Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, rosinbolle skrev:

Kult! Du skulle studert mannen min og kompisene hans da :) De høres veldig annerledes ut enn foreldregenerasjonen! Spesielt svigerfar har en skikkelig bred, koselig dialekt som skriker Nora, Nyt Norge eller Nøkkelhullmerke-reklame. 

Det er veldig spennende, og VELDIG brått i språksammenheng! (Det er ikke noen fare for dialektdød på Hadeland, altså) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Ferdig med alle juleforberedelser. Stua er pyntet til jul, lukter jul (kongerøkelse) og julebaksten er unnagjort. I morgen skal vi bare kose oss, dra på middag til min kommende utvidede svigerfamilie. Ikke minst skal jeg finne ut hva kjærestemannen har kjøpt til meg :)

Hundene får sin hoved juledag på 25. men de får selvsagt litt ekstra i morgen også.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser om hund som forsvant under jakt, og det står at hundens peiler sluttet å fungere mens hunden jaktet, sannsynligheten for at noe er skjedd er stor, og at det at peileren sluttet å fungere utelukker en del. Kan ikke bare slike bånd gå tom for batteri eller på annen måte miste signal? Skjønte egentlig ikke helt hva som ble ment med dette. Nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Yellow skrev:

Leser om hund som forsvant under jakt, og det står at hundens peiler sluttet å fungere mens hunden jaktet, sannsynligheten for at noe er skjedd er stor, og at det at peileren sluttet å fungere utelukker en del. Kan ikke bare slike bånd gå tom for batteri eller på annen måte miste signal? Skjønte egentlig ikke helt hva som ble ment med dette. Nysgjerrig

Jo da. Men da har man i god tid fått beskjed om lavt batterinivå. Ellers kan den slutte å virke om den er under vann, har fått en smell under påkjørsel etc. Eller selvsagt ha sluttet å virke helt av seg selv, men det er sjelden, og man frykter jo gjerne det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er huset faktisk rent og ferdigpyntet. Sara og Stig har vært her og spist lillejulaftenkveldsmat, det er en tradisjon fra min barndom å hente fram smakebiter av all julematen da. Julevin og juleøl har vi også smakt på. Stig hadde med et glass hjemmelaget konfekt, den måtte også smakes litt på. Nå sitter jeg bare her og nyter freden og drikker litt mer vin. Dette er nesten den fineste tiden på jula. Jobben er stort sett unnagjort, og alt det koselige venter.  a038.gif

 z700.gif

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, 2ne skrev:

tumblr_m4lidrCTYo1qkbjzoo1_500.png

 

Jepp, vi ser på Harry Potter :ahappy: 

 

Det gjør vi for tiden også. Nettopp sett "the half blood prince" så ikke mange filmene igjen her.

 

og bare fordi jeg er fornøyd med å endelig være ferdig med juleduken så klistrer jeg inn et bilde av ene halvdelen (er spisestuebord størrelse duk)
 

12375982_10153319537847108_1329025493188

 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Vi er kjempesyke hele gjengen her. Feber og full pakke på alle sammen. Mangler bare omgangssjuken vi nå! :lol: Guttene har øyebetennelse i tillegg da. Så håper vi har blitt bedre til i morra :P 

Ååh festlig!  Sørpe forkjøla jeg, men resten er bra, og jeg er ikke dårlig liksom,  bare hoster, nyser og stikker i halsen, mengden gørr nevner vi ikke. God bedring til dere!!

 

Akvariet er oppe og går, juletreet er på plass upynta, ribba er i ovnen,  bare resten igjen. Atsjo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt for mye grøt til avkjøling på verandaen, skumkake må lages i morgen samtidig med jordbærsaus til riskremen. Skulle gjøre det i kveld men ble kvalm og svimmel og måtte innta sofaen istedenfor. Valpen har vært veldig hensynsfull og ikke i det hele tatt utnyttet at nesa og hendene mine var innenfor biteavstand der jeg lå :innocent: Risgrøten ble så som så, gubben tok over røringa mens jeg var på do og rørte så godt at det er små brune biter av bunnfall overalt. Han sier at den ikke smaker brent, jeg orker ikke smake på. Skal plukke de verste bitene før jeg blander inn krem i morgen. Juletreet plukka vi ned fra hylla ferdig pynta, valpen er badet, og vi er skikkelig klare for julemiddag hos svigers i morgen! De skal spise ribbe, jeg hadde tenkt å ta med pinnekjøtt men har ikke råd å kjøpe det til bare meg. Så jeg skal spise poteter til julemiddag :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TonjeM skrev:

Hei Bananen! Long time no see! Og jeg tenker på deg hver gang Strider bruker sitt deilige "arvedekken", fremdeles med litt golden-pels for minnenes skyld!

Haha! Jeg leste meldingen din mens jeg satt som passasjer i bilen og måtte fnise litt for meg selv. Så og hørte sikkert ut som noe for meg selv der og da. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Raksha skrev:

Ååh festlig!  Sørpe forkjøla jeg, men resten er bra, og jeg er ikke dårlig liksom,  bare hoster, nyser og stikker i halsen, mengden gørr nevner vi ikke. God bedring til dere!!

 

Akvariet er oppe og går, juletreet er på plass upynta, ribba er i ovnen,  bare resten igjen. Atsjo! 

God bedring til deg og! Vi var jo nettopp syke, så var vi friske et par dager, så begynte vi på ny runde. Moro med jul! :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooo ønsket mitt ble oppfylt! :D Valp i familien! :D Eller sånn ca i hvertfall. Dette blir innvikla, men det er altså samboeren til morfaren(som er død) til min samboer. Så ikke i blodsslekt, men har vært i svigers familien så lenge at hun telles som familie alikevel. :) 
Fått seg en liten JRT mix med noe annet blod i. (husker ikke helt hvilken rase det var, men stort sett JRT) 4mnd gammel, så hun har hatt den en stund allerede, bare jeg som ikke hadde fått det med meg før i dag. :P 

MÅ få til å kladde litt på den fremover. Så sinnsvakt valpesyk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wednesday skrev:

God bedring til deg og! Vi var jo nettopp syke, så var vi friske et par dager, så begynte vi på ny runde. Moro med jul! :teehe: 

Haha skikkelig moro...  Utsett jula :aww: 

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

hahaha, kul idé til julekort :)

 

@Wednesday og @Raksha god bedring!

Takk :) 

 

Ok, når jeg trenger 3 forsøk tre ganger på rad for å treffe rett navn på hunden jeg mener å snakke til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...