Gå til innhold
Hundesonen.no

Vasker du disse i dusjen?


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har aldri pleid å gni inn kroppen med såpe, jeg. Bruker det i håret i form av en veldig mild sjampo og under armhulene. Resten av kroppen gnis inn med såpe dersom jeg er skitten. Utover det renner

Stakkars hund!

Det jeg tenkte var mer "hvordan har noen tid til å dusje tre ganger om dagen " Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Jeg har aldri pleid å gni inn kroppen med såpe, jeg. Bruker det i håret i form av en veldig mild sjampo og under armhulene. Resten av kroppen gnis inn med såpe dersom jeg er skitten. Utover det renner det sjampo og såpe nedover hele meg når jeg dusjer, og beina står i masse såpevann mens jeg dusjer kroppen. At jeg kan bli oppfattet som uhygienisk av den grunn vil jeg virkelig ha meg frabedt. Ærlig talt folkens - de fleste har da et greit forhold til personlig hygiene. Å nærmest få sjokk fordi ikke alle gnir inn føttene med såpe i dusjen er litt sånn... Overdrevent. Jeg tenker litt sånn - pass på deg sjæl og sørg for å ha den hygienen du ønsker å ha. Utover det så kan ulike vaner være passende for den enkelte. Jeg slutter aldri å bli overrasket over at man kan lage artikler og skriv om alt mellom himmel og jord. Generelt synes jeg folk flest klarer seg bra, jeg. Selv uten å vaske beina hver dag eller andre greier forskingen viser vi burde gjort mer eller mindre av. Tenk så mange som biter negler, a! Ekkelt? Ja, man kan kanskje si det. Ekkelt for andre (annet enn visuelt)? Tja. Nei? Noen som dør av det? Neppe. Jeg bare reflekterer litt rundt det at alle har ulike vaner og uvaner og at det kanskje er helt greit..

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke doringen et av de reneste stedene i huset? Med mindre noen har for uvane å smøre avføring utover toalettet sitt er det trossalt bare en plastring som nettopp er borti lårene... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vaskemanisk. Bruker skrubbevott i dusjen hver dag, og vasker hele kroppen med såpe. Godt jeg ikke har noe eksem. :D Etter en noe spesiell pillekur i vinter trenger jeg ikke vaske håret noe særlig, men jeg gjør det ca 3 ganger i uka for å friske opp lukta, og få litt orden på det. Jeg ser vanligvis ut som en blond storesøster til Ronja Røverdatter hvis ikke. :P

Jeg husker faktisk første gang jeg innså at også ting fra skrittet og ned kunne vaskes med såpe: Jeg så på Beverly Hills 90210 hvor Kelly dusja, og hun vaska seg på låret! "Jaggu, har du sett!" tenkte purunge og påvirkelige Sandy, og siden har jeg ikke sett meg tilbake. Min fine mann driver med MMA og ruller mye rundt på skitne og svette matter, så han har også et nitidig vaskerituale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å vaske føttene endel når jeg gikk mye barbeint... dessverre er de hippiedagene mine litt forbi, så jeg vasker føttene en gang i ny og ne omtrent. Er ikke nødvendig å vaske ting som ikke er skittent tenker jeg, så litt hippie er jeg fortsatt.

Denne tråden minner meg på hvor ekkelt jeg syns føtter er forøvrig, skitne eller rene, bare tanken på de gjør meg litt kvalm :x

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å vaske føttene endel når jeg gikk mye barbeint... dessverre er de hippiedagene mine litt forbi, så jeg vasker føttene en gang i ny og ne omtrent. Er ikke nødvendig å vaske ting som ikke er skittent tenker jeg, så litt hippie er jeg fortsatt.

Denne tråden minner meg på hvor ekkelt jeg syns føtter er forøvrig, skitne eller rene, bare tanken på de gjør meg litt kvalm :x

Apropo.. jeg syns ustelte føtter er såpass ekkelt at jeg har søkt meg inn som fotterapeut.. Da kan jeg hjelpe til med NOEN finere føtter i fremtiden forhåpentligvis.. :aww: Nei, vennene mine forstår ikke tankegangen de heller.. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Føler meg nesten litt for renslig her :icon_redface: Jeg vasker håret hver dag (har jo alltid noe kliss i det når det er kort) og jeg dusjer hver eneste dag, men jeg er også svett hver eneste dag om det så er trening eller jobb. Skitten hverdag og "bare" skittene yrker opp igjennom så liker jeg ligge meg i sengen uten å ta det med meg.

Og ja, jeg vasker føttene også. Bruker dusjcream og peeling cream -uten såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, må visst begynne å vaske føttene mine når jeg dusjer.:P (kommer til å tenke på det hver gang fra nå av i hvert fall he-he)

Har liksom tenkt at det renner masse vann over føttene mens jeg dusjer, samt står i vann hele tiden og såpen renner ned over føttene også. Men å løfte dem opp og skrubbe dem, nei det har jeg aldri gjort. Ikke svetter jeg på beina og ikke lukter de, så sikkert derfor jeg ikke har tenkt så mye over det. Men jeg går til fotterapaut et par ganger i året, det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vasker dere ikke dusjen heller da, eller? Det renner jo akkurat det samme rundt omkring på gulvet i dusjen/badekaret som det gjør ned mellom tærne.. :D

Selvsagt, må jo vaske bort såperester og lignende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg vasker hele meg, men jeg bruker ikke såpe hver gang, men skrubber med vann. Jeg dusjer ca 5 ganger i uka. Jeg vasker håret med sjampo kanskje en gang i uka ellers ser det ut som jeg omgir meg med hvitt støv som egentlig er døde hudceller og det er mye eklere å tenke på. Jeg er ikke hysterisk opptatt av renhold, men tror jeg har en helt normal hygiene. Dusjen skrubbes en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vasker dere ikke dusjen heller da, eller? Det renner jo akkurat det samme rundt omkring på gulvet i dusjen/badekaret som det gjør ned mellom tærne.. :D

Det er da to helt forskjellige ting?! Man skyller jo av seg såpe - også den som renner nedover på føttene. Jeg er allergisk mot såpe, så jeg må alltid skylle meg godt. Men å vaske dusjen er jo noe man gjør for å fjerne fett- og kalkansamlinger. Så vidt meg bekjent har ikke jeg kalk- og fettansamlinger på føttene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da to helt forskjellige ting?! Man skyller jo av seg såpe - også den som renner nedover på føttene. Jeg er allergisk mot såpe, så jeg må alltid skylle meg godt. Men å vaske dusjen er jo noe man gjør for å fjerne fett- og kalkansamlinger. Så vidt meg bekjent har ikke jeg kalk- og fettansamlinger på føttene...

Kanskje det bare vises mindre godt mellom tærne fordi føttene ikke er like kritthvite som badekaret :shifty: ..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at de som kanskje plages litt med svette føtter og fotlukt er mer obs på det og da blir det til at de vasker beina sine oftere? :)

Jeg plages ikke med det så jeg skrubber ikke mellom tærne med såpe hver gang jeg dusjer, men innimellom. Har atopisk eksem så jeg bruker veldig lite såpe generelt men har ikke inntrykket av at jeg lukter vondt - folk løper ikke motsatt vei når de møter meg iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn som i går: Er på jobb i 7 timer. Drar rett ut i skogen med jentene og går tur i ca 3.5 timer. Kommer hjem med slitne, varme føtter med sokkelo under neglen, men de er ikke "skitne" iofs sjøl om jeg har pumpa i myr etc.

Ville dere ikke vaska føttene, fordi dere ikke "svetter på føttene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret litt for ofte,og vasker meg selvfølgelig under armene med såpe hver dag, ellers bruker jeg minst mulig såpe.

Jeg vasker føttene nå og da , men på ingen måte daglig.

Jeg har ingen interesse av å ødelegge huden min, hverken der eller andre steder.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk skrubber huden sin? Hudrester mister vi hele tiden uansett, og de drysser av og ender som det vi kaller støv, hvorfor skrubbe? Don't get it, men nå skjønner jeg hvorfor folk bruker en formue på hudkremer. Hadde jeg gjort det hadde huden min vært tørr og sliten konstant tror jeg, de gangene jeg vasker hele meg med såpe reagerer huden umiddelbart ved å tørke inn og føles eldre på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn som i går: Er på jobb i 7 timer. Drar rett ut i skogen med jentene og går tur i ca 3.5 timer. Kommer hjem med slitne, varme føtter med sokkelo under neglen, men de er ikke "skitne" iofs sjøl om jeg har pumpa i myr etc. Ville dere ikke vaska føttene, fordi dere ikke "svetter på føttene"?
Men som jeg skrev tidligere da. Dere må vel ha tiltro til at hver enkelt klarer å vurdere egen hygiene og eventuelt ytterligere behov for vask av føtter, eller hva det nå enn skulle være, hvis de er ekstra svette og møkkete. Det er vel ingen som er prinsipielt i mot å vaske seg noe sted, men man kan vurdere hvorvidt det er nødvendig å gni seg inn med såpe over alt hver gang man dusjer. Jeg skjønner ikke helt greia med å skulle "arrestere" dem som ikke gnikker seg inn med såpe hele tiden, jeg. Folk flest eier både folkeskikk og selvinnsikt nok til å vaske ekstra seg hvis det er behov for det, liksom.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også atopisk eksem, men istedenfor å droppe såpen og heller bruke vann (som jeg syns er nesten like ille som såpe) så bruker jeg såper som gir fuktighet. Åå, det er så deilig :D Jeg dusjer ca annenhver til hver tredje dag. Jeg trener en del, så da burde jeg vaske av meg litt svette ihvertfall, men jeg savner den tiden hvor jeg trente mindre og dermed også dusjet mindre. Jeg syns det er kjedelig og tidskrevende å dusje. Håret mitt tar flere timer før det tørker.

Men til topic, ja, jeg vasker under føttene og mellom tærne. Mest fordi jeg syns det er deilig, men også fordi det ofte er lodotter etter sokkene der, eller jeg føler at det er minst like svettende der som under armhulene etter trening. Begynte med det veldig nylig da, så kan ikke kalle meg en fotvask ekspert akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria, jeg mente overhodet ikke å insinuere at alle andre er skitne, og har full tillit til at "folk flest" klarer å vaske seg innenfor normalverdier, altså. Jeg er heller svært innforstått med at det er jeg som er manisk. :teehe: Det var et helt oppriktig og nysgjerrig ment spørsmål, fordi det er så interessant hvor ulikt vi ter oss, spesielt mtp at noen ikke "husker" at de har føtter eller bein når de dusjer (jmf historien om min Kelly-åpenbaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten meddele at jeg har en egen "vifte med tærne-rutine" når jeg dusjer. Skyller ut lo. Så jeg tenker faktisk på det jeg og, selv om jeg ikke gnikker på føttene mine. Jeg har forøvrig helt fotangst og vil helst ha minst mulig med egne og andres føtter å gjøre.

Kom på at jeg pleier å vaske føttene om sommeren hvis jeg har gått med åpne sko.

Der kan man se!

Beklager mange skrivefeil i innleggene mine. Mobil ass.,

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...