Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Spsit og skuffet over at potetmosen ble vannete...

Du skulle vært her og fått en real porsjon kålstuing, du :console:.

*fortsatt rørt over det du skrev :wub: *

Jeg har noen fluer i stua, som er så sabla irriterende - de flyr helt oppi ansiktet mitt, setter seg på fingrene mens jeg skriver på tastaturet, og er ****** nærgående. Hvordan får jeg inndratt oppholdstillatelsen?

Edit: Jeg har insektsdreperspray, men jeg kvier meg for å bruke den for mye på grunn av hundene.

Gå på flue jakt med fluesmekker :D.

Man lager da ikke sånt fra pose :o:aww: Da er det kjempe enkelt å få bra :aww:

Neeeehhhhh... kan fortsatt bli litt vassen om man er litt raus med melka :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Ekke perfekt I det hele tatt, bare skjønner ikke hvordan man klarer det :lol: Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

:lol:

Ikke potet beregnet til slik matlaging (du har potetarter som SUGER vann, men vi har ikke så mange av den typen i Norge), ikke moden potet, for mye væske osv osv :P

Håpte det var tilfeldig, men nå har Blaze små hostet ett par netter på rad. Ikke ett godt tegn når hunden har bilyd på hjerte. Jeg lukker ører og øyner en natt til og håper det bli borte :huh:

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke perfekt I det hele tatt, bare skjønner ikke hvordan man klarer det :lol:

Er du det så :P.

Håpte det var tilfeldig, men nå har Blaze små hostet ett par netter på rad. Ikke ett godt tegn når hunden har bilyd på hjerte. Jeg lukker ører og øyner en natt til og håper det bli borte :huh:

*Krysse fingre for at det gir seg fort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at vi spiser SVÆRT lite potet :aww: og må være en spesiell type, som tydeligvis passer til alt :lol:

Matpotet pleier passe til alt :lol:

*Krysse fingre for at det gir seg fort*

*krysser her også* Men desverre er det litt småting som har dukket opp som jeg selvsagt overanalyserer nå: leker ikke med Talli lengre, blir ikke med på mer enn noen meter "spring" på tur, blitt litt tynn, mistet mye pels (men den er fin den som er igjen, men umulig å vite om hun røyter normalt som kastert) litt kortere lunte enn før. Men hun hadde jo en runde her for to vintere siden også, og da blomstret jo hun brått når jeg hadde valpekull så håpe det skjer i år også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, var til veterinæren i går for vaksiner og slikt. Var for et par uker siden og sjekket ene fortannen til Enya, den er knekt, men så fin ut og var ikke nødvendig å ta den enda. Men vi fikk sjekket tannen i går igjen, knekte tannen så grei ut, ingen antydninger til smerte. Tannen ved siden av(som vi aldri har stusset på!) var det derimot hull i og det var kommet byll i tannkjøttet! :blink: Stakkars Enya! Flaks at det ble merket.. Bilde i spoiler om noen vil se.

Noen som har vært borti slikt før?


Byllen er rett under der leppen er, høyre side på bildet.
post-179-0-41026300-1439883621.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matpotet pleier passe til alt :lol:

*krysser her også* Men desverre er det litt småting som har dukket opp som jeg selvsagt overanalyserer nå: leker ikke med Talli lengre, blir ikke med på mer enn noen meter "spring" på tur, blitt litt tynn, mistet mye pels (men den er fin den som er igjen, men umulig å vite om hun røyter normalt som kastert) litt kortere lunte enn før. Men hun hadde jo en runde her for to vintere siden også, og da blomstret jo hun brått når jeg hadde valpekull så håpe det skjer i år også?

Jeg vet hvordan det er å gå og følge med på gamlingene. Man vet jo at det kommer en dag ... osv. Håper både Blaze og Pippin varer lenge ennå!

Pippin har rett og slett begynt med "genteman's wrap" som det heter på fint, eller bleie som jeg sier. I går hadde han tissa i bleia da jeg kom hjem fra jobb. En tisseskvett som ellers ville havna på et av beina til et spisebord som sikkert er 100 år gammelt og som jeg er veldig glad i. Jeg synes det virker som at han ikke klarer å holde seg i åtte timer lenger. Han skvetta inne som unghund også, men nå tisser han inne, det er noe annet. Men så lenge bleie fungerer mens jeg er på jobb så går det jo greit. Gamle gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Roundup (industrikonsentrat eller garden-versjonen, alt ettersom hva vi har) noe man skal være veldig påpasselig mtp hund? De har hverken grusa, raka eller pleid hundegårdene ved skolen i sommer, så må ta en ordentlig oppvasksrunde med kantklipper og ugressbekjempelse da det nesten ikke er fremkommelig i området. Tenker vi pleier det på fredag, Keo bruker den jo ikke i helga. Funker det, eller burde man unngå bruk av Roundup i hundegården? Han spiser ikke sand eller slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Roundup (industrikonsentrat eller garden-versjonen, alt ettersom hva vi har) noe man skal være veldig påpasselig mtp hund? De har hverken grusa, raka eller pleid hundegårdene ved skolen i sommer, så må ta en ordentlig oppvasksrunde med kantklipper og ugressbekjempelse da det nesten ikke er fremkommelig i området. Tenker vi pleier det på fredag, Keo bruker den jo ikke i helga. Funker det, eller burde man unngå bruk av Roundup i hundegården? Han spiser ikke sand eller slikt.

Jeg ville ikke hatt på Roundup hvis hunden skal være i hundegården de nærmeste dagene..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt på Roundup hvis hunden skal være i hundegården de nærmeste dagene..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var planlagt til fredag, så han kommer ikke være der igjen før til eventuelt mandag. Meldt regn i helga.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det er å gå og følge med på gamlingene. Man vet jo at det kommer en dag ... osv. Håper både Blaze og Pippin varer lenge ennå!

Pippin har rett og slett begynt med "genteman's wrap" som det heter på fint, eller bleie som jeg sier. I går hadde han tissa i bleia da jeg kom hjem fra jobb. En tisseskvett som ellers ville havna på et av beina til et spisebord som sikkert er 100 år gammelt og som jeg er veldig glad i. Jeg synes det virker som at han ikke klarer å holde seg i åtte timer lenger. Han skvetta inne som unghund også, men nå tisser han inne, det er noe annet. Men så lenge bleie fungerer mens jeg er på jobb så går det jo greit. Gamle gutten min.

Er ikke så lett med gamliser. Blaze er liksom ikke "syk" hun er egentlig veldig-veldig sprek for alderen sammenlignet med andre. Men samtidig så er jo avvik-avvik også på henne. Og jeg tenker ikke la en så sprek hun gå til "forfall" om du skjønner. Hun har elsket være fysisk hele sitt liv, og er ingen sofahund. Og syns liksom ikke hun skal bli det heller bare for å tilfredstille at jeg vil ha henne lengre.

Spørs om ikke Pippin har fått en gammelmannsblære ja. Heldigvis fins det tissebleier til hannhund, så da er jo probelmet "løst" for hans del: Han får tisset og du slipper ødelagt bord. men samtidig så lurer man jo på om det er noe som plager eller hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasa en 2 timers tur etter nattevakta, greit på bli ferdig med det når det er temperatur til det :) Brøyt båndtvangen idag.... Men 2 dager fra eller til gjør vel ikke så veldig mye :P Nå funderer jeg på om jeg skal sove ett par timer på sofaen eller i senga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten på gråten av å tenke på at Fleur drar om en uke. Jeg er veldig flink til å distansere meg, og når jeg vet at en hund skal dra så pleier det ikke å være noe problem.... Men dette blir hardt :(attachicon.gif20150817_174206.jpg

attachicon.gifreceived_10153635388491979.jpegattachicon.gifreceived_10153635430741979.jpeg

Hjertebarna altså :heart:

Jeg hadde nesten lyst til å beholde Draumur sist, bare syns han var hannhund og skulle til Israel. :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sfx du er forhåpentligvis kvitt fluene nå, men neste gang kan du ta frem støvsugeren og jakte på dem. Sneaky sneaky!

...

Huff. Dårlig samvittighet! I halvørska klarte jeg å ramle på rumpa tol Casper. Ikke full vekt, men nok til at han peip. Peip seg ned fra senga, peip ssg ned trappa, og gikk og la seg i senga si. Så da ble det metacam-dag i dag.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JeanetteH, vet akkurat hva du mener. Sprek gammel hund, men ikke seg selv. Stor kapasitet men annerledes i oppførselen. Lisa mistet pels og ble tynn, la ikke på seg og alt kom ut igjen mer eller mindre i flytende form. Like blid mot meg, men skvetten og litt avvisende mot andre. Knurret mot ting som ingen andre kunne se og var paralysert på ting hun så. Avlivet henne i mai når det eskalerte og er trygg på avgjørelsen, men ja.. du vet.. hunder setter spor etter seg, og jeg hadde virkelig ingen anelse om hvordan det skulle være å ta siste reis til veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skulle være så usigelig slitsomt å jobbe igjen da?

Har hatt en fantastisk vikar denne gangen, det er INGENTING som som har hopet seg opp.

Unge jenter altså! Det er de som tar ansvar! Jeg er dypt imponert over frøkna som har taklet alt på strak arm. Det er de andre også, så nå ser det ut til at hun blir fast vikar for varebestillerne.

Det er vel første gang i historien at en ferieavvikling blant oss har gått smertefritt. Nydelig :)

Etterpå skal jeg hente kløven fra @Snoffe på postkontoret, veldig spent! Og magebeltet. Det vi har holder ikke kjenner jeg.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tisser han når dere går ut da? isåfall har han vel et reelt behov for å gå på do. Å holde seg i mange timer er jo ubehagelig, selv om man fysisk sett klarer det.
    • Hjelp! Tempo har sovet hele natten fra dag 1, riktignok våknet noe tidlig, typ 06:30 ish. Men nå, nesten 4 måneder gammel, er han begynt å våkne noen ganger på natten i 4/5/6 tiden. Jeg er jo bekymret for at han er dårlig i magen, så jeg tar han ut. Frem til nå har han ikke vært dårlig i magen. Han sovner fint etter å ha vært ute, men det er jo irriterende når jeg vet at han kan holde seg til vi står opp. I ukedagene våkner vi stort sett klokken 7, i helgene kan han fint sove til 8-8:30.  Hørte på et foredrag fra Maren Teien at mange luftet valpen alt for lenge på natten og at det da ble en del av døgnrytmen deres. Burde jeg kanskje bare være hardere og ikke lufte han, holde ut "maset" til han sovner igjen? Noen ganger kan jeg klappe litt på han, også sover han videre, andre ganger er han mer våken.
    • https://www.nkk.no/om-nkk/statistikk/ Det ligger under "Dokumenter" på denne siden.
    • Min veide 11.1 ved 16 uker og endte på 19.
    • Hei, har selv samojed, men har vært borti noen lapphunder og har litt erfaring med dem. (Ikke noe erfaring med Islandsk fårehund). Men ut fra hva du skriver så tror jeg finsk lapphund kan være en god kandidat om det er den hunden du har sett litt på nå og ønsker deg😊 Men for å prøve å svare på spørsmålene dine: Kløv og trekk: - Finsk lapphund er en robust og allsidig rase som historisk har vært brukt som gjeterhund for rein. Dette gir jo den et godt grunnlag for å kunne brukes til kløv. Vil si de fleste raser kan brukes til kløvning. Men med riktig trening kan den bære en kløv på opptil 1/3 av sin egen kroppsvekt. Så ser ingenting problemer ved å la en finsk lapphund bære kløv. - Samme gjelder jo samojed, allsidig og robust rase, men kanskje litt mer egnet for kløving, men også trekking. Samojeder er jo trekkhunder, så om trekking er noe du ikke ønsker så mye fokus på er nok finsk lapphund et bedre valg. Kan jo lære en samojed å ikke trekke å, men er nok betydelig vanskeligere enn å trene en lapphund til det.   Reaksjon på sau - Finsk lapphund har mer naturlig gjeterinstinkt, så vil si med trening så er det nok lettere å trene dem til å være rolig rundt sauer enn for eksempel samojeder, som generelt har høyt jaktinstinkt og gjerne vil reagere og «ta» sau. Så klart finnes det individer som er rolige rundt sauer, og ved trening fra de er små fint kan være rundt sauer. Men generelt vil jeg si lapphund er mer pålitelig rundt sau enn samojed.   Varme - Samme som samojed så har finsk lapphund en tykk pels som gir beskyttelse mot kulde, men dette kan også gjøre den utsatt for overoppheting i varme værforhold. Som du nevner, kan dette håndteres fint med pauser, mindre vekt i kløven, og kjøling av potene.    Utholdenhet Finsk lapphund har god utholdenhet, men som med alle hunder, vil individuell kondisjon og trening påvirke hvor godt den takler lange turer med kløv. Hvis du trener hunden jevnlig og gradvis øker belastningen på kløv og lengde på tur, så vil den fint kunne håndtere lange turer over flere uker.   Trekk Selv om du primært ønsker en kløvhund, kan Finsk lapphund også trenes til å trekke, for eksempel pulk om vinteren. Dette kan gi god variasjon i treningen og hjelpe til med å bygge styrke og utholdenhet. Rasen er ikke spesielt avlet for trekk som samojeder, men med riktig trening kan den fint utføre lettere trekkoppgaver.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...