Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Grattis med jobb @Snøfrost håper den er noe du kan trives litt i mens du holder på :)

Takk, det håper jeg også. Sjefene har i alle fall en helt annen instilling til kunder og ansatte enn der jeg har jobbet til nå, så det er jo lovende. Ene kollegaen har jeg møtt, og hun virker veldig hyggelig. Selv om akkurat kollegaene har vært hyggelige der jeg har jobbet også, så det er ikke deres feil at jeg nå bytter beite :)

Mange steder man får kjøpt viltkjøtt til en overkommelig pris hvis du er interessert :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor da?

Har fryser, liker villt, men ingen jeger i nær slekt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Takk, det håper jeg også. Sjefene har i alle fall en helt annen instilling til kunder og ansatte enn der jeg har jobbet til nå, så det er jo lovende. Ene kollegaen har jeg møtt, og hun virker veldig hyggelig. Selv om akkurat kollegaene har vært hyggelige der jeg har jobbet også, så det er ikke deres feil at jeg nå bytter beite :)

 

 

Hvor da?

Har fryser, liker villt, men ingen jeger i nær slekt.

Det finnes mange foredlingsfirmaer som driver i "småskala" og som selger både "vanlig" kjøtt og forskjellige produkter..

Nå er jeg mest kjent i Trøndelag da.. Men her kan man få kjøpt både fjellørrett, reinsdyr og elg, og muligens hjort og rådyr privat :)

Privat får man alltids kjøpt en del, men jeg er litt kresen på feks flåing, og blir ikke bestandig like imponert.. Men her er det letteste å bare ta kontakt med noen jaktlag i nærområdet :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Papsen minnet meg på noe i dag: Skulle ikke du pusse og lakkere felgene dine i ferien din?

Eh jo, det var sant! Det har jeg jo bare snakket om i 1,5 år...

Kanskje søndag, så kan jeg kombinere det med litt tantebarnkos!

Jeg fant en kul traktor-nisteboks på felleskjøpet i dag, og som den fremtidige odelsgutten 2,5-åringen er, så er det klart han må ha en slik!

Pappa'n min er så grei, altså.

I dag kjørte han ti mil bare for å levere, og hjelpe meg med å lempe 3 paller gratis ved i kjelleren.

Så kjørte vi en lengre tur for å finne ut hva lyden i bilen min er, lyden meldte seg ikke, men det gjorde en annen lyd, og han fikk en viss idè.

Så fikk jeg sutret litt over at gressklipperen er så tung, og det var jo fordi den ikke går av seg selv når man trykker inn spaken på den lenger, og papsen fant ut at det var fordi wieren er røket. Så han skjønte godt at jeg blir sur som en sitron og bruker tre dager på å klippe gresset når jeg må dytte den rundt selv, opp den bratte bakken. Så da heiv han seg rundt, og vi suste til felleskjøpet og kjøpte slanger og muttere og wire'r og alt som trengtes, og vips, der hadde min pappa fikset gressklipperen min. Vel, den er vel egentlig hans, når jeg tenker meg om, men min står i verkstedet hans. :ahappy:

Det siste han sa da han dro var at "Du må bare si fra hvis det er noe!", og at han skulle se på bilen igjen snart.

Han har en million ting å gjøre med det nye huset han skal flytte inn i, men han har alltid tid til barna sine.

Pappa'en min er en fantastisk pappa. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder man får kjøpt viltkjøtt til en overkommelig pris hvis du er interessert :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om du har noe du vet av så har jeg fryser og er interessert.

Hjemme. Først grillings hos bror, og så lønningspils med jobben. Jentene blir bortskjemt hos gamlingene, så da kunne jeg med god samvittighet dra til byen :ahappy: Sove da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uke med planleggingsdager er over. Mandag kommer elevene og hverdagen blir som den skal. Gleder meg, jeg. Det er deilig med ferie, men nå skal det bli fint med litt tjo og hei og dagen strekker aldri til, igjen :D Dessuten har jeg begynt i 100% etter et år med redusert. Migrenen og leddgikten kan bare holde seg borte!

Litt rart å sitte her lysvåken klokken sju, men solen skinner og jeg skal på vift med verdens beste Jesper og hans mor, så det er jammen godt med helg, også :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i øya, men digg å stå opp til så fint vær da! Så er dilemmaet hvor vi skal gå tur idag, åsen eller skauen her nede? Tror det blir åsen egentlig, litt flere avkjølingsmuligheter for bikkjene der, så kan jeg stoppe å handle på hjemveien og kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag blir den store turdagen.

Bizi blir hjemme fra den lengste turen i dag, vi skal gå tur med en annen lapp, som er en herremann, og selv om eieren sa at han kunne la sin hund være hjemme, så er det jeg som har to firbeinte, og da trenger ikke hun med løpetid å være med akkurat da.

Så jeg tar med meg minstemann, selv om turen egentlig er altfor lang for han, så blir han med for selskapet og opplevelsen sin del. Han må nok sitte en del på armen i dag. Det går jo ikke an å gå på tur uten hund. Nei, det ville blitt helt feil.

Det at Bizi ikke skal være med etterpå, betyr jo at jeg må ut på tur nuh, og Timmy kan jo ikke gå glipp av noe uten å gråte, så da får han sitte på armen nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du har noe du vet av så har jeg fryser og er interessert.

 

 

Hjemme. Først grillings hos bror, og så lønningspils med jobben. Jentene blir bortskjemt hos gamlingene, så da kunne jeg med god samvittighet dra til byen :ahappy: Sove da kanskje?

Hvilket dyr? ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden sto jeg alene med 3 reinsdyr jeg.. Festlig liksom :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

:shocked: Da hadde jeg vel brukt ei uke. :aww: I alle fall om jeg skulle delt opp så nøye som TJ gjorde i går. Beina ut alt og delte opp i fine filetstykker og grytekjøttet i små strimler etc.

Fikk forøvrig kontrabeskjed fra TJ i går, de skal ta partering og sånt i jaktlaget, og så får vi kjøttet hjem i ei balje og må gjøre resten sjøl. Så med en elg + forhåpentligvis et rådyr til blir det smekkfull fryser her i år. :ahappy:

Bare si fra hvis du har viltkjøtt til salgs altså. Skulle bare mangle at man ikke hjalp en sonis å bli kvitt litt av viltkjøttet sitt, jeg er grei sånn.

Skikkelig oppofrende du altså. :lol:

Akkurat nå har jeg spist frokost, og er straks på vei ut døra for å dra på senteret. Skal handle garn til Nancy-genser (julegaveprosjekt) og se om jeg ikke finner meg noe klær. Og så skal jeg faktisk handle en julegave eller tre. :shocked: Skal ikke nordover til jul i år, så da tenkte jeg å ha med noen av gavene når jeg skal nordover i høst en gang. Spare litt porto. :) Blir verre om jeg faktisk kommer på noe å handle nå, vet hva mamma skal få og det er det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:shocked: Da hadde jeg vel brukt ei uke. :aww: I alle fall om jeg skulle delt opp så nøye som TJ gjorde i går. Beina ut alt og delte opp i fine filetstykker og grytekjøttet i små strimler etc.

 

Fikk forøvrig kontrabeskjed fra TJ i går, de skal ta partering og sånt i jaktlaget, og så får vi kjøttet hjem i ei balje og må gjøre resten sjøl. Så med en elg + forhåpentligvis et rådyr til blir det smekkfull fryser her i år. :ahappy:

 

 

Skikkelig oppofrende du altså. :lol:

 

Akkurat nå har jeg spist frokost, og er straks på vei ut døra for å dra på senteret. Skal handle garn til Nancy-genser (julegaveprosjekt) og se om jeg ikke finner meg noe klær. Og så skal jeg faktisk handle en julegave eller tre. :shocked: Skal ikke nordover til jul i år, så da tenkte jeg å ha med noen av gavene når jeg skal nordover i høst en gang. Spare litt porto. :) Blir verre om jeg faktisk kommer på noe å handle nå, vet hva mamma skal få og det er det. :lol: 

Jeg brukte en lang dag, og er for nøye ;) men det er ikke mine første dyr, (har vært med å slaktet siden jeg kunne holde i en kniv), så det går ganske så greit allikevel ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Alt dette slaktepratet minner meg på at jeg har en grovdelt sau i fryseren, som må finskjæres, kvernes og bli til spekepølser.... Snart, før de andre skal slaktes... Har bare utsatt det et år, så dette går nok fint :(

Det finnes ingen som foredler sånt i området ditt da?

Vi leverte x antall kg hos en oppi her, og fikk ferdig grovpølse og spekepølse blant annet.. Det var elg riktig nok, men :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...