Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Om begge har dopbox/onedrive/google.drive eller lignende er det veldig lett å legge bilder i en mappe og lage en link til den mappen :)

 

AN er jeg så lei skolen som det går ann å bli. Bakdelen med at de ikke har hatt internasjonale studenter veldig mange år er at vi aldri egentlig vet hvilke regler som gjelder i forskjellige situasjoner :P 

Bare en måned til jeg og bikkja er hjemme til jul da :) 

Hun har dropbox, jeg har ikke så vidt jeg vet? Vi har jo fått det til før, da lastet hun de i dropbox eller noe, og delte linken på mail... Vi er like lite datatekniske begge to tror jeg :P 

Har vi noen tråd hvor vi kan ha ukens utfordring/fokusøvelse, hvor vi kan gi hverandre tips og triks, for å så filme/ta bilde/fortelle om sluttresultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

1 minutt siden, Nathalie98 skrev:

Hun har dropbox, jeg har ikke så vidt jeg vet? Vi har jo fått det til før, da lastet hun de i dropbox eller noe, og delte linken på mail... Vi er like lite datatekniske begge to tror jeg :P 

Har vi noen tråd hvor vi kan ha ukens utfordring/fokusøvelse, hvor vi kan gi hverandre tips og triks, for å så filme/ta bilde/fortelle om sluttresultatet?

Hvis hun har dropbox kan hun lage en mappe, enten om hun bruker nettleseren eller lager den lokalt på sin data er det samme. Om hun lager en mappe i nettleseren trykker hun på "share" eller "del denne mappen" som skal stå ved siden av eller under navnet på mappen og skriver inn din e-post når det blir spurt etter. Om hun lager den lokalt i sin "dropboxmappe" på datan er det bare å høyreklikke på mappen og deretter på "del denne mappen" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Dersom for eksempel at det ikke har kommet nye innlegg i tråden siden jeg var her sist, men jeg vil inn og legge til noe, da må jeg gå til første side i tråden og lese for tusende gang at Line sier Shoot, og så trykke på siste side? Det finnes ikke noen snarvei da, sant?

Der det står "siste innlegg av" og xx minutter/timer siden tror jeg at tiden er en link man kan trykke på for å komme rett til siste innlegg. Tror.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Khela skrev:

@Raksha Hvor gammelt er kameraet ditt? Du har jo brukt det en del, så det kan hende det har brukt opp sin levetid i antall eksponeringer. Mitt tar ikke fine bilder lenger, og det er fordi det er slitt ut og har tatt så mange eksponeringer som kameraet er laget for å greie. Noe videre kunnskap om det er lett og billig å ordne, eller i det hele tatt mulig, har jeg ikke :P Jeg tenker å kjøpe meg nytt etterhvert, for nå tar snart mobilen like bra bilder som speilrefleksen...

Hvor finner man den grensa?

6 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Dersom for eksempel at det ikke har kommet nye innlegg i tråden siden jeg var her sist, men jeg vil inn og legge til noe, da må jeg gå til første side i tråden og lese for tusende gang at Line sier Shoot, og så trykke på siste side? Det finnes ikke noen snarvei da, sant?

Jeg trykker der det står i grå liten skrift helt til høyre på sida under profilbildet til den som skrev sist i tråden, funker både på mobil og PC :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eplefe skrev:

Der det står "siste innlegg av" og xx minutter/timer siden tror jeg at tiden er en link man kan trykke på for å komme rett til siste innlegg. Tror.

Takk. Jeg fant dessuten ut at jeg kan trykke på bjella og komme til siste notify, så mye som jeg skravler er det som regel ikke så lenge siden jeg har fått en. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nathalie98 skrev:

En venninne skal sende meg noen bilder hun hatt tatt, men det fungerer ikke å sende som mail...

Tips? :P 

Prøv filemail.com, der kan du laste opp store filer. Legg inn mailadressa til mottaker og hun får tilsendt linker til bildene. Veldig enkelt ?

Fant ut nå at det er kjørt skispor på Budor... men det får bli en annen dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Eplefe skrev:

Der det står "siste innlegg av" og xx minutter/timer siden tror jeg at tiden er en link man kan trykke på for å komme rett til siste innlegg. Tror.

Åå, takk! Trodde vi hadde mistet den funksjonen! Nå ble jeg glad :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb idag også, fått legetime imorgen så regner med å bli sykmeldt ut uka så jeg får tilbake stemmen. Dumme elever som smittet meg i Roma. Nå ser jeg Engler og demoner (for å se igjen en del av det jeg har sett i Roma :P ) og forsøker å bli ferdig med noen strikkeprosjekter. Strikket et par torgvanter iallefall og jobber nå med siste votten på et vottepar.

Fått trent litt hund inne for at han skal bli litt trøtt. På magisk vis har han skjønt hold av gjenstand. Vi har nesten ikke trent apport - fem/seks økter kanskje og det beste vi har fått til før er at han følger etter meg med noe i munnen, sånn fire fem steg. Idag satt han der og jeg kunne ta på sleiva (bruker en plastsleiv) og dingle en leke rundt hodet hans uten at han slapp... Bare wow :D:D

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Kan noen forklare meg HVORFOR hunden ikke klarer å drite på gulvet hvis den blir dårlig i magen og er alene hjemme? Har nå vasket: seng, teppe, pute, dyne, laken og dørmatte. Tok en drøy time. Akkurat det jeg hadde lyst til! :sheldon:

Da jeg spurte dyrlegen min om det samme, så sa hun at det var fordi hunden vil drite der eieren oppholder seg mest i hjemmet :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Men du har whippet :aww: 

 

har vel egentlig jeg å :P Men bikkja som dreit i sofaen og i sengen min var en border collie :P 

Haha ja.. Rottisen jeg har nå, aner jeg ikke.. Hun har aldri bæsjet inne hos meg :P ikke husker jeg den forrige heller, for hun hadde jernmage :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lola Pagola skrev:

Bilen starter ikke. Skjønner ikke helt hvorfor, men mistenker fukt. Har skjedd en gang tidligere at den ikke har startet, fellesnevneren er at den hadde stått noen dager da og, og at det hadde regnet mye. Batteriet er ikke dødt (skulle bare mangle,  er nytt), den tenner bare ikke.... får prøve å skifte tennplugger, kanskje det hjelper. 

Barsking. 

5 timer siden, Tommy skrev:

Når man skal gi bok til jul, er paperback legit eller bør man velge hardcover?

Paperback, er så sjelden folk leser bøkene mer enn en gang. 

23 minutter siden, Krutsi skrev:

Mine hunder bæsjer på gulvet.. For å så grave det ned med teppene sine :aww: 

 

Prima også, snerre. Og masse tråkking.. deilig.

Skal prøve å lese en bok, det går ganske dårlig jeg bare sovner- tyder på at jeg er syk.... vet ikke hva da. 

Prima leter etter middagen sin i mørket, vanskelig men gøy:)

 

Og så har jeg fått en god nyhet, som fører til noe bra til Prima.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tommy skrev:

Når man skal gi bok til jul, er paperback legit eller bør man velge hardcover?

Jeg liker best å lese paperback, spesielt hvis det er store bøker, da er hardcover bare knot syns jeg. Men folk er forskjellige da :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Skulle egentlig lade batteriet siden det går tomt før eller siden, har jo prøvd å starte bilen endel ganger nå uten hell. Men så knakk ledningen, så må få fikset :P Men batteriet er vel ikke tomt om lys, vifte, sentrallås osv virker? Da det gamle batteriet døde var det ikke liv i noe. 

Det virker lenger enn det er strøm nok til å starte, men så blir alt mer og mer dødt etter som man prøver å starte. Til slutt drar ikke starteren i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Goldendoodle er ikke en jakthund, vakthund eller gjeterhund, men en fantatisk kompis som gjerne følger med deg på alle dine eventyr. Den liker Agility, triks trening og freestyle dace. Den kan dra pulk og aportere allt fra aviser til småvilt. Den er glad i å svømme. Den er veldig glad i barn og andre hunder av begge kjønn. Er enkel å ha med å gjøre. En riktig snill og grei første gangs hund.

Må jo bare være den perfekte hund! :icon_confused: 

 

Edit: enda flere!

Sitat

Goldendoodle er ikke en jakthund, vakthund eller gjeterhund, men en riktig glad, snill og kjær vennlig familie hund, som elsker alt og alle. Den krever ikke mye mosjon, men liker å være med på alt som skjer. Den blir gjerne med på lange turer, Har god utholdenhet og liker å dra pulk. Den apporterer og henter gjerne ting for deg. Alt fra nøkler, klær, avisa og ved tre til fugler og hare. Den er derfor ypperlig både som Service hund og Terapi hund. Den kan fint brukes til å apportere småvilt.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Polfarer skrev:

Hvis hun har dropbox kan hun lage en mappe, enten om hun bruker nettleseren eller lager den lokalt på sin data er det samme. Om hun lager en mappe i nettleseren trykker hun på "share" eller "del denne mappen" som skal stå ved siden av eller under navnet på mappen og skriver inn din e-post når det blir spurt etter. Om hun lager den lokalt i sin "dropboxmappe" på datan er det bare å høyreklikke på mappen og deretter på "del denne mappen" ;) 

1 time siden, Siri skrev:

Prøv filemail.com, der kan du laste opp store filer. Legg inn mailadressa til mottaker og hun får tilsendt linker til bildene. Veldig enkelt ?

Fant ut nå at det er kjørt skispor på Budor... men det får bli en annen dag.

 

Vi gjorde det enkelt til slutt, fikk passord og brukernavn og logget meg inn :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Debbie skrev:

Paperback, er så sjelden folk leser bøkene mer enn en gang. 

Da burde folk lese bedre bøker :aww: 

Jeg bryr meg ikke så mye om bøkene jeg leser er hardback eller paperback, men hardback ser penere ut i bokhylla, og holder seg pene lenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...