Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Jeg har ikke sjokolade, fordi jeg var flink, ikke gadd stå i kø, og snudde på parkeringsplassen utafor Kiwi på vei hjem fra jobb.

Jeg har angra på det noen timer nå. Men, jeg gidder heller ikke kjøre 2 mil bare for ei sjokolade...Trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Akkurat nå er jeg stolt av meg selv, pga 2 personlige seiere i dag: kom meg til tannlegen,  og overvant angst-ish og tok kontakt med noen jeg egentlig ikke kjenner :bananas:

Nå får jeg gi meg selv dagens latterkrampe, må smøre inn bakpotene til frøkna og sette på potesokker. Og det er og blir fryktelig festlig. I går klarte hun å ta en halv runde på kjøkkegulvet bare på frampotene. For alle vet at poter med sokker på ikke funker :teehe:

20 minutter siden, Stine skrev:

Hørte noen rykter om at de kunne bli litt seige uten egg :) Sconsa smakte utmerket med smør og brunost på ihvertfall :D

litt seigere, men fortsatt gode syns jeg. Bruker man meierismør og kumelk hjelper det på sprøheta.

Scones hørtes utrolig godt ut, tror jeg må lage det en av de nærmeste dagene.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Eksamenslesing pleier å utløse lyst og trang til rydding/vasking/oppussing osv emoji1.png

Dessverre varer den ikke til etter eksamen... :aww: 

27 minutter siden, Line skrev:

Kan jo hende hun synes det er greit med rene klær før hun viser seg blant folk også :lol: 

Jo, men da leter man fram dem - og så gjør man de andre viktige tingene :D. Jeg ser fortsatt ikke behovet for å skru sammen en kommode fra IKEA liksom :lol:. Sorry SFX... Ikke meningen å mobbe altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg skjønner at vi har litt ulik oppfatning av hva som er lur prioritering :lol:. Jeg ville jo først gjort alt jeg MÅTTE gjør før helgens utstillinger og forberedet det FØR jeg fant tid til å skru kommode altså :lol: 

Jeg trodde helt ærlig at det skulle være kjapt å skru sammen kommoden - fire sider og et par skuffer, hvor mye dill kan det være, lizzzom? Svaret er "mye" :D

45 minutter siden, Line skrev:

Kan jo hende hun synes det er greit med rene klær før hun viser seg blant folk også :lol: 

Som klubbens leder og to spesialer i helga føler jeg at jeg bør se presentabel ut - det er klart, ingen VET om jeg har på meg truse, men jeg føler meg mer som en representasjonsfigur med undertøyet på :D

28 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg har ikke sjokolade, fordi jeg var flink, ikke gadd stå i kø, og snudde på parkeringsplassen utafor Kiwi på vei hjem fra jobb.

Jeg har angra på det noen timer nå. Men, jeg gidder heller ikke kjøre 2 mil bare for ei sjokolade...Trur eg.

Jeg har funnet ut at jeg må gjennom en bompengeting uansett om jeg kjører nordover eller sørover, også på returen, og det gjør noe med godtesuget. Før bodde jeg 3 km fra Kiwi og var på butikken daglig - nå handler jeg en gang i uka etter korøvelsen.

17 minutter siden, Siri skrev:

Dessverre varer den ikke til etter eksamen... :aww: 

Jo, men da leter man fram dem - og så gjør man de andre viktige tingene :D. Jeg ser fortsatt ikke behovet for å skru sammen en kommode fra IKEA liksom :lol:. Sorry SFX... Ikke meningen å mobbe altså :) 

Hahahaha, no offence taken, jeg har opplev verre :)

Men nå har jeg i hvert fall fått skrevet opp prisliste, forberedt veksel, har satt trådløst nett og iZettle-leseren til ladning, og har pakket inn min gavepremie for morgendagens spesial. Da skal jeg pakke inn ei julegave som skal til ei jeg ser for siste gang i år i helga, børste litt på Glamarama, og rote i noen søppelsekker etter klær. Kvelden er enda ung, i min døgnrytme. 

Det er forresten varmere her etter at jeg fikk studert displayet og mode-knappen. Nå står den på "hot" - det hjalp utrolig nok :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jo, det er faktisk en av de viktigere tingene akkurat nå, fordi jeg ikke har noe sted å ha klærne i, og jeg vil gjerne ha de ut av søppelsekker og inn i et litt mer oversiktlig system - jeg har ikke funnet sokker på flere dager :D 
Men nå har jeg bare kommet til punkt 15 av 42, så da tar jeg en pause for nå, og fortsetter nedover på lista over ting som må gjøres før spesialen i morgen. Telle opp veksel, skrive prisliste (bruker en fin og stor papp som var isolasjon i IKEA-pakka, praktisk!), finne ut av iZettle-dingsen, gre litt på Glam, og finne to truser - som er omtrent like vanskelig som sokker...

Hva heter huset ditt? Alle hus heter noe. Du må jo ha et navn når du skal sende julekort. Tre bernere med nisseluer, et kornnek og et juletre, og så teksten "Jul på Furuly". Forsempel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg halvt ihjel. 

På seloljeflaska fra V&H står det "1 ss pr 20kg" eller noe sånt, også sto jeg og gubben og snakket om det, så sier han: "det er da veldig lite, 1 ss på 20 kg mat er jo nesten ingenting!" 
Hadde ikke falt han inn at det var pr 20 kg hund nei... 

:lol::lol::lol:   

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanvittig. Jeg har nå plottet inn neste års stevne til rally og lydighet-og det ble 21 stevner bare i nærområde:|

Og klarer jeg ikke opprykket til kl 1 og 2 i både rally og lydighet på de gangene så gir jeg opp.

Og lommeboka mi kommer til å dø...dø!!!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora ble badet og klippet tidligere i uka, men fredag før utstillingshelg må jo inneholde noe form for "stæsjing", så i dag har jeg hatt skikkelig hjemmespa på meg i selv istedet:D

Nå skal jeg bare pakke ferdig til en natt på hotell og gå en kveldstur med hundene så er vi klare for senga!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SFX skrev:

Jeg trodde helt ærlig at det skulle være kjapt å skru sammen kommoden - fire sider og et par skuffer, hvor mye dill kan det være, lizzzom? Svaret er "mye" :D

Det var liksom DERFOR jeg stilte litt spørsmål om dagens prioriteringer da vet du... ITT (= Ikea Tar Tid). 

25 minutter siden, SFX skrev:

Som klubbens leder og to spesialer i helga føler jeg at jeg bør se presentabel ut - det er klart, ingen VET om jeg har på meg truse, men jeg føler meg mer som en representasjonsfigur med undertøyet på :D

Men presentabel hadde du jo kunnet sett ut selv uten en sammenskrudd kommode... 

25 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har funnet ut at jeg må gjennom en bompengeting uansett om jeg kjører nordover eller sørover, også på returen, og det gjør noe med godtesuget. Før bodde jeg 3 km fra Kiwi og var på butikken daglig - nå handler jeg en gang i uka etter korøvelsen.

Gleden - og fordelen - ved å bo i huttaheiti :D 

25 minutter siden, SFX skrev:

Hahahaha, no offence taken, jeg har opplev verre :)

Gooood :D 

4 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Hjelp. Jeg har akkurat strikket ferdig en jakke, jeg er lei av alle sånne småspill på FB og det er ikke noe gøy på tv. Legge seg klokka 22 da eller?

Du trenger seriøst en hund med pels :aww:. Her har kvelden blitt brukt til pelsstell... egentlig bare fordi Willy må bade i morgen fordi han får damebesøk på søndag, men det er også deilig å gå inn i helga med ferdigstelte hunder :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

 

Ser på villmarksbarna.  Nå vil A lage rypesnare.  Jeg synes ikke det virker humant og er skeptisk :aww: 

Jeg også reagerte litt på det. I tillegg til at det virket litt sløs å la reven ta så mye av en utryddningstruet bestand. :P


__________

Dere nå har jeg lest her inne i flere dager på rad, rekord! Så nå kan dere ikke skrive ting det ikke er meningen at jeg skal lese her inne lenger. :aww:

Idag hadde vi et dramatisk kumøte. Kommer gående på smal sti  i skogen med 6 hunder, 3 i bånd en i langline og to løs. Plutselig hører jeg masse bjeller og får panikk, sauer her nå...?? 
Grabber tak i langline og halsbånd på de to løse og skal begynne å ta de i bånd, men det rekker jeg ikke for det kommer en flokk med kuer m kalver løpende rett mot oss!
(Snakker sånn Gnu -flokk dramatikk som tok livet av Mufasa i Løvenes Konge nå altså!) 
Kaster oss inn til siden, kommer bare et par meter inn for hundene som reagerer litt de også da selvsagt har låst beina mine ved at den ene båndhunden gikk rundt meg ene veien og andre båndhunden andre veien, og hunden med langline en runde rundt der igjen. Prøver å bevege meg samtidig som jeg holder halsbåndet til to hunder som kan det "hive seg bak og rykke seg ut" trikset. I tillegg var vegetasjonen ganske tett bak oss. Så må pent bli stående avskåret fra videre fluktmuligheter. Da kommer kuene bort til oss og strekker seg frem med de digre hornene sine og lurer litt på om de ikke skal tråkke litt på ansamlingen av "ulver" (ref. heldiggrisen Babe) mens de likevel står der så hendig fastbundet. Tror dere ikke bikkjene finner ut at det er en god idè å gneldre på kuene da, jeg er litt stressa og roper NEi dere får IKKE bjeffe nå for F*aen, (og jeg banner aldri). 
Det er selvsagt da jeg ser at kuene har følge av en bonde. Han kaster et forkastelig blikk på det stressede kvinnemennesket (jeg lever fremdeles i håpet om at kubjellene kan ha overdøvet utbruddet mitt noe) og sier bare rolig med kuviskerstemmen sin "kom kyyra" og kuene stoler blindt på han og passerer galskapen (oss) uten noe mer om og men. 
Bonde med kontroll på 30 - 40 løse kyr 1 - hundelufter uten kontroll på (joda jeg kunne hatt mindre kontroll også, jeg syntes dere bør være litt imponert da) 6 hunder; 0.
En liten knekk i "jeg har så godt håndlag med dyr atte" selvtilliten min. :aww:

Men etter det så rakk jeg en liten feltsøktrening sammen med noen i klubben med Skessa, og vi har ikke gjort det siden i august, så det var så gøy at det gikk såpass bra! :)
Også har jeg kost meg med Johanne i hele kveld. Nå brenner jeg opp all veden som Øivind har båret opp til 4 etage for oss. :aww: :heart: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Siri skrev:

Det var liksom DERFOR jeg stilte litt spørsmål om dagens prioriteringer da vet du... ITT (= Ikea Tar Tid). 

Men presentabel hadde du jo kunnet sett ut selv uten en sammenskrudd kommode... 

Gleden - og fordelen - ved å bo i huttaheiti :D 

Gooood :D 

Du trenger seriøst en hund med pels :aww:. Her har kvelden blitt brukt til pelsstell... egentlig bare fordi Willy må bade i morgen fordi han får damebesøk på søndag, men det er også deilig å gå inn i helga med ferdigstelte hunder :)

Begge pelsene skal børstes denne helga, men ikke på en fredagskveld dah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Han lille tass gir seg ikke, 12 minus ute, og han skulle absolutt være med ut. Det ble bare en luftetur i hagen, og inn igjen.

Gummisokker prøvde vi i fjor, det kom ikke på tale å få dem på. Har 12 stk ubrukte gummisokker som bare ligger der.

Fleecesokker fungerer bare jeg får lirka dem på, men det er ikke lett å få tak i sokker i så bittesmå størrelser. Ingen som synes det er er så lett å sy så smått heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Fredagskvelder er helt perfekte til pelsstell foran TV'n :D.

Jeg har tenkt lenge på at jeg burde innføre lavterskelgrooming i heimen. Grooming foregår på et eget rom i andre etasje her, og der er det ikke så koselig å stå på en fredagskveld. Problemet er at dyrene er trent til å ligge og stå helt i ro på trimmebordet fra de var små valper, stuebordet har man ikke lov til å være på! Og ikke har jeg noe egnet plass til å ha trimmebordet på stua heller. Alle disse uløselige problemer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Hva heter huset ditt? Alle hus heter noe. Du må jo ha et navn når du skal sende julekort. Tre bernere med nisseluer, et kornnek og et juletre, og så teksten "Jul på Furuly". Forsempel.

Jeg vet ikke helt - tomta er skilt ut fra en gård, men jeg vil ikke "bruke" det navnet siden gården er naboen og fremdeles bruker navnet. Så jeg må finne på noe eget. Har lurt på å lage en interiørblogg for min egen del, hva jeg gjør og hvordan, men vil ha på plass et navn først. Det heter jo Strandlykkja denne grenda her, men Lykkebo er så klisjé...

54 minutter siden, Monab88 skrev:

Nora ble badet og klippet tidligere i uka, men fredag før utstillingshelg må jo inneholde noe form for "stæsjing", så i dag har jeg hatt skikkelig hjemmespa på meg i selv istedet:D

Nå skal jeg bare pakke ferdig til en natt på hotell og gå en kveldstur med hundene så er vi klare for senga!

Det er så deilig med frost - jeg landet på at jeg slettes ikke gadd å bade Glam, han er like ren som han var etter badet for sist helg. Vel, jeg måtte pille bort litt størknet eggeplomma fra det hvite i fjeset, og klippe litt poter som jeg ikke rakk sist helg. En god gjennombørsting for å få av litt mer valpepels, så gadd jeg ikke mer. Nå skal jeg få på meg neglelakk, det er spaet mitt :D

50 minutter siden, Siri skrev:

Det var liksom DERFOR jeg stilte litt spørsmål om dagens prioriteringer da vet du... ITT (= Ikea Tar Tid). 

Jeg var najv...

50 minutter siden, Siri skrev:

Men presentabel hadde du jo kunnet sett ut selv uten en sammenskrudd kommode... 

Men i mitt hode var "sammenskrudd kommode" = "klær på kroppen" :D

Nå har jeg gjort alt som skal gjøres før utstillingene, unntatt neglelakking, dusj (i morgen), pakke bilen (i morgen), og lokalisere klær. Dingsene er fremdeles til lading, og det kan de jo få være over natta. Spille et par runder av det ene spillet som har fått meg hektet, og så finne gull-lakken. "Bare" 19 valper i morgen, så jeg må ta i bruk de overtroiske lykkevirkemidlene jeg måtte ha tilgjengelig :D Det kan jo hende at dommer ikke er enig i at Glam er noe av det herligste som går på denne planeten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Jeg vet ikke helt - tomta er skilt ut fra en gård, men jeg vil ikke "bruke" det navnet siden gården er naboen og fremdeles bruker navnet. Så jeg må finne på noe eget. Har lurt på å lage en interiørblogg for min egen del, hva jeg gjør og hvordan, men vil ha på plass et navn først. Det heter jo Strandlykkja denne grenda her, men Lykkebo er så klisjé... 

En lykkje er vel det samme som en løkke, jeg tror det egentlig betyr et inngjerdet område for husdyr, eller bare beiteområde. Men er det ikke sånn at man gjerne gir egne navn til utskilte tomter? Det skjedde i alle fall da sønnen min sin lille gård ble skilt ut fra hovedgården.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har tenkt lenge på at jeg burde innføre lavterskelgrooming i heimen. Grooming foregår på et eget rom i andre etasje her, og der er det ikke så koselig å stå på en fredagskveld. Problemet er at dyrene er trent til å ligge og stå helt i ro på trimmebordet fra de var små valper, stuebordet har man ikke lov til å være på! Og ikke har jeg noe egnet plass til å ha trimmebordet på stua heller. Alle disse uløselige problemer! :P

Vi sitter bare på gulvet, vi... eller - hundene ligger da, og jeg sitter litt, sitter litt på huk, står litt (mens bikkja står) etc... vi har en variert børstehverdag sjø... :D. De ulike delene av hunden må børstes på hver sin måte, så snute, hode, hals og front - og frambein må tas liggende, mens kroppspels og bakbart tas i stående posisjon... også er det viktig å begynne på den siden som vender mot dommeren åff cårs, siden jeg er mest tålmodig i starten av børsteseansen :aww:.

4 minutter siden, SFX skrev:

Jeg var najv...

Litt kanskje :lol:

4 minutter siden, SFX skrev:

Men i mitt hode var "sammenskrudd kommode" = "klær på kroppen" :D

Mitt hode greier overhodet ikke å se sammenhengen :lol: Ikke i min villeste fantasi en gang :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Vi sitter bare på gulvet, vi... eller - hundene ligger da, og jeg sitter litt, sitter litt på huk, står litt (mens bikkja står) etc... vi har en variert børstehverdag sjø... :D. De ulike delene av hunden må børstes på hver sin måte, så snute, hode, hals og front - og frambein må tas liggende, mens kroppspels og bakbart tas i stående posisjon... også er det viktig å begynne på den siden som vender mot dommeren åff cårs, siden jeg er mest tålmodig i starten av børsteseansen :aww:.

 

Jeg har ikke knær til sånn på-huk-sitting og denslags. :P Jeg veksler mellom å stå og sitte på en høy barkrakk ved trimmebordet, det fungerer bra. Men altså litt tiltak å dra med seg hunden opp og stå der et par timer på en fredagskveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Marie skrev:

Jeg også reagerte litt på det. I tillegg til at det virket litt sløs å la reven ta så mye av en utryddningstruet bestand. :P


__________

Dere nå har jeg lest her inne i flere dager på rad, rekord! Så nå kan dere ikke skrive ting det ikke er meningen at jeg skal lese her inne lenger. :aww:

Idag hadde vi et dramatisk kumøte. Kommer gående på smal sti  i skogen med 6 hunder, 3 i bånd en i langline og to løs. Plutselig hører jeg masse bjeller og får panikk, sauer her nå...?? 
Grabber tak i langline og halsbånd på de to løse og skal begynne å ta de i bånd, men det rekker jeg ikke for det kommer en flokk med kuer m kalver løpende rett mot oss!
(Snakker sånn Gnu -flokk dramatikk som tok livet av Mufasa i Løvenes Konge nå altså!) 
Kaster oss inn til siden, kommer bare et par meter inn for hundene som reagerer litt de også da selvsagt har låst beina mine ved at den ene båndhunden gikk rundt meg ene veien og andre båndhunden andre veien, og hunden med langline en runde rundt der igjen. Prøver å bevege meg samtidig som jeg holder halsbåndet til to hunder som kan det "hive seg bak og rykke seg ut" trikset. I tillegg var vegetasjonen ganske tett bak oss. Så må pent bli stående avskåret fra videre fluktmuligheter. Da kommer kuene bort til oss og strekker seg frem med de digre hornene sine og lurer litt på om de ikke skal tråkke litt på ansamlingen av "ulver" (ref. heldiggrisen Babe) mens de likevel står der så hendig fastbundet. Tror dere ikke bikkjene finner ut at det er en god idè å gneldre på kuene da, jeg er litt stressa og roper NEi dere får IKKE bjeffe nå for F*aen, (og jeg banner aldri). 
Det er selvsagt da jeg ser at kuene har følge av en bonde. Han kaster et forkastelig blikk på det stressede kvinnemennesket (jeg lever fremdeles i håpet om at kubjellene kan ha overdøvet utbruddet mitt noe) og sier bare rolig med kuviskerstemmen sin "kom kyyra" og kuene stoler blindt på han og passerer galskapen (oss) uten noe mer om og men. 
Bonde med kontroll på 30 - 40 løse kyr 1 - hundelufter uten kontroll på (joda jeg kunne hatt mindre kontroll også, jeg syntes dere bør være litt imponert da) 6 hunder; 0.
En liten knekk i "jeg har så godt håndlag med dyr atte" selvtilliten min. :aww:

Men etter det så rakk jeg en liten feltsøktrening sammen med noen i klubben med Skessa, og vi har ikke gjort det siden i august, så det var så gøy at det gikk såpass bra! :)
Også har jeg kost meg med Johanne i hele kveld. Nå brenner jeg opp all veden som Øivind har båret opp til 4 etage for oss. :aww: :heart: 
 

:lol::lol::lol: Om det er noen trøst så tenker jeg at bonden syntes at du var kjempeflink og grei som holdt alle 6 hundene unna beina til kyra, hunder som hopper og napper etter haler, bein og jur er ikke så stas. Tipper det reddet dagen hans mer enn din følelse av manglende kontroll. :lol: 

(Og jeg hadde reagert akkurat som deg, og jeg omgås kyr daglig... :lol:

 

Fått lest et par kapittel, så da får man si seg fornøyd for i kveld. I morgen kveld får bonden ta legging så jeg får starte litt før halv ti med lesingen. :aww: 

 

Nå gumler hundene på hvert sitt tyggebein, dvs lukisene har vel gitt seg, basenjien koser seg. Lufte og titte innom hester og kaniner så er det jammen meg natt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...