Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober

Tekopp
 Share

Recommended Posts

Har lyst på dundersalt. Importøren gikk tydeligvis konkurs før sommeren. Får ikke tak i dundersalt :cry: 

Er det grunnen? :o Jeg har også hatt lyst på det lenge og sett etter det i butikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Vært på kurs idag :D Pigg var flink og jobbet som en helt. Kampet så blod og en tann spratt :P Utrolig morsom å jobbe med den hunden altså... Han er så høy på livet at man kan ikke annet enn å le av ham :D 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, klissklassinnlegg! ;)

Herregud, jeg blir rørt av min egen hund etter en liten treningsøkt i hagen. Isak er en tøff hund med egne meninger, han er sta og er veldig selvstendig, noe som har vært en utfordring med tanke på trening, for han vil helst løpe og løpe og ikke være hos meg og jobbe. Det er jo naturlig, med tanke på hva han er skapt for å gjøre. Jeg la treningen med han litt på hylla fordi jeg ble så lei av at han gikk kjempebra i bånd og uten bånd så bare stikker han sånn plutselig (null impulskontroll) og tar en solotur :lol: Samtidig ser jeg at han er en pleaser, han liker å gjøre meg glad, men samtidig er det veldig gøy å løpe :P I løpet av det siste året har jeg trent mer og mer uten bånd med han her i hagen (ikke inngjerdet) og jeg stoler mer og mer på han og han er mer og mer fokusert på meg, så han glemmer å løpe. Vi har nå turt å begynne å tenke på bronsemerket og da må man jo gå et helt program uten godbiter (det beste Isak vet, matvraket), og det er en stor utfordring for han :lol: I dag gikk vi tre øvelser etter hverandre, med super intensitet og en hund som er klistra på meg, og som blir helt spinnvill når jeg belønner i mellom øvelsene med bare meg (det har aldri skjedd før, det har vært en "kamp" å leke med han) og han spinner rundt og blir helt gal :lol: Og når jeg ber han om utgangsstilling så setter han seg smækk på plass i et halt sekund før han løper rett fram i full fart, jeg roper han inn, han kommer tilbake i en rasende fart, men rekker ikke å sette seg før han løper ut igjen og gjentar dette fem seks ganger, og jeg ler mer og mer for hver gang :lol: Noen har trent på ruta/fremadsending, og noen har skjønt at når man løper ut til ruta regner det godbiter (har kasta en godbit foran han når løper ut slik at han tror at godbiten kommer ramlende fra himmelen) :P Og enda sto det ingen rute der heller, hehe :) 

Det er såå gøy at han tilbyr atferd (selv om det ikke var den jeg ville ha) og viser så stor glede for å trene. Han var jo helt vill og veldig veldig "på", det var som å ha en border collie der, som bare ville masse.

Å, han er så fin når han er slik, da føler jeg at vi virkelig er på nett, og det betyr så mye når han har vært så vanskelig å få gira av bare meg (han har alltid vært veldig motivert av mat) :wub: 

20140813-IMG_1798

• Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ikke snakk sånn om godis, da, jeg er på avvenning. Det er jeg forsåvidt hver dag.

"Bare" et stykke sjokoladekake i dag, og sånn ca fire liter is før i uka...:P

Burde vel egentlig skrive oppgave, men jeg har levering tett oppunder 1 desember, og er da godt over halvveis, jeg har vært på jobb, det er lørdag, og...og...Jeg er så lei at jeg tror det er bedre å utsette det til en dag hvor engasjementet er litt høyere enn lik null.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur i dag røyk selen til Pluto mens han løp tulling, og jeg falt og slo hodet mitt i en stein. Er kvalm, svimmel og vondt i hodet, ringer man legevakta for sånt? Står så mye forskjellig på internett og alle sier forskjellig :lol: Tenker legevakta har litt bedre ting å gjøre en lørdag kveld... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeartig!Mitt største problem er de hersens stoffene som på død og liv må hete noe annet på "farmasi" enn i kjemi :P
De som er utelukkende farmasøytiske har vi ikke hatt så mye om ennå, de sparer på godene tydeligvis.

Jeg har jo en høyere utdanning fra før av, så bortsett fra samfunnsfarmasien og litt galenisk farmasi så har jeg ikke lært så mye nytt ennå. Men repetering av kjemien er vel greit det også. Fremover skal jeg også repetere cellebiologi og mikrobiologi. Det er i alle fall mer moro enn generell kjemi.

Gleder meg til vi kommer til farmakologien, da er jo alt skinnende nytt og ukjent (sånn ca da, jeg har jo lest litt sånt gjennom åra bare fordi jeg synes sånne ting er artige og interessante men det blir jo ikke det samme som en utdanning på feltet selvsagt).

Har gjort galenisk farmasioppgaver til nå. Nå litt generell kjemi, så middag og TV. Så litt hundeluftig før desserten er planen ;)

Jeg sitter nå og pugger på Sulfonamides, Nitrofurans og Quinolones, blir helt tullete av alle navnene :P Alt det andre er kjempe intressant å lese på, men akkurat navnene hadde jeg klart meg uten :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

På tur i dag røyk selen til Pluto mens han løp tulling, og jeg falt og slo hodet mitt i en stein. Er kvalm, svimmel og vondt i hodet, ringer man legevakta for sånt? Står så mye forskjellig på internett og alle sier forskjellig :lol: Tenker legevakta har litt bedre ting å gjøre en lørdag kveld... 

Hjernerystelse kan det ha blitt så jep ring legevakten og snakk med dem. Hjernerystelse skal taes alvorlig så tv pc og sant er off limit. Jeg har hatt bivirkninger etter hjernerystelse i 6 måneder, men jeg hadde ikke klassiske symptomer som du ahr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grunnen? :o Jeg har også hatt lyst på det lenge og sett etter det i butikken 

Ja, det virker sånn :( Avisartiklene jeg finner er fra april i år, så vil tro de fleste butikker begynner å bli tomme :no: Ikke sett det i noen av butikkene i nærheten av meg i hele høst :( 

Du ringer inn, hører om du vil ha deg inn til sjekk. Legevakta eksisterer av akkurat slike grunner, så slutt og tull :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Paranomia Jeg ville ha ringt og forhørt meg. Jeg hadde like symptomer som deg da jeg fikk hjernerystelse, og det skal man ikke spøke med. 

Akkurat nå vil jeg se film, men jeg har enorm beslutningsvegring og greier ikke å finne en jeg virkelig vil se. Help??

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Paranomia Jeg ville ha ringt og forhørt meg. Jeg hadde like symptomer som deg da jeg fikk hjernerystelse, og det skal man ikke spøke med. 

Akkurat nå vil jeg se film, men jeg har enorm beslutningsvegring og greier ikke å finne en jeg virkelig vil se. Help??

Hvilket film-humør er du i? Komedie, romantiske filmer, action, drama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Sara og jeg spist friterte scampi med avokadosalat. Det var ikke det dummeste jeg har spist i mitt liv. Snart ut på tur i høststormen, og så får vi se om det ikke blir litt peiskos etterpå. Og siden det ikke ble noe som helst pelsarbeid i dag så får jeg ikke fritidsproblemer i morgen.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Sara og jeg spist friterte scampi med avokadosalat. Det var ikke det dummeste jeg har spist i mitt liv. Snart ut på tur i høststormen, og så får vi se om det ikke blir litt peiskos etterpå. Og siden det ikke ble noe som helst pelsarbeid i dag så får jeg ikke fritidsproblemer i morgen.

Har du lyst å dele oppskriften på avokadosalat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde en utrivelig opplevelse i går. Vi fikk hjemmelekser fra forrige privattime, der målet generelt er godt samspill og lydighet uten godbiter fremme, og vi fikk en spesifikk øvelse å fokusere på: hverdagslig lineføring, uten lokking og luring og bestikkelser. Ede skal ganske enkelt bare holde seg i posisjon fordi han aksepterer mitt lederskap, ikke fordi jeg bestikker ham med godis. Jeg har vært litt sløv og reluctant med de leksene, fordi det blir så dårlig stemning. Ede går skyhøyt i stress når jeg er bestemt og stiller krav. Det er ikke bare testing av lederskap og maktkamp, han blir redd. Som om han får angstanfall og hans verden raser sammen av at hans autonomitet trues. Jeg forstår ham. Samtidig er vi nødt til å få på plass lydighet uten godbiter tilgjengelig. Han MÅ noen ganger bare høre etter, med en eneste gang. Derfor må han ALLTID høre etter med en eneste gang, for han evner ikke skille en alvorlig situasjon fra en øvelse. Han er såpass kunnskapsløs om den naturvitenskapelige verden at han prøver hilse fysisk på mennesker inni forbipasserende biler. Fysikk forstår han seg ikke på. ..så instruktøren har rett og min indre pølsetante har feil. En kan ikke bare dille og dalle og shape og lokke og bestikke absolutt ALT med en så stor hund. Noen ganger må en stille KRAV til hunden som hunden må følge opp uten å stille spørsmål.  Lineføring er mange ganger en sånn situasjon, hvor en må kunne KREVE av hunden at den gjør nøyaktig som den får beskjed om.  ..men jeg er for soft til å være streng nok. Ble instruert til å bruke kroppen som blokkering. Rolig, behersket, men dominant, blokkere og presse ham til å rygge bakover om han passerer skotuppene mine, selvstendig fremoversøkende. Jeg vil gjerne ha resultatet. En hund jeg slipper å hele tiden fokusere på i bekymring for at han kan bryte posisjonen når vi manøvrerer på steder det skjer mye.  ..men metoden er ikke my cup of tea med akkurat denne hunden. Har forsøkt lure meg til å bruke shaping for å oppnå det samme, og det går stadig fremover. Ede kan gå et godt stykke uten noe i hånden, med kontakt, uten utbetalinger nå, men vi er langt fra i mål.  For å få fortgang har jeg blandet litt. Litt mindre godis, aldri i hånden, og høyere krav for å få opp fra lomma, samtidig som jeg har satt grenser ved metoden fra instruktør. Stresser han seg opp og ikke adlyder, men fortsetter bryte fremover, så "legger jeg ham i bakken" (høres så ille ut - det er bare en dekk ved litt press i halsbåndet, ikke så mye at han stritter i mot, bare en veiledning) og så må han ligge til han har stresset ned før vi fortsetter. Dette gikk SÅ fint 4/5 av turen i går. Han har forstått at jeg vil han skal holde hodet ved låret mitt, og han var såååå flink gutt til bare sporadiske godiser. Jeg var SÅ fornøyd med fremgangen. Så gikk vi tom for godis. Ede gikk umiddelbart opp i stress. Vi nærmet oss hjemme. Der er det mer godis.   Han.. Han våknet og må tisse. Kommer tilbake for å fullføre når det behager Herren.  ... Altså, det luktet tomt fra lommene og vi var nær hjemme igjen. Edeward identifies as a labrador når det kommer til mat. Han selger sjelen sin for en tørrforkule. Grønnsaker, blåbær, spaghetti, absolutt alt som ikke smaker direkte vondt er nom nom. Han til og med ser ut som The Cookie Monster.  JEG har kommunisert de spillereglene han nå forholder seg til som om de er naturlover. Vårt forhold er transaksjonelt. Jeg ber ham om noe og han gjør det mot betaling i godis. Det er sånn livet er.  Tomt for godis i lommene er en krisesituasjon, det er en force majeure, og det eneste som betyr noe da er å komme seg fortest mulig til nærmeste godis depot. Ede trodde vi hadde en felles forståelse av det der, men dumme, DUMME muttern sakket farten da han som ansvarsbevisst lagkamerat satte den opp for å hjelpe oss ut av knipa. Hun sakket farten og så forvandlet hun seg til et monster av en syk tyrann som holdt ham igjen og blokkerte og presset ham bakover og "la ham i bakken" og stilte seg til å pause på stedet hvil midt på veien uten mål og mening, med tomme lommer, bare et minutt fra matlageret. Ede gikk i harnisk. Han ble RASENDE. Noen øyeblikk der var jeg sikker på han ville BITE BRUTALT. Det der var på liv og død for ham. Han var så sint. Jeg var forberedt på en virkelig stygg slosskamp mellom oss to. Emergency situation modus kicked in og jeg holdt meg heldigvis iskald og rolig og var sta og bestemt i møte med en så rasende hund som jeg aldri har sett i levende live før. Han ville heldigvis bare gi uttrykk for hva han synes om å fjase bort tid på å ikke haste hurtigst mulig til matfatet og lot seg legge i bakken igjen, tydelig opprørt, tydelig skuffet, tydelig sjokkert over det elendige lederskapet til det dumme nautet som ikke forsto alvoret i situasjonen, men han tok det. Han aksepterte lederskapet og la seg ned. Ingen bitt. Vi kom oss hjem. Vel innenfor døren gjorde han alt han kunne for å beklage utbruddet sitt og skape god stemning igjen. Hoppet og jukket (jeg har avledet valpejukking uten å være sur og streng, så han tror nå tydeligvis det er en hyggelig gest) og var tydelig lei seg for episoden og ville forsikre seg om at relasjonen mellom oss to var fin igjen. ..for å få åpnet matskapet.  Det er ikke bare bare.  Den matmotivasjonen hans er en medalje med en bakside. Gull verdt, men det kjemiske symbolet for gull er også Au.  ... Prøver på en litt kortere lineføringstur i kveld, uten å tømme lommene. Viktig at det lukter innhold fra dem, tydeligvis.   
    • Uten å ha fått svar på spørsmålene fra Simira, som er høyst relevante, så lurer jeg på om hun kanskje synes det er kjedelig å bare gå? Hva slags aktiv rase er det? Vorsteher og border collie har svært ulike interesser og behov. Om det er vorsteher type aktiv rase har jeg ingen tips, men om det er den andre typen, så synes jeg selv det KAN hjelpe å gi hunden oppgaver mens vi går, som øvelser fra ulike former for (kreativ) lydighet.  Tilskudd av magnesium og omega 3 fettsyrer, samt større mengder fullspektret lys inn i øynene hjelper også mot stress på mer generelt grunnlag. Merker godt forskjell på valpen min, som sank veldig i stress kort tid etter påbegynt lysterapi og mer tid utendørs sammen med disse tilskuddene. Så økte han veldig i stress igjen da jeg begynte sløve og glemme gi ham omega 3 og magnesium. Da mener jeg ikke stressnivå døgnet gjennom, men peaks når han blir stresset. Tilskuddene tar brodden av det. ..på min. 
    • Det høres ut som du har et godt grunnlag, men det er vanskelig å si uten å se hunden. Noen typer, raser og individer er også bare lettgiret. Alder er også relevant. Hvor gammel er hunden? Er hun fulgt opp hos veterinær, og er frisk? Alle signalene på stress kan også være signaler på smerte og ubehag. Og så er spørsmålet hvordan hun får løpt fra seg og hodearbeid. Kanskje hodearbeidet er for mye, for vanskelig, eller for lite? Løper hun i hundegård, løpetur med deg? Hvordan ser dagsrutinen deres ut?
    • Jeg lurer på om det er noen her inne som har tips å gi til å roe ned en veldig giret og stresset hund på tur. Hunden min er en veldig aktiv rase, så vi lar henne alltid få løpt fra seg og brukt hodet litt før vi går tur. Likevel har jeg lagt merke til flere tegn på stress; hun rister seg og piper MYE, gjesper, kaver frem og tilbake, drar mye i båndet og biter i båndet når vi stopper. Jeg ønsker så gjerne å lære henne å gå fint i bånd og få bedre kontakt med henne, men det er utfordrende når hun er så stresset. Så langt har jeg prøvd å ta pauser i løpet av turen, gjøre godbit-søk og belønne henne hver gang hun tar kontakt, men det skjer sjeldent. Har noen av dere erfaring med dette, eller tips som kan hjelpe? Jeg setter stor pris på alle innspill! Takk på forhånd!
    • Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...