Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Noen ganger vinner man noe fordi man fortjener det og har flaks. Andre ganger fortjener man det virkelig ikke og har bare flaks. 

Vi har hatt julekalender på jobben.  Hver dag i desember har det kommet opp en tegning av en kundesituasjon på skjermen med 3 svaralternativ.  

Typ : tegning av en stressa mor med en hylende unge. 

Alternativ B: kan du ta med deg den ungen ut,  den er faktisk veldig forstyrrende? ?

Alternativ G : drill ja, kom så skal jeg vise  deg de forskjellige modellene. 

Alternativ I : vi burde virkelig solgt smokker her, synes du ikke? 

 

Til sammen skulle det bli en setning.  

Jeg svarte selvfølgelig alternativ B o.l  konsekvent,  i så stor grad at personalsjefen mente jeg kom til å få en helt egen premie i en grå konvolutt.  

Premien er en stor nyttårskurv med godteri og en av kollegaene mine syntes det var for galt at poden ikke hadde mulighet til å fråtse i alt godteriet bare fordi mammaen er dritbarnslig,  så han fylte ut svarskjema for A i mitt navn med mitt lønnsnr og voila  ! 

IMG_4505.jpg

 

Jeg knakk sammen når jeg fikk meldingen.  Jeg tipper det er et par andre på jobb som lurer på hvordan i h**** jeg kunne vinne :lol::lol: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

3 minutter siden, Teserere skrev:

Tradisjon vel :P De argumentene jeg har hørt er at de er mye sterkere ift andre hunder på samme størrelse, og litt mer temperament, så det er lettere å ha kontroll på dem på bakken :)

 

1 minutt siden, Stine skrev:

Alt handler om tradisjoner i England :P Også er det vel at de er så tunge i forhold til høyden så det er ikke forsvarlig å løfte dem så høyt eller noe...

For noe sprøyt :lol::lol::lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

 

For noe sprøyt :lol::lol::lol: 

Jupp.... Også må man for guds skyld gå hvis man stiller for spesialdommer, så det er ikke bare bare å stille staff skjønner du :Laugh: Jeg både løper og setter mine på bord jeg da, eller det var en sannhet med modifikasjoner, jeg går for spesiadommere, for å slippe å få kjeft når jeg løper og må gå på nytt igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stine skrev:

Jupp.... Også må man for guds skyld gå hvis man stiller for spesialdommer, så det er ikke bare bare å stille staff skjønner du :Laugh: Jeg både løper og setter mine på bord jeg da, eller det var en sannhet med modifikasjoner, jeg går for spesiadommere, for å slippe å få kjeft når jeg løper og må gå på nytt igjen :P

Du er gæærn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Alle vaksinene hans står i passet - kom ikke inn uten vaksinasjonskort

Vi måtte ikke vise vaksinasjonsbok? Verken jeg eller Heidi. Men det virka til at han i døra kjente til oppdretterne da, for når vi sa hvor de var i fra så "regna han med at det var i orden". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Vi måtte ikke vise vaksinasjonsbok? Verken jeg eller Heidi. Men det virka til at han i døra kjente til oppdretterne da, for når vi sa hvor de var i fra så "regna han med at det var i orden". 

Vi måtte vise i Leto idag! Førtse gang jeg viser på utstilling tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Noen Oslo-soniser som kanskje har lyst på playdate med hundene i morgen?

Typen fikk lyst på oslotur, så vi stikker kanskje over :) 

 

Tror vi bare skal være hjemme, Stella er klar for å løpe! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy forsynte seg av en Helene Harepus i skogen i dag. Sambo fikk ikke helt med seg hva som skjedde,  han kom plutselig løpende ut av krattet med den. 

Meneh... Burde det ikke egentlig være litt vanskeligere enn som så å få seg harestek til middag for en hund?  Noen som vet om harepest er et tema jeg bør tenke på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to våte hunder i sofaen, som ligger så tett inntil meg at jeg er halvvåt også. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å blåse dem tørr. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å dra på utstillingen i morgen. Jeg tenker bare på at jeg skulle stilt X'en i veteran, og tårene trilla i dusjen fordi jeg aldri mer skal bade henne, og det er bare veldig tungt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Toddy forsynte seg av en Helene Harepus i skogen i dag. Sambo fikk ikke helt med seg hva som skjedde,  han kom plutselig løpende ut av krattet med den. 

Meneh... Burde det ikke egentlig være litt vanskeligere enn som så å få seg harestek til middag for en hund?  Noen som vet om harepest er et tema jeg bør tenke på? 

Min mor sin fuglehund tok en hare en gang, så jeg vet at det er mulig :P 

 

Det er sååå kjedelig å vente på valper. Kan de ikke bare komme nå? :lol: Pim ligger og snorker og har tydeligvis ikke dårlig tid. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har to våte hunder i sofaen, som ligger så tett inntil meg at jeg er halvvåt også. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å blåse dem tørr. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å dra på utstillingen i morgen. Jeg tenker bare på at jeg skulle stilt X'en i veteran, og tårene trilla i dusjen fordi jeg aldri mer skal bade henne, og det er bare veldig tungt i kveld.

Jo, du skal dra, for nå skal du bygge nye minner med Foenix og Glam :console: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har to våte hunder i sofaen, som ligger så tett inntil meg at jeg er halvvåt også. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å blåse dem tørr. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å dra på utstillingen i morgen. Jeg tenker bare på at jeg skulle stilt X'en i veteran, og tårene trilla i dusjen fordi jeg aldri mer skal bade henne, og det er bare veldig tungt i kveld.

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Benedicte skrev:

Min mor sin fuglehund tok en hare en gang, så jeg vet at det er mulig :P 

 

Det er sååå kjedelig å vente på valper. Kan de ikke bare komme nå? :lol: Pim ligger og snorker og har tydeligvis ikke dårlig tid. 

Sambo ble skikkelig forskrekket stakkars :lol: 

Jeg sa at det tross alt er bedre dyrevelferd  at huskyen knerter en harepus selv enn at han får hundemat.  Sånn hvis man ser litt stort på det ..

Men det skjedde veldig fort og det virket ikke som om han jagde før han plutselig løp rundt med en død hare i kjeften. Det får meg til å lure på om den var sjøldaua eller syk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mud skrev:

Sambo ble skikkelig forskrekket stakkars :lol: 

Jeg sa at det tross alt er bedre dyrevelferd  at huskyen knerter en harepus selv enn at han får hundemat.  Sånn hvis man ser litt stort på det ..

Men det skjedde veldig fort og det virket ikke som om han jagde før han plutselig løp rundt med en død hare i kjeften. Det får meg til å lure på om den var sjøldaua eller syk.  

Tuva har fått tak i det engang, men den tror jeg hadde vært utsatt for reven eller noe slikt noe før for den var skikkelig treig. Ned gikk den og hun ble ikke dårlig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stine skrev:

Tuva har fått tak i det engang, men den tror jeg hadde vært utsatt for reven eller noe slikt noe før for den var skikkelig treig. Ned gikk den og hun ble ikke dårlig ihvertfall.

Godt å høre. 

Greit at huskyen er kjapp,  men harepusen er lynrask.  Han kan ha overasket den også selvfølgelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Godt å høre. 

Greit at huskyen er kjapp,  men harepusen er lynrask.  Han kan ha overasket den også selvfølgelig.  

De har skremt opp harepus flere ganger, men de har ikke hatt sjangs i havet til å ta dem igjen. Men en Husky er jo litt kjappere enn en minigris da :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har to våte hunder i sofaen, som ligger så tett inntil meg at jeg er halvvåt også. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å blåse dem tørr. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å dra på utstillingen i morgen. Jeg tenker bare på at jeg skulle stilt X'en i veteran, og tårene trilla i dusjen fordi jeg aldri mer skal bade henne, og det er bare veldig tungt i kveld.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...