Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Selvfølgelig må hunden til veterinær for plutselig adferdsendring den uka jeg ikke er hjemme og den måneden jeg allerede går i minus...

Lillegutt :heart:

oisann. Håper det ikke er noe alvorlig :hug:

Jeg er så miserabel med et valg jeg har tatt som jeg tror er til det beste etterhvert.

:hug: 

Skrevet

Jeg er så miserabel med et valg jeg har tatt som jeg tror er til det beste etterhvert.

Blæ,de valgene er de verste.

Hundene er foret, koset og jeg har et par i sofaen, et par fordelt på soverommene. Sophia kom hjem med Ivy idag og fortalte meg at nå var Ivy sliten etter helgen så hun trengte noen dager ro og hvile, så hun skulle ta henne opp på rommet sitt og la hun spise kveldsmaten sin ifred der :aww: :lol:

• Like 4
Skrevet (endret)

Etter at min søster ringte farfar i går fikk fløyten en annen lyd ja. Han turte vel ikke annet enn å innrømme at han "kanskje hadde oppført seg litt spontant" nei. :sleep:

Enden på visa ble at han godtar "bare" to uker i Chile, så det blir bra. :ahappy:

Endret av Th3a
Skrevet

@Lola Pagola stakkars voff. Håper han føler seg bedre i dag, og etter litt tid mye bedre.

@maysofie hørtes ikke moro ut.  Håper ikke det er noe alvorlig eller veldig komplisert. 

@Eplefe høres ut som et kjipt valg. Men man må jo ta slike i blant. 

I dag blir en lang dag.  Stod opp kl 4, skal ha labøvelse på høgskolen.  Deretter jobb i Bø. Hjemme igjen rundt 23. 

Bra jeg bare skal vaksinere og chippe valper i morgen, for torsdagen ser nesten lik ut som i dag. 

Skrevet

@Krutsi, @raksha, @Perfect Image Og @Snøfrost, takk for sympati. Det verste er å vite at det er et bra valg men ikke klare å slå seg helt til ro med det.

I dag blir en lang dag.  Stod opp kl 4, skal ha labøvelse på høgskolen.  Deretter jobb i Bø. Hjemme igjen rundt 23. 

Bra jeg bare skal vaksinere og chippe valper i morgen, for torsdagen ser nesten lik ut som i dag. 

4-23 tror jeg er mer enn en "lang dag", altså. Lykke til! 

Skrevet

Når man våkner kl 3 av at barnet gråter og sier "Sølte! Sølte" så kan man bare avlyse neste dagene. Hun har ikke kasta opp mer og er i fin form heldigvis , men må jo være hjemme til hun er smittefri.

Men sove lenge? Neitakk :aww: 

Skrevet

:console:Sånne er skikkelig vanskelige, håper det går bedre etterhvert.

Akkurat nå er bilen min på verksted og jeg krysser det som krysses kan for at den feilen de skal fikse er det som må til for å få den eu-godkjent. Jeg vil kjøre den til Trondheim i morgen, bilen til samboern er ikke noe god å kjøre! 

Skrevet

tumblr_margc6W6m81rgr59ro1_400.jpg

Gratulerer med dagen, Bilbo og Frodo Baggins :ahappy: 

Nei, jeg er ikke nerd, jeg bare leser Ringenes Herre.. Igjen *kremt* 

Skrevet

Akkurat nå kjenner jeg veldig på motivasjon til å skrive et par knakende gode jobbsøknader. Jeg er supertakknemlig for at jeg fikk fortsette litt lengre her, og arbeidsmiljøet er bra osv. - men akk som jeg kjeder meg! Alt for mye rutine, og med bare et fagområde så blir det veldig lite utfordrende og kjedelig. Lite givende å gjenta seg selv dag ut og dag inn ...

Føles litt teit å klage over jobben når jeg gikk så lenge arbeidsledig i fjor, men trives ikke med arbeidsoppgavene. Har kontrakt i to uker til, og om jeg blir spurt om å fortsette så er jeg veldig i tvil om hva jeg svarer. Tror nok jeg ikke ville takket ja til heltid, men noen dager i uka for at økonomien skal berge hadde gått bra. Helst vil jeg ha en av jobbene jeg skal søke på da, men. :aww:

Skrevet

Snakker vi V&H her. Hun får det samme som Asti :o Nå er han i litt tynneste laget da, men han er en stor stressa slitsom schæferhannhund liksom. Og Nix får det samme som Ali og er litt trinn ... Hjelpes! *ut å løpe tre mil*

Jeg lurer seriøst på om vogh har minsket fettet i foret. For min kunne fint gå på 300 gram til dagen, nå går hun glatt 500 gr vogh pluss tørrfor, og er litt tynn. Jepp har fått markkur.

Casper hadde så vondt i stad at han bare peip og peip, fikk ikke lagt seg komfortabelt og holdt ene poten opp. Fælt! Har fått lagt seg til nå, og halvsover... gikk bare en mini-tur, men ser ut til at det blir hagelufting de neste dagene. Filmet ham på tur, han går som en krakk, akkurat slik han var på sitt verste for mange måneder siden. Håper han kommer seg tilbake til god stand snart, da er han faktisk innmari bra i forhold til nå.

Har aldri sett ham så fortvilt.

Dakar Casper- får minner fra når jeg hadde Zebra, det var bra jævlige de dagene ja. God bedring.

Dette er en skikkelig høstdag, med muligheter for å ligge under pledd, lese bøker, drikke kakao- alt jeg vil er på telttur.Til og med bikkja streiker...

Skrevet

AN sitter jeg og venter på noen kommunefolk eller noe som skal måle opp tomtegrensa, så pappa får bygd garasjen sin. De skulle vært her kl. 9.. Den er litt over det nå :aww:  

Skrevet

Foreldre, bror og bikkjer kommer på besøk neste helg. Jeg tenker vi skal ut å spise middag, hvertfall en dag. Noen som vet om noen restauranter i Bergen, hvor hundene kan være med? Har vært på peppes med de før (satt ute altså), men tenker kanskje noe der de serverer litt andre ting enn pizza også? Noen som vet om man kan ha med hunder på egon, der man sitter ute, f.eks? Eller andre plasser?

Skrevet

Jeg lurer seriøst på om vogh har minsket fettet i foret. For min kunne fint gå på 300 gram til dagen, nå går hun glatt 500 gr vogh pluss tørrfor, og er litt tynn. Jepp har fått markkur.

Ja, jeg har stusset på det der selv. For Faro fikk aldri så mye som Asti får nå og han var større og kraftigere. Tror han lå på 600 gr om dagen. Nix går nå på det samme og hun er i normalt hold.

• Like 1
Skrevet

Våknet i går til en hund med skikkelig opphovna ansikt, hun så jo ut som Langbein stakkars. Lurer fælt på hva hun hadde fått i seg, , vi har ingen planter og hun var fin kvelden før. Kan jo vær en bie eller noe hun har gomla på. Etter en tur hos vetrinæren og en kortison sprøyte + blodprøve ble hun bedre da. Og vi ble 4200 kr fattigere :P 

Nå har jeg endelig kommet meg tilbake til skolen etter en uke syketid. Kjenner jeg har full angst for dette siste året. Det føles som om jeg ikke får noe til lengre. Håper virkelig at jeg klarer å komme meg igjennom dette, da hadde jeg blitt veldig stolt av meg selv.

Skrevet

AN sitter jeg og venter på noen kommunefolk eller noe som skal måle opp tomtegrensa, så pappa får bygd garasjen sin. De skulle vært her kl. 9.. Den er litt over det nå :aww:  

Venter fortsatt jeg. Har sjekket at det virkelig var i dag, og det var det. Ingen skal si at jeg er utålmodig i hvert fall :P  

Vi kan i hvert fall late som at jeg ikke er utålmodig. Det er jo ikke fordi jeg ikke har noe liv jeg fortsatt sitter og venter, mener jeg :whistle:

Skrevet
Foreldre, bror og bikkjer kommer på besøk neste helg. Jeg tenker vi skal ut å spise middag, hvertfall en dag. Noen som vet om noen restauranter i Bergen, hvor hundene kan være med? Har vært på peppes med de før (satt ute altså), men tenker kanskje noe der de serverer litt andre ting enn pizza også? Noen som vet om man kan ha med hunder på egon, der man sitter ute, f.eks? Eller andre plasser?

Eg har hatt med hund ute på Egon, og ein annan uteplass ved Vågen, pluss ein kinesisk sak i marken. Tippar det går greit alle stader med uteservering. :)

Eventuelt grille sjølv på Fløyen eller ved festningen? :D

Skrevet

Det bikkjekreket mitt er så slu! Han får ikke lov å ligge i sengeb om nettene fordi han tar opp all plassen. Hva gjør han, han hopper opp når jeg sover min dypeste søvn. Så romsterer han i sengen for å finne en god plass. Helst oppå typen. Etter en stund er ikke det bra nok, så da skal ha under dynen og ligge helt klistret inntil med med sitt hodet på min rumpe.Så skal han ha hodet på puten og kroppen under dynen. Så skal han ligge over dynen.... og sånn fortsetter det. Hvis jeg våkner nok til å blir forbannet, så hvier jeg han ned. Når jeg ha sovnet sp gjentar det seg:pinch:

Ikke gidder jeg å hive han ut av rommet heller, for da blir han missfornøyd. Og en missfornøy whippet sier i fra, ergo ingen søvn på oss eller naboene.. dummedumme smart lille fjomp :P godt han er litt søt :P

• Like 2
Skrevet
Det bikkjekreket mitt er så slu! Han får ikke lov å ligge i sengeb om nettene fordi han tar opp all plassen. Hva gjør han, han hopper opp når jeg sover min dypeste søvn. Så romsterer han i sengen for å finne en god plass. Helst oppå typen. Etter en stund er ikke det bra nok, så da skal ha under dynen og ligge helt klistret inntil med med sitt hodet på min rumpe.Så skal han ha hodet på puten og kroppen under dynen. Så skal han ligge over dynen.... og sånn fortsetter det. Hvis jeg våkner nok til å blir forbannet, så hvier jeg han ned. Når jeg ha sovnet sp gjentar det seg:pinch:

Ikke gidder jeg å hive han ut av rommet heller, for da blir han missfornøyd. Og en missfornøy whippet sier i fra, ergo ingen søvn på oss eller naboene.. dummedumme smart lille fjomp [emoji14] godt han er litt søt [emoji14]

Kjøp cavebed til han, evt finn en lav kurv og hiv ei dyne oppi.. :aww:

Hilsen whippeteier :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...