Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har tenkt lenge på det, og kjenner det hadde vært greit med en scooter ja. Var faktisk å så på noen i sommer. 

Har jo en stående hjemme, men den sviver dessverre ikke lengre og skiltene er levert. Men det blir nok årets julegaveønske. Forventer ikke å få en hel scooter altså, men kan øsnke meg penger som skal gå til scooter. :) Ikke så praktisk vinterstid, da. Ligget i grøfta med scooter før på vinterstid, uten at noen stoppet, så akkurat det frister ikke til gjentakelse :P

Skal jeg lese pensum så må jeg ha det ganske rolig rundt med. Funker ikke med musikk, for det blir jeg veldig distrahert av :P Vanligvis sitter jeg jo lengre på skolen, men siden jeg var sikker på han skulle være her i 3tiden idag så ble det slik. Men tusen takk for tips :)

Nei scooter er vel ikke tingne på vintern, men vintern er jo ikke sååå lang i bergen vel? 

Ser den med pensum ja. Jeg tåler sånt støy godt så lenge jeg har musikk, mens andre distrkasjoner ødelegger alt. :lol: 

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Syns jeg @Siri kan komme å ta pelsstell på bikkjene mine :P hun er jo så rutinert på sånt :P

Jeg kan bare å stelle sånne ekstremlanghårahunder, jeg :aww:

Er jeg hjemme og har gumlet i meg litt spekemat, flatbrød og rå grønnsaker. Jeg er ikke så glad i kokte grønnsaker, kjenner jeg, så da er det deilig med de ferske, friske og saftige grønnsakene man får kjøpt nå :). 

Skrevet

Hva gjør man når ukjente folk vedsiden av deg på buss/tog sovner oppå deg? 

Dytter...

Hjemme fra jobb, og er unormalt våken. Så gjenstår det å se da, om det er et blaff eller om det er nye medisiner som faktisk har effekt :)

• Like 3
Skrevet

Dytter de bort. Vanligvis sovner de igjen men i en anna posisjon.

• Like 1
Skrevet

Klapper de på kinnet og synger so ro lille barn nå er dagen over...

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Skrevet (endret)

Jeg blir helt utslitt av dette jobbkaoset jeg befinner meg midt i akkurat nuh jeg. Akkurat nå minner det mest om en såpeopera.

Engasjementet ellers er det ingenting å si på, jeg skriver på prosjektoppgaven min så tastaturet hopper, og jeg er inne på noe fornuftig, om vi skal tro veilederen min. Utfordringen er ikke å finne relevant stoff å skrive om, det er heller å begrense seg. Men, det tar vi etterhvert.

Jeg innser at i denne hundeflokken her som nå har blitt utvidet til å gjelde en lapphund til ganske ofte, så er det gutta boys som er sære på godisen. Mister lapp så ut som et stort spørsmålstegn da jeg gav han en gulrot i går, Timmy snur bare rumpa til og går, og ingen av dem synes tyggesko er noe som helst interessant heller.

Bizi spiser det meste, hun elsker gulrot, og alt annet som kan ligne både godis og mat, og er veldig grei sånn. Dessuten er hun så utrolig søt og god, litt mindre hyper og mer tilsnakkelig nå. Snart 1 år og greier, stor jente. Fantastisk hund, må jeg si, får bare lyst til å klemme henne hele tiden. 

Endret av Klematis
Skrevet

Det var så utrolig herlig å få gått tur sammen med @Malamuten igjen, i finfint terreng med sol og høstfarger. Dette trengte jeg! 

Nå blir det snart middag hjemme hos pappa. Storebror med tantebarnet kommer også og jeg gleder meg sånn til å se dem at det kiler litt i magen :ahappy:

Skrevet

Fjerde og siste kursdag over og hodet er fullt. Lade litt batterier også begynne å sette ting i system, motivasjonen er ihvertfall på topp :ahappy: 

Skrevet (endret)

Klapper de på kinnet og synger so ro lille barn nå er dagen over...

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Hahahah! Nå lo jeg så hu våkna! :lol: :lol: 

Reiser deg brått! *fnis*

Haha huff, nei det er ei "godt voksen" (typ dinosaur) dame så det har jeg ikke samvittighet til. Hu sovna mens hu spiste mat, og dreiv og duppa på meg leeeenge. Så hu må jo merka at hu lå på meg, og at jeg både kremta og vrei meg. Men hu våkna når jeg lo slik av Gråtass sin kommentar da :lol:

Endret av Khela
Glemte en halv setning..
  • Like 2
Skrevet

Akkurat nå har Yasmine og jeg delt en skive kålrot... av alle ting var visst kålrot digg i følge Yasmine :D. 

Nå skal vi straks ut og trekke kjetting før vi drar på en litt lenger gå/joggetur. Etterpå skal enten Willy eller Yasmine - eller kanskje begge om jeg gidder - få seg en høyst nødvendig dusj. Og i morgen må jeg huske på å handle inn skikkelig før helgen, for på lørdag blir vi isolert fra kl 8 til 15 pga rallyløp som går forbi her (og nei, jeg akter ikke å pakke med meg hundene og dra ut på noe FØR kl 8 altså... :aww:). 

Skrevet (endret)

Dere som har sims4, hvordan endrer man perspektiv? Husker ikke hurtigtastene for det, og er ikke noe sted å trykke heller.

Usikker på om jeg liker det, eller om sims 3 var bedre. 

edit fikk det til

Endret av Lola Pagola
Skrevet

Dere som har sims4, hvordan endrer man perspektiv? Husker ikke hurtigtastene for det, og er ikke noe sted å trykke heller.

Usikker på om jeg liker det, eller om sims 3 var bedre. 

. og , ? Mange år siden jeg sist spilte the sims :P

Skrevet

Dæffen, det kan man si er best under press ja!

Ingenting er spikret, men det er ambisiøs ambisjon akkurat nå. Hvis jeg fortsetter å holde meg så opplagt og frisk og energisk som jeg har vært etter at jeg ristet av meg forkjølelsen, så klarer jeg en del på en dag, og det er mange dager til 7. oktober :P

• Like 1
Skrevet

I går valgte jeg hvem av tispene som skulle bli igjen her. Det var et nærmest umulig valg, men på grunn av noen småting ble det hun her: 

FB_IMG_1443106230134.jpg

Fiiiiin! :wub: 

Skrevet

Hun er da vel ikke en bortskjemt drittbikkje? Hun er jo dokka til mor, hun :aww:. Tenke seg til å si noe sånt da gitt? 

Joda, hun er en bortskjemt drittbikkje, sånn i tillegg til å være dokka til mor :lol: Men hun fjoller ikke under håndtering, og hun later ikke som at hun kommer til å dø av det :aww: 

I dag tror jeg jeg skal være vill og gal og gå fra jobb halv tre... det er sånn cirka akkurat NÅ, det.... :D

Oh, du er gæern! :D  

Meget mulig at kelpiene er litt puddel også, fo når kloklipperen kommer frem blir det brått rene begravelsesstemningen her.... :P 

Ja, terven er også litt puddel.. Det er nesten så jeg mistenker at det ikke er en puddelting :lol:  

Jeg gav opp og kjøpte klosliper:aww: 

Siden denne puddelfrøkna ikke har spesielt sansen for barbering av føtter heller, så tror jeg kanskje ikke at hun ville syns klosliper var et bedre alternativ :P 

...sitter jeg ved siden av en snokedame på bussen. Må holde mobilen helt skjevt for at hun ikke skal kikke på hva jeg driver med. Tok hånda i baklomma for å ta ut en lighter som var ubehagelig å sitte på og det var visst og veldig interessant. Som å sitte ved siden av en Terv ellno det her.

:P

Edit: Seriøst damen. Den sekken din treeenger ikke ligge på meg når du har plass både på eget fang og mellom beina. Jeg har nok med å ha min egen bagasje oppå meg jeg altså. 

Kjenner jeg ikke er i komlektivtrafikkhumør i dag :lol:

Jeg lo høyt! :lol: Hva har du? Hva gjør du? Hva skal du? *ler* 

--

AN har jeg raket i hagen. Huseieren mener han skal fjerne X antall bjørk på bruket, for det er så mye jobb med dem. Jeg er ikke uenig i at det er mye jobb med dem, men det er koselig med bjørk, så da må jeg trå til litt da :ahappy: 

Det hadde dog vært litt mindre jobb med dem om ikke flisespikker Nora hadde bestemt seg for å tynne ut i hekken. Hun røsker løs pinner, så tar hun og pudlene på seg jobben å lage mange små pinner ut av de store hun har røska løs. Sånt blir det mye rot av :aww: 

Skrevet

Akkurat nå lurer jeg på om kål bør ligge I kjøleskap eller på benken når det er et par dager til den skal spises.

En av voksenlivets mange undringer altså.

Skrevet

Jeg savner min første hund Bacon. Jeg tror ikke jeg får et sånt forhold til en hund igjen. Vi bare skjønte hverandre. 

2843318809_d1f012a54e.jpg

:heart: 

• Like 21
Skrevet

Nå føler jeg at jeg begynner å bli shopper på høyt nivå... Jeg sitter og ser på sofabord. :lol:  Det vi har nå, har fått en del vannskader, og er type superbillig Lack fra IKEA, og var her da vi flyttet inn, så det er modent for utskifting, men herregud da, så vanskelig det skal være å finne riktig bord. :P 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...