Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 minutter siden, Mud skrev:

:o

Må man støvsuge der også ? *sukk *

Sulten!  Og maten er klar! 

Men får vel vente på sambo...

Han som monterte hos meg sa iallfall en gang i uken, og alt ettersom. Spesielt med røyte hund i hus eller allergi burde man ta en sveip like ofte som man støvsuger. 

• Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
3 minutter siden, Mud skrev:

:o

Må man støvsuge der også ? *sukk *

De sier så :aww:. Det er alltid et morsomt lag med finstøv på de filtrene når jeg tar dem ut... kan ikke skjønne hvor det støvet kommer fra? :whistle: 

Skrevet

Jeg har fått mine nye tenner i dag :D føles ekstremt rart! Tenna er alt for store!

tannlegen ble overrasket over at alt av det midlertidige satt på enda. Godt han ikke sa at det var normalt alt noe falt ut før jeg reiste til USA, men så har jeg vært ekstremt forsiktig også egentlig. 

Skrevet
12 minutter siden, Siri skrev:

Kjempefine bilder jo :) 

Takk!  Første gang jeg er fornøy med bilder på det kameraet :ahappy: 

Skrevet
8 minutter siden, JeanetteH skrev:

Han som monterte hos meg sa iallfall en gang i uken, og alt ettersom. Spesielt med røyte hund i hus eller allergi burde man ta en sveip like ofte som man støvsuger. 

1 gang i uka! WTF? ?

Aner ikke hva installatøren sa hos oss,  det var en kompis av sambo og han sto for pratingen...

@Siri : nnå ble jeg velg spent på filteret hos min kjente jeg :| 

Skrevet
8 minutter siden, Mud skrev:

1 gang i uka! WTF? ?

Aner ikke hva installatøren sa hos oss,  det var en kompis av sambo og han sto for pratingen...

Altså det tar ikke allverdens med tid liksom. Ikke på min iallfall. 

Skrevet
19 timer siden, Kristina skrev:

Hva sier man til sånne spydige kommentarer på hundetrening som er skjult bak en liten latter? Odin var dritflink på trening i hele dag. Masse hunder og kaos og han hadde fult fokus på meg. Vi trente fot, og sitt og bli. Han var kjempe flink helt til instruktøren kaster en fuglevinge rett foran nesa hans. Da sier han noe sånt ala "Se der ja! Vakke så dressert alikevel nei. HAHHA" når Odin kaster seg etter den. 

Vi har ikke trent på så sterke forstyrrelser ennå vi. Han er da bare 5 måneder og det er vel vanskelig nok å sitte og bli når det svinser hunder som bryter sitten rundt om. :getlost: 

Sånt er så unødvendig, og irriterende. Kjenner til det jeg også. 

19 timer siden, Siri skrev:

Den der hvitosten på tube er bare så innigranskauen sinnsykt god!!!! Hadde jeg ikke hatt så mye oppdragelse som jeg har, hadde jeg antakelig bare spist den rett fra tuben :aww:

Drikker jeg Chai-te - også jeg som nesten aldri drikker te liksom... Ja, også har vi vært på deilig  skogstur. Jeg ombestemte meg brått mht den sparkturen... noen luringer hadde visst funnet ut at det var lurt å strø.... 

Har ikke smakt den, synes den ser å ekkel ut..... Men Siris ord er litt som jungelordtak- så da må jeg vel prøve da??

18 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Nå har jeg slått av autokorrekten på Iphonen. Tenk at noe så irriterende kan fjernes så lett. Aldri mer rompefest i stedet for romjulsfest, helt slutt på jødedo i stedet for loffen.

Men nå skal jeg legge meg, lover!

Og hvordan gjorde du det????

Prima har vært helt fantastisk i dag. Vi var hos fysioteraput, egentlig bare for å sjekke henne over. Damen ble imponert over Prima hun:)

Sjelden hun traff hunder som faktisk var godt muskulær i hele ryggen:) Og synes Prima var i veldig god kondisjon- HERLIG.

Det som var litt sjokkerende var at gullmynten har blitt hele 22,8kg!!!!!!!!!! Hun har lagt på seg over to kg på fire mnd.

I muskler!!!!!!

Nå skal jeg slappe av litt, før jeg skal ut med syklubben å ede.

• Like 2
Skrevet
12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har fått mine nye tenner i dag :D føles ekstremt rart! Tenna er alt for store!

tannlegen ble overrasket over at alt av det midlertidige satt på enda. Godt han ikke sa at det var normalt alt noe falt ut før jeg reiste til USA, men så har jeg vært ekstremt forsiktig også egentlig. 

Hahhahaa, det er alltid litt rart når det skjer forandringer inni munnen :D. DU går med tenna på tørk du nå da eller? :lol:

11 minutter siden, Raksha skrev:

Takk!  Første gang jeg er fornøy med bilder på det kameraet :ahappy: 

Kanskje det var tålmodigheten som var problemet *ler*. 

8 minutter siden, Mud skrev:

1 gang i uka! WTF? ?

:lol: 

Skrevet
1 minutt siden, Debbie skrev:

Har ikke smakt den, synes den ser å ekkel ut..... Men Siris ord er litt som jungelordtak- så da må jeg vel prøve da??

:lol: Du er faktisk nesten nødt til å teste den - faktisk :lol: 

Skrevet
1 minutt siden, Siri skrev:

Kanskje det var tålmodigheten som var problemet *ler*. 

hyyyyysj :lol: 

Neii ikke bare, fremdeles noe som skurrer - men definitivt mer forbedringspotensiale hos fotografen og...

Skrevet
11 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Du er faktisk nesten nødt til å teste den - faktisk :lol: 

Jeg er vel det:D

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Slå av autokorrekten på iPhone: Innstillinger ->generelt ->tastatur->autokorrigering. 

Tusen takk- så herlig. Takk for tips. 

Prima sover enda, og snorker fryktelig høyt.... den mandige siden hennes titter frem..

• Like 1
Skrevet

Jeg trodde jeg skulle på et møte som begynner 19:00 i dag, men oppdaget helt tilfeldig nå nettopp at det begynner 18:00. Det var visst datoen som var noe med 19. Jaja, da blir det ikke middag i dag, et eple får duge.

Skrevet

Jeg er fornøyd med meg selv nå :D Har laget hjemmelagde raspeballer med svineknoke, vossakorv, gulrot og brokkoli :D Er første gang jeg lager raspeballer (har bare kjøpt ferdige før) og de smakte faktisk raspeball! :D 

• Like 3
Skrevet

*fniser* godt jeg beholdt denne valpen, for jeg så det komme. Den har veldig strong will og frihetstrang. Så i dag var dag to av "Du legger meg ikke slik og tar meg på beina eller andre steder om jeg ikke vil" valpen forteller det VELDIG, men heldigvis er jeg enda sterkere og mer tålmodig. 

Kan ikke si hun viser deg være sterkt preget av det hele når hun vandrer avgårde med høy hale bort fra meg etterpå. Nesten så det irriterer meg for jeg kjenner den lusa på gangen, dette blir en lang fight :lol: hun tror hun vinner hver eneste gang. (Utenom det så digger jeg henne, og digger egentlig litt motstand også. Så har jeg litt å heng fingrene i* :lol: 

Skrevet

Vært på fotografering på dyrebutikken. For å få frøkna til å sitte i ro i en kurv måtte jeg omvendtlokke, og da sitter hun til gjengjeld som en statue uten å røre på en muskel, så å se i kamera skulle hun i hvert fall ikke! :lol:

Skrevet

Sitter i sofaen med ullsokkar og eit pledd som eg delar med Catania, og fryser. Enda godt ho er såpass varm at ho funkar som ein ovn, for no har kulden kom. Og eg er grisemisunnelig på alle som har varmepumpe eller peis, og det trur eg lille frysepinnen min er også, etter at ho låg sånn her hos mormor og besten på søndag. Ho legger seg ellers aldri rett på golvet, må aller helst vere eit godt teppe der :P

12208786_10156162717935468_5848975452855

• Like 5
Skrevet

Resultatet av lykkelig hund, glatt føre og null kunnskap om hvordan man håndterer glatt underlag... Det var den gledet over at det endelig var snø istedenfor is :P 

Spoiler

12278162_945942572165480_163557192_n.jpg

Skrevet

Ahahahaaaa! :lol::lol: 

https://m.facebook.com/events/1627041667560143?acontext=%7B%22ref%22%3A3%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

Åååh,  jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :lol: 

"Systemet er basert på dyp logikk og ingen svevende løse teorier"

"Oppleves av mange som lagt til rette av medhjelpere fra en annen dimensjon"

Loco! :lol: 

• Like 4
Skrevet

Sambo har visst støvsugd varmepumpa når han har støvsugd. ..

Dvs ca 1 gang i kvartalet :P Han støvsuger filtrene Nuh. ..

Jeg bruker jo nesten aldri støvsuger, jeg har moppen stående klar i stua til enhver tid liksom.  Det er poden som støvsuger sofaen etc. 

Jeg har en ørliten hemmelighet å fortelle. Jeg trooooor kanskje jeg har fått meg en hund som JEG kan lære å gå pent i bånd. Etter at han har bæsjet fra seg selvfølgelig,  før det er det kaos. Ironisk nok er det en husky :huh:

Jeg har bare klart å lære en hund det tidligere og det var en uselvstendig Toller. Alle andre hundene mine har jeg feilet episk med på det området,  men Toddy går ganske pent i bånd til tider han. Stopper når jeg stopper og sånn.  Ikke med selen da, da er det full pinne , men det er ok :lol: 

Skrevet
12 minutter siden, Wednesday skrev:

Ahahahaaaa! :lol::lol: 

https://m.facebook.com/events/1627041667560143?acontext=%7B%22ref%22%3A3%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

Åååh,  jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :lol: 

"Systemet er basert på dyp logikk og ingen svevende løse teorier"

"Oppleves av mange som lagt til rette av medhjelpere fra en annen dimensjon"

Loco! :lol: 

Omg! Jeg måtte faktisk invitere noen av vennene mine som jeg vet ville sette veldig ( lite) pris på sånt :lol: 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...