Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Sitter och ser på skidor och känner att jag verkligen inte förstår någonting. Vad skall man se efter? Jag är helt nybörjare, har inte stått på ett par skidor på snart 15 år. De är tänkta för turer med hundarna både i och utanför spår. Finns det skidor som passar för båda delar?
Här tex, är det någon av de här under 1500:- som är brukbara?

Endret av TrasselTrollet
Ordnade länken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

9 timer siden, Wednesday skrev:

Ja, der var vi jammen dumme, som bare antok helt uten videre at du var på samme tema som innleggene du siterte.

X antall personer diskuterer epler.

Person A quoter flere av innleggene og poster artikkel om romskip som svar.

X antall personer svarer, men det der handler jo om romskip, ikke epler.

Person A svarer "hahaah det var et eksperiment dere klarer bare å se epler".

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

X antall personer diskuterer epler.

Person A quoter flere av innleggene og poster artikkel om romskip som svar.

X antall personer svarer, men det der handler jo om romskip, ikke epler.

Person A svarer "hahaah det var et eksperiment dere klarer bare å se epler".

Det er bare vi som er dumme vettu :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Kort fortalt: hatt tidenes omgangssjuke i hus, fikk ny jobb i går og begynner på tirsdag, fått et innfall at jeg skal mulig flytte på nyåret, sånn delvis bestemt meg for å kjøpe meg el-bil og ellers har jeg innsett at det er på tide å ordne med julegaver :P 

Ugh, gratulerer, uæææh, oj, og ja, ikke sant??? :D
Hvordan kombinerer en elbil og hund? Jeg har sjelden sett ladeplass i skogen når jeg går spor :P

...skal jeg gå en runde i hagen for å plukke bæsj, og deretter bære diverse malingsspann ned i kjelleren, og ta med ved derfra inn. Bare vente 25 minutter til, da smertestillende skal taes 30 minutter etter mat, og jeg glemmer det så fort om jeg begynner å gjøre noe annet. Så er neste prosjekt å finne resepten så jeg får kjøpt mer tabletter... Den ligger nok i den eska som var for å samle lure, viktige ting - og som jeg enda ikke har funnet... Der ligger også gavepremie jeg skal gi på spesial til lørdag, og bursdagsgave til ei venninne som snart fyller år. Jaja... I går fant jeg kontantkassa til klubben mens jeg lette etter noe annet, så alt som ikke er kastet eller brent kommer for en dag, vi vet bare ikke hvilken dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SFX:) Godt å høre du har det bra.

I dag er jeg syk, men vet ikke hvorfor. Er bare uggen, kvalm og har feber. Typisk min kropp som har så mye egne meninger. 

Men jeg kan lese bok, drikke kakao så da går nok dagen. 

Til helga blir det kanskje snø...hihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er det! Veldig fornøyd med det, men hadde helt sikkert greid meg veldig bra med vanlig crop :D

Men var ikke de bildene veldig fine da? :) 

 

I kveld tror jeg at vi må teste sparkføret hjemme - kjenner at jeg gleder meg allerede :) 

Var det jeg trodde, ja vi klarer oss nok med vanlig crop de fleste av oss, men bildene dine er jo rålekre da :D

Desverre, de jeg la ut er ikke så verst, men ser du spesielt på det blidet med lupin alene, så er det egentlig fryktelig uskarpt. Og når jeg da ikke klarer å ta skarpe bilder av en hund som står stille, når jeg står stille, lyset er knallbra og i det heletatt, da er det noe som skurrer en plass. Gjenstår bare å finne ut hvilken ende det skurrer i. Gjort noen grep på kamerainstillinger og pusset linsa ordentlig, så håper sola titter frem snart så jeg kan ut og teste igjen. Mister gleden med  å ta bilder når "stå stille rett opp og ned"bilder ikke blir bra. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Fryser som pokker. En ovn som fungerer på avdelingen her, og den hadde noen skrudd av. Hvis ikke dette blir fikset asap, så tror jeg det fort blir noen bortedager på grunn av forkjølelse osv gitt.

Du kan komme og låne kontoret mitt, jeg dævver av varme, men får ikke ned temperaturen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Sitter och ser på skidor och känner att jag verkligen inte förstår någonting. Vad skall man se efter? Jag är helt nybörjare, har inte stått på ett par skidor på snart 15 år. De är tänkta för turer med hundarna både i och utanför spår. Finns det skidor som passar för båda delar?
Här tex, är det någon av de här under 1500:- som är brukbara?

Jeg har ikke så god peiling selv så jeg hadde nok tatt en tur i butikken å bedt om hjelp til å finne noe som kan passe for ditt behov og bedsjett. :) Men ville ha unngått ski med stålkanter siden du skal ha med hundene. Fort gjort å lage stygge skader på poter og håndledd. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Raksha skrev:

Var det jeg trodde, ja vi klarer oss nok med vanlig crop de fleste av oss, men bildene dine er jo rålekre da :D

Desverre, de jeg la ut er ikke så verst, men ser du spesielt på det blidet med lupin alene, så er det egentlig fryktelig uskarpt. Og når jeg da ikke klarer å ta skarpe bilder av en hund som står stille, når jeg står stille, lyset er knallbra og i det heletatt, da er det noe som skurrer en plass. Gjenstår bare å finne ut hvilken ende det skurrer i. Gjort noen grep på kamerainstillinger og pusset linsa ordentlig, så håper sola titter frem snart så jeg kan ut og teste igjen. Mister gleden med  å ta bilder når "stå stille rett opp og ned"bilder ikke blir bra. :(

De er jo ikke så dårlige da, men jeg tror jeg ser hva du mener... om det er noen trøst, så synes jeg svært mange av mine bilder blir litt for uskarpe også, det er "noe" der som jeg føler ikke er helt bra - og det gjelder også når hunden står helt i ro.... kanskje en service på kamera hadde vært noe, evt få fininnstilt fokusen (men det er en jobb jeg ikke er veldig lysten på å ta). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Siri skrev:

De er jo ikke så dårlige da, men jeg tror jeg ser hva du mener... om det er noen trøst, så synes jeg svært mange av mine bilder blir litt for uskarpe også, det er "noe" der som jeg føler ikke er helt bra - og det gjelder også når hunden står helt i ro.... kanskje en service på kamera hadde vært noe, evt få fininnstilt fokusen (men det er en jobb jeg ikke er veldig lysten på å ta). 

Spesielt det siste bildet jeg la ut er ille, kan nesten virke som det er noe brennvidden og fokuset. Fokuspunktene stemmer de, og jeg får jo noen klare bilder. Ikke så veldig gira på å sende inn et to år gammelt kamera som knapt er brukt. Teste litt mer mot gamlekamera og andre objektiver så kanskje. Men ja er litt trøst at det ikke bare skjer hos meg. :lol: Bittelitt. Misery loves company osv. Gamlekameraet er det vel knapt verd å sende inn til rens og service heller. 7år gammelt liksom. Er en reell fare for at det er objektivet som begynner å bli slitt da, det er mye brukt og tildels fått litt hard behandling. Det er vel heller ikke noe så sende inn, ikke at jeg finner noen som utfører service på objektiver heller da. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Line skrev:

Får jeg plass til 14 elever også? :D 

Jaada, for det er vel ikke noe krav om at de må sitte eller ha plass rundt seg? Kontoret mitt er ganske stort nemlig :teehe: 

(faktisk, så er det større enn jeg vil ha :lol: Likte bedre det gamle lille kontoret mitt, men så måtte jeg bytte til et større. Vil ha mitt gamle tilbake :no: )

 

3 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg prokastinerer eksamenslesingen i dag jeg...

12243218_10156195976740587_1677949064353672516_n.jpg

Haha, tipper det der er sånn tulleinnlegg som det har vært litt av i det siste. Sånn som hun som la ut bilde i går med staff som hadde fått "bretta" ørene sine og lurte på om det var smittsomt :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Spesielt det siste bildet jeg la ut er ille, kan nesten virke som det er noe brennvidden og fokuset. Fokuspunktene stemmer de, og jeg får jo noen klare bilder. Ikke så veldig gira på å sende inn et to år gammelt kamera som knapt er brukt. Teste litt mer mot gamlekamera og andre objektiver så kanskje. Men ja er litt trøst at det ikke bare skjer hos meg. :lol: Bittelitt. Misery loves company osv. Gamlekameraet er det vel knapt verd å sende inn til rens og service heller. 7år gammelt liksom. Er en reell fare for at det er objektivet som begynner å bli slitt da, det er mye brukt og tildels fått litt hard behandling. Det er vel heller ikke noe så sende inn, ikke at jeg finner noen som utfører service på objektiver heller da. 

:lol: Nei, det er vel ikke så mye poeng i å sende inn et såpass gammelt kamera, men det kan hende Scandinavian Foto kan fikse objektiver? Jeg har liksom aldri reparert noe som helst som angår kamera, så... :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Ugh, gratulerer, uæææh, oj, og ja, ikke sant??? :D
Hvordan kombinerer en elbil og hund? Jeg har sjelden sett ladeplass i skogen når jeg går spor :P

Det går så bra så. Min går fx lett 12-13 mil uten lading. Vil tippe Berlingo på grønne skilt klarer det samme, posten bruker de jo som budbiler på delvis bøgda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som har hesten min ringte.. Har ikke hørt noe fra dem på 7-8 år. Ikke at jeg har hatt lyst å ha kontakt. Kjenner at det gjør litt vondt akkurat nå... Hesten har det bra, hun er blitt 20 år, men er seg selv :ahappy: De skal flytte til Sverige nå, bare sånn at hestene skal få det bedre :) Helt utrolig flott at de kjøper et småbruk sånn at hestene skal få det best mulig de siste årene av livet sitt (de har en til på 25 år). 

Måtte gi henne vekk da jeg ble syk, så ble aldri en egen avgjørelse om å slutte med hest. Hvis dere forstår.

Savner det nesten hver dag, for det var hest som var livet mitt. Det var det som gjorde meg til den personen jeg var, og plutselig ble alt dradd bort uten at jeg kunne gjøre noe med det. 

Den hesten og jeg hadde et helt spesielt bånd, vi forsto hverandre på en måte som var magisk <3 

 

12249636_10156243892855597_4019724237214

12243580_10156243893220597_3483111089449

11223749_10156243893595597_7705680537443

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Var det jeg trodde, ja vi klarer oss nok med vanlig crop de fleste av oss, men bildene dine er jo rålekre da :D

Desverre, de jeg la ut er ikke så verst, men ser du spesielt på det blidet med lupin alene, så er det egentlig fryktelig uskarpt. Og når jeg da ikke klarer å ta skarpe bilder av en hund som står stille, når jeg står stille, lyset er knallbra og i det heletatt, da er det noe som skurrer en plass. Gjenstår bare å finne ut hvilken ende det skurrer i. Gjort noen grep på kamerainstillinger og pusset linsa ordentlig, så håper sola titter frem snart så jeg kan ut og teste igjen. Mister gleden med  å ta bilder når "stå stille rett opp og ned"bilder ikke blir bra. :(

 

Tar du bildenei raw? Da synes jeg ofte de blir litt uskarpe helt til man fikser de i Lightroom. Er ingen ekspert altså, bare et forslag.

I fjor sommer kjøpe jeg studio som jeg har i kjelleren. I våres mistet jeg motivasjonen da jeg ikke synes bildene ble skarpe nok. Jeg kan ikke skylde på kamera eller objektiv, så jeg gav litt opp. I sommer var vi hos en fotograf med vesla for å se hvordan de bildene ble kontra mine. Og på minnepennen med bildene så ser jeg stor forskjell på hvilke bilder de har jobbet med og ikke. De som ikke er behandlet har et slags slør over seg (akkurat som mine) mens de som de har redigert er knall skarpe. Så jeg tipper at det ligger en del å hente i redigere når man tar RAW bilder. Må bare lære meg det......  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan må få hjelp av hvilken som helst fotobutikk til rens av kameraet? Jeg må nesten prøve det på kameraet mitt.. Det er eldre enn jeg tør tenke på, kjøpte det brukt, så vet faktisk ikke hvor gammelt det er, så virker litt overkill med godkjent canonverksted. Og vil gi det en sjans til rens før jeg eventuelt ønsker meg bidrag til nytt til jul.

Kameraet mitt :cry: (det døde på ferie i sommer, error 99 :no: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Sitter och ser på skidor och känner att jag verkligen inte förstår någonting. Vad skall man se efter? Jag är helt nybörjare, har inte stått på ett par skidor på snart 15 år. De är tänkta för turer med hundarna både i och utanför spår. Finns det skidor som passar för båda delar?
Här tex, är det någon av de här under 1500:- som är brukbara?

Jeg kjøpte en skipakke når jeg kjøpte sist. Funket helt greit, eneste jeg er misfornøyd med med mine er at det er litt lite spenn i dem, så her på flatmarka går jeg av smøringen når jeg staker. Gå til en butikk og få litt hjelp, men tipper at en markapakke eller noe vil funke fint. Bare være obs på å finne ski som har rett spenn for deg. En annen ting er at hvis du er uerfaren (eller totalt kløne - som jeg er) så er det bedre med kortere ski enn lengre. 
Tror kanskje det blir nye ski på meg i år for mine er slitte, men hyl hvis du vil være med å gå når snøen legger seg. Tipper Pigg vil være hare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...