Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Iiik jeg begynner på skole igjen på tirsdag. Voksenopplæring! Mangler noen fag (Jeg tror jeg har noen fag som var avsluttende for det året, men jeg sliter med å finne ut om de er "godkjent" eller ikke..) fra studiekompetansen.

Og se på tjukkebolla! 11868809_10153473275910256_808371870_n.j

men hun lurer bare, ingen ting som skjer med det første ser det ut til :(

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vasket noen hunder i dag. Jeg håper VIRKELIG at Freke (som fikk seg en ny runde med børsten etter vasken i går) har tenkt å gro pels fort som fy fremover. De der fjonene hans kan man ikke delta på EDS med :aww:
Utstilling i Drammen utgår med høye kneløft for ham, men de andre tre har brukbar påkledning. Måtte den bare holde en stund til!

Jeg fikk meg ny jobb i dag! :D Veldig deilig å vite at jeg vil ha en stabil inntekt fremover. Riktignok fortsatt urelevant jobb, men ca 100% er så mye bedre enn å være ekstra, noe jeg har vært siden april pga nedbemanning.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vasket noen hunder i dag. Jeg håper VIRKELIG at Freke (som fikk seg en ny runde med børsten etter vasken i går) har tenkt å gro pels fort som fy fremover. De der fjonene hans kan man ikke delta på EDS med :aww:

Utstilling i Drammen utgår med høye kneløft for ham, men de andre tre har brukbar påkledning. Måtte den bare holde en stund til!

Jeg fikk meg ny jobb i dag! :D Veldig deilig å vite at jeg vil ha en stabil inntekt fremover. Riktignok fortsatt urelevant jobb, men ca 100% er så mye bedre enn å være ekstra, noe jeg har vært siden april pga nedbemanning.

Du, det er helt utrolig hvor mye pels som kan komme på tre uker!

Det er i hvert fall det jeg håper, når jeg titter på X'en...

Grattis med jobb!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på hannhunder, og det er jo totalt bortkastet :P Jaja, morsomt å følge med på hva som finnes på "markedet" :)

@Pippin&Symra: Håper dere kaprer masse velgere! Jeg vet hvem jeg stemmer på i år i alle fall! :) Hommelvik dere skal være? Noe planlagt for ytre Malvik? :) Syns det er så mye som skjer i hommelvik, ytre malvik blir ofte ikke prioritert og det er jo litt synd egentlig.

Vi skal stå masse i ytre Malvik også, det blir vel enten Malviksenteret eller Vikhammer neste lørdag. Og så jobber vi jo for å spre tilbudene ellers også, enig i at alt for mye skjer i Hommelvik. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiik jeg begynner på skole igjen på tirsdag. Voksenopplæring! Mangler noen fag (Jeg tror jeg har noen fag som var avsluttende for det året, men jeg sliter med å finne ut om de er "godkjent" eller ikke..) fra studiekompetansen.

Og se på tjukkebolla! 11868809_10153473275910256_808371870_n.j

men hun lurer bare, ingen ting som skjer med det første ser det ut til :(

Snakk med rådgiveren på skolen du begynner på. H*n finner ut akkurat hva du trenger. Lykke til med videre utdanning! :)

Omfeladels for dobbelposting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt softis med stekt bacon her i byen :blink:

Grattis med jobb @Snøfrost håper den er noe du kan trives litt i mens du holder på :)

... og nå driver Iria med den nye buster-cuben sin. Alltid gøy når hun prøver å finne ut av nye sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Naboen er dristig, må jeg si.

De sa jo at de skulle holde elghunden sin i bånd til løpetiden er over, fordi han holdt på å bli påkjørt fordi han ville over veien og opp til Bizi.

Vel, det lå da virkelig en løs elghund på trappa der da vi gikk forbi nettopp. Han var ikke interessert, han bare tuslet avgårde, og forsvant rundt hjørnet.

Så enten så var det en annen elghund de hadde besøk av. (Den de pleier å ha besøk av er også en hannhund) Eller så begynner løpetiden å ebbe ut.

Timmy virker heller ikke fullt så opphengt i det lenger.

Hun er fortsatt litt hoven bak, da.

Jeg tror vi vekte hele nabolaget da vi gikk morgentur over naboens jorde klokka 06 på onsdag. Bizi kom med et enkelt bjeff, og jeg tror alle hundene i åsen tvers over veien svarte.

I morgen skal vi gå en fin tur i sola med en annen lapphund, men Bizi må bli hjemme, for det er en herremann.

Timmy får bli med da, så får i hvertfall gutta boys seg en fin tur sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjorde/gjør en gammel butikk her i byen også :P

Butikken lever på perioder med dårlig vær. Det er liksom da folk har tid eller mulighet til å gå igjennom butikken og faktisk se hva som er der(med andre ord, så har det vært en ganske grei sommer for butikken sin del). Så jeg tror nok han sparte på å gjøre det slik :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg landet i sofaen etter en litt slitsom ettermiddag. Tar på å skulle gjøre opp et helt rådyr! TJ har skjært, og jeg har pakket og veid. Sliten i rygg og bein nå! Hundene fikk litt avskjær, ikke at det var stort vits for Bris slukte det uten å tygge så det kom jo selvsagt i retur igjen i nesten samme tempo som det gikk ned. :rolleyes: Kjenner det blir greit å bruke ekstra penger på å få andre til å ordne med elgkjøttet i høst, når en stakkars liten rådyrbukk er så slitsomt å ordne med etterpå.

Gikk en liten kveldslufting med dyrene for litt siden, og vi fikk selskap av noen særdeles smågærne ungdyr (kyr). De løp frem og tilbake mens de hoppa og sparka, rauta og styrte på. De er litt søte når de holder på sånn. :P Bra det var et strømgjerde mellom oss kjenner jeg, viltre ungdyr er ikke akkurat forsiktige og tar hensyn til oss som er litt mindre enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Noen her som er interessert i en karaokemaskin? :P Jeg vant en i sommer, og den kom i posten i dag. Noe sier meg at jeg blir kastet ut av huset om jeg tar den i bruk, så tenkte å selge den for å bevare husfreden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg landet i sofaen etter en litt slitsom ettermiddag. Tar på å skulle gjøre opp et helt rådyr! TJ har skjært, og jeg har pakket og veid. Sliten i rygg og bein nå! Hundene fikk litt avskjær, ikke at det var stort vits for Bris slukte det uten å tygge så det kom jo selvsagt i retur igjen i nesten samme tempo som det gikk ned. :rolleyes: Kjenner det blir greit å bruke ekstra penger på å få andre til å ordne med elgkjøttet i høst, når en stakkars liten rådyrbukk er så slitsomt å ordne med etterpå.

 

Gikk en liten kveldslufting med dyrene for litt siden, og vi fikk selskap av noen særdeles smågærne ungdyr (kyr). De løp frem og tilbake mens de hoppa og sparka, rauta og styrte på. De er litt søte når de holder på sånn. :P Bra det var et strømgjerde mellom oss kjenner jeg, viltre ungdyr er ikke akkurat forsiktige og tar hensyn til oss som er litt mindre enn dem.

For et par år siden sto jeg alene med 3 reinsdyr jeg.. Festlig liksom :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg landet i sofaen etter en litt slitsom ettermiddag. Tar på å skulle gjøre opp et helt rådyr! TJ har skjært, og jeg har pakket og veid. Sliten i rygg og bein nå! Hundene fikk litt avskjær, ikke at det var stort vits for Bris slukte det uten å tygge så det kom jo selvsagt i retur igjen i nesten samme tempo som det gikk ned. :rolleyes: Kjenner det blir greit å bruke ekstra penger på å få andre til å ordne med elgkjøttet i høst, når en stakkars liten rådyrbukk er så slitsomt å ordne med etterpå.

Gikk en liten kveldslufting med dyrene for litt siden, og vi fikk selskap av noen særdeles smågærne ungdyr (kyr). De løp frem og tilbake mens de hoppa og sparka, rauta og styrte på. De er litt søte når de holder på sånn. :P Bra det var et strømgjerde mellom oss kjenner jeg, viltre ungdyr er ikke akkurat forsiktige og tar hensyn til oss som er litt mindre enn dem.

Bare si fra hvis du har viltkjøtt til salgs altså. Skulle bare mangle at man ikke hjalp en sonis å bli kvitt litt av viltkjøttet sitt, jeg er grei sånn.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare si fra hvis du har viltkjøtt til salgs altså. Skulle bare mangle at man ikke hjalp en sonis å bli kvitt litt av viltkjøttet sitt, jeg er grei sånn.

Mange steder man får kjøpt viltkjøtt til en overkommelig pris hvis du er interessert :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder man får kjøpt viltkjøtt til en overkommelig pris hvis du er interessert :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for tips. Jeg må kjøpe en fryser først, har bare sånn todelt kjøleskap der frysedelen alltid er full.

Nå tror jeg at jeg sier takk for i dag og tar med meg dyrene opp. Sliten som en strømpe, men må tidlig opp. :yawn:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Inne fra en liten tur med hunder og sparkesykkel, holdt på å bli løpt ned av en elg som kryssa skogsbilveien få meter forran bikkjene og så to lappugler og en perleugle. Og ble skremt av ett hundespann vi holdt på å gå ut rett forran i tussmørket på vei tilbake når jeg gikk dem ned :lol: Det ble slutt på rolig nedgåing når vi fortsatte opp etter spannet da. Selv valpen dro som en idiot oppover bakkene for å ta igjen spannet (nei, det går ikke det når dere skal dra med dere kjærringa som henger i andre enden av båndet). Han er alt for liten for å trekke, men hadde jeg sluppet han hadde han vel stått på trappa til hundekjøreren før jeg fikk tak i han igjen :lol: Nå venter jeg egentlig bare på å kunne gi dem mat og så er det natta.

Dessuten ble jeg visst sjekket opp av en forbipasserende mann på tur med hundene i dag. Han passerte som vanlig helt til Bizi snudde på hodet, da tok han det som en invitasjon, og vi skulle visst prate. Han kom mot oss, og begynte å veive med hendene over hodet på Timmy, som da hadde en pause og satt på armen min. Jeg så Timmy legge på ørene, og informerte herren om at han ikke liker å bli klappet, og at han nok biter hvis han hadde tenkt å fortsette med det. Sint? Spurte mannen. Ja, sint, sa jeg.

Så fortsatte han med å spørre og grave om alt mellom himmel og jord, det hele ble litt kleint, også fordi han snakket så gebrokkent norsk at jeg måtte si hæ? hele tiden. Til slutt spurte han om det var bedre på engelsk, og om jeg ikke skjønte norsk så godt?

Da hadde jeg lyst til å le litt for meg selv, jeg prøvde å signalisere at vi hadde tenkt å gå, samtidig som jeg prøvde å ikke være for avvisende. Det haglet inn med spørsmål, og jeg skjønte fortsatt ikke halvparten av hva han sa.

Så ville han ha navnet mitt (Han fikk et navn, men det var ikke mitt), om jeg bodde i byen, synes det var rart han ikke hadde sett meg før,og så ville han drikke kaffe en dag.

Det var omtrent da jeg fant ut at det var på tide å komme seg avgårde.

Hehe jeg hadde en ganske lik tur med en fyr fra Mayanmar. Eller, jeg er ikke sikker på om han egentlig var derfra, for han sa han var fra Burma og hadde vært innom tre andre land før han kom til Norge. Umulig å bli kvitt fyren, og før jeg kom meg hjem hadde han funnet ut at vi kunne gifte oss og søstra hans kunne gifte seg med broren min (han tok det visst som en selvfølge at jeg hadde en bror). Til slutt endte jeg med å gå en omvei hjem så han ikke skulle vite hvor jeg bodde og måtte si direkte til han at han ikke fikk følge meg hjem, og nå går du den veien og så går jeg den veien. Først da ble jeg kvitt han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...