Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Recommended Posts

Skrevet
4 minutter siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent

Dette har jeg slitt med siden jeg var barn, og kan på det groveste anbefale fysioterapeut :P Eventuelt piller. Eventuelt avspenningsøvelser (som jeg ikke klarer).

• Like 1
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Skrevet
4 minutter siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

Men hvorfor blir du stiv i musklene? Jeg har sånn umiddelbart mest tro på avslapningsøvelser, både mentale og fysiske. Det skal jo ikke være sånn at man får steinharde muskler av eksamenstid, liksom.

Skrevet
8 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Men hvorfor blir du stiv i musklene? Jeg har sånn umiddelbart mest tro på avslapningsøvelser, både mentale og fysiske. Det skal jo ikke være sånn at man får steinharde muskler av eksamenstid, liksom.

Slik jeg har fortstått kommer det av at jeg sitter 8-12 timer foran en pc. Jeg burde visst ta pauser oftere og gå mer tur. Hadde gjort det hadde det ikke vært for at jeg har hatt så mye tidspress den siste uken. Har sittet konstant foran pcen og sikkert med en dårlig arbeidsposisjon.

Fysioterapi og kiropraktor høres digg ut det,  men jeg må ha en Quick fix!  Leste nettopp at en løpetur kan hjelpe?  Prøver det i morgen.  Har hatt to avslappende dager nå også (med bevegelse da, men ingen stress) for å prøve å komme forbi dette. Men merker smertene i nakken nå bare ved å bære en handlepose, så det har blitt ille denne gangen.

• Like 1
Skrevet
2 minutter siden, HeleneFS skrev:

Slik jeg har fortstått kommer det av at jeg sitter 8-12 timer foran en pc. Jeg burde visst ta pauser oftere og gå mer tur. Hadde gjort det hadde det ikke vært for at jeg har hatt så mye tidspress den siste uken. Har sittet konstant foran pcen og sikkert med en dårlig arbeidsposisjon.

Fysioterapi og kiropraktor høres digg ut det,  men jeg må ha en Quick fix!  Leste nettopp at en løpetur kan hjelpe?  Prøver det i morgen.  Har hatt to avslappende dager nå også (med bevegelse da, men ingen stress) for å prøve å komme forbi dette. Men merker smertene i nakken nå bare ved å bære en handlepose, så det har blitt ille denne gangen.

Mine eksploderte etter en lang periode med jobb låst til pc-skjerm i statisk stilling i åtte timer med høyt arbeidspress. Løpetur kan hjelpe ja, varm muskulatur er mykere og blodsirkulasjonen øker. Fikk høre at en quick-fix når det begynner å stivne er å ta en serie med armhevinger, det funker faktisk :-)

Skrevet
29 minutter siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

I hear ya. Jeg vurderer å kjøpe meg en sånn:

http://www.enklereliv.no/beurer-nakkemassasje.html

Nå har Freya kastet opp for andre gang i dag. Liker ikke når gamlingen blir pjusk...

• Like 1
Skrevet
1 time siden, SoppenCamilla skrev:

Hm, jeg vet ikke om jeg orker å bli fornærma. Mest sannsynlig ikke. :lol: Koser meg i klubben, jeg! 

Ja, Krutsi! Du fåkke væme! 

Jeg kan dessverre ikke være med jeg.. For jeg hadde tiltet av å ha en hund som trodde den tilhørte oppå bordet, eller skal ta maten min, osv :lol: 

det er ikke uten grunn at myndene mine tror de blir nærmest mishandlet, for her er det samme linje som med rottisen :lol: 

sinnsykt hardt liv kan Linni melde ifra! :lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Det er koselig i denne klubben, og man får seg endel latterkuler :lol: 

Krutsi får nyte syne av det iblant, det får holde :P 

Jeg klarer å se humoren i det, fordi

1- ikke min hund

2- ikke mitt hus 

:lol: 

5 minutter siden, Line skrev:

I hear ya. Jeg vurderer å kjøpe meg en sånn:

http://www.enklereliv.no/beurer-nakkemassasje.html

Nå har Freya kastet opp for andre gang i dag. Liker ikke når gamlingen blir pjusk...

Jeg har kjøpt boka "frisk nakke" til samboer til jul.. Og hvem sier at romantikken forsvinner? :heart::lol: 

• Like 1
Skrevet

Herregud, er klokka så mye allerede? Hva skjedde med at jeg skulle legge meg tidlig? Sånn halv 10-10-Ish? 

Kanskje man burde koble ut strømmen kl 10 om kvelden? :lol: 

Skrevet
10 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg kan dessverre ikke være med jeg.. For jeg hadde tiltet av å ha en hund som trodde den tilhørte oppå bordet, eller skal ta maten min, osv :lol: 

Jeg levde lenge i den villfarelsen, jeg også... Nå har jeg imidlertid sett lyset - og innsett at hunder på bordet, hunder som stjeler mat, hunder som gjør som de vil, er ganske sjarmerende :aww:

• Like 3
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg levde lenge i den villfarelsen, jeg også... Nå har jeg imidlertid sett lyset - og innsett at hunder på bordet, hunder som stjeler mat, hunder som gjør som de vil, er ganske sjarmerende :aww:

Soft! Kalles det, gamla ;) 

Skrevet
1 minutt siden, Siri skrev:

Jeg er visst med i klubben jeg også, enten jeg vil eller ikke. Jeg tror forresten at visse sonenhunder har en klubb sammen, det må jo være noen som har lært hundene mine alle unotene! Symra kan jo ikke ha kommet på av seg selv at hun kan stå med framlabbene på kjøkkenbenken og slikke ren brødfjøla for eksempel?

• Like 6
Skrevet

Jeg er ikke med i sonenklubben, alle husets hunder er drit-veloppdragne :aww:

*kremt* 

Veit dere hva jeg har gjort i dag? Hjulpet pappa med å "bygge" garasje. Dvs at jeg holdt plankene han spikra fast :lol: Det kjenner jeg på kroppen nå. Det og kulda. Men det var verdt det! 

Veit dere hva jeg skal i morgen? På jobbmøte :ahappy: Så da burde jeg gå og legge meg da! :D 

Skrevet

Middels fornøyd med 2 nye møbler i stuen. Fornøyd fordi de var fin og tok mindre av rommet. Middels fordi et visst hannkjønn klarte å stifte fast bakparten feil vei så istedenfor lys fin hvit bakgrunn I skapet så er den brun.... Gjett hva jeg skal gjøre i morgen da....? :P

I tillegg klarte han å skru fast en del feil vei så skruene viste på fremsiden. Det fikk vi heldigvis ordnet med en gang. 

• Like 3
Skrevet
1 time siden, Minutt skrev:

De fleste avfallsmottak har gratis innlevering av rene produkter som f.eks. papp/papir.

Jeg har av gammel vane samlet alt av papp og papir, så da får jeg bare finne ut hva som er nærmeste, det må vel være noe på nett. Men jeg har fremdeles for mye søppel...

1 time siden, lijenta skrev:

Sjekk med avfallsselskapet i kommunen om dem har et deponi du kan levere på det hender du får gratis levering også. Spør etter steder som du kan levere ting på.. Det er ikke alle steder en kan sortere og putte i søpla rett på utsiden men dem har flere punkter i kommunen som du kan levere sortert avfall. Ellers så kan du bestille både større og mindre dunk. Kan hende du står på et mini abonent og da er det flere steder søppel henting en gang i måneden

Selger bodde ikke her fast, så det kan godt være at han hadde minst mulig dunk. Jeg skal sjekke ut med kommunen, takk for tips! Jeg har bodd litt for lenge i borettslag med enorme dunker, aldri trengt å tenke på plassmangel :D

1 time siden, Siri skrev:

Jeg har en hel haug med papp i det ene uthuset mitt... jeg får liksom ikke ut fingeren og får fraktet det til mottak. Her tømmes også restavfall kun en gang i mnd, matavfall to ganger pr mnd - og plast en gang pr mnd. Annen sortering har vi ikke. 

Hmm, kanskje det er plastsortering her, det tenkte jeg ikke på. Jeg må sette meg inn i det på et vis.

50 minutter siden, Line skrev:

:hug: 

Skrevet
1 time siden, HeleneFS skrev:

Ja jeg skjønner ikke hva som skjer med de quotegreien her? Hvorfor går det ikke an å skrive over en quote uten at det blir delt som det her???

1 time siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner

umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

Back on track nakkebeskytter.

Skrevet

Dette er en drittdag. En skummel drittdag. Jeg vurderer å gjøre noe smådrastisk til meg å være, men det er jo fint med to hunder vet jeg. 

• Like 2
Skrevet

Når jeg glemmer at jeg faktisk bor på en øy (midt i en by) er det litt kjedelig å oppdage at det er langt til neste bru når en har forvillet seg ut på nye veier i mørten. Bikkja var fornøyd med ekstra lang tur, men jeg hadde ikke tenkt å lese sååå lenge.

Nå har jeg dusjet og tatt med meg notatene i senga sammen med min fine nye trådløse lampe som har lys jeg ikke blir trøtt av :D Pugge medikamenter litt til, så er det opp igjen om 5 1/2 time.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Guest lijenta
Skrevet

Å nå kan jeg glede meg til i morgen for da skal jeg til fysio også lørdag skal jeg trene hund i fjellet. Det er klubbmesterskap og vi kommer sikkert til å fylle opp en av de siste plassene men pytsan vi skal på fjellet og titte etter ryper og gå på ski også kan det hende jeg skal se på jubileet til Såheim kraftverk og åpning av Rjukan torg

Skrevet

Akkurat nå prøver jeg å formulere enn jobbsøknad. Men siden jeg ikke vet hva jeg skal skrive, så har jeg endt opp med å fikse på layout'en på CV'en min istedet... :ball:

Legge meg og ta det i morgen, kanskje? :P 

Skrevet

Kjenner at det er lenge til 4 januar på Riksen. Og enda da er det jo ikke dagen for operasjon. Operasjonen de prater om har ikke hjulpet noen av de jeg kjenner, ene havnet i koma i to uker også liksom... Skal høre om de kan se om noen utenlandske metoder kan være til hjelp. Må vel være flere enn meg med shunt allergi...

Dagens digresjon.

Nå har jeg ledd meg filette av nytt på nytt så får vel sove :yawn:

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Skrevet
10 timer siden, Caroline skrev:

Akkurat nå er jeg offisielt arbeidsledig. Det var egentlig planlagt, men ikke at det skulle skje før jul og på akkurat denne måten, men nå er det jo blitt sånn. Har heldigvis forberedt meg på det, og er allerede inne i NAV-systemet, så det forhåpentligvis går litt mer smooth nå enn sist jeg var i samme situasjon. Har vært på så mange møter det alt, at jeg har vel snart vært innom alle veilederne (lite kontor). :P Det ute av verden, så er det bare å få flytta hesten, men først grue seg til et viktig møte i morgen. Ugh. Juleforberedelser? Nei, det får bare vente. Det har skjedd før at jula har kommet og gått, for å si det sånn. 

:hug::hug:

Imorgen kommer male hjelp til ny huset, også har jeg surfet ikea litt for lamper. Så må jeg imorgen ringe rørlegger, og en elektriker. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...