Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket smykke er finest?


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe bursdagsgave til min søster. Hun har nettopp fått seg ny baby. Tenkte jeg skulle kjøpe et smykke med initialer til de to barna hennes. Har kommet frem til disse to smykkene som jeg ikke klarer å bestemme meg for..

Enkelt med bokstavene til de to barna.

https://www.etsy.com/no-en/listing/167014138/2-tiny-rose-gold-disks-with-initial?ref=favs_view_4

Blad med initialer + fødselsstein til min søster

https://www.etsy.com/no-en/listing/220624818/personalized-leaf-necklace-bridesmaid?ref=favs_view_5

Smykket skal være langt og gull.

Søsteren min er i begynnelsen i 40 årene. Så det må passe en dame på hennes alder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg valgt det øverste, men om du mener det nederste passer søsteren din best velger du det :) Jeg synes ikke det ser billig ut, men det kan kanskje virke slik siden initialene er gravert på et ujevnt underlag? Men sånn er etsy/ebay - ikke nødvendigvis at det du ville bestilt av den øverste ser perfekt ut heller :P (Og hvis der er stenen som blir for "juglete" er det vel også mulig å bare bruke bladene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i rosegull.

Men vær klar over, at det blir utrolig fort stygt etter å ha vært i kontakt med hud.

Har 2 smykker i rosegull, to veldig dyre, et rimelig et.

Kjøpte også et til mamma sist jul.

De ser ikke ut lengre, det nyeste er ikke et år gammelt engang.

Og sånt er jo trasig.

Vi gikk tilbake til gullsmeden og klagde, og fikk beskjed om at sånn er dessverre rosegull...

Verdt å tenke på kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste, passer til alt og slår liksom ikke feil (annet enn om hun bruker ringer/øredobber/klokke osv i sølvfarge/rose og bryr seg om at det matcher, da). :)

Ellers er det fint med hjerter og, som dette etc.: https://www.etsy.com/no-en/listing/128007934/personalized-gold-necklace-two-heart?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=gold%20hearts%20initials&ref=sr_gallery_35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til norsk smykkeprodusent. :) Kanskje ikke helt det du er ute etter, men kanskje andre som titter innom vil ha.
http://www.mykemule.no/

Personlig ville jeg valgt bladene, men uten sten, jeg syns det øverste blir for minimalistisk. Samtidig syns jeg dog det nederste ikke var sånn "wow" fint det heller, noe med utformingen på bladene og graveringen. :P Men så har jeg veldig spesifikk smak på smykker da. Personlig har jeg også såppass med byste at slike smykker blir altfor små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
    • Jeg har erfaring med både to fra samme kull, beholde helt kull og kjøpe hvalper med noen måneders mellomrom. Nå har jeg ikke oppdrett lenger men hvis jeg drev oppdrett nå, ville jeg ikke automatisk utelukket deg fordi du ønsket to hvalper fra samme kull. Det finnes PLENTY med andre grunner til å utelukke interesserte, som skal bare ha en valp. Det er bare å følge med på Finn, så ser man at ganske mange aldri burde skaffet seg en valp engang. Det er flere faktorer som kommer med i betraktning her, nå skriver du ikke hvilken rase du tenker på men hvis dette er en populær( les lettsolgt) rase og du bestilte to tispehvalper, ville jeg nok forhørt meg ganske grundig om hvorfor du ønsker to og om du planlegger oppdrett . Hvis oppdrett var tanken eller jeg fikk mistanke om det, ville jeg nok vært tilbakeholden særdeles om du ikke hadde erfaring med rasen fra før og har en fornuftig plan med oppdrettet ditt. Mao ikke bare produsere hvalper uten annet mål enn inntjening.    Hva slags erfaring har du med hund, hvis du var av typen som har hatt to hunder og gått kurs, så nå kan du ‘alt’, nope, da blir det hverken en eller to.   Hva slags rase og hva er målet med innkjøpet. Skal du ha to krevende brukshundhvalper fra samme kull og har som mål og oppnå gode resultater, ville jeg nok vært tvilende til om du vet hva du gir deg ut på. Hvordan bor du? Egen hage eller tredje etasje. Førstnevnte gjør det MYE enklere på alle måter, særdeles ved renslighetstrening. Det sier seg selv at to GD hvalper f.eks i 3.etasje er en dårlig ide. Renslighetstreningen blir selvsagt noe mer utfordrende med to hvalper, da har du to og holde øye med så snart de er våkne men er du forberedt på det og ikke minst innstilt på det, så er det slett ikke umulig. ( anbefaler sommerhvalper eller i alle fall ikke valp midt på kaldeste vinteren, enten man kjøper en eller to, det er MYE enklere å renslighetstrene hvalper i levelige temperaturer) (fortsetter senere, fikk besøk 🙂)
    • Har det knekt så langt inn at det er fare for at det har gått til klobeinet er det mer alvorlig enn hvis ikke. Men uansett lurt med sjekk i dag nå som hverdagen har begynt, alternativt videosamtale/telefonsamtale og vedlagte bilder med vet og råd for riktig rensing og hva du skal se etter vedrørende tegn på infeksjon. 
    • Jeg mener å ha hørt at folk som driver hundekjøring kan ha to valper fra samme kull. Men det er jo hunder som bor ute og har et helt annet liv enn «familiehunden». Naboen min, som har hatt flere hunder tidligere, valgte å kjøpe 2 hannhunder fra samme kull. Det ble 2 hunder som vi (eller andre) fikk lite kontakt med. De var mest opptatt av hverandre, og det var tydelig at de heller ikke ble så sterkt knyttet til eierene sine, som ene-hunder blir. Det gikk egentlig begge veier, og naboen var egentlig glad til da de var så gamle at de ble avlivet.  Mens da den siste «alene-hunden» deres døde så var det stor sorg i familien. De to små brødrene kunne også være litt hissig på hverandre, så i begynnelsen av turene holdt eieren dem godt fra hverandre (en arm strak ut på hver side av kroppen). Så roet de seg, og turen gikk greit.  Dette ble de siste hundene de hadde ; «aldri mer hund her i huset»
    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...