Gå til innhold
Hundesonen.no

Problematikk rundt løpetidstispe og løs hannhund


Mud
 Share

Recommended Posts

Vi hadde en hannhund rekende i hagen med ujevne mellomrom når jeg hadde både Buster og Merethe. Lite kult både rundt løpetid pg når jeg ikke kunne lufte min egen samkjønnsaggressive hannhund på egen tomt...

Fikk falken til å hente hunden 3 ganger, deretter så jeg den ikke mer. Den begynte vel å bli dyr i drift da... :P

Lykke til i dag @ SiriEveline :flowers:

@Mud, du kan jo være ekstra *****, og levere bikkja til Falck hver gang? Slik lærte ei venninne av meg å passe bedre på bikkja si, blir fort dyrt det. Billigere med bånd og tur da :)

Hadde bc boende i oppkjørsla vår i rexie sin ungdom. Den ble pent levert til viking etter noen dager. :aww: Jeg ringte faktisk å sjekka den, og den ble der også noen dager før den ble henta. Den kom ikke tilbake da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Mud, du kan jo være ekstra *****, og levere bikkja til Falck hver gang? Slik lærte ei venninne av meg å passe bedre på bikkja si, blir fort dyrt det. Billigere med bånd og tur da

Helt uproblematisk å holde orden på løpetispe. Man må bare passe på å ikke la de være ute uten tilsyn, og da klarer man alltid å gå imellom selv. Irriterende med løse, innpåslitne kavalerer ja, helt k

Hvor finner dere alle disse idothundene/eierene? Jeg skjønner jeg er heldig, for selv om vi bor i et strøk med stor hundetetthet og "alle" går løse på eiendommen sin så har vi mer eller mindre aldri p

@Sbtlita lykke til! håper ikke de finner noe skummelt. Samme til deg @Mona

@Wachita kondolerer :flowers: pusen så veldig fin ut.

Jeg har også hanner og tisper. Faktisk 3 (4) tisper og 2 hanner. Jeg kjører de til og med i samme spann under løpetid, og allikevel har jeg ikke hatt noen tjuvparing. Merkelig greier det der.

Er ikke så plaget av fremmede hanner da, men det kommer nok delvis av at jeg har en hel flokk som varsler når de ser noe "ureglementert" i følge demselv :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER liksom ingen big deal å tuppe unna en hannhund som kommer så lenge man har kontroll på tispa. De aller aller fleste hannhunder er ingen kåte tøffinger som bare kaster seg over tisper og voldtar dem.

Ha ha - bare MÅ inn med et par - tre historier - egen erfaring her...

  • Jeg gikk tur på ladestien med en liten vorsteh-tispe, med løpetid. To store flatcoat hannhunder kom løse (der er forøvrig helårs båndtvang der) og begge kasta seg over tispa, stokk døve for skrikende eier 100 meter bak. Tispa la seg på rygg, livredd - begge hannhundene red videre påde kroppsdeler der de kom til...inntil eier kom pesende of fikk kobla dem. Mitt ansvar sjø - siden jeg hadde løpetispe i bånd og hannundene var løse.

  • En vår, blåis og holke, var jeg på tur med min ca 25 kg tunge huskytispe. Som hadde løpetid. Lite folk ute for været var dårlig. Bikkja i kobbel - selvfølgelig. Det dukka opp en stor hannhund - 35 - 40 kg som fikk ferten av løpetispa og kom settende motoss. Eier ca 100 meter bak - offentlig sted - båndtvang. jeg ropte til eier at han fikk kalle inn hunden sin, for jeg var ikke spesielt interessert i nærkontakt. Eier bare trekker på skuldrene og gliser - morsomt med løpetisper sjø. Enden på visa ble at jeg måtte løfte opp min 25 kg tispe, stående på blåholka og prøve å dytte unna hannhunden med kneet mitt - der han hoppa oppetter meg og stod og red heftig på låret(kneet mitt i håp om å få tak i tispa. Eiere kom etter en stund og tok tak i hannhunden. Jeg lå 2 mnd i senga pga akutt rygg pga en vridning jeg fikk i ryggen av hele ride-seansen. Sikkert morsomt for hannhund-eier. Og ikke hans ansvar å holde bikkja si under kontroll med løpetisper i området selvfølgelig.

  • Annen episoden: jeg gikk tur med en stor og kraftig labradortispe (hun var KJEMPESTOR og FET, ikke min, jeg passa henne). Løpetid. En laghottohannhund, ikke blandt de små, fikk ferten av henne, klatra over gjerdene i hundegården,som var ca 2,5 meter høye, kom løpende og kasta seg over tispa. Jeg fikk henne ned i sitt (hadde ikke hatt tjangs i havet ift til å løfte henne), og setter meg bakpå henne,hvorpå hannhunden da velger å ri videre på ryggen MIN der jeg satt bakpå tispa...tispa ble sur og begynte å bite etter hannhunden - men jeg befant meg mellom. Hannhunden var ikke helt god i hodet og bet etter MEG igjen. Morsomt. :sheldon:

Så noen ganger er det ikke bare å løfte tispa og prøve å dytte hannhunden bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere alle disse idothundene/eierene? Jeg skjønner jeg er heldig, for selv om vi bor i et strøk med stor hundetetthet og "alle" går løse på eiendommen sin så har vi mer eller mindre aldri problemer, det største problemet er at dem følger oss på tur et lite stykke og kommer det bil så tror sikkert sjåføren at det er min lausbikkje som vaser i veien og gir meg stygge blikk :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere alle disse idothundene/eierene? Jeg skjønner jeg er heldig, for selv om vi bor i et strøk med stor hundetetthet og "alle" går løse på eiendommen sin så har vi mer eller mindre aldri problemer, det største problemet er at dem følger oss på tur et lite stykke og kommer det bil så tror sikkert sjåføren at det er min lausbikkje som vaser i veien og gir meg stygge blikk :teehe:

Idiot-eierne er de som lar bikkjene gå løse i områder der det ferdes mye folk, og der det attpå er helårs båndtvang. Bla på Ladestien - der treffer jeg det slaget stadig. I nærområdet der jeg bor er der heldigvis ikke så mange av slike. Alle bruker kobbel på bikkjene med mindre man befinner seg på en stor åker utenfor allfarveg, el.

laghottoen som klatra hadde nok ingen forutsett kom til å klatre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ha ha - bare MÅ inn med et par - tre historier - egen erfaring her...

  • Jeg gikk tur på ladestien med en liten vorsteh-tispe, med løpetid. To store flatcoat hannhunder kom løse (der er forøvrig helårs båndtvang der) og begge kasta seg over tispa, stokk døve for skrikende eier 100 meter bak. Tispa la seg på rygg, livredd - begge hannhundene red videre påde kroppsdeler der de kom til...inntil eier kom pesende of fikk kobla dem. Mitt ansvar sjø - siden jeg hadde løpetispe i bånd og hannundene var løse.

  • En vår, blåis og holke, var jeg på tur med min ca 25 kg tunge huskytispe. Som hadde løpetid. Lite folk ute for været var dårlig. Bikkja i kobbel - selvfølgelig. Det dukka opp en stor hannhund - 35 - 40 kg som fikk ferten av løpetispa og kom settende motoss. Eier ca 100 meter bak - offentlig sted - båndtvang. jeg ropte til eier at han fikk kalle inn hunden sin, for jeg var ikke spesielt interessert i nærkontakt. Eier bare trekker på skuldrene og gliser - morsomt med løpetisper sjø. Enden på visa ble at jeg måtte løfte opp min 25 kg tispe, stående på blåholka og prøve å dytte unna hannhunden med kneet mitt - der han hoppa oppetter meg og stod og red heftig på låret(kneet mitt i håp om å få tak i tispa. Eiere kom etter en stund og tok tak i hannhunden. Jeg lå 2 mnd i senga pga akutt rygg pga en vridning jeg fikk i ryggen av hele ride-seansen. Sikkert morsomt for hannhund-eier. Og ikke hans ansvar å holde bikkja si under kontroll med løpetisper i området selvfølgelig.

  • Annen episoden: jeg gikk tur med en stor og kraftig labradortispe (hun var KJEMPESTOR og FET, ikke min, jeg passa henne). Løpetid. En laghottohannhund, ikke blandt de små, fikk ferten av henne, klatra over gjerdene i hundegården,som var ca 2,5 meter høye, kom løpende og kasta seg over tispa. Jeg fikk henne ned i sitt (hadde ikke hatt tjangs i havet ift til å løfte henne), og setter meg bakpå henne,hvorpå hannhunden da velger å ri videre på ryggen MIN der jeg satt bakpå tispa...tispa ble sur og begynte å bite etter hannhunden - men jeg befant meg mellom. Hannhunden var ikke helt god i hodet og bet etter MEG igjen. Morsomt. :sheldon:

Så noen ganger er det ikke bare å løfte tispa og prøve å dytte hannhunden bort.

Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot-eierne er de som lar bikkjene gå løse i områder der det ferdes mye folk, og der det attpå er helårs båndtvang. Bla på Ladestien - der treffer jeg det slaget stadig. I nærområdet der jeg bor er der heldigvis ikke så mange av slike. Alle bruker kobbel på bikkjene med mindre man befinner seg på en stor åker utenfor allfarveg, el.

laghottoen som klatra hadde nok ingen forutsett kom til å klatre...

To måter å løse problemene du har hatt på.

1. Du lar være å gå på steder der det ferdes mye folk. Da slipper du disse idiotene du stadig treffer.

2. Du har enten med et ekstra bånd, eller har et bånd som er så langt at du kan binde løsbikkjer i den enden du vanligvis holder.

At bikkjer klatrer over 2.5 meter er ikke så lett å forutse, men man må ikke ha løpetisper i løpegårder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måter å løse problemene du har hatt på.

1. Du lar være å gå på steder der det ferdes mye folk. Da slipper du disse idiotene du stadig treffer.

2. Du har enten med et ekstra bånd, eller har et bånd som er så langt at du kan binde løsbikkjer i den enden du vanligvis holder.

At bikkjer klatrer over 2.5 meter er ikke så lett å forutse, men man må ikke ha løpetisper i løpegårder heller.

Ja, det er liksom det da... Man trenger jo ikke å TRØ seg oppi de mest beferdede stedene dersom tispa er høyløpsk - og er hun ikke det er det jo ingen fare for parring liksom...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måter å løse problemene du har hatt på.

1. Du lar være å gå på steder der det ferdes mye folk. Da slipper du disse idiotene du stadig treffer.

2. Du har enten med et ekstra bånd, eller har et bånd som er så langt at du kan binde løsbikkjer i den enden du vanligvis holder.

At bikkjer klatrer over 2.5 meter er ikke så lett å forutse, men man må ikke ha løpetisper i løpegårder heller.

1. Jeg bor i by. Folk overalt. Inkludert i marka på stiene der. Å kjøre 4 mil hver gang man skal trene en hund er ikke aktuelt.

2. Andres løsbikjker er da ikke mitt ansvar å taue inn i områder med båndtvang. Båndtvang betyr båndtvang. Også for hannhund-eiere. :)

3. Jeg har ikke hatt løpetisper i løpegård. Det var hannhund som stod i løpegård - ikke min verken gård eller hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg bor i by. Folk overalt. Inkludert i marka på stiene der. Å kjøre 4 mil hver gang man skal trene en hund er ikke aktuelt.

2. Andres løsbikjker er da ikke mitt ansvar å taue inn i områder med båndtvang. Båndtvang betyr båndtvang. Også for hannhund-eiere. :)

3. Jeg har ikke hatt løpetisper i løpegård. Det var hannhund som stod i løpegård - ikke min verken gård eller hannhund.

Selvsagt. Det viktigste er jo strengt tatt ikke å forhindre en tjuvparing, men å ha retten på sin side :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Det viktigste er jo strengt tatt ikke å forhindre en tjuvparing, men å ha retten på sin side :aww:

Tja - jeg forhindra da tjuvparring hver enda gang. :wink: Har til gode å få tjuvparra tispene mine - til tross for alle de andre idiotene som finnes i verden. :lol: Poenget mitt var at det ikke er så enkelt alltid som noen vil ha det til - å DYTTE HANNHUNDEN UNNA MED EN FOT. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - jeg forhindra da tjuvparring hver enda gang. :wink: Har til gode å få tjuvparra tispene mine - til tross for alle de andre idiotene som finnes i verden. :lol: Poenget mitt var at det ikke er så enkelt alltid som noen vil ha det til - å DYTTE HANNHUNDEN UNNA MED EN FOT. :aww:

Jeg syns det er "så enkelt" jeg. 30 år med turgåing, og jeg har aldri vært i situasjoner som de du forteller om. For, jeg går ikke i de verste turområdene med høyløpsk tispe. Jeg har kontroll på tispa mi, så jeg kan fokusere på horny hanner om de skulle komme. Om jeg ikke klarer å skremme de bort, så har jeg bånd nok til å kunne hanke inn hannen - ikke fordi at det er mitt ansvar at andre bikkjer går i bånd i områder med båndtvang, men fordi jeg ikke gidder bikkjer som prøver å ri på meg, eller bite meg, eller whatever. Jeg bare slenger båndet på løsbikkja og slipper hele greia. Samme fader hvor mye andre burde ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en helt uaktuell problemstilling for jeg vet at det ikke kommer til å skje. Det er jo ikke sånn at alle tisper er parringsvillige fra dag en, de færreste lar seg parre mer enn et par dager i løpet av løpetida. Greier ikke jeg å passe på de to-tre dagene så burde jeg sannsynligvis ikke å ha hund i det hele tatt. Jeg har hannhund og tispe sammen - jeg greier å hindre dem i å parre seg liksom... :icon_confused:

greit, men hvis Willy mot formodning får seg løs og får parret ei tispe som går tur i bånd en gang så håper jeg du utviser forståelse for at ikke alle eier dine magiske evner.

Jeg vet om hundefolk som er langt mer erfarne enn oss to til sammen som har opplevd henholdsvis tyvparring i spannet ( Onkelen min opplevde under 2 løp faktisk, og han har vanligvis stålkontroll, Nina Skramstad opplevde vel det samme nylig? ) og tyvparring av løpetispe som kom bort til hannhund på båndtur.

Hvis ikke de to menneskene klarer å ha kontroll på løpsk tispe + kåt hannhund selv om de har tilsyn, så tror jeg faktisk ikke at den gjengse hundeeier har det i alle situasjoner gitt..

Jeg tør i hvertfall ikke påstå at jeg har det, jeg har som sagt sett tyvparring som ville gått som overfallsvoldtekt hvis det var mennesker det dreide seg om.

Det er liksom ikke et helt ukjent fenomen at bikkjene er kjappe og villige.

I dag har jeg brukt mye tid på å forberede morgendagen, selv om A stort sett er grei på jobb er det viktig med en plan!

Og jeg har gjort de tingene som ikke kan vente til i over i morgen.

Det blir liksom ikke like effektivt med barn på slep uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til tyvparringsdiskusjonen:

1) jeg ser ikke problemet med å holde seg unna steder som Ladestien når man har høyløpsk tispe. Jeg skyr Ladestien som pesten uansett, bortsett fra på ugunstige tidspunkt i duskregn. Det er tjåka fullt av folk og idioter hele tida. Dessuten, Trondheim er en liten by med mye skog, og jeg har null problemer med å finne steder å gå innen 10 min kjøring hvis jeg ikke vil møte folk.

2) Hvis alle tar sin del av ansvaret er problemet løst. Det er ikke utelukkende eiere av verken det ene eller andre kjønnet som har eneansvar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig et så utrolig stort problem med kåte hannhunder og løpetisper!? 4 tisper har jeg vært gjennom, og aldri hatt noe som helst problem med det! Hatt en tyvparring, men det var mellom husets egne hunder under en litt sløv ettermiddag hvor jeg sovna på sofaen og C var opptatt på kjøkkenet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig et så utrolig stort problem med kåte hannhunder og løpetisper!? 4 tisper har jeg vært gjennom, og aldri hatt noe som helst problem med det! Hatt en tyvparring, men det var mellom husets egne hunder under en litt sløv ettermiddag hvor jeg sovna på sofaen og C var opptatt på kjøkkenet :P

Nei, som sagt : det er ikke et problem, men irritasjon her.

Men det ble påstått at det uansett hendelsesforløp var tispeeiers ansvar, og der er jeg uenig.

AN har jeg bestemt meg for å gjøre Nico klar for kantarellsøk til høsten.

Det kan umulig være særlig komplisert å lære bikkja?

Må kjøpe kantareller selvfølgelig..

Kom plutselig på at jeg alltid klarer å føkke opp apporten på alle hunder så kanskje jeg ikke skal være så kjepphøy. Jeg lærer henne sannsynligvis å spise kantareller i stedet :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ved Ladestien jeg, og jeg går der ca hver dag og lar ikke være selv om jentene løper. 1 gang har jeg opplevd en nærgående hannhund, men det var ikke et problem å holde ham unna. Med unntak av de første helgene på våren og noen ganger midt på dagen i helgene så går jeg ikke i kø heller...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit, men hvis Willy mot formodning får seg løs og får parret ei tispe som går tur i bånd en gang så håper jeg du utviser forståelse for at ikke alle eier dine magiske evner.

Jeg vet om hundefolk som er langt mer erfarne enn oss to til sammen som har opplevd henholdsvis tyvparring i spannet ( Onkelen min opplevde under 2 løp faktisk, og han har vanligvis stålkontroll, Nina Skramstad opplevde vel det samme nylig? ) og tyvparring av løpetispe som kom bort til hannhund på båndtur.

Hvis ikke de to menneskene klarer å ha kontroll på løpsk tispe + kåt hannhund selv om de har tilsyn, så tror jeg faktisk ikke at den gjengse hundeeier har det i alle situasjoner gitt..

Jeg tør i hvertfall ikke påstå at jeg har det, jeg har som sagt sett tyvparring som ville gått som overfallsvoldtekt hvis det var mennesker det dreide seg om.

Det er liksom ikke et helt ukjent fenomen at bikkjene er kjappe og villige.

Vel - det er fortsatt ikke en problemstilling for Willy kommer aldri til å komme seg ut og parre noen tispe som ikke skal parres.

Disse hundefolkene har vel ikke helt kontroll da, når de opplever tjuvparringer på den måten. Ordet er kontroll - jeg har kontroll, jeg. Jeg vet - det er helt utrolig, men som 2ne sa, jeg er jo et overmenneske åpenbart :aww:.

Kokende olje på lår er au. Ser øverste hudlaget bli borte. * aua*

Ævvvvv.... Hjelper vel ikke å bare blåse på det der antar jeg :(

Har vi krav på noe avslag i husleie da? Er jo ikke så kjempemye maur her (stokkmauren ser ut til å være borte vekk, om den ikke bare har kravlet lengre innover), men nok til at jeg klør konstant, og alltid tror det kryper maur på meg. Også er det veldig uapetittelig, selv om de ikke ser ut til å interessere seg særlig for kjøkkenet osv. Bare tanken på at de er i hus er ekkel :P

Men altså - kan dere ikke bare ringe et skadedyrfirma, også sender de regningen til huseier. Problem løst. Enkelt.

Har jeg spist varmrøkt mandelørret m rømme, flatbrød og litt rå grønnsaker. Nammmm :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt problemer med å gå tur med løpetispe, men så har jeg også en hund som er veldig lite interessert i kjønnslig omgang. Hun sier fra med kjempebokstaver hvis en annen hund ser på henne, stådager eller ikke. :P

Pølsegryte i dag. Sa hun som skulle kutte ut kjøtt, og hvertfall ikke spise halvfabrikata, les pølser. Gryta forøvrig er laget fra bunnen da. Nå er det så få kilo til jeg har idealvekta at jeg begynner så smått å spise helt vanlig mat. Unngår snop og kaker og slikt fortsatt da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en skikkelig kjip løpetispe/løs hannhund historie faktisk.

Ute og gikk på en ikke spesielt trafikkert landevei (grusvei) med min løpetispe (ca 27kg ca 48cm) i bånd, hvor en overkåt Newfoundland hannhund kommer styrtende ut fra en eiendom. Litt perpleks ble vi stående og nøle et halvt sekund for lenge (i stedet for å springe avgårde som hadde vært bedre) og da rakk mr overkåt Nuffe å låse seg fast på tispen min og jokke alt han maktet. Hun stod IKKE og ble ikke videre imponert, hun sa det i ganske klartekst uten at hannhunden brydde seg nevneverdig. Jeg tok ett grepa tak i mr ekkel sikle Nuffe sin ganske rike pels og dro alt jeg maktet (anser meg selv ganske sterk men han merket det jo ikke engang) men helt uten effekt så da tok jeg tak i øret hans og dro/vrei- null effekt. Tilslutt spente jeg den i hodet, Nuffen trakk seg en ørliten cm bakover og jeg fikk dratt opp hunden min og vi spurtet avgårde alt vi maktet. Heldigvis ga den meget usjarmerende hunden seg etter noen hundre meter men fy fa** for en ekkel opplevelse jeg ikke unner andre..... Aner ikke hvordan det hadde endt uten min hjelp.

Eier? Helt ute av syne, satt kanskje inne og latet som han ikke hørte de noe paniske skrikene til både meg og tispen. Så aldri noen.

Skulle gjerne ønsket at dette hadde fått følger for hannhundeier men når adrenalinet ga seg så ville jeg bare glemme det (og tja- det fungerte vel 'sådär').

Heldigvis er det vel ikke flust av så store overkåte løse hannhunder som er vanskelige å håndtere for hvermansen, men man kan tydeligvis være skikkelig uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speaking of...

Hos naboen i dag, kom vi inn på akkurat dette temaet. Og hun har ikke vondt for å dele av seg storyer fra barndommen :P

Den gang ( 50 tallet) hadde faren støvere, tisper. Og når de hadde løpetid, lå det alltid fremmede hannhunder pal forran døra. Selv midtvinters i mange kuldegrader.. De fleste var ikke særlig hyggelige mot folk. Så barna i huset turte nesten ikke gå ut. Da ble de ridd på, og i værste fall jaget av sure, kåte hannbikkjer.

Så skal vel ikke klage i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en skikkelig kjip løpetispe/løs hannhund historie faktisk.

*klippe*

Er det noe med Nuffer mon tro :|

Vi hadde en skikkelig søt Nuffe i nabolaget der jeg vokste opp.

Grei og hyggelig kar.

Med mindre han fikk ferten av løpetid.

Da var han helt ute av kontroll :| Skikkelig ekkel faktisk, og flere ble redde for han. Eier slet med å kontrollere han så alle i nabolaget unngikk området han pleide å gå tur når tispene hadde løpetid.

@Siri : nei, jeg har heller aldri opplevd tyvparring til tross for tispe og hannhundhold samtidig i to omganger. 3 hvis man regner med Jonas som jeg hadde annenhver uke.

Selv med tispa som "sto " for alt og alle i hele 3 uker og en hannhund som hadde tyvparret hos forrige eier gikk det greit.

Men siden jeg vet at mer erfarne enn meg har hatt uhell uansett hvor nøye de har vært ( det har vel vært minst 2 kull hos erfarne og flinke oppdrettere bare her på sonen i 2014 og det var tyvparring hos en erfaren hundekjører nå sist i Finnmarlsløpet i forrige uke ) , så sier jeg aldri aldri.

Jeg er ikke et overmenneske.

Og det forventer jeg ikke at alle andre skal være heller.

Men jeg forventer at folk gjør sitt beste for å ha kontroll uansett kjønn på hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg hadde Nuffe og Bulldog, Bulldogen hadde løpetid så hun ble låst inne i gangen og han på kjøkkenet når jeg skulle en snartur ut. Huseier hadde låst seg inn fordi han var sikker på at det var vannlekasje på kjøkkenet eller noe siden vinduet var helt neddugget av en pesete Nuffe (det var ikke varmt ute heller, var vel tidlig vår) :teehe: Ellers var det ikke noe problem, men han kava seg kanskje opp siden han ikke visste hvor hu var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt plagsomme hannhunder på slep når Toya hadde løpetid.

Om en av våre hannhunder skulle stikke av på tur og parre ei tispe så vil vi selvsagt legge oss flate og betale.

Det har ikke skjedd enda og jeg tviler på at det skjer. Til tross for at vi har fuglehunder som løper ute av synet. Den ene er ung, den andre er pyse og kun en av våre tre har parret. Men han er ingen overfallshund, selv om han er intr i tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...