Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
11 minutter siden, puddellover skrev:

Han er en skogens sønn! Du kan jo fortelle han at han må utsette det et par år fordi rypene er så få for tiden at de må spares til han blir voksen:ahappy:

Han teller ned til han blir gammel nok til jegerprøven :lol:

Han kan forandre seg da. Det er ikke sååååååå lenge siden han ville bli prinsesse liksom :aww:

Nå vil han bli jeger, villmarking,  kokk, hundekjører, fisker, geolog,  arkeolog og kanskje astronaut.  Hvis han får tid.  

Og så skal han skrive bøker og bli rockestjerne...

Sannsynligvis ender han på et eller annet kontor :lol: 

• Like 3
  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
6 minutter siden, Mud skrev:

Han teller ned til han blir gammel nok til jegerprøven :lol:

Han kan forandre seg da. Det er ikke sååååååå lenge siden han ville bli prinsesse liksom :aww:

Nå vil han bli jeger, villmarking,  kokk, hundekjører, fisker, geolog,  arkeolog og kanskje astronaut.  Hvis han får tid.  

Og så skal han skrive bøker og bli rockestjerne...

Sannsynligvis ender han på et eller annet kontor :lol: 

Er nesten sånn at jeg har lyst å si at dere må ta en telefon til villmarksbarna, å høre om dere kan være med på en tur :P Hyggelig familie :) Hadde pappa-"villmarksbarna" som lærer på folkehøyskolen :) 

Skrevet
7 timer siden, Mud skrev:

@Mari

Jeg tenker at barna ikke har vondt av å lære seg å ta hensyn innen rimelighetens grenser. Når A har mast om å bli båret bare fordi han har lyst har jeg avslått. Når han er lei seg løfter jeg uansett :) Han får sitte på fanget om han sitter rolig, men viser han ikke hensyn eller jeg er veldig plaget får han ikke lov. Han er vant til det da. Jeg har vært mer eller mindre plaget siden han lå i magen liksom :P Men jeg er heldigvis stort sett normalt fungerende nå bare jeg passer litt på.  God bedring til deg :hug: 

@Siri akedag på godset var en kjempeide!  Du aker med sonenbarna,  mødrene drikker gløgg! Yey! 

Og her kjenner jeg på meg at en julekalender er i emningen..

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Wee :D jeg skal på jobbintervju på mandag!

Grattis det går supert. 

KALDT!!! Nu skal det koses. 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Er nesten sånn at jeg har lyst å si at dere må ta en telefon til villmarksbarna, å høre om dere kan være med på en tur :P Hyggelig familie :) Hadde pappa-"villmarksbarna" som lærer på folkehøyskolen :) 

Ask synes det ser fryktelig artig ut å bo i Nordnorge. Mammaen er ikke skapt for slike forhold :aww: jeg fryser nå liksom :lol: 

A er faktisk ikke så flink til å gå langt heller. Lenge ja, langt nei.  Det kan være min feil, jeg går fryktelig fort. Selv når jeg tror jeg går sakte. 

Skrevet
1 time siden, JeanetteH skrev:

@Siri mye greiere at de dauer av påkjørsel ja :P 

Klart det er :D 

13 minutter siden, Debbie skrev:

Og her kjenner jeg på meg at en julekalender er i emningen..

Det var en tanke som slo meg også :lol::lol: 

• Like 1
Skrevet

Alle har lyst på pizza, ingen gidder lage.  Noen ganger kunne jeg ønske jeg kom fra en familie der takeout var et alternativ.  Jeg har lagd sausen da. Prøver å få søster til å lage deig.

• Like 2
Skrevet
52 minutter siden, Mud skrev:

Ask synes det ser fryktelig artig ut å bo i Nordnorge. Mammaen er ikke skapt for slike forhold :aww: jeg fryser nå liksom :lol: 

A er faktisk ikke så flink til å gå langt heller. Lenge ja, langt nei.  Det kan være min feil, jeg går fryktelig fort. Selv når jeg tror jeg går sakte. 

Du får fortelle Ask at det er fryktelig gøy å bo i nord :D Og at når han blir stor så må han dra på Øytun folkehøyskole :D Da får han jakte, fiske, sløye og partere så mye han vil! :D 

• Like 1
Skrevet
7 timer siden, Paranomia skrev:

I dag har jeg lært at blandingshunder er mye sunnere enn renrasede (okei, det har jeg forsåvidt hørt før, men denne var ny) fordi de kun arver de positive genene! Det har tydeligvis ikke Pluto fått med seg :sleep: 

Det har ikke Charlie heller.. Jeg tror han røska til seg det han klarte av sykdomsgener:getlost:

Hadde den diskusjonen med en i familien, men da fikk jeg bare beskjed om det at det var min skyld som tok han med til dyrlegen når han var syk.... :shocked:Jeg kunne jo bare droppe det og si at han var frisk...

Skrevet

Skulle ha vafler til kvelds, men fant ut at jeg ikke hadde egg. Så da blir det havrescones med kulturmjølk og rosiner istede :D

Skrevet

Fant ut hvorfor Tuva både halta og blødde, hu har fått et kutt under poten, igjen.... Hva med å løfte beina og slutte å løpe på skarpe ting?

Skrevet
7 minutter siden, Stine skrev:

Skulle ha vafler til kvelds, men fant ut at jeg ikke hadde egg. Så da blir det havrescones med kulturmjølk og rosiner istede :D

Vafler blir gode uten egg også, trenger ikke eggene for å henge sammen :ahappy:

Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Viser til første quote og tenker at montering av kommode kanskje ikke er førstepri dersom du har slike lange lister med MÅ'er ? For du MÅ ikke ha montert den kommoden NÅ, sant? :whistle: (just trying to help... :aww:)

Jo, det er faktisk en av de viktigere tingene akkurat nå, fordi jeg ikke har noe sted å ha klærne i, og jeg vil gjerne ha de ut av søppelsekker og inn i et litt mer oversiktlig system - jeg har ikke funnet sokker på flere dager :D 
Men nå har jeg bare kommet til punkt 15 av 42, så da tar jeg en pause for nå, og fortsetter nedover på lista over ting som må gjøres før spesialen i morgen. Telle opp veksel, skrive prisliste (bruker en fin og stor papp som var isolasjon i IKEA-pakka, praktisk!), finne ut av iZettle-dingsen, gre litt på Glam, og finne to truser - som er omtrent like vanskelig som sokker...

Skrevet
2 timer siden, SFX skrev:

Smarting! :D

:D 

2 timer siden, Siri skrev:

Guuud... skal du være smart og løsningsorientert også nå liksom :lol: 

Prøver :lol: 

Sov to timer :blink: Var sliten jeg visst... Gått en runde med jentene, henta pizza, og nå spiser jeg og Freya ser på :P 

• Like 1
Skrevet
7 minutter siden, SFX skrev:

Jo, det er faktisk en av de viktigere tingene akkurat nå, fordi jeg ikke har noe sted å ha klærne i, og jeg vil gjerne ha de ut av søppelsekker og inn i et litt mer oversiktlig system - jeg har ikke funnet sokker på flere dager :D 
Men nå har jeg bare kommet til punkt 15 av 42, så da tar jeg en pause for nå, og fortsetter nedover på lista over ting som må gjøres før spesialen i morgen. Telle opp veksel, skrive prisliste (bruker en fin og stor papp som var isolasjon i IKEA-pakka, praktisk!), finne ut av iZettle-dingsen, gre litt på Glam, og finne to truser - som er omtrent like vanskelig som sokker...

Jeg skjønner at vi har litt ulik oppfatning av hva som er lur prioritering :lol:. Jeg ville jo først gjort alt jeg MÅTTE gjør før helgens utstillinger og forberedet det FØR jeg fant tid til å skru kommode altså :lol: 

Skrevet

Blir helt inspirert av å lese om fiksing og ordning og utpakking hos @SFX jeg, så jeg og vil ordne og fikse alle de ørten prosjektene som skulle vært tatt tak i her. Håper den lysta varer til etter eksamen! :D 

• Like 1
Skrevet
Blir helt inspirert av å lese om fiksing og ordning og utpakking hos @SFX jeg, så jeg og vil ordne og fikse alle de ørten prosjektene som skulle vært tatt tak i her. Håper den lysta varer til etter eksamen! :D 

Eksamenslesing pleier å utløse lyst og trang til rydding/vasking/oppussing osv [emoji1]

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, Mona skrev:

Økonomisk sans a'la Mona: lager superbillig vegetarlasagne basert på grønnsakene i kjøleskapet. Åpner en flaske amarone til middagen :icon_redface::P

Er sånn det skal være :aww: 

• Like 1
Skrevet
6 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Eksamenslesing pleier å utløse lyst og trang til rydding/vasking/oppussing osv emoji1.png

Ja! Det er helt grusomt. :lol: 

Alt annet frister... Alt.

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja! Det er helt grusomt. :lol: 

Alt annet frister... Alt.

Kjenner til det!

Skulle liksom lese nå, as we speak. Her sitter jeg på hundesonen. Eksamen i samfunnsvitenskapelig metode på mandag :p

Skrevet
36 minutter siden, Tekopp skrev:

Vafler blir gode uten egg også, trenger ikke eggene for å henge sammen :ahappy:

Hørte noen rykter om at de kunne bli litt seige uten egg :) Sconsa smakte utmerket med smør og brunost på ihvertfall :D

Skrevet
4 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Kjenner til det!

Skulle liksom lese nå, as we speak. Her sitter jeg på hundesonen. Eksamen i samfunnsvitenskapelig metode på mandag :p

Hihi kjenner til den ja, jeg hører bøkene rope nede, men jeg sitter på mørkt kaldt rom og venter på at lillemor skal sovne ordentlig da. Ikke lest et ord i dag - planleggingsdag i barnehagen lar seg ikke kombinere med lesing før etter leggetid. 

Skrevet
34 minutter siden, Siri skrev:

Jeg skjønner at vi har litt ulik oppfatning av hva som er lur prioritering :lol:. Jeg ville jo først gjort alt jeg MÅTTE gjør før helgens utstillinger og forberedet det FØR jeg fant tid til å skru kommode altså :lol: 

Kan jo hende hun synes det er greit med rene klær før hun viser seg blant folk også :lol: 

Edit: Å jul med din glede? :lol: 

12240136_10153621953221488_6216775625469

• Like 15
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...