Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mud skrev:

Har du lagd dem ? :o  

Ja, men du må ikke bli altfor imponert :P Alt jeg gjorde var å smelte tinn, velge støpeform og gjøre klar den, og så helle en skje med flytende tinn oppi formen. Når den var størknet og kald nok til å ta i den klippa jeg av det overskytende tinnet med avbitertang og pussa dem litt ned her og der :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

 

6 timer siden, Carro92 skrev:

Hadde blitt super glad om noen vil ta seg tid til å stemme på meg og vennina mi på den 71 grader nord konkurransen :)

http://tipptopptur.no/bidrag/208

Det oppsettet de hadde på den siden der er litt sær, fikk ikke velge bilde sjæl gitt :P 

Stemt!

7 minutter siden, AnnikenK skrev:

Jeg kjenner en som har fått livet snudd på hode, nettopp p.g.a dette. Han fikk en isblokk i hode og holdt på å dø. Da han våknet etter uker i koma, var han lam, hadde mistet taleevnen og var avhengig av hjelp til alt. Heldigvis har han en familie som ikke gir seg, så han har kommet seg et godt steg videre :)

Er ikkje han som var ein del i nyhetene vel? Ikkje at det ikkje kan skje fleire, eg berre hugsar den saka så godt. Skikkelig skikkelig skummelt! Godt å høyre det går bra. :):hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, MarieR skrev:

Flere soniser som spiller quizkampen? :P

Jupp, du finner meg under Latruda.

31 minutter siden, Krelise skrev:

Se opp for takras folkens! Fetteren min gikk nedover gata i Oslo i går. Plutselig smalt det en flere kilos isblokk i asfalten rett ved siden av ham. Den falt fra en seksetasjes bygning og snitta håret hans på vei ned. En cm nærmere og barna hans hadde blitt farløse.. Jeg er skjelven fortsatt når jeg tenker på hvor nære på det var..

Grøss, det er så skummelt hvor fort sånt kan skje. 

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Ja, men du må ikke bli altfor imponert :P Alt jeg gjorde var å smelte tinn, velge støpeform og gjøre klar den, og så helle en skje med flytende tinn oppi formen. Når den var størknet og kald nok til å ta i den klippa jeg av det overskytende tinnet med avbitertang og pussa dem litt ned her og der :)

De figurene fikk meg til å tenke på Risk, og hvor altfor lenge siden det er at jeg spilte det.

Jeg har sakte og forsiktig forsøkt alle mulige sitte- og liggestillinger i to sofaer, to senger og to stoler. Det gjør minimalt med endring i smertenivået. Jeg skjønner ingenting. Men jeg har satt på ei maskin med klær, så føler jeg at jeg har gjort noe fornuftig i dag. Jeg har også deadline på en artikkel, men jeg har skrevet syv på to uker, har null inspirasjon og ikke nok konsentrasjonsevne til å få til noe i dag. Så jeg lurer på om de bare må trykke uten mitt bidrag. Jeg blir skikkelig grinete og sutrete av å ha vondt, også får jeg litt panikk av å bo på et sted hvor jeg strengt tatt ikke kjenner noen og ikke kan få lett hjelp om jeg i morgen tidlig ikke kommer meg ut av senga, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, rosinbolle skrev:

Ja, men du må ikke bli altfor imponert :P Alt jeg gjorde var å smelte tinn, velge støpeform og gjøre klar den, og så helle en skje med flytende tinn oppi formen. Når den var størknet og kald nok til å ta i den klippa jeg av det overskytende tinnet med avbitertang og pussa dem litt ned her og der :)

Jeg ER imponert! 

A ønsket seg tinnsoldater,  men det er jo ikke å oppdrive.  Ikke at han hadde lekt med de heller når jeg tenker meg om :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utedag! 5 timer, hvorav 4,5 effektiv gange, 17 kilometer tilbakelagt, hvorav halvparten utenfor løypa! :dog_running:

Fornøyde og slitne, alle mann.

 

1 time siden, Line skrev:

Nå fikk jeg epost fra klinikken. De luktet vel lunta om hvor dette bar, så de refunderer hele beløpet uten noe mer diskusjon :P 

Det skulle bare mangle! 

 

59 minutter siden, Line skrev:

Denne håndballkampen er skrekkelig spennende! Jeg må innrømme at jeg ikke helt hadde trua på at de skulle kunne gi Frankrike kamp, men det gjør de til gangs! Heia Norge!!

 

37 minutter siden, mokken skrev:

Herregud så spennende! Hva i all verden er det som skjer med det franske laget?! :jump:

 

Jeg ser ALDRI på håndball. Men når de sa på nyhetene at Norge ledet og det var 10 min igjen, så svitsjet jeg over, og det var spennende avslutning altså! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Jupp, du finner meg under Latruda.

Grøss, det er så skummelt hvor fort sånt kan skje. 

De figurene fikk meg til å tenke på Risk, og hvor altfor lenge siden det er at jeg spilte det.

Jeg har sakte og forsiktig forsøkt alle mulige sitte- og liggestillinger i to sofaer, to senger og to stoler. Det gjør minimalt med endring i smertenivået. Jeg skjønner ingenting. Men jeg har satt på ei maskin med klær, så føler jeg at jeg har gjort noe fornuftig i dag. Jeg har også deadline på en artikkel, men jeg har skrevet syv på to uker, har null inspirasjon og ikke nok konsentrasjonsevne til å få til noe i dag. Så jeg lurer på om de bare må trykke uten mitt bidrag. Jeg blir skikkelig grinete og sutrete av å ha vondt, også får jeg litt panikk av å bo på et sted hvor jeg strengt tatt ikke kjenner noen og ikke kan få lett hjelp om jeg i morgen tidlig ikke kommer meg ut av senga, for eksempel.

Har du varmeteppe eller varmepute? Ta å legg det på ryggen. Og nei, Berner er ikke ett alternativ :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mud skrev:

Jeg ER imponert! 

A ønsket seg tinnsoldater,  men det er jo ikke å oppdrive.  Ikke at han hadde lekt med de heller når jeg tenker meg om :aww: 

Dere får ta dere en tur på åpen dag på NTNU en gang, instituttet mitt pleier ofte å delta på sånne. Det er ikke så fryktelig lenge siden sist vi hadde med masse barn og ungdommer på laben for å støpe soldater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Noen av dere som har vært borti at nkk har byttet dag på rase på utstilling, slik at spesialen som er arrangert kræsjer med nkk utstillingen? :P 

Da har det skjedd en glipp.. For det skal ikke skje.. Så da ville jeg nok ha kontaktet raseklubben ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Har du varmeteppe eller varmepute? Ta å legg det på ryggen. Og nei, Berner er ikke ett alternativ :lol:  

Hahahahah, nei, de blir buklete å legge seg på! Jeg har ingenting sånt. Jeg har til og med tenkt på back on track-dekkenet jeg kjøpte til Even, men jeg aner ikke hvor det er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Da har det skjedd en glipp.. For det skal ikke skje.. Så da ville jeg nok ha kontaktet raseklubben ;) 

Hehe, ja. Vi jobber med saken! :P Utstillingsansvarlig har sett på dagene nkk satte opp når de kom ut i fjor, men dagen er blitt endret siden, uten at dette er plukket opp. Men er jo jeg som leder som sitter igjen og må ordne opp og ta i mot spørsmål! :P Lurte bare på om noen hadde noen tips om hva vi kan gjøre bortsett fra å høre med dommer og hall om å bytte dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wachita skrev:

Hehe, ja. Vi jobber med saken! :P Utstillingsansvarlig har sett på dagene nkk satte opp når de kom ut i fjor, men dagen er blitt endret siden, uten at dette er plukket opp. Men er jo jeg som leder som sitter igjen og må ordne opp og ta i mot spørsmål! :P Lurte bare på om noen hadde noen tips om hva vi kan gjøre bortsett fra å høre med dommer og hall om å bytte dag! :)

Stopp webpåmeldingen inntil det er ryddet opp i :) Så slipper dere måtte tilbakebetale o.l. 

Ja og selvsagt kontakte NKK og få endret det i terminlisten o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Stopp webpåmeldingen inntil det er ryddet opp i :) Så slipper dere måtte tilbakebetale o.l. 

Ja og selvsagt kontakte NKK og få endret det i terminlisten o.l. 

Takk! Da skal få sjekket om det er ordnet opp i! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. januar 2016 at 8:37 PM, Betty skrev:

Det verste er egentlig snørret som renner konstant. Vurderte å stappe et kleenexpapir i hvert nesebor ei stund. :lol: 

20 timer siden, SFX skrev:

Tamponger.

Altså, genialt nok det, men for all del.. IKKE sov med de om natten :D Jeg kjenner noen som har vært mindre heldig med hva de har fått utdelt i knollen, og tydde ofte til tamponger ved rennende nese. Sov med de gjorde hun óg, problemet er bare at de kan "gro" seg i neseboråpningen, så når du river de løs så har du sår rundt hele neseboret :lol: 

 

8 timer siden, Polfarer skrev:

Det er jo ikke hold i noe av de "faktaene" som kommer frem i dokumentaren på noen måteemoji14.png"Genetisk feil som oppsto under fødselen", det er jo ikke mulig at genene endrer seg under fødselen.

Haha... Stygt å le, men jeg klarer ikke å ta sånne reportasjer seriøstemoji14.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Dette ble jeg kjempeflau av å se på.. Jeg prøver alltid forstå at andre kan være veldig annerledes enn meg, men dette blir bare for fjernt. Såppass at jeg faktisk overhode ikke klarer å sette meg i deres sko..

Men altså.. Å være så bastant på at de skjønner hverandre på kattespråk, og når hun får spørsmål om hvordan si "skal vi gå?" (eller hva det var) så bare "øøøøøøøh". Også spytte ut noe i et spørrende tonefall (tilfeldigvis tre mjau også :lol:), halo? :huh: Han klarte ikke være kjappere med å bekrefta han fyren heller :hmm:

 

 

---

Jeg bestilte meg to par sko fra asos for en liten tid tilbake.. Fikk tilbakemelding om at disse muligens ville bli sendt i to forskjellige pakker (ikke begrunnet). Summen gikk over tollgrensa, og når jeg hentet ut første pakke for en ukes tid siden betalte jeg fortollinga. Skulle hente siste pakke idag, og skulle liksom betale fortolling igjen. Noen som vet hvem jeg skal ta kontakt med for å rette opp dette? Nettbutikken? De som fortollet pakkene (som forsåvidt gikk på automatikk ved bestillingen)? Tollvesenet? Eller er det posten som har tullet med noe? Anyone?:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wachita skrev:

Hehe, ja. Vi jobber med saken! :P Utstillingsansvarlig har sett på dagene nkk satte opp når de kom ut i fjor, men dagen er blitt endret siden, uten at dette er plukket opp. Men er jo jeg som leder som sitter igjen og må ordne opp og ta i mot spørsmål! :P Lurte bare på om noen hadde noen tips om hva vi kan gjøre bortsett fra å høre med dommer og hall om å bytte dag! :)

 

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Stopp webpåmeldingen inntil det er ryddet opp i :) Så slipper dere måtte tilbakebetale o.l. 

Ja og selvsagt kontakte NKK og få endret det i terminlisten o.l. 

 

Evt bare endre tidspunktet og ta spesialen samme dag, bare senere på dagen, hvis det er mulig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mud skrev:

Jeg ER imponert! 

A ønsket seg tinnsoldater,  men det er jo ikke å oppdrive.  Ikke at han hadde lekt med de heller når jeg tenker meg om :aww: 

Joda, de er å oppdrive. Søk under "wargaming" . Kjærestemannen maler sånne!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Altså, genialt nok det, men for all del.. IKKE sov med de om natten :D Jeg kjenner noen som har vært mindre heldig med hva de har fått utdelt i knollen, og tydde ofte til tamponger ved rennende nese. Sov med de gjorde hun óg, problemet er bare at de kan "gro" seg i neseboråpningen, så når du river de løs så har du sår rundt hele neseboret :lol:

:lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

 

Evt bare endre tidspunktet og ta spesialen samme dag, bare senere på dagen, hvis det er mulig.. 

Vi skal ha GF samme dag her i Bergen i år, så det går desverre ikke "/ Ellers hadde nok det vært en mulighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tutle skrev:

Dette ble jeg kjempeflau av å se på.. Jeg prøver alltid forstå at andre kan være veldig annerledes enn meg, men dette blir bare for fjernt. Såppass at jeg faktisk overhode ikke klarer å sette meg i deres sko..

Men altså.. Å være så bastant på at de skjønner hverandre på kattespråk, og når hun får spørsmål om hvordan si "skal vi gå?" (eller hva det var) så bare "øøøøøøøh". Også spytte ut noe i et spørrende tonefall (tilfeldigvis tre mjau også :lol:), halo? :huh: Han klarte ikke være kjappere med å bekrefta han fyren heller :hmm:

 

Ja, flaut flaut flaut! Jeg har endelig klart å se hele videoen nå da, og han fyren... Det kunne faktisk bli enda flauere! :o Og pleier forresten katter å si slike ting som "skal vi gå?" til hverandre? :lol: Koko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er vi slitne alle mann etter å ha vært på miljøtrening og lekt med venner etterpå. Tenker jeg skal ligge her under varmeteppet mitt utover natta, og det er nok ikke mye mer liv i frøknene, de fikk en laksefilet på deling til middag og så skrudde de seg av. Kita er nok mest sliten, for så mange hunder på et sted har hun neppe sett før. Oioioi! :lol: Det var ikke så lett å prøve å røske meg avgårde for å lukte på løpetidsflekker mens man så på og prøvde å komme til alle hundene og prøvde å få godbiter ut av meg samtidig, men egentlig ikke ha tid til å vente på godbit, så man bare prøver alt på en gang. Sitt-dekk-hopp-dekk-dra-snus-dekk-snurrerundtsegselv.  Enda godt hun ikke kan så mye, så fikk hun kort repertoar å gjenta. :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Jeg var over 30 og sikker på at jeg kom til å forbli singel resten av livet, og egentlig ganske fornøyd med det. Jeg er sær og er sjelden å finne i "vanlige" sjekkearenaer, og jeg har så fordømt dårlig selvtillit at jeg ikke plukker opp om noen er interessert. Jeg bodde da i hjembygda mi og der var det virkelig lenset for kandidater, så for moro skyld prøvde jeg noen møtesider på nett. Traff gubben gjennom Sukker, vi møttes ei langhelg etter å ha skrevet til hverandre noen måneder og så flytta jeg over halve landet og rett inn hos ham to uker etter. Vi har nå vært sammen i seks og et halvt år. Så det går an, og som regel når du forventer det minst og det passer dårligst :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, plutte skrev:

 

Er ikkje han som var ein del i nyhetene vel? Ikkje at det ikkje kan skje fleire, eg berre hugsar den saka så godt. Skikkelig skikkelig skummelt! Godt å høyre det går bra. :):hug:

Var en del om saken i media, ja. Og han har vel overrasket alle med å klare og trene seg dit han er i dag, men det er mye igjen, så han jobber som en helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...