Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Liker ikke praten om gamle hunder, Chico er jo hos meg for tiden og igår fant jeg en kul på utsiden av brystkassen (men innsiden av huden altså) og den er litt myk og rar... skal sjekke den opp med mamma når vi skal dit og evt ordne veterinærtime om hun ikke har kjennskap til den (og sjekket den opp tidligere).

Men han er ellers veldig sprek og fin, gammern er jo blitt 11 liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Jeg har en liten ikke-krise krise.

Det er ikke plass til flere rosetter på rosettavla. Så jeg burde kjøpe ny. For jeg liker å ha opp rosettene, liker å kose meg med minnene og vite at jeg har passe pene hunder av og til. Så glemmer en de utstillingene en ikke får med seg noe hjem :P

Men jeg er ikke helt sikker på hvor jeg har plass til ei ny tavle... Tenke, tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på det... jeg er ikke spesielt rutinert på sårpleie kjenner jeg *ler*. Det bruker å ordne seg med klorhexidin og luft *ler*.

Aldri hørt om, men de har det sikkert på apoteket :D.

:lol: :lol:. Det er ikke vondt altså, det bare lekker *ler*.

I fjor måtte jeg ta en liten operasjon i magen. Etter totre uker, mens jeg sto i dusjen, så begynte det plutselig å fosse gul sårvæske ut fra skuren. ? Når jeg trykket på huden rundt så kunne jeg høre at det skvulpet der inni. Det hadde dannet seg to lommer med sårvæske. Jeg måtte legge bleie utenpå for å demme opp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk litt sur! Blitt satt opp til å jobbe lør kveld ene frihelgen min i sept, sender en fin mld til sjefen at det går desverre ikke da jeg er bortreist da (utstilling på Hundorp) da må jeg prøve å bytte den bort, hun hadde tillat seg å sette meg opp siden jeg har fri lørdagen etter (som jeg har ordnet selv med andre nattevakta!) og jeg jobber både fre og søn. Da sender jeg ikke en fullt så fin mld hvos det skinner greit igjennom at jeg er pissesur, man kan jo **** meg ikke planlegge en ***** dritt når man blir satt opp i hue og ræva sånn! Ikke kødd med meg når jeg akkurat har stått opp etter ett par timer på øyet! Vi får se da vettu får jeg til svar, kanskje vi har fått inn noen vikarer innen den dagen.

Nei, jeg er ikke bare litt sur, jeg er jævelig sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg varm! Enn det da, tror det er første dagens mens jeg har vært her i sommer at jeg er for varm (bortsett fra under opplæringen, men stress-varm er ikke helt det samme :lol:). Kom sommer til Trøndelag allikevel.

Fikk spørsmål i dag om å være tilkallingsvikar videre, og det kunne jeg jo ikke si nei til akkurat. Er satt opp ca 50 % fra 31.august til 2. oktober allerede, da blir kontoen meget glad og jeg slipper å være stressa ei stund fremover. Håper på å få opplæring på flere områder på avdelinga her utover høsten da, blir litt tamt med bare ett felt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært her og fått en real porsjon kålstuing, du :console:.

*fortsatt rørt over det du skrev :wub: *

Gå på flue jakt med fluesmekker :D.

Neeeehhhhh... kan fortsatt bli litt vassen om man er litt raus med melka :D.

Måtte bare, savnet deg sånn :wub:

Ja! Jeg har veldig lyst på kålstuing altså, kommer med eeen gang! :drool:

Hvordan får man potetmos vannete :aww: ?

Man bruker feil type potet som ikke passer som stappe.

Ja det kan være at det var feil type potet. Jeg har aldri hatt problemer med det før da.. Jeg skrelte dem før jeg kokte dem, og det har jeg alltid gjort. Men denne gangen delte jeg de opp i flere deler så det skulle gå enda fortere. Det var kanskje litt dumt :P

Da jeg skulle helle av vannet så så jeg de hadde trukket til seg masse vann. Og da alt vannet var borte så var jeg allerede skeptisk. Hadde heller ikke fløte, så brukte almond milk. Den mandel/soya fløten var så sukret at jeg holdt på å spy. Til og med for søt til dessert. Så brukte melka, og det var kanskje ikke en helt slager det heller.

AN lurer jeg på hva for noe nytt jeg skal eksperimentere med til mat... *sulten* :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare, savnet deg sånn :wub:

Ja! Jeg har veldig lyst på kålstuing altså, kommer med eeen gang! :drool:

Ja det kan være at det var feil type potet. Jeg har aldri hatt problemer med det før da.. Jeg skrelte dem før jeg kokte dem, og det har jeg alltid gjort. Men denne gangen delte jeg de opp i flere deler så det skulle gå enda fortere. Det var kanskje litt dumt :P

Da jeg skulle helle av vannet så så jeg de hadde trukket til seg masse vann. Og da alt vannet var borte så var jeg allerede skeptisk. Hadde heller ikke fløte, så brukte almond milk. Den mandel/soya fløten var så sukret at jeg holdt på å spy. Til og med for søt til dessert. Så brukte melka, og det var kanskje ikke en helt slager det heller.

AN lurer jeg på hva for noe nytt jeg skal eksperimentere med til mat... *sulten* :drool:

høres ut som når jeg lagde potetmos med hvitløk og VANILJEsoyamelk :x:x:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Nei, du vet... når kjerringer og hunder er på sykkeltur, så kan det jo fort gå litt gæli... resultatet fra gårsdagens sykkeltur med Yasmine da det kom en hund i full fart etter oss og skremte vettet av stakkars lille prinsessen - som dermed hoppet fram foran sykkelhjulet... Kanskje legge det i spoiler... om jeg får det til :D

Edit: Prinsessen var for øvrig helt uskadd :ahappy:

Uff da det så ikke sånn kjempegodt ut. Litt skummelt akkurat det der. Bra det ikke gikk enda værre da, hvis man kan se på det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som når jeg lagde potetmos med hvitløk og VANILJEsoyamelk :x:x:x

Ja det var det jeg hadde også! Var smart nok til å dyppe fingeren oppi etter at jeg åpnet den. Var skeptisk allerede i butikken. Det smakte så mye vanilje og sukker at :x

Jeg tror vårløk hadde gjort seg med salt og pepper. Men tror kanskje vi skal prøve noe annet enn denne melkevarianten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet mat til nesten ei uke nå. Glemte helt at jeg fant et par parika som jeg tenkte å fylle til middag en dag. Så da glemte jegjo å kjøpe noe å fylle dem med :P

Vente på mannen nå, sitter på han hjem. Regner med han og bussen er her omtrent samtidig, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på det... jeg er ikke spesielt rutinert på sårpleie kjenner jeg *ler*. Det bruker å ordne seg med klorhexidin og luft *ler*.

Aldri hørt om, men de har det sikkert på apoteket :D.

Klorhexidin og luft funker fint på det meste det, men om det driver og lekker ting, så er det kanskje greit å få dekka det opp litt :P Og de har sånt på apotek, svindyre greier om jeg ikke husker helt feil :lol:

--

AN tenkte jeg at jeg skulle gå og grunne kommoden min, sånn at jeg kan bli ferdig med å male den i løpet av uka :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, den følelsen når du har helt glemt at du får besøk i morgen tidlig, og huset ser ut som det har vært bombing og lynnedslag samtidig. Og besøket er av den typen som får helt mark av å se uferdige prosjekt, som for eksempel halvveis malt inngangstrapp eller uklipt gressplen. Vel, han får bare leve med det, så får jeg gjøre mest mulig inne. Det må jo gjøres, men jeg hadde ikke tenkt å gjøre alt i kveld. Handle noe å servere må jeg vel også, og jeg har 250 kroner ut uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Benedicte ja det er det å finne ut hva som "bare" er en gammel hund og hva som er en syk gammel hund. Syns ikke den balansen er helt tydelig. og nei om Talli hadde hostet (selv om hun er 8 unge år) så hadde jeg vel bare tittet inn i kjeften og sett at ting var i orden og sett om ting går over :P

Gud jeg har egentlig to gamle hunder jeg :blink:

@Marianne det er alltid gøy å leke med å lage middag. Baking er ikke min sterke side. :P

...sitter jeg stirrer på kontoen min og det går ikke helt opp for meg :| oppgjøret etter mamma har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Da har jeg handlet for altfor mye penger på dyrebutikken igen.

Store tyggebein til lillefrøken, og ører til Timmiansen, for han mista helt motet av det forrige tyggebeinet han fikk, det var rett og slett for hardt, og endte med at jeg måtte grave ut innmaten for han med saks...Tror dette øret falt i smak, hører bare tyggelyder inne fra huset hans, og Bizi er også meget konsentrert ute i hundegården. Da kan mor se litt på Netflix. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq Hvis man har mistet flybilletten, går det an å skaffe en ny. Altså uten å kjøpe på nytt.

Mistet...? :P Mistet som i at papiret du printet den ut på er borte? Mistet som at du sov for lenge og ikke rakk toget og flyet? Kommer litt an på hva du mener med miste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet...? :P Mistet som i at papiret du printet den ut på er borte? Mistet som at du sov for lenge og ikke rakk toget og flyet? Kommer litt an på hva du mener med miste :P

Mistet den som er printet ut. Ikke jeg som har printet den. Men svaret ditt ga meg egentlig svar ? det må vel ligge en kvittering eller gjenpart i en eller annen reiseansvarlig sin mail. (Ikke jeg som skal reise heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet den som er printet ut. Ikke jeg som har printet den. Men svaret ditt ga meg egentlig svar det må vel ligge en kvittering eller gjenpart i en eller annen reiseansvarlig sin mail. (Ikke jeg som skal reise heller).

Sist jeg mista billetten min (glemte på hotellet) var det ikke verre enn å sjekke inn I skranke med navn og id. Null stress.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kjøpe fluesmekker... Jeg hadde en slik som ga elektrisk støt, men den kiler dem bare under føttene, ser det ut som.

Ja, gjør det :D. Ok - man får litt trim da, for disse fluene sitter jo ikke akkurat stille og venter på at man skal skvise dem heller :D.

d062.gif

Mepliex er tingen.. Det er greit på feste på bevegelige sår også.. Trenger bare litt teip over :)

Nå er jeg stolt eier av to stk sånne :lol:. Den ene sitter på armen nå :). Takk for tips!

I fjor måtte jeg ta en liten operasjon i magen. Etter totre uker, mens jeg sto i dusjen, så begynte det plutselig å fosse gul sårvæske ut fra skuren. Når jeg trykket på huden rundt så kunne jeg høre at det skvulpet der inni. Det hadde dannet seg to lommer med sårvæske. Jeg måtte legge bleie utenpå for å demme opp

:shocked: Jeg håper jeg slipper å gå med bleie på kneet *ler*.

Måtte bare, savnet deg sånn :wub:

Ja! Jeg har veldig lyst på kålstuing altså, kommer med eeen gang! :drool:

Du er bare så søt, du :wub:

Jeg lager kålstuing til deg any day

f050.gif

Uff da det så ikke sånn kjempegodt ut. Litt skummelt akkurat det der. Bra det ikke gikk enda værre da, hvis man kan se på det sånn :P

Hahhahahaha, det er jo morsomt med litt drama - og dramaturgen legger jo på litt ekstra for kjente :lol:.

Klorhexidin og luft funker fint på det meste det, men om det driver og lekker ting, så er det kanskje greit å få dekka det opp litt :P Og de har sånt på apotek, svindyre greier om jeg ikke husker helt feil :lol:

Det kom på den nette sum av over 300 kr i hvert fall :lol:

Argh, den følelsen når du har helt glemt at du får besøk i morgen tidlig, og huset ser ut som det har vært bombing og lynnedslag samtidig. Og besøket er av den typen som får helt mark av å se uferdige prosjekt, som for eksempel halvveis malt inngangstrapp eller uklipt gressplen. Vel, han får bare leve med det, så får jeg gjøre mest mulig inne. Det må jo gjøres, men jeg hadde ikke tenkt å gjøre alt i kveld. Handle noe å servere må jeg vel også, og jeg har 250 kroner ut uka.

Den følelsen vet jeg alt om.... fikk sms fra en venninne i to-tida på søndag. Hun lurte på om jeg ville ha besøk litt senere på dagen. Det ville jeg selvsagt - så da var det bare å kaste seg rundt og rydde og vaske og ordne gitt. Egentlig er det kjempesmart med sånn kortmeldt besøk, for da MÅ man, også rekker man ikke å gå rundt og grue seg til å ta tak i alt rotet :). Flaks for meg hadde jeg heldigvis litt mat i kjøleskapet og fryseren :).

...sitter jeg stirrer på kontoen min og det går ikke helt opp for meg :| oppgjøret etter mamma har kommet.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet den som er printet ut. Ikke jeg som har printet den. Men svaret ditt ga meg egentlig svar det må vel ligge en kvittering eller gjenpart i en eller annen reiseansvarlig sin mail. (Ikke jeg som skal reise heller).

Sist jeg mista billetten min (glemte på hotellet) var det ikke verre enn å sjekke inn I skranke med navn og id. Null stress.

Indeed, what teacup sa. Du kan også hente deg billett på mobiltelefonen, iallefall hos SAS (jeg har ikke flydd med Norwegian på 7 år :lol: Den gang fantes det IKKE apper :P ). Ofte jeg mister papirbilletten, da henter jeg bare ned billetten igjen på telefonen. Alt du trenger er etternavnet ditt og det 6-sifrede bookingreferansen (ofte en mix av bokstaver og tall). En av mine favoritter gjennom tidene (ja jeg husker mine gamle referansenummer :P ) er "7BIGEW".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagd brioche deigen til i morgen og skjært opp kylling og lagt de i sataymarinade til spydene :D Gleder meg til å feire mamma i morra :heart: Det teite er at det har blitt røpet for at hun skal feires imorra, men hun veit ikke hvem som kommer da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

*sukk* Bakdeler og fordeler med gammel hund. Man vil jo at de skal få lov til å bli gamle, men ikke at det skal gå for langt. Og det blir så HIMLA stor forsjell på en hund som har vært veldig fysisk. 

  

Hvor gammel er hunden din nå? Min er åtte i år og har helt angst for når hun ikke orker å henge med. Foreløpig er det full pupp som alltid! Kan ikke se for meg at hun nedverdiger seg ved å sitte i sekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mushi hun er 11,5 år. Men kroppen er godt brukt: stafylokokk infeksjon på ett øye som tok knekken på tåreproduksjonen når hun var 1 år, 2 akutte keisersnitt hvor hun nesten døde det siste og brukte 6 mnd på å bli seg selv igjen pga blodtap anfall pga CO2 mangel osv, 1 kastrering, 1 juslistfjerning pga svulser og bi-lyd på hjerte ved 9 år var det vel. Så om den kroppen begynner bli sliten så er det ikke rart. Men sånn utover det så har hun vært skadefri og ingen problemer som "andre" brukshunder får, bevegelig som en 5 åring.

Så hun har en historikk som gjør meg litt mer bekymret for hva som skjer inni henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...