagekanten; vi hadde  egenevalueringsskjema fra barnehagen før helga, hvor vi skrev hva vi var fornøyde med og mindre fornøyde med i barnehagen. Så da skrev jeg at vi ønsker oss enda litt lavere terskel for å si fra når hun er sliten og lei, og ikke at vi nødvendigvis må hente henne, men sånn at vi vet og kan om vi har mulighet (altså høyere terskel for å hente pga sur og lei unge enn om hun faktisk er syk). Så i går kom det sms kl 15 !  Om at hun hadde vært sår og lei seg etter duppen. Pappaen dro nedover, innen han kom så hadde det gått seg til, men da fikk vi hvertfall beskjed :ahappy:  (Barnehagen fikk masse skryt på skjemaet også, for vi er jo kjempefornøyd med det meste annet ). 

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Absolute Entertainer : det er så utrolig trist å lese om hvordan dere sliter.  Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si :hug:

Jeg håper alt løsner seg til slutt :hug:

 

I dag er det sommeravslutning i barnehagen og A får avgangsdiplomet sitt. Natt til lørdag skal han endelig få overnatte i barnehagen,  et slags "avgangsrituale " for førskolebarna. Det er så innmari merkelig at barnehagetiden snart er slutt.  Det har liksom ikke gått opp for meg... Han er mer klar for skolen enn mammaen :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, soelvd skrev:

For en dag! Fikk reise hjem i formiddag som jeg ville og vi har bare kost oss fra ende til annen. Tuva er helt oppslukt i Anne og vil bare kose, bysse og vise henne bamsene sine hele tiden. Virkelig helt oppslukt. Hardt når hun må la henne være når hun sover, men ellers så idyllisk. Så ivrig er hun neppe resten av livet, men med så lang ventetid og masse spenning er det fantastisk å se hvordan hun har tatt imot lillesøsteren sin altså. Nå er jeg veldig spent på om hun godtar å bli sendt i barnehagen i morgen ;)

 

 

13423997_10154187849432225_1350431881914

 

 

13418903_10154186600222225_3471662077913

Fine jenter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fargestreker over hele fronten på min nye husmannsdisk... Mystisk! Må ha skjedd når L skulle lage fest på kjøkkenet i går, men vi var vel for opptatt av å rydde opp alle rosebladene og pinnene på gulvet til å oppdage det da... Vi finner stadig ut at hun har hatt noen prosjekter på gang, det er en av ulempene ved å plutselig ha en til å følge med på; både L og Maja gjør plutselig rampestreker, og vi oppdager det ikke før lenge etterpå...

@soelvd den første dagen i barnehagen her var ganske tøff, men så gikk det seg til. Vi sørget for at vi ikke sa så mye om at pappan også skulle være hjemme, også sørget jeg for å hente/bringe et par ganger alene ila de ukene pappan var hjemme, det tror jeg var litt viktig. Men også å få lov å vise fram minstemann i bh. Sørg for å bruke den tiden du kan på litt alenetid med eldstemann. Her har minsten krevd så mye av meg at det har vært veldig vanskelig, og jeg tror det igjen har ført til at L prøver veldig hardt å få oppmerksomhet. Både på positiv og negativ måte.,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Tips til solhatt som går ned bak og er bred i bremmen forran også? Må ha feste under haka.

Jeg har lett meg grønn på sånt til minstemann, men fant en del fra name it (i en ikkekjedebutikk i Askim, men det var name it-klær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2016 at 11:42 PM, Wednesday skrev:

Ene gutten har funnet ut av barnesikringen på sikkerhetslenka på utgangsdøra! Håpløst altså :lol: Han rekker jo ikke opp, så han henter en stol og setter inntill. Heldigvis rekker han ikke opp så høyt at han får den helt av da heller, men innen sommeren er over gjør han sikkert det :lol: Forundra over at de ennå ikke har klatra over grinda, men det kommer vel snart det og. Når slutter de med pelling og klåing og å stikke av? :P

:lol: Det må være veldig slitsomt når det står på, men herlighet for noen kule, initiativrike unger du har! De kommer seg frem i verden de to der!!

38 minutter siden, Krilo skrev:

Tips til solhatt som går ned bak og er bred i bremmen forran også? Må ha feste under haka.

Jeg har denne fra Joha - den er OK! Men muligens ikke med UV-beskyttelse, det vet jeg ikke. http://www.smaaungene.no/products/joha-solhatt-bla?gclid=Cj0KEQjwyum6BRDQ-9jU4PSVxf8BEiQAu1AHqhq4BIQ8g2iyBY4GBUL1njV1eFdkrNhLgnzJnVb_738aAoTQ8P8HAQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Bare av ren nysgjerrighet: Når begynte sonenbarna å sove i egen seng på eget rom?

Vi leier jo en 2-roms nå med akkurat plass til sengen til kommende lille, men håper på at vi får kjøpt før en eventuell termin eller kort tid etter :) 

Flyttet Tuva når hun var fem mnd. Da ble hun plaget når vi la oss og mannen sin snorking. Og hun sov gjennom natten uansett. Vi har bare to soverom så Anne og Tuva skal dele rom etterhvert, så spørs om vi prøver beholde Anne på rom med oss litt lenger enn Tuva var, sånn for Tuva sin skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Bare av ren nysgjerrighet: Når begynte sonenbarna å sove i egen seng på eget rom?

Vi leier jo en 2-roms nå med akkurat plass til sengen til kommende lille, men håper på at vi får kjøpt før en eventuell termin eller kort tid etter :) 

Tuppa vår sover enda på samme rom som oss.. Når hun endelig begynte å godta med å sove i egen seng, men våknet 1-2 ganger om natta, var jeg gravid igjen og hadde et enormt søvnbehov. Med da en mann som ikke våkner, så betydde det at jeg måtte opp og trøste, i tillegg til dårlig form og full jobb, så da står hennes seng ved siden av senga vår på siden min.. Da kunne hun selv bare klatre over til meg hvis hun følte for det.. 

Nå blir hun ikke flyttet uansett på ei lita stund, for at hun ikke skal tro at hun blir kasta ut fordi det kommer en ny baby.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Bare av ren nysgjerrighet: Når begynte sonenbarna å sove i egen seng på eget rom?

Vi leier jo en 2-roms nå med akkurat plass til sengen til kommende lille, men håper på at vi får kjøpt før en eventuell termin eller kort tid etter :) 

Hun var nesten 2 pga plass og flytting og styr.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Bare av ren nysgjerrighet: Når begynte sonenbarna å sove i egen seng på eget rom?

Vi leier jo en 2-roms nå med akkurat plass til sengen til kommende lille, men håper på at vi får kjøpt før en eventuell termin eller kort tid etter :) 

Vi flyttet henne på eget rom når hun var 6 mnd, mest fordi vi forstyrret hennes når vi la oss.

1 time siden, Krilo skrev:

Tips til solhatt som går ned bak og er bred i bremmen forran også? Må ha feste under haka.

Synes reflex sin fra Barnas Hus er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Bare av ren nysgjerrighet: Når begynte sonenbarna å sove i egen seng på eget rom?

Vi leier jo en 2-roms nå med akkurat plass til sengen til kommende lille, men håper på at vi får kjøpt før en eventuell termin eller kort tid etter :) 

Poden var 5 :lol:

For meg var det uansett uaktuelt å la han sove på eget rom før han var 1 år fordi jeg var så redd for krybbedød etter at en kollega mistet sin på 10 mnd til det :)

Det ble så nære liksom...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Bare av ren nysgjerrighet: Når begynte sonenbarna å sove i egen seng på eget rom?

Vi leier jo en 2-roms nå med akkurat plass til sengen til kommende lille, men håper på at vi får kjøpt før en eventuell termin eller kort tid etter :) 

Frøkna her flyttet vi på eget rom når hun var rundt 8 mnd. Da våknet hjn av at vi gikk å la oss og sov urolig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

:lol: Det må være veldig slitsomt når det står på, men herlighet for noen kule, initiativrike unger du har! De kommer seg frem i verden de to der!!

 

I dag tidlig kom de seg over grinda :lol: Tømte lekekassa, snudde den opp-ned og satte inntil. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...