Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, *Kat84* skrev:

Min snille og fantastiske mann bestemte at vi skulle innom Lefdal når vi likevel var ute i dag. Og jeg gikk ut derfra med Samsung Galaxy S6 :wub:

 

Oooh, den fikk jeg av fine sambis i posten i dag også! Men jeg vil beholde abonnementet mitt og bestilte nytt kort, siden det jeg har ikke går inn i den nye telefonen. Can't wait to use it! *danse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 time siden, Pixie skrev:

AN er formen elendig. Hadde jeg vært mer forkjøla ville jeg tenkt influensa, men jeg er ikke snørrete eller hoster noe særlig. Bare feber, vondt i hele kroppen, sovetrøtt hele tida, vondt i magen og fryser. Må huske på å kle meg skikkelig når jeg skal ut med valpen i natt...

Passer jo ****** bra når vi får besøk av deler av gubbens familie i morgen, og de er ganske så perfekte av seg. Sånn overflateperfekte. Så jeg må rydde... og vaske over badet kjapt... og ha noe godt og sunt å servere, for ungene skal jo ikke ha noe særlig sukker... og sørge for at valpen får brukt nesa og huet og så sovet skikkelig, så han er best mulig skikka til hans første skikkelige møte med barn. 

Snart legge meg tror jeg, formen må bare være bedre i morgen.

Snørrete er jo ikke akkurat influensa-symptom da :) http://nhi.no/forside/forskjellen-pa-influensa-og-forkjolelse-27238.html

Men er jo mange diverse virus-infeksjoner som går nå på vinteren, er iblant vanskelig å vite akkurat hva man har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....sitter jeg filosoferer over at AK aldri blir gruppeplassert. Og at i alle fall ikke en Red and Tan blir det. Det er vel kanskje som med de her internasjonale champ, man må ligge mye rundt for å få resultater :lol: (men jeg lurer enda på når det har skjedd? :lol: )

ååååå nattevakt humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JeanetteH skrev:

....sitter jeg filosoferer over at AK aldri blir gruppeplassert. Og at i alle fall ikke en Red and Tan blir det. Det er vel kanskje som med de her internasjonale champ, man må ligge mye rundt for å få resultater :lol: (men jeg lurer enda på når det har skjedd? :lol: )

ååååå nattevakt humor.

Spørs om det finnes nok ligging for å kompensere for red&tan? Det må sikkert både latex og trekant til det, tror jeg.. ("bring a friend").  Og jeg fatter heller ikke hvorfor AK aldri blir gruppeplassert..  en så passe stor og velproporsjonert hund med effektive bevegelser og livlighet..  de er så vakre i all sin funksjonalitet.

Nå har jeg jobbet et par timer, fikset bisker, gjort rent kjøkken og hengt opp klær, og er super-duper våken.. sa til gubben han må vekke meg kl 8 imorgen, for den døgnrytmen min går over alle hauger her. sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, TonjeM skrev:

Spørs om det finnes nok ligging for å kompensere for red&tan? Det må sikkert både latex og trekant til det, tror jeg.. ("bring a friend").  Og jeg fatter heller ikke hvorfor AK aldri blir gruppeplassert..  en så passe stor og velproporsjonert hund med effektive bevegelser og livlighet..  de er så vakre i all sin funksjonalitet.

Nå har jeg jobbet et par timer, fikset bisker, gjort rent kjøkken og hengt opp klær, og er super-duper våken.. sa til gubben han må vekke meg kl 8 imorgen, for den døgnrytmen min går over alle hauger her. sukk.

Det er jo akkurat det. "Alle" som stiller kelpie mener de ikke blir det. Og derfor blir de aldri til gruppen. Nå har jo både Blaze og Talli plassert seg internasjonalt (Danmark, Norge og Sveits) og også Skessa, Shy og Murphy på større nasjonale valpeshow. 

Men fortsatt er vist ikke det "plassere seg" :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sbtlita skrev:

Jeg er så sykt fornøyd med alle julegavene jeg har fått i år jeg. Almanakk så jeg kan holde styr over kunder, tider, utstillinger og reiser pluss pepsi max og en reiseveske med kremer og diverse fra søskenbarnet med familie. Termos fra en venninne og fra husvertene, lommelykt og dunjakke fra pappa og de. Pluss mye mye mer som jeg elska ♡

Og mer skal åpnes i mårra :)

 

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Du vet, vanlige folk åpner alle gavene sin på en kveld (juleaften) :teehe: 

Men jeg synes det er mega koselig å lese at du har blitt fornøyd med gavene :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MonicaT skrev:

Hender at de kommer overraskende på harepusen og dermed klarer å ta den. En av våre har også klart det. Eller harepusen kan ha vært syk. Som regel skriker de noe helt innmari når de blir tatt (grusomt å høre på). 


 

Og @Pringlen (får ikke multisitert )

Sambo nevnte ikke noe om noe skrik,  så da var den muligens død fra før. Toddy virker like frisk,  så da har det helst gått bra :) 

 

Lemmy er død :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JeanetteH skrev:
7 timer siden, TonjeM skrev:
15 minutter siden, TonjeM skrev: Spørs om det finnes nok ligging for å kompensere for red&tan? Det må sikkert både latex og trekant til det, tror jeg.. ("bring a friend").  Og jeg fatter heller ikke hvorfor AK aldri blir gruppeplassert..  en så passe stor og velproporsjonert hund med effektive bevegelser og livlighet..  de er så vakre i all sin funksjonalitet.

Nå har jeg jobbet et par timer, fikset bisker, gjort rent kjøkken og hengt opp klær, og er super-duper våken.. sa til gubben han må vekke meg kl 8 imorgen, for den døgnrytmen min går over alle hauger her. sukk.

 

Det er jo akkurat det. "Alle" som stiller kelpie mener de ikke blir det. Og derfor blir de aldri til gruppen. Nå har jo både Blaze og Talli plassert seg internasjonalt (Danmark, Norge og Sveits) og også Skessa, Shy og Murphy på større nasjonale valpeshow. 

Men fortsatt er vist ikke det "plassere seg" [emoji38] 

 

Blaze hadde jo den ekstra se meg faktoren, noe jeg vil si mange ak ikke har. Dommeren sa jo ganske greit til lani og meg at det var en immari pen hund men manglet den utstrålingen de ønsket. Vil jo si at Willy og andre soniser hunder som også plasserer seg har det ekstra kicket og utstråling som mange kelpier mangler. Så er vel de som mener de ikke trenger å bli til gruppa også :P 

Det jeg ikke fatter Eerhvorfor corgi rasene gjør det så veldig bra [emoji14] men de har jo mye søthet [emoji14]

 

.. Skal jeg raide huset for frokost.. :yawn:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, JeanetteH skrev:

....sitter jeg filosoferer over at AK aldri blir gruppeplassert. Og at i alle fall ikke en Red and Tan blir det. Det er vel kanskje som med de her internasjonale champ, man må ligge mye rundt for å få resultater :lol: (men jeg lurer enda på når det har skjedd? :lol: )

:lol: I vårt rasemiljø er det også sånn.... det er jo ALDRI briarder som plasserer seg i gruppa liksom (og svenskene venter vel nesten aldri på gruppefinaler fordi de aldri plasserer seg... rart det når de aldri deltar liksom *himle*). Jeg er jo sånn at jeg nesten forventer å bli gruppeplassert når jeg stiller Willy, i hvert fall på de nasjonale utstillingene... ok - det høres litt kvalmt ut, men han har jo en del plasseringer på baken liksom :) . 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt. Våknet fem og ikke sjans i havet å få sove igjen - drittkropp. Nå begynner piller å virke omsider, men nå kan jeg jo ikke legge meg for nå er Bonden ute og lillemor er VELDIG våken :aww: 

Blåser så ille ute at Hottie og Kasko pilte opp på badet for å legge seg der igjen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krelise skrev:

Makan til surt og mistrøstig vær da. Mamma kommer kl 11 og planen var lunsj og trilletur, evt omvendt, men denne vinden var jo ikke helt det jeg så for meg :P Jaja, kanskje det ser bedre ut når det blir ordentlig lyst ute..

Ikke hold pusten, blir mer vind utover dagen. http://www.adressa.no/vaeret/2015/12/28/%C2%ABV%C3%A6rbombe%C2%BB-i-Atlanterhavet-11969672.ece

Jobbe litt i dag da kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like kaldt i dag, men det blåser så tipper at følt så er det ikke langt unna likr kaldt som i går :) 

Casper er litt morsom! Han vil ut å leke, men så går han ut å kjenner det er kaldt. Da er det plutselig ikke like gøy :P 

Første gangen jeg opplever at han fryser og er kald. Så må følge litt med på han. Fant fin kombo med fleecedress og soveposedekken i går :ahappy: får han sokker på så blir det bedre :) 

Nå har jeg fått fyr i peisen, Casper har lagt seg tilrette på saueskinnet i sofaen, julete i koppen, klementiner og big bang på tven :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor effektiv morra :yawn: Men nå har ihvertfall jentene fått løpe villmann 40 min i skauen, jeg har vasket sofa og teppene ligger i trommelen nå mens vaskemaskinen går med litt klær, vaska vom boksen og matskåler i oppvaskmaskina, satt på oppvaskmaskina en gang til med våres ting (er det uhygenisk forresten? Ser jo på div program at ting ikke blir 100% reint i maskina, og da er det kanskje litt ekkelt å vaske vom rester i den? Skyller jo bort det meste før jeg vasker da, nuvel, vi har ikke dødd enda) gått ut med søpla, vaska badet, stappa enda mer inn i bilen som nå snart renner over! Så nå sitter jeg her å tripper og venter på at C skal komme hjem så vi kan gasse avgårde til verdens mest perfekte hytte :D Det sier jeg sikkert ikke når vi kommer frem i skumringen og det er 10- inne :P Da er det bare å fyre opp begge ovnene og lempe ting på plass kjempefort, for det er faktisk ikke kult å bære inn så mye når det er mørkt og eneste lyset du har er hodelykta og stearinlys :P

Og på lørdag skal vi på Mush Synnfjell! Det gleder jeg meg masse til! Har pakket ned både fleecedresser og dekken til jentene, Trym skal få lov til å ligge i bilen inntulla i masse ullpledd :Laugh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sbtlita skrev: Jeg er så sykt fornøyd med alle julegavene jeg har fått i år jeg. Almanakk så jeg kan holde styr over kunder, tider, utstillinger og reiser pluss pepsi max og en reiseveske med kremer og diverse fra søskenbarnet med familie. Termos fra en venninne og fra husvertene, lommelykt og dunjakke fra pappa og de. Pluss mye mye mer som jeg elska ♡

Og mer skal åpnes i mårra [emoji4]

 

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Du vet, vanlige folk åpner alle gavene sin på en kveld (juleaften) :teehe: 

Men jeg synes det er mega koselig å lese at du har blitt fornøyd med gavene [emoji4] 

Blir pakkeåpning tre ganger i år, om siste rest fra nordnorge rekker å komme i posten før 1. Januar ??

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer en håndfull engelske patriotiske dommere som har en kampanje på gang over Facebook, der de hetser dommere som stiller staffen på bord. Legger ut med fullt navn og legger til bilder de kommer over også der de som stiller også vises.

Greit nok å være engasjert i en sak men nå syns jeg egentlig at de har gått for langt. Og da undrer jeg over hvorfor de ikke heller tar kontakt med FCI eller hvem det er som utdanner dommere og legger inn ett ønske om å få skolere nye dommere innenfor Staffordshire Bull Terrier og hvordan dømmingen skal foregå..

Men samtidig så er mange av dommerene eldre folk med vondter i både kne og rygg så jeg kan skjønne at de ikke vil bøye seg ned for snær 60 hunder iløpet av kort tid. Og er ikke det viktigste at hele hunden får en grundig sjekk på bord enn ett klapp på ryggen og stryk over halen for at dommeren ikke kommer seg ned for en grundig sjekk?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sbtlita skrev:

Registrerer en håndfull engelske patriotiske dommere som har en kampanje på gang over Facebook, der de hetser dommere som stiller staffen på bord. Legger ut med fullt navn og legger til bilder de kommer over også der de som stiller også vises.

Greit nok å være engasjert i en sak men nå syns jeg egentlig at de har gått for langt. Og da undrer jeg over hvorfor de ikke heller tar kontakt med FCI eller hvem det er som utdanner dommere og legger inn ett ønske om å få skolere nye dommere innenfor Staffordshire Bull Terrier og hvordan dømmingen skal foregå..

Men samtidig så er mange av dommerene eldre folk med vondter i både kne og rygg så jeg kan skjønne at de ikke vil bøye seg ned for snær 60 hunder iløpet av kort tid. Og er ikke det viktigste at hele hunden får en grundig sjekk på bord enn ett klapp på ryggen og stryk over halen for at dommeren ikke kommer seg ned for en grundig sjekk?

 

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Men du må jo skjønne det at om de ikke klarer å bøye seg ned så må de legge opp som dommere! Tilogmed jeg som ikke har bikket 30 enda hadde hatt problemer med å bøye meg ned 80 ganger iløpet av en dag :P

Skal du kjøre på lørdag @Meg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Stine skrev:

Men du må jo skjønne det at om de ikke klarer å bøye seg ned så må de legge opp som dommere! Tilogmed jeg som ikke har bikket 30 enda hadde hatt problemer med å bøye meg ned 80 ganger iløpet av en dag :P

Skal du kjøre på lørdag @Meg?

Nei vi kjører mellomdistanse, så mush synnfjell blir i lengste laget for oss denne sesongen :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Og @Pringlen (får ikke multisitert )

Sambo nevnte ikke noe om noe skrik,  så da var den muligens død fra før. Toddy virker like frisk,  så da har det helst gått bra :) 

 

Lemmy er død :( 

Da var den død fra før,ja. Idéelt sett burde den vært sendt til veterinærinstituttet for prøver mtp harepest. Men regner med at den ble kastet i skauen :P Samboeren din bør kanskje være litt obs på symtomer om han tok i den. Men tror ikke egentlig det er noen stor fare. De jeg vet om som har funnet pestdøde harer, har ikke merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskyen fjoller rundt i hagen,  Nico er fortsatt furt etter at hun ble badet i går, kidden spiller minecraft,  sambo er fyllesyk og jeg slapper av med en kaffekopp før vi får besøk. 

Kidden har nemlig invitert på hjemmelagde fiskepinner med potetmos i dag. Gjett hvem som må skrelle potetene *sukk* 

Han får alltid masse skryt, jeg får oppvasken og drittjobben :P 

 

 

Edit : @Pringlen han tok ikke i den..

Kanskje det er harepest som gjør at han er dårlig og ikke antall alkoholenheter i går? *skynde seg å skremme sambo * :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det greit å ringe politiet om bråk i "boligområde"? Det er noen ungtælper som mekker bil på et mer eller mindre nedlagt industribygg her borte, og de grisekjører rundt det bygget (og på veien, bilen har ikke skilt tror jeg) og står og ruser noe så inni granskauen! De begynner alltid etter kl 23 på kvelden, men vi er bare 4 hus som blir veldig berørt av lyden og bråket, så veit ikke om vi liksom "har lov" til å ringe og klage :P

Hilsen sur kjerring på 70 år som trenger nattesøvnen sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...