Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Den derre saken med vekteren på UiO. Tre drapsforsøk på tre år. Det kan da ikke være tilfeldig, så ofte blir jo ikke vektere utsatt for grov vold :|

Høres litt ut som han har behov for litt oppmerksomhet, spør du meg :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet dette?

La oss si at jeg skal selge hjemmestrikkede sokker. I utgangspunktet da, rent skattemessig, skal jeg da registrere meg et enkeltmannsforetak, med alle de krav osv, før jeg begynner å selge.. Men kan jeg begynne å selge og slikt før jeg registrerer det for å i hele tatt sjekke om jeg får noe salg? Eller blir det bare vanskelig formelt sett?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det hobbyvirksomhet - nei med mindre du overskrider 50 tusen kr på et år.

Er dte fordi du vil selge sokker, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet dette?

La oss si at jeg skal selge hjemmestrikkede sokker. I utgangspunktet da, rent skattemessig, skal jeg da registrere meg et enkeltmannsforetak, med alle de krav osv, før jeg begynner å selge.. Men kan jeg begynne å selge og slikt før jeg registrerer det for å i hele tatt sjekke om jeg får noe salg? Eller blir det bare vanskelig formelt sett?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er mye myter ute å går ang hobby med mer.

50000 i omsetning er grensen for å registrere enk og mvaregistrering. Men hobbyinntekt er bare Inntil 6000 i året.

I utgangspunktet er det næring idet det er egnet til å gå med overskudd, men du trenger ikke firma av den grunn. Må bare opplyse om overskudd i selvangivelsen din :)

Nå vet jeg ikke om noen andre har svart, men dette blir hobbyvirksomhet og er ikke skattepliktig. Du må ha en fortjeneste eller forventet fortjeneste på 50.000 hvis jeg husker rett før du må registrere deg i mva-registreret. Du trenger ikke noe foretak før det. Er bare hobby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt blir det noen ømme muskler og lite søvn... skal overnatte på Oslo Gardermoen og har funnet soveplass på Peppes Pizza sin goooode (not) benk.. gleder meg til Dublin i mårra tidlig!

MISUNDT! Jeg elsker Dublin og Irland :heart: Har så lyst å reise en tur til høsten.

Herlighet! Godt du kommer deg bort derfra. Håper det går bra med Koda, og deg :hug:

Klipp

Det er jo helt på tryne! Du er jo alt annet en tykk!

Blir fryktelig sint på sånne folk, da jeg har sånne i familien selv. Der endte det med spiseforstyrrelse på en ung jente i familien fordi de sa sånne ting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....får bikkjer være bikkjer. Jobb igjen etter 16 dager og i 16 dager har ferien dreiet seg om bikkjer (frivillig vel å merke). Men nå tror jeg at jeg blir på ræva fram til jeg skal på jobb og leier en film på Viaplay :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hobbyvirksomhet - nei med mindre du overskrider 50 tusen kr på et år.

 

Er dte fordi du vil selge sokker, ja :P 

Nei, egentlig er det truser.. Ide hentet fra orange is the new black :aww:

Er mye myter ute å går ang hobby med mer.

50000 i omsetning er grensen for å registrere enk og mvaregistrering. Men hobbyinntekt er bare Inntil 6000 i året.

I utgangspunktet er det næring idet det er egnet til å gå med overskudd, men du trenger ikke firma av den grunn. Må bare opplyse om overskudd i selvangivelsen din :)

Takk :)

Jeg kjenner jeg er veldig i tvil på hele greia.. Bare porto kommer til å utgjøre en stor utgift, som ender med at enten jeg ikke sitter igjen med noe eller produktene blir for dyre til at jeg får solgt..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipp

Så forferdelig, godt du har andre rundt deg :hug:

klipp

---

i all verden hva skjedde med innlegget mitt her???

Du er da ikke tykk?! Så ukoselig. Jeg kjenner meg veldig igjen, har en mor som er likedan, det er ikke noe hyggelig. Høres ut som du står på, kjempebra :D Hev deg over dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig er det truser.. Ide hentet fra orange is the new black :aww:

Takk :)

Jeg kjenner jeg er veldig i tvil på hele greia.. Bare porto kommer til å utgjøre en stor utgift, som ender med at enten jeg ikke sitter igjen med noe eller produktene blir for dyre til at jeg får solgt..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kundene betale porto selv? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det dårlig med søvn i natt... *klipp*

Æsj, så utrivelig :hmm: Hvordan har du og Koda det i dag? :hug:

@tonjek uff, for en grusom situasjon! :hug:

---

Jeg besøkte mine foreldre i dag, jeg holder meg for det meste unna, av og til forstår jeg ikke hvorfor, men i dag husker jeg det. Jeg fikk rett ut beskjed om at jeg hadde lagt "grusomt" på meg og burde begynne å trene igjen. Trene MASSE! Hvem sier det til sin 27 år gamle datter som sliter ræven av seg på skolebenken?! Jeg har kjæreste, venner og er generelt lykkelig, men foreldrene mine skal pirke meg littegranne der det gjør vondt for å passe på å holde meg nede.

Så hvis noen lurer, så ser altså en tjukk jente slik ut:

11029496_10155283923045529_1181954775799 (til venstre)

Jeg skjønner ikke hva de vil oppnå, eller hvorfor de ser behovet. Men når begge rotter seg sammen for å ta en slags "intervention" kjente jeg ingenting annet enn skuffelse over at de kan være så utrolig dårlig foreldre, og littegranne avsky.

Det er ikke noe hjelp for meg å høre at i tillegg til å være fulltidsstudent, jobbe deltid, ha 2 styreverv og helgependle mellom 2 byer (2 timer hver vei) for å få alt til å gå opp, så må jeg også sette meg selv på en skikkelig slankekur!

Ønsker meg foreldre som kan klappe meg på skulderen å si "Godt jobbet!", "Du er flink" og "Du er fin akkurat som du er"... Kanskje i mitt neste liv! I mellomtiden har jeg min herlige svigermor :wub:

Foreldrene dine burde fått seg et klask i bakhodet, du er fin! Og du er flink! Og det er lov å kutte ut folk som holder deg nede, selv om de er i slekt med deg!

--

I dag sov jeg helt til halv ni, så jeg sov faktisk 10 timer i natt. Det er skikkelig ikke normalt, og samme hva folk sier, så er det ikke deilig å endelig sove så mye, og om det er sånn at jeg plutselig trenger nesten dobbelt så mye søvn som jeg normalt gjør, hvorfor trenger jeg det? Kanskje jeg får søvnapnè ved stress? Sånn om vi ser bort i fra at jeg ikke føler meg spesielt stressa, så kan det jo være at kontroller og "jubileum" og sånt gjør meg stressa? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundene betale porto selv? :)

Blir relativt dyrt for kunden da portoen blir kostende omtrent like mye som produktet.. Med mindre jeg dropper sporingen, da blir det litt billigere, og mindre sikkerhet for kunden..

Nei, tror jeg utsetter planene igjen jeg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laikamor @ @Lillekrapyl @Siri @Malinka @Mud @rosinbolle @Aslan @Snoffe @Teserere @2ne @Line

(puh, håper jeg fikk alle)

Takk for fine kommentarer alle sammen! Sonen er så god å ha når man føler seg nedfor :hug: .

I dag har jeg bare lyst å spise junk food, for jeg vil ikke at de skal tro jeg gikk ned i vekt bare fordi de sa det! Jeg hadde allerede tenkt å kvitte meg med ferie-kiloene, men nå forsvinner den lysten ganske fort...

Også kjekt å høre at jeg ikke er den eneste med håpløse foreldre, jeg vokste opp 100 % normalvektig, men hadde komplekser for kroppen da jeg alltid har fått høre at jeg har vært tjukk. Jeg har sett på bildene i ettertid og det eneste jeg har hatt har vært litt "muffintop" på magen, virkelig ingenting overvektig med den 6 år gamle jenten, så hvorfor mine foreldre har gjort som de har, det forstår jeg ikke. Jeg er bredskuldret, og har kraftigere kropp enn min søster, hun er pæreformet med smale skuldre og brede hofter (og var syltynn som liten), jeg har smale hofter og brede skuldre, er det derfor?!? Det er isåfall feil av foreldre å sammenligne to døtre med vidt forskjellig kroppsgener.... nei, uansett hvilken grunn de hadde så er det ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tonjek Herlighet for en oppførsel! Håper det går bra med deg og hunden! Virker ikke som en fyr du trenger å se deg tilbake etter iallefall.

@HeleneFS Så trist at foreldrene dine ikke vet hva som er viktig i livet og ikke. Det bør være en god følelse å være smartere enn dem når man heller fyller livet med ting som gjør en glad enn å slenge rundt seg med dårlig stemning og utriveligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laikamor @ @Lillekrapyl @Siri @Malinka @Mud @rosinbolle @Aslan @Snoffe @Teserere @2ne @Line

(puh, håper jeg fikk alle)

 

Takk for fine kommentarer alle sammen! Sonen er så god å ha når man føler seg nedfor :hug: .

 

I dag har jeg bare lyst å spise junk food, for jeg vil ikke at de skal tro jeg gikk ned i vekt bare fordi de sa det! Jeg hadde allerede tenkt å kvitte meg med ferie-kiloene, men nå forsvinner den lysten ganske fort...

 

Også kjekt å høre at jeg ikke er den eneste med håpløse foreldre, jeg vokste opp 100 % normalvektig, men hadde komplekser for kroppen da jeg alltid har fått høre at jeg har vært tjukk. Jeg har sett på bildene i ettertid og det eneste jeg har hatt har vært litt "muffintop" på magen, virkelig ingenting overvektig med den 6 år gamle jenten, så hvorfor mine foreldre har gjort som de har, det forstår jeg ikke. Jeg er bredskuldret, og har kraftigere kropp enn min søster, hun er pæreformet med smale skuldre og brede hofter (og var syltynn som liten), jeg har smale hofter og brede skuldre, er det derfor?!? Det er isåfall feil av foreldre å sammenligne to døtre med vidt forskjellig kroppsgener.... nei, uansett hvilken grunn de hadde så er det ikke greit.

Uff kjenner meg innmari godt igjen, noe sonen sikkert vet siden jeg har klaget på min mor her inne er par ganger...

Jeg har forresten også en tynn (og nå ekstremt veltrent) søster med helt annen kropp enn meg, samme kroppen som mamma da selvfølgelig...

Men det er faktisk ikke noe problem nå lenger, jeg gikk rett og slett kraftig ut og forklarte at det sårer meg når de sier sånt, sammen med noen tårer (og jeg gråter ikke lett).

Ironisk nok er jeg faktisk overvektig nå, ifølge BMI er jeg teknisk sett ekstremt overfektig/fedme, men de verken maser eller styrer med at jeg må ned.

Håper du klarer å si tydelig ifra til dem om du ikke har gjort det allerede og at de da skjerper seg. Hvis ikke så er jeg helt enig med 2ne, man kan kutte ut dem som holder en nede.

Og så skulle jeg mer enn gjerne vært like slank som deg, du så skikkelig sprek og bra ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bare lyst å spise junk food, for jeg vil ikke at de skal tro jeg gikk ned i vekt bare fordi de sa det! Jeg hadde allerede tenkt å kvitte meg med ferie-kiloene, men nå forsvinner den lysten ganske fort...

Det viktigste er at du er fornøyd med deg sjøl, at du gjør og spiser det du vil fordi du vil det. Ikke slank deg for foreldrene dine sin skyld (og helt seriøst, du trenger ikke å slanke deg!), skal du trene og spise sunt, skal du gjøre det for din del. Har du lyst til å skeie ut med junk-food, så gjør du det fordi du har lyst på junk-food, ikke fordi du føler for å trasse litt (misforstå meg rett, jeg hadde trassa, men jeg er en vrang ****, det er ikke alle som er det). Det er ditt liv, din kropp, det er du som skal være fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tonjek
For en forferdelig situasjon! Bra du hadde moren din i nærheten og fikk degselv og Koda vekk derfra! :hug:

@HeleneFS

For en fæl ting å si av noen foreldre! Du ser overhodet ikke tjukk ut! Du ser ut som en sunn og sprek jente på 27 :thumbsup:

Blås i at foreldrene dine sier sånne usannheter og gled deg med venner, kjæreste og svigermor i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en utrolig kjip opplevelse, men det virker som om du er selvstendig nok til å ta en fornuftig avgjørelse for fremtiden @tonjek :hug:

@HeleneFS

Og når man har slanket seg ferdig, så pleier jammen ikke det å være godt nok heller. Da er man for tynn! Du trenger helt ærlig ikke å slanke deg. Jeg synes @2ne presiserte veldig fint at det viktigste er at du selv er fornøyd og at du ikke gjør det for noen andre enn deg selv. Jeg håper alle de andre rundt deg viser deg hvor stolte de er av deg, både for den du er og for det du mestrer!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er veldig i tvil på hele greia.. Bare porto kommer til å utgjøre en stor utgift, som ender med at enten jeg ikke sitter igjen med noe eller produktene blir for dyre til at jeg får solgt..

Blir relativt dyrt for kunden da portoen blir kostende omtrent like mye som produktet.. Med mindre jeg dropper sporingen, da blir det litt billigere, og mindre sikkerhet for kunden..

Nei, tror jeg utsetter planene igjen jeg �

Jeg kan jo si litt om hvordan jeg gjør det. :) Jeg har et enkeltpersonsforetak for de tjenestene jeg tilbyr innen mentorering, jobbsøking, sjølutvikling osv, hvor jeg fakturerer og har regnskap. Pga dette rapporterer og skatter jeg som sjølstendig næringsdrivende. I tillegg lager jeg litt armbånd, som jeg selger i en nettbutikk. Dette tar jeg ikke med i den beregninga, sjøl om jeg sikkert burde, for da kan jeg trekke fra utgiftene til steiner og materiale, og ville fått igjen masse på skatten. :lol: Der tjener jeg overhodet ikke penger. Det blir omtrent som om jeg skulle solgt en eiendel tre-fire ganger i året. Jeg tar portopenger som tilsvarer omtrent akkurat det frimerkene koster, til tross for at jeg bruker bobleplastkonvolutter og har utgifter på papp og "emballasje". Jeg vurderer å heller ta 20 kr mer for hvert armbånd og slutte å sende ut i verden, og dermed ha "gratis frakt", jeg synes det er mye ryddigere. Armbåndene mine er latterlig billige uansett. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aslan @Fillerya @SiriEveline @2ne @Snøfrost @puddellover

Igjen, helt fantastiske tilbakemeldinger å få her! Dere er jo gull verdt :hug: ! Det blir så overveldende å lese at jeg klarer ikke respondere på alt.

SiriEveline, jeg er lei meg for at du opplever det samme som meg, men glad for at du tok et oppgjør med det. Jeg føler meg ikke helt klar for det enda.... Har mer lyst å kutte tråden.

2ne fornuftig sagt, og jeg er enig, jeg må gjøre det jeg vil uavhengig av dem!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tonjek, jeg fikk helt vondt inni meg, både for deg og valpen. Hvordan står det til med dere i dag?

Jeg har bare en uke igjen av sommerferien (+ avspaseringen) min! Er det synd på meg? Ikke? :shocked: Fint vær i dag da, i alle fall. Tror ikke det blir hagearbeid i dag, bare tur og avslapping, og så styremøte i MDG i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...