Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, Wednesday skrev:

Jeg: Se! En pippip! 

C: *Ser på meg som om jeg er helt dust.* Nei... Det er en måke...

 

Slutt på babyspråket da, sikkert.

:lol: Det der kommer alltid så plutselig. Sara kalte broren sin for "Balla", av en eller annen mystisk grunn og til stor muntrasjon for oss voksne. En dag vi sto og så ut gjennom vinduet sa jeg til henne: "Ser du at Balla er ute i snøen!" Hun snudde seg mot meg og sa strengt: "Han heter Markus!".

Man føler seg litt teit!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Ooh :D Snart i mål du også da :D 

Ih, ja, begynner å nærme seg nå! :D Bra det er mye å gjøre på jobb med opplæring av vikar for tida, for da flyr den siste tida fort! :)

Hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Ih, ja, begynner å nærme seg nå! :D Bra det er mye å gjøre på jobb med opplæring av vikar for tida, for da flyr den siste tida fort! :)

Hvor langt er du på vei nå?

Formen holder seg ganske grei eller? Bortsett fra litt bekkenløsning? 

Jeg er vell straks 23 uker så 5 mnd eller noe? Over halvveis :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Malamuten skrev:

Formen holder seg ganske grei eller? Bortsett fra litt bekkenløsning? 

Jeg er vell straks 23 uker så 5 mnd eller noe? Over halvveis :D 

Ja, formen er stort sett fin! :) Kan virkelig ikke klage! 

Woho, over halvveis! :D Ditt svangerskap går jo mye fortere enn mitt ;)

2 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Hvor mange her inne er gravide nå egentlig? Datt ut helt da jeg var borte en stund :P

Pluss Krutsi og vimsan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev: Du følger snart etter [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Med 14 dager på sprøyter og fortsatt flere i vente så er jeg veldig lei [emoji14] 

Kan ikke være lei allerede vel! Mye venting i dette. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Deg har jeg faktisk fått med meg :P

Og Soelvd (men hun er vel kanskje ikke preggers lenger så stille hun har vært i dag), Rosinbolle, Malamuten, Lillekrapyl (med tvillinger).. Så stopper det ;) 

Jeg henger med enda :lol:  Slått meg helt til ro med å gå gravid for alltid jeg nå :P Jordmor i dag, spennende å se hva hun tenker/tror. I følge menstermin har jeg faktisk termin på søndag :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, soelvd skrev:

Jeg henger med enda :lol:  Slått meg helt til ro med å gå gravid for alltid jeg nå :P Jordmor i dag, spennende å se hva hun tenker/tror. I følge menstermin har jeg faktisk termin på søndag :) 

Håper du slipper å gå så lenge som elefantene :drool: 2 år:drool:

Krysser fingrene for søndag, da. Eller, i morgen er også en fin dato, da blir lillesøster her i huset 16. Hvor blir årene av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Håper du slipper å gå så lenge som elefantene :drool: 2 år:drool:

Krysser fingrene for søndag, da. Eller, i morgen er også en fin dato, da blir lillesøster her i huset 16. Hvor blir årene av?

Stakkars elefanter, det skal jeg ikke bli i mitt neste liv :P  Ja, akkurat nå er jeg litt likegyldig :P Formen er bedre enn på lenge så jeg har masse overskudd til å være med Tuva og nyte tiden med henne før den nye hverdagen setter inn. Samtidig er det helt ok å få hilse på bebisen snart. 16 år, guri, skal de bli så store? :P 06.06.2016 er jo en artig dato, da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll hos lege i dag.. Alt tyder på at en fødsel nærmet seg, og fikk ny time, men hun trodde kanskje ikke at jeg trengte den.. 

Og sånt hjelper jo på når man er Max lei fra før, og kynnerne og murringene har steget opp et nivå i intensitet det siste døgnet :lol: 

så er vel bare å belage seg på 2 uker overtid :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Kontroll hos lege i dag.. Alt tyder på at en fødsel nærmet seg, og fikk ny time, men hun trodde kanskje ikke at jeg trengte den.. 

Og sånt hjelper jo på når man er Max lei fra før, og kynnerne og murringene har steget opp et nivå i intensitet det siste døgnet :lol: 

så er vel bare å belage seg på 2 uker overtid :lol: 

Prøv å få høre det fra uke 20 du :lol: Jeg har stilt meg inn på overtid hele veien allikevel. Men det er litt vanskelig når folk begynner å sende meldinger daglig fra 4 uker før termin "ja, har hun ikke kommet ENDA?" :lol: Nå er det strengt talt 8 dager igjen til termin og det er ørten stk som spør hver dag :P Koselig at folk bryr seg da, selvsagt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Prøv å få høre det fra uke 20 du :lol: Jeg har stilt meg inn på overtid hele veien allikevel. Men det er litt vanskelig når folk begynner å sende meldinger daglig fra 4 uker før termin "ja, har hun ikke kommet ENDA?" :lol: Nå er det strengt talt 8 dager igjen til termin og det er ørten stk som spør hver dag :P Koselig at folk bryr seg da, selvsagt :) 

Haha ikke sant.. Jeg er ikke innstilt på overtid, for M kom jo før tiden.. Så da går jeg sikkert over :P 

svigerfar ringte i går for å høre om jeg ikke hadde født enda.. Neida, det ville jo vært helt unaturlig å varsle de kommende besteforeldrene hvis jeg hadde født liksom :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Haha ikke sant.. Jeg er ikke innstilt på overtid, for M kom jo før tiden.. Så da går jeg sikkert over :P 

svigerfar ringte i går for å høre om jeg ikke hadde født enda.. Neida, det ville jo vært helt unaturlig å varsle de kommende besteforeldrene hvis jeg hadde født liksom :aww: 

:lol: Tuva kom 5 dager før og må innrømme at det er en liten kneik å komme forbi akkurat det :P Her sender nærmeste familie melding med jevne mellomrom "ja, har hun kommet?". Som om ikke de har blitt lovet beskjed både om når noe er på gang og selvsagt hadde fått beskjed når hun var født :P 

Forøvrig ringte pappa igjen i går. Han skulle bare informere om at det var puddelutstilling i helgen og hundens dag helgen etter det. Så om jeg kunne knipe igjen et par uker hadde det vært veldig fint :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2016 at 9:57 AM, Mud skrev:

Bytte klasse er uaktuelt siden A nå er i en klasse med flest jenter og den andre har et overtall av gutter. Jeg fatter ikke at noen synes 15 gutter og 8 jenter i en klasse er en god ide :huh:

:|:frantics: Læreren i meg får fnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tinkie skrev:

:|:frantics: Læreren i meg får fnatt!

Jeg regner med det blir gjort om til høstferien :) Vi har blitt varslet om at det gjøres en klasseevaluering da og at noen kanskje må bytte klasse. 

Vi pratet om det på fotballtreningen og når de andre spurte om jeg ikke ville prøve å bytte klasse sa jeg nei og forklarte hvorfor. Det virket som noen av de faktisk  ikke hadde tenkt på at stor overvekt av gutter i en klasse fort blir bråk.  A er jo som små gutter flest, begynner noen å tulle slenger han seg gladelig på. 

Fordi klassene er oppdelt nå trener de ikke lengre lag for lag.  De blir delt opp vilkårlig på treninger og spiller bare kamper med laget "sitt". 

Så da var det ikke så ille som jeg først fryktet , de har faktisk tenkt på at de skal sosialiseres på tvers av lagene på treningen :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, soelvd skrev:

:lol: Tuva kom 5 dager før og må innrømme at det er en liten kneik å komme forbi akkurat det :P Her sender nærmeste familie melding med jevne mellomrom "ja, har hun kommet?". Som om ikke de har blitt lovet beskjed både om når noe er på gang og selvsagt hadde fått beskjed når hun var født :P 

Forøvrig ringte pappa igjen i går. Han skulle bare informere om at det var puddelutstilling i helgen og hundens dag helgen etter det. Så om jeg kunne knipe igjen et par uker hadde det vært veldig fint :lol: 

Hahahhaha jeg tipper ting skjer i helga jeg, for det passer så fint med at mamma og pappa er borte og den ene søsteren min må kjøre den andre for å passe M da.. Siden M ikke kjenner søster 1 godt nok til at hun automatisk godtas og søster 2 er bare 13 :lol: det er jo betryggende tanke at hun på 13 muligens får hovedjobben, siden M er ganske så diskrimminerende imot folk innimellom :whistle: og i tillegg skal gubben på kurs i helga, men det kommer han seg unna hvis ting skulle skje da..

ellers så skjer det rundt termin.. For da skal også gubben på kurs, og da kan han egentlig ikke skulke.. 

Siste alternativ er at jeg går Max overtid og mister de to utstillingene jeg har meldt meg på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahahhaha jeg tipper ting skjer i helga jeg, for det passer så fint med at mamma og pappa er borte og den ene søsteren min må kjøre den andre for å passe M da.. Siden M ikke kjenner søster 1 godt nok til at hun automatisk godtas og søster 2 er bare 13 :lol: det er jo betryggende tanke at hun på 13 muligens får hovedjobben, siden M er ganske så diskrimminerende imot folk innimellom :whistle: og i tillegg skal gubben på kurs i helga, men det kommer han seg unna hvis ting skulle skje da..

ellers så skjer det rundt termin.. For da skal også gubben på kurs, og da kan han egentlig ikke skulke.. 

Siste alternativ er at jeg går Max overtid og mister de to utstillingene jeg har meldt meg på.. 

Tror ikke det passer for deg med baby enda, du kan jo bare knipe igjen noen mnd :P 

 

Her har Tuva, som alltid har sovet til 8-9, begynte å våkne 6-7. I tillegg til en gang eller to på natten. Er jo til å bli gal av. Vurderer en sånn klokke med lys som viser når det er natt, men egentlig tror jeg det henger sammen med at vi snakker endel om at det feks kan være noen andre som henter henne i barnehagen eller er her hjemme når hun våkner og at det gjør henne litt urolig og usikker. Det merkes i alle fall på humøret.. Og da er det kanskje dårlig gjort å begynne med den klokka.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mud skrev:

Jeg regner med det blir gjort om til høstferien :) Vi har blitt varslet om at det gjøres en klasseevaluering da og at noen kanskje må bytte klasse. 

Vi pratet om det på fotballtreningen og når de andre spurte om jeg ikke ville prøve å bytte klasse sa jeg nei og forklarte hvorfor. Det virket som noen av de faktisk  ikke hadde tenkt på at stor overvekt av gutter i en klasse fort blir bråk.  A er jo som små gutter flest, begynner noen å tulle slenger han seg gladelig på. 

Fordi klassene er oppdelt nå trener de ikke lengre lag for lag.  De blir delt opp vilkårlig på treninger og spiller bare kamper med laget "sitt". 

Så da var det ikke så ille som jeg først fryktet , de har faktisk tenkt på at de skal sosialiseres på tvers av lagene på treningen :)

 

Bra de tenker på det! 

Og jeg liker skolens tilnærming :lol: "Vi skal ikke si at dere ikke får lov fordi det kommer til å bli bråk, siden, men vi vil ikke ha det sånn fordi det kommer til å bli bråk." :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøper man i bursdagsfave til tvillinggutter på 3? Har du noen forslag @Wednesday ? Mora har ikke tenkt over hva de ønsker seg og da jeg spurte om det var lurt å kjøpe likt, så hadde hun ikke tenkt noe over det heller. De har jo en storesøster og er vant til at de ikke har to av alt. Ofte matcher de, men ikke helt likt likevel. Dette er vår første barnehagebursdag og jeg kan ikke kodene for slikt sosialt samvær!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...