Symra&Pippin Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Jeg har funnet ut at jeg har et bilde av ordet hund i hodet mitt som er ganske klart og utvetydig. Hvordan akkurat det bildet har festet seg vet jeg ikke, men det bildet som dukker opp spontant når jeg hører ordet hund er faktisk en støver av noe slag. Sånn ser en HUND ut: Siter
Maria Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Golden og labrador retriever.. Uten tvil. På en andreplass må det være f.eks. beagle. Enig i at harehundene også er litt HUND. 3 Siter
Aussieglis Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 For min del: Sorte og hvite gjeterhunder. Siter
Guest Klematis Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Det må bli Schäfer. Hunden Karo lå ved siden av stolen min da jeg var baby. Jeg husker henne selvfølgelig ikke, men jeg har alltid bildene av en Schäfer i hodet når jeg tenker på ordet hund. Siter
Ingvild Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Australsk kelpie og labrador. (Som tilfeldigvis er de to rasene jeg har hatt ) Ikke for små eller store, kort pels. Normal kroppsbygning. Ensfargede. De ser ut som hunder rett og slett. 1 Siter
Pringlen Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Jeg har funnet ut at jeg har et bilde av ordet hund i hodet mitt som er ganske klart og utvetydig. Hvordan akkurat det bildet har festet seg vet jeg ikke, men det bildet som dukker opp spontant når jeg hører ordet hund er faktisk en støver av noe slag. Sånn ser en HUND ut: Det er neimen ikke langt fra fasiten HUND på alle måter, faktisk 2 Siter
Mud Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Vel, jeg kan sikkert foreslå min egen rase, men jeg synes også de ser mest ut som mopp Labrador-mix er typisk hund for meg Siter
ElisabethHH Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Greier ikke å bestemme meg for bare en, så det blir BC, schæfer, golden og labrador. Tror det er de første som popper inn i hodet mitt både fordi de har en vanlig ''hundeform'' , vanlig pels og farger, middels størrelse og det er blant de første rasene jeg har lært navnene på som barn - sikkert pga. antallet. Siter
rosinbolle Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Ikke rasespesifikt, men hund på generelt grunnlag ser omtrent slik ut for meg: Bilde stjålet fra google. Siter
Aslan Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Førsteinnskytelsen er noe alla golden retriever/hardehund/border collie (svart og hvit, langhåret). Helst en miks av de kanskje For å ta et annet bilde enn de andre som er lagt inn, så ca slik? (lånt fra google) Siter
Nathalie_ Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Jeg ser for meg en stor svart hund med halvlang pels, tror det egentlig er en svart schæfer som dukker opp i hodet mitt når jeg sier hund. Jeg har ikke en gang hatt schæfer og det er ikke mer enn ett år siden jeg møtte den første schæferen som ikke ga meg et dårlig inntrykk Ellers dukker den gamle bullmastiff-tispa som vi hadde når jeg var liten opp da, husker henne ikke, men har sett mange bilder (bilde hentet på google) Siter
Djervekvinnen Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Det må vel bli en typisk labrador eller en aller annen med stå ører som elghund/shæfer. Tror nok de fleste mennesker kjenner igjen disse og er typisk hund. Siter
Eloise Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 En retriever av noe slag. Stor, men ikke gigantisk, mellomlengde på pels, ensfarget, grei å trene, glad i folk, glad i mat, og passer generelt sett til det meste. Dette er den typiske familiehunden. Siter
Symra&Pippin Skrevet 10. April 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 10. April 2015 En retriever av noe slag. Stor, men ikke gigantisk, mellomlengde på pels, ensfarget, grei å trene, glad i folk, glad i mat, og passer generelt sett til det meste. Dette er den typiske familiehunden. Jo, men spørsmålet var egentlig hva du spontant ser for deg når du hører ordet hund. Visualiseringen av selve ordet liksom. 1 Siter
minstemann Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Kelpie, den ligner ikke på noe annet enn en hund. Alle andre raser er enten hund med lange ører, hund med lang pels, hund med ...... Kelpie er bare hund. 3 Siter
Tonje Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 En slank, atletisk og gul labrador faktisk. Aldri tenkt over dette, så artig å se at flere tenker likt. Siter
Sunlily Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Jeg og vennene mine snakker titt og ofte om dette... Og vi er alle enige om at Beagle er en skikkelig HUND. Uten tvil Siter
Tinkie Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Litt rufsete, relativt stor, med klippeører. Ikke den hunden jeg tenker på når noen sier "og så har jeg en hund", da er det stort sett andre raser, men generelt er dette det jeg ser for meg ved "en hund gikk forbi". Ganske nøyaktig den bakerste her! Bare med littegrann mer rufsete pels. 1 Siter
Yodel Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Vel, basenji er iallefall IKKE en hund! Mer en villhund med noe katt, ape, ulv og hamster blandet inn. Ja, og Guinea Singing dog og Dingo. Hund? Tja.. schafer, retriverne og slikt kanskje? Siter
Guest Jonna Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Innlegget mitt ville ikke poste, prøver igjen. For meg er det funksjonelle kropper, stå ører, hale som henger og lange snuter. Scäferhund av brukslinjer, Vellbygget Malle, AK, ACD o.l. Siter
tutle Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Lys golden retriever eller sort labrador Siter
Recommended Posts