Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent

Dette har jeg slitt med siden jeg var barn, og kan på det groveste anbefale fysioterapeut :P Eventuelt piller. Eventuelt avspenningsøvelser (som jeg ikke klarer).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

4 minutter siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

Men hvorfor blir du stiv i musklene? Jeg har sånn umiddelbart mest tro på avslapningsøvelser, både mentale og fysiske. Det skal jo ikke være sånn at man får steinharde muskler av eksamenstid, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Men hvorfor blir du stiv i musklene? Jeg har sånn umiddelbart mest tro på avslapningsøvelser, både mentale og fysiske. Det skal jo ikke være sånn at man får steinharde muskler av eksamenstid, liksom.

Slik jeg har fortstått kommer det av at jeg sitter 8-12 timer foran en pc. Jeg burde visst ta pauser oftere og gå mer tur. Hadde gjort det hadde det ikke vært for at jeg har hatt så mye tidspress den siste uken. Har sittet konstant foran pcen og sikkert med en dårlig arbeidsposisjon.

 

Fysioterapi og kiropraktor høres digg ut det,  men jeg må ha en Quick fix!  Leste nettopp at en løpetur kan hjelpe?  Prøver det i morgen.  Har hatt to avslappende dager nå også (med bevegelse da, men ingen stress) for å prøve å komme forbi dette. Men merker smertene i nakken nå bare ved å bære en handlepose, så det har blitt ille denne gangen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HeleneFS skrev:

Slik jeg har fortstått kommer det av at jeg sitter 8-12 timer foran en pc. Jeg burde visst ta pauser oftere og gå mer tur. Hadde gjort det hadde det ikke vært for at jeg har hatt så mye tidspress den siste uken. Har sittet konstant foran pcen og sikkert med en dårlig arbeidsposisjon.

 

Fysioterapi og kiropraktor høres digg ut det,  men jeg må ha en Quick fix!  Leste nettopp at en løpetur kan hjelpe?  Prøver det i morgen.  Har hatt to avslappende dager nå også (med bevegelse da, men ingen stress) for å prøve å komme forbi dette. Men merker smertene i nakken nå bare ved å bære en handlepose, så det har blitt ille denne gangen.

Mine eksploderte etter en lang periode med jobb låst til pc-skjerm i statisk stilling i åtte timer med høyt arbeidspress. Løpetur kan hjelpe ja, varm muskulatur er mykere og blodsirkulasjonen øker. Fikk høre at en quick-fix når det begynner å stivne er å ta en serie med armhevinger, det funker faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

I hear ya. Jeg vurderer å kjøpe meg en sånn:

http://www.enklereliv.no/beurer-nakkemassasje.html

Nå har Freya kastet opp for andre gang i dag. Liker ikke når gamlingen blir pjusk...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoppenCamilla skrev:

Hm, jeg vet ikke om jeg orker å bli fornærma. Mest sannsynlig ikke. :lol: Koser meg i klubben, jeg! 

Ja, Krutsi! Du fåkke væme! 

Jeg kan dessverre ikke være med jeg.. For jeg hadde tiltet av å ha en hund som trodde den tilhørte oppå bordet, eller skal ta maten min, osv :lol: 

det er ikke uten grunn at myndene mine tror de blir nærmest mishandlet, for her er det samme linje som med rottisen :lol: 

sinnsykt hardt liv kan Linni melde ifra! :lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Det er koselig i denne klubben, og man får seg endel latterkuler :lol: 

Krutsi får nyte syne av det iblant, det får holde :P 

Jeg klarer å se humoren i det, fordi

1- ikke min hund

2- ikke mitt hus 

:lol: 

5 minutter siden, Line skrev:

I hear ya. Jeg vurderer å kjøpe meg en sånn:

http://www.enklereliv.no/beurer-nakkemassasje.html

Nå har Freya kastet opp for andre gang i dag. Liker ikke når gamlingen blir pjusk...

Jeg har kjøpt boka "frisk nakke" til samboer til jul.. Og hvem sier at romantikken forsvinner? :heart::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg kan dessverre ikke være med jeg.. For jeg hadde tiltet av å ha en hund som trodde den tilhørte oppå bordet, eller skal ta maten min, osv :lol: 

Jeg levde lenge i den villfarelsen, jeg også... Nå har jeg imidlertid sett lyset - og innsett at hunder på bordet, hunder som stjeler mat, hunder som gjør som de vil, er ganske sjarmerende :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Jeg levde lenge i den villfarelsen, jeg også... Nå har jeg imidlertid sett lyset - og innsett at hunder på bordet, hunder som stjeler mat, hunder som gjør som de vil, er ganske sjarmerende :aww:

Jeg er visst med i klubben jeg også, enten jeg vil eller ikke. Jeg tror forresten at visse sonenhunder har en klubb sammen, det må jo være noen som har lært hundene mine alle unotene! Symra kan jo ikke ha kommet på av seg selv at hun kan stå med framlabbene på kjøkkenbenken og slikke ren brødfjøla for eksempel?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke med i sonenklubben, alle husets hunder er drit-veloppdragne :aww:

*kremt* 

Veit dere hva jeg har gjort i dag? Hjulpet pappa med å "bygge" garasje. Dvs at jeg holdt plankene han spikra fast :lol: Det kjenner jeg på kroppen nå. Det og kulda. Men det var verdt det! 

Veit dere hva jeg skal i morgen? På jobbmøte :ahappy: Så da burde jeg gå og legge meg da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middels fornøyd med 2 nye møbler i stuen. Fornøyd fordi de var fin og tok mindre av rommet. Middels fordi et visst hannkjønn klarte å stifte fast bakparten feil vei så istedenfor lys fin hvit bakgrunn I skapet så er den brun.... Gjett hva jeg skal gjøre i morgen da....? :P

I tillegg klarte han å skru fast en del feil vei så skruene viste på fremsiden. Det fikk vi heldigvis ordnet med en gang. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minutt skrev:

De fleste avfallsmottak har gratis innlevering av rene produkter som f.eks. papp/papir.

Jeg har av gammel vane samlet alt av papp og papir, så da får jeg bare finne ut hva som er nærmeste, det må vel være noe på nett. Men jeg har fremdeles for mye søppel...

1 time siden, lijenta skrev:

Sjekk med avfallsselskapet i kommunen om dem har et deponi du kan levere på det hender du får gratis levering også. Spør etter steder som du kan levere ting på.. Det er ikke alle steder en kan sortere og putte i søpla rett på utsiden men dem har flere punkter i kommunen som du kan levere sortert avfall. Ellers så kan du bestille både større og mindre dunk. Kan hende du står på et mini abonent og da er det flere steder søppel henting en gang i måneden

Selger bodde ikke her fast, så det kan godt være at han hadde minst mulig dunk. Jeg skal sjekke ut med kommunen, takk for tips! Jeg har bodd litt for lenge i borettslag med enorme dunker, aldri trengt å tenke på plassmangel :D

1 time siden, Siri skrev:

Jeg har en hel haug med papp i det ene uthuset mitt... jeg får liksom ikke ut fingeren og får fraktet det til mottak. Her tømmes også restavfall kun en gang i mnd, matavfall to ganger pr mnd - og plast en gang pr mnd. Annen sortering har vi ikke. 

Hmm, kanskje det er plastsortering her, det tenkte jeg ikke på. Jeg må sette meg inn i det på et vis.

50 minutter siden, Line skrev:

Nå har Freya kastet opp for andre gang i dag. Liker ikke når gamlingen blir pjusk...

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

 

 

Ja jeg skjønner ikke hva som skjer med de quotegreien her? Hvorfor går det ikke an å skrive over en quote uten at det blir delt som det her???

1 time siden, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner

umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

Back on track nakkebeskytter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg glemmer at jeg faktisk bor på en øy (midt i en by) er det litt kjedelig å oppdage at det er langt til neste bru når en har forvillet seg ut på nye veier i mørten. Bikkja var fornøyd med ekstra lang tur, men jeg hadde ikke tenkt å lese sååå lenge.

Nå har jeg dusjet og tatt med meg notatene i senga sammen med min fine nye trådløse lampe som har lys jeg ikke blir trøtt av :D Pugge medikamenter litt til, så er det opp igjen om 5 1/2 time.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Å nå kan jeg glede meg til i morgen for da skal jeg til fysio også lørdag skal jeg trene hund i fjellet. Det er klubbmesterskap og vi kommer sikkert til å fylle opp en av de siste plassene men pytsan vi skal på fjellet og titte etter ryper og gå på ski også kan det hende jeg skal se på jubileet til Såheim kraftverk og åpning av Rjukan torg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det er lenge til 4 januar på Riksen. Og enda da er det jo ikke dagen for operasjon. Operasjonen de prater om har ikke hjulpet noen av de jeg kjenner, ene havnet i koma i to uker også liksom... Skal høre om de kan se om noen utenlandske metoder kan være til hjelp. Må vel være flere enn meg med shunt allergi...

Dagens digresjon.

Nå har jeg ledd meg filette av nytt på nytt så får vel sove :yawn:

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Caroline skrev:

Akkurat nå er jeg offisielt arbeidsledig. Det var egentlig planlagt, men ikke at det skulle skje før jul og på akkurat denne måten, men nå er det jo blitt sånn. Har heldigvis forberedt meg på det, og er allerede inne i NAV-systemet, så det forhåpentligvis går litt mer smooth nå enn sist jeg var i samme situasjon. Har vært på så mange møter det alt, at jeg har vel snart vært innom alle veilederne (lite kontor). :P Det ute av verden, så er det bare å få flytta hesten, men først grue seg til et viktig møte i morgen. Ugh. Juleforberedelser? Nei, det får bare vente. Det har skjedd før at jula har kommet og gått, for å si det sånn. 

:hug::hug:

 

Imorgen kommer male hjelp til ny huset, også har jeg surfet ikea litt for lamper. Så må jeg imorgen ringe rørlegger, og en elektriker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...