Gå til innhold
Hundesonen.no

Problematikk rundt løpetidstispe og løs hannhund


Mud
 Share

Recommended Posts

Lurer på om jeg skal ta meg en tur over til en av naboene og forklare hvor dyrt det kan bli å bare slippe hannhunden ut av verandadøra og sette seg foran tv nå som Nico har løpetid? JRt / puli -blanding kommer ikke på tale.

Nå passer vi godt på Nico ( hun får ikke være alene ute og er stort sett i bånd ute med mindre vi har goood oversikt ) og hannhunden er pissredd alt og alle, så jeg tviler jo på at det skjer noe, men jeg får litt lyst allikevel.

Bare fordi sånt hundehold irriterer meg.

Chiligryta putrer og jeg løste jalapenos -dilemmaet elegant ved å glemme jalapenos på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Mud, du kan jo være ekstra *****, og levere bikkja til Falck hver gang? Slik lærte ei venninne av meg å passe bedre på bikkja si, blir fort dyrt det. Billigere med bånd og tur da

Helt uproblematisk å holde orden på løpetispe. Man må bare passe på å ikke la de være ute uten tilsyn, og da klarer man alltid å gå imellom selv. Irriterende med løse, innpåslitne kavalerer ja, helt k

Hvor finner dere alle disse idothundene/eierene? Jeg skjønner jeg er heldig, for selv om vi bor i et strøk med stor hundetetthet og "alle" går løse på eiendommen sin så har vi mer eller mindre aldri p

:lol: Du kan jo få være med på en av treningene mine også skal vi se hvem som er mest gamlis neste dag :lol:

Pfffft.... :aww:.

Lurer på om jeg skal ta meg en tur over til en av naboene og forklare hvor dyrt det kan bli å bare slippe hannhunden ut av verandadøra og sette seg foran tv nå som Nico har løpetid? JRt / puli -blanding kommer ikke på tale.

Nå passer vi godt på Nico ( hun får ikke være alene ute og er stort sett i bånd ute med mindre vi har goood oversikt ) og hannhunden er pissredd alt og alle, så jeg tviler jo på at det skjer noe, men jeg får litt lyst allikevel.

Bare fordi sånt hundehold irriterer meg.

Chiligryta putrer og jeg løste jalapenos -dilemmaet elegant ved å glemme jalapenos på butikken.

Tja, jeg er nå fortsatt av den oppfatning at det er tispeeier som har ansvar for å påse at bikkja ikke blir parret når hun har løpetid.

Det hadde nok en sammenheng med noen som spiste det på jobb, varm mat og det luktet godt :lol:

:lol: Ja, det lukter jo faktisk litt godt, men smaker kjeeeedeliiiig :lol:.

Nå har jeg spist 4 knekkebrød til middag - og en neve ostepop :aww:. Får vel hive oss rundt og komme oss ut da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er nå fortsatt av den oppfatning at det er tispeeier som har ansvar for å påse at bikkja ikke blir parret når hun har løpetid.

.

Virkelig? Hvordan ? Hvordan ville du løst det hvis du var ute med Yasmine og en hannhund uten eier i nærheten begynte å parre på henne og du ikke fikk jagd den vekk?

Kyskhetsbelte utgår liksom.

Nå tror jeg ikke det blir et problem med akkurat denne hannhunden siden han er ei stor pingle, men siden mange hannhundeiere rapporterer om bikkjer det er umulig å nå inn til rundt løpetisper så regner jeg med det ikke bare er å si "gå hjem " med streng stemme på alle hannhunder..

For meg er det en selvfølge at eier av bikkja som er løs ute uten tilsyn må stå for eventuell abortsprøyte...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri : det er vel ikke helt sant? Jeg har sett tyvparring som har vært mer tilnærmet overfallsvoldtekt..

Her er det ikke en ukjent hannhund heller , han har hatt god tid til å kurtisere. Gjerne i mellom verandadøra vår.

Jeg lurer fortsatt på hvordan du ville løst det jeg? ?

For min del er det bare å ta Nico ( motvillig ) under armen i mens jeg låser opp døra hjemme og sier BØ til hannhunden og gjerne kjipper han vekk med beina hvis han tenker på å bli med inn.

Hvordan ville du løst det med ei såpass mye større tispe? Og hvis det kom la oss si en labrador hannhund som fikk lufte seg selv daglig?

Jeg kjenner jeg er spent, for jeg hadde ikke ønsket ei tispe som var større enn jeg kunne løfte lett hvis jeg faktisk mente at det var fritt frem for hannhunder og mitt ansvar uansett hvis noe skulle skje.

Da er det ganske uansvarlig å ha stor tispe faktisk.

Det mente jeg heldigvis ikke når jeg hadde hannhund selv . Selv om jeg aldri slapp bikkjene mine løse ut døra så jeg kunne se på tv i fred hadde jeg tatt fult økonomisk ansvar hvis Loke parret ei tispe de gangene han stakk ut fordi jeg hadde glemt å låse døra.

Og hvis - mot formodning - lille pyse-Bobby hadde klart å parre Nico en av alle de gangene han er velkomstkomité på trappa vår når vi kommer hjem fra tur leverer jeg regningen elegant til eieren.

Og tar det gladelig til forliksrådet om det så skal være, hvor jeg er overbevist om at jeg vinner ..

Jeg har egentlig alltid sett på meg selv som et Hannhundmenneske, men jeg begynner å lure på om jeg aldri har vært det , siden det iflg sonen betyr at man ikke tar noe som helst ansvar for sin egen hunds kjønnsdrifter, enten det gjelder løpetisper på trening etc eller tjuvparring :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud Jeg løser det ved å ikke ha mer hund enn jeg kan kontrollere. Så vanskelig er det ikke å skremme en hannhund fra å klatre opp på ryggen på bikkja di om du har henne i nærheten, liksom. Du må bare være i forkant og gjøre det før han har klatra opp på ryggen på henne.

Jeg syns det er rart du klager over hannhundeiere som ikke tar ansvar når du så lett fraskriver deg ansvaret for egen løpetispe. Naboens hund er løs, ergo er det naboens feil om de tjuvparer, selv om du står der med Nico i bånd?

--

I dag skal jeg på Europris og kjøpe ting jeg kan pakke i. Jeg satser på at jeg kan bøye fingrene nok til at jeg får tatt rundt bilrattet innen den tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Ja, det er jo midt i smørøyet det :P Vi har 50 meter til nærbutkken vi, og 4.5 km til nærmeste butikksenter :aww::lol:

Vel, så lenge han er fornøyd, burde du være fornøyd :aww:

haha.. Jeg er ikke flink til å kle på pelshundene her, og jeg forbanner meg selv hver gang jeg sitter å plukker drit ut av pelsen dems, hvorfor tok jeg ikke på de klær? Men jeg trodde ikke Willy jakta elg jeg? Godt han ikke møtte sin banemann inni der da, litt kvist i pelsen er kanskje ikke så ille sånn i forhold til knust skalle :P

Høres egentlig fryktelig masete ut å ha handlesenter og butikk såååå nærme... :aww:... Var det i fjor vinter jeg gikk 12 km for å kjøpe en pakke smør tro??? :lol:

Ja, jeg er jo fornøyd så lenge bikkja er glad og happy :D. Jeg er da ikke kravstor heller :whistle:

Willy er vel ingen stor elgjeger, men får han ferske spor i nesa, så koker det litt i toppen på'n ja, og når han SER dyret i tillegg, og JEG ikke ser at han ser, så er det litt takk og farvel... men han løper jo aldri lenge liksom - han er som regel tilbake innen et minutt... nå var han vel borte i kanskje 3 LAAAANGE minutter... nok til å gi ei hysterisk kjerring litt panikk, det :lol:. Men ja, i forhold til alternativet så var det greit nok med pinner i pelsen :D.

@Siri : det er vel ikke helt sant? Jeg har sett tyvparring som har vært mer tilnærmet overfallsvoldtekt..

Her er det ikke en ukjent hannhund heller , han har hatt god tid til å kurtisere. Gjerne i mellom verandadøra vår.

Jeg lurer fortsatt på hvordan du ville løst det jeg? ?

For min del er det bare å ta Nico ( motvillig ) under armen i mens jeg låser opp døra hjemme og sier BØ til hannhunden og gjerne kjipper han vekk med beina hvis han tenker på å bli med inn.

Hvordan ville du løst det med ei såpass mye større tispe? Og hvis det kom la oss si en labrador hannhund som fikk lufte seg selv daglig?

Jeg kjenner jeg er spent, for jeg hadde ikke ønsket ei tispe som var større enn jeg kunne løfte lett hvis jeg faktisk mente at det var fritt frem for hannhunder og mitt ansvar uansett hvis noe skulle skje.

Da er det ganske uansvarlig å ha stor tispe faktisk.

Det mente jeg heldigvis ikke når jeg hadde hannhund selv . Selv om jeg aldri slapp bikkjene mine løse ut døra så jeg kunne se på tv i fred hadde jeg tatt fult økonomisk ansvar hvis Loke parret ei tispe de gangene han stakk ut fordi jeg hadde glemt å låse døra.

Og hvis - mot formodning - lille pyse-Bobby hadde klart å parre Nico en av alle de gangene han er velkomstkomité på trappa vår når vi kommer hjem fra tur leverer jeg regningen elegant til eieren.

Og tar det gladelig til forliksrådet om det så skal være, hvor jeg er overbevist om at jeg vinner ..

Jeg har egentlig alltid sett på meg selv som et Hannhundmenneske, men jeg begynner å lure på om jeg aldri har vært det , siden det iflg sonen betyr at man ikke tar noe som helst ansvar for sin egen hunds kjønnsdrifter, enten det gjelder løpetisper på trening etc eller tjuvparring :|

Som 2ne sier:

@Mud Jeg løser det ved å ikke ha mer hund enn jeg kan kontrollere. Så vanskelig er det ikke å skremme en hannhund fra å klatre opp på ryggen på bikkja di om du har henne i nærheten, liksom. Du må bare være i forkant og gjøre det før han har klatra opp på ryggen på henne.

Jeg syns det er rart du klager over hannhundeiere som ikke tar ansvar når du så lett fraskriver deg ansvaret for egen løpetispe. Naboens hund er løs, ergo er det naboens feil om de tjuvparer, selv om du står der med Nico i bånd?

--

I dag skal jeg på Europris og kjøpe ting jeg kan pakke i. Jeg satser på at jeg kan bøye fingrene nok til at jeg får tatt rundt bilrattet innen den tid :P

Det ER liksom ingen big deal å tuppe unna en hannhund som kommer så lenge man har kontroll på tispa. De aller aller fleste hannhunder er ingen kåte tøffinger som bare kaster seg over tisper og voldtar dem. Selv Willy som har rimelig sterke drifter og kaster seg på tispene når de kommer på besøk (ikke noe vorspiel der i gården) bruker gjerne lang tid på å "få det til". Og kommer jeg bort for å "hjelpe", så hopper han av med en gang og gir seg.

Så ja, jeg er fortsatt av den mening av det er tispeeier som har ansvaret for å passe på at bikkja ikke blir parra når den har løpetid.

Nå skal jeg lese en plan for ytre miljø som jeg tidligere har slakta. Får håpe den nye versjonen er bedre... :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud Jeg løser det ved å ikke ha mer hund enn jeg kan kontrollere. Så vanskelig er det ikke å skremme en hannhund fra å klatre opp på ryggen på bikkja di om du har henne i nærheten, liksom. Du må bare være i forkant og gjøre det før han har klatra opp på ryggen på henne.

Jeg syns det er rart du klager over hannhundeiere som ikke tar ansvar når du så lett fraskriver deg ansvaret for egen løpetispe. Naboens hund er løs, ergo er det naboens feil om de tjuvparer, selv om du står der med Nico i bånd?

--

I dag skal jeg på Europris og kjøpe ting jeg kan pakke i. Jeg satser på at jeg kan bøye fingrene nok til at jeg får tatt rundt bilrattet innen den tid :P

Selvfølgelig har naboen som ikke gidder å følge med på bikkja si brorparten av ansvaret når bikkja h*ns henger på min tomt?

Som sagt - det blir neppe noen parring her - men med feks Sheila som kastet seg over alt når hun var høyløpsk og var større enn Nico ville det blitt problematisk å gå ut døra med en løs hannhund i hagen hver dag.

Jeg synes faktisk også at tisper skal få kunne gå tur uten å trakasseres av hannhunder med uansvarlige eiere. Selvfølgelig.

Jeg fatter ikke hvorfor det er tispeeiers ansvar at hannhundeier ikke har kontroll?

Jeg har som sagt kontroll på Nico, mye fordi hun er 40 cm høy...

En større tispe og en større og tøffere hannhund ville blitt et ***** styr, jeg hadde hatt problemer med å låse meg inn OG ha kontroll på bikkjene uten å ty til voldelige metoder mot hannhunden.

Hvis jeg i tilegg feks hadde vært skrøpelig på noen måte eller feks hadde hatt en baby å holde styr på i tilegg så hadde jeg slitt veldig..

Jeg kjenner jeg blir litt himmelfallen av tankegangen, men helt ærlig tror jeg ikke et sekund på at noen av dere ville vært enig med dere selv hvis dere hadde hatt en kåt hannhund rekende i hagen hver dag når en av deres tisper hadde løpetid fordi naboen heller vil se på tv enn å være med bikkja på tur :P

Det er vissvass..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har naboen som ikke gidder å følge med på bikkja si brorparten av ansvaret når bikkja h*ns henger på min tomt?

Som sagt - det blir neppe noen parring her - men med feks Sheila som kastet seg over alt når hun var høyløpsk og var større enn Nico ville det blitt problematisk å gå ut døra med en løs hannhund i hagen hver dag.

Jeg synes faktisk også at tisper skal få kunne gå tur uten å trakasseres av hannhunder med uansvarlige eiere. Selvfølgelig.

Jeg fatter ikke hvorfor det er tispeeiers ansvar at hannhundeier ikke har kontroll?

Jeg har som sagt kontroll på Nico, mye fordi hun er 40 cm høy...

En større tispe og en større og tøffere hannhund ville blitt et ***** styr, jeg hadde hatt problemer med å låse meg inn OG ha kontroll på bikkjene uten å ty til voldelige metoder mot hannhunden.

Hvis jeg i tilegg feks hadde vært skrøpelig på noen måte eller feks hadde hatt en baby å holde styr på i tilegg så hadde jeg slitt veldig..

Jeg kjenner jeg blir litt himmelfallen av tankegangen, men helt ærlig tror jeg ikke et sekund på at noen av dere ville vært enig med dere selv hvis dere hadde hatt en kåt hannhund rekende i hagen hver dag når en av deres tisper hadde løpetid fordi naboen heller vil se på tv enn å være med bikkja på tur :P

Det er vissvass..

Jeg skjønner at du har tungt for det... Jeg hadde en elskovssyk hannhund liggende på TRAPPA mi, jeg, der jeg bodde på Noresund. Det var da virkelig ingen big deal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt løse hannhunder på slep når jeg har gått med høyløpsk tispe opptil flere ganger. Freya er så horny at hun stiller seg med fire stive bein i bakken og rikker seg ikke, bretter seg ut i all sin herlighet. Selv da er det ikke noe problem å klare å gå imellom. Tror nok du gjør det litt vanskeligere enn det i realiteten er nå @Mud , fordi du er irritert. Og at du er irritert skjønner jeg himla godt. Jeg hadde fanget inn dyret og levert til Falken jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Selvfølgelig har naboen som ikke gidder å følge med på bikkja si brorparten av ansvaret når bikkja h*ns henger på min tomt?

Som sagt - det blir neppe noen parring her - men med feks Sheila som kastet seg over alt når hun var høyløpsk og var større enn Nico ville det blitt problematisk å gå ut døra med en løs hannhund i hagen hver dag.

Jeg synes faktisk også at tisper skal få kunne gå tur uten å trakasseres av hannhunder med uansvarlige eiere. Selvfølgelig.

Jeg fatter ikke hvorfor det er tispeeiers ansvar at hannhundeier ikke har kontroll?

Jeg har som sagt kontroll på Nico, mye fordi hun er 40 cm høy...

En større tispe og en større og tøffere hannhund ville blitt et ***** styr, jeg hadde hatt problemer med å låse meg inn OG ha kontroll på bikkjene uten å ty til voldelige metoder mot hannhunden.

Hvis jeg i tilegg feks hadde vært skrøpelig på noen måte eller feks hadde hatt en baby å holde styr på i tilegg så hadde jeg slitt veldig..

Jeg kjenner jeg blir litt himmelfallen av tankegangen, men helt ærlig tror jeg ikke et sekund på at noen av dere ville vært enig med dere selv hvis dere hadde hatt en kåt hannhund rekende i hagen hver dag når en av deres tisper hadde løpetid fordi naboen heller vil se på tv enn å være med bikkja på tur :P

Det er vissvass..

Ingen VIL ha løse hunder på tomten sin. Løpetid eller ikke.

Men har vært igjennom noen tisper nå og jeg ser virkelig ikke det senarioet du lager, selv med kåte tisper og kåte hannhunder.

Og angående nabo bikkjen så hadde jeg alltid ett ekstra retriverbånd i lommen før, spesielt når jeg bodde i Oslo. Så jeg hanket de bare inn og gikk med to om de ikke bestemte seg for å gå hjem etter en stund.

Og når du vet hvilken nabo det er, hanke inn bikkjen-banke på- levere bikkjen og si "jeg er tilbake fra tur om en time, holder dere han inne for det kan bli litt dyrt for dere med tyvparring" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres egentlig fryktelig masete ut å ha handlesenter og butikk såååå nærme... :aww:... Var det i fjor vinter jeg gikk 12 km for å kjøpe en pakke smør tro??? :lol:

Ja, jeg er jo fornøyd så lenge bikkja er glad og happy :D. Jeg er da ikke kravstor heller :whistle:

Willy er vel ingen stor elgjeger, men får han ferske spor i nesa, så koker det litt i toppen på'n ja, og når han SER dyret i tillegg, og JEG ikke ser at han ser, så er det litt takk og farvel... men han løper jo aldri lenge liksom - han er som regel tilbake innen et minutt... nå var han vel borte i kanskje 3 LAAAANGE minutter... nok til å gi ei hysterisk kjerring litt panikk, det :lol:. Men ja, i forhold til alternativet så var det greit nok med pinner i pelsen :D.

Ja, det er veldig masete med butikker i nærheten :lol: Men det er faktisk en av fordelene ved å flytte dit, syns jeg, kanskje jeg klarer å planlegge innkjøp og bare handle en gang eller to i uka da, når det ikke er 2 minutter til nærmeste butikk lenger (den rett over gata teller ikke, det er en sånn nærbutikk med svært begrenset utvalg til ikke så altfor lave priser :P ).

Åh, så han så elgbiffen? Da er det ikke rart han stakk nei. 3 minuttter er skrekkelig lenge det, når man står og venter på krapylbikkje som holder seg utenfor synsvidde.. hehe

Jeg fatter ikke hvorfor det er tispeeiers ansvar at hannhundeier ikke har kontroll?

Jeg har som sagt kontroll på Nico, mye fordi hun er 40 cm høy...

At naboen din ikke har kontroll på bikkja si når den er på luftetur alene, er rimelig åpenbart. Det jeg sliter litt mer med, er at du hevder du har kontroll på din hund og samtidig forventer tjuvparing fordi du har løsbikkje i hagen. Da har du tydeligvis ikke kontroll på din hund, for hadde du hatt kontroll på din hund, så blir det ingen tjuvparing.

Og kontroll kommer ikke an på størrelse, Mud. Det trodde jeg du visste nå.

--

AN skal jeg vekke datterbarn. Hun er alltid en morgenstråle, så det blir morsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen VIL ha løse hunder på tomten sin. Løpetid eller ikke.

Men har vært igjennom noen tisper nå og jeg ser virkelig ikke det senarioet du lager, selv med kåte tisper og kåte hannhunder.

Og angående nabo bikkjen så hadde jeg alltid ett ekstra retriverbånd i lommen før, spesielt når jeg bodde i Oslo. Så jeg hanket de bare inn og gikk med to om de ikke bestemte seg for å gå hjem etter en stund.

Og når du vet hvilken nabo det er, hanke inn bikkjen-banke på- levere bikkjen og si "jeg er tilbake fra tur om en time, holder dere han inne for det kan bli litt dyrt for dere med tyvparring" :P

Det var liksom det som var planen min, å fortelle hvor mye tyvparring kostet.

Men da fikk jeg beskjed her inne om at det er tispeeiers ansvar uansett, og DET er jeg fullstendig uenig i...

Jeg har informert naboen om at hun har løpetid ( i går ) når vesenet kom og bar hunden sin inn etter en times tid i hagen min, men fikk bare et dumt "åja" til svar. Tror ikke beskjeden gikk helt inn.. Han var løs igjen på kvelden.

@2ne : jeg HAR kontroll på hunden min...

Men det er ikke relevant. Jeg kunne like gjerne ikke hatt kontroll i noen sekunder av diverse årsaker som sagt..

Jeg er som sagt feks nødt til å låse meg inn i huset. For noen år siden ville jeg hatt en baby på armen i tilegg.

Jeg ville som sagt lagt meg totalt flat hvis det var min hannhund, det vet jeg for den ene gangen Loke var løs alene ute med løpetispe i nabolaget gjorde jeg det klart for eier at jeg ville betale hvis det ble parring. Det ble det heldigvis ikke ( han ble avvist stakkars :P ) , men det kunne ikke falt meg inn å begynne å bable om at hun burde hatt kontroll på løpetispa si når det var MIN hannhund som var løs uten tilsyn og tispa gikk tur i bånd.

Det blir for dumt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det var liksom det som var planen min, å fortelle hvor mye tyvparring kostet.

Men da fikk jeg beskjed her inne om at det er tispeeiers ansvar uansett, og DET er jeg fullstendig uenig i...

Jeg har informert naboen om at hun har løpetid ( i går ) når vesenet kom og bar hunden sin inn etter en times tid i hagen min, men fikk bare et dumt "åja" til svar. Tror ikke beskjeden gikk helt inn.. Han var løs igjen på kvelden.

Jeg vet slikt ikke gå inn. Det er derfor du ber naboen holde den inne den timen du er ute :P

Men jeg er enig i at det er mitt ansvar. Det er en grunn til at høyløpske tisper ikke står ute i Hagen min uten tilsyn. Og jeg har 140 gjerde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var liksom det som var planen min, å fortelle hvor mye tyvparring kostet.

Men da fikk jeg beskjed her inne om at det er tispeeiers ansvar uansett, og DET er jeg fullstendig uenig i...

Jeg har informert naboen om at hun har løpetid ( i går ) når vesenet kom og bar hunden sin inn etter en times tid i hagen min, men fikk bare et dumt "åja" til svar. Tror ikke beskjeden gikk helt inn.. Han var løs igjen på kvelden.

Nei, Mud, det var ikke det du fikk beskjed om her inne. Ikke fra meg i hvert fall. Jeg overlater ikke ansvaret for mine hunder til andre enn folk jeg veit jeg kan stole på. En fyr som naboen din er åpenbart ikke en man kan stole på, ergo blir ikke ansvaret for at det ikke skjer en tjuvparing lagt på han. Og det blir bare for dumt å syte over naboen din sin mangel på kontroll, når du tydeligvis ikke klarer å kontrollere bikkja di sjøl når du står midt i situasjonen. I motsetning til han, som ikke er der en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en hannhund rekende i hagen med ujevne mellomrom når jeg hadde både Buster og Merethe. Lite kult både rundt løpetid pg når jeg ikke kunne lufte min egen samkjønnsaggressive hannhund på egen tomt...

Fikk falken til å hente hunden 3 ganger, deretter så jeg den ikke mer. Den begynte vel å bli dyr i drift da... :P

Lykke til i dag @ SiriEveline :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er vel ingen stor elgjeger, men får han ferske spor i nesa, så koker det litt i toppen på'n ja, og når han SER dyret i tillegg, og JEG ikke ser at han ser, så er det litt takk og farvel... men han løper jo aldri lenge liksom - han er som regel tilbake innen et minutt... nå var han vel borte i kanskje 3 LAAAANGE minutter... nok til å gi ei hysterisk kjerring litt panikk, det :lol:. Men ja, i forhold til alternativet så var det greit nok med pinner i pelsen :D.

Hihi, vi bor på nærmest hver vår planet - hadde en av mine bare vært borte i 3 minutter hadde jeg blitt veldig skuffa kjenner jeg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange løse bikkjer på alle gårdene det er her så har vi aldri hatt løse hunder på tomta våres! Hundene er tydeligvis dumme på Hadeland siden de ikke klarer å lukte løpetispe på mils avstand :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, vi bor på nærmest hver vår planet - hadde en av mine bare vært borte i 3 minutter hadde jeg blitt veldig skuffa kjenner jeg :lol:

:lol: Ikke mye brukbar elghund som kommer tilbake til mor eter 3 minutter nei kan jeg tenke meg :lol:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fikk samboer på tur med Thorvald selskap av elskovssyk jämthund-tispe i høst engang, de var bare i nabolaget så Thorvald var i bånd, men det ble en svett tur for samboer. Tispa var helt klar for litt kjærlighet og Thorvald ville veldig gjerne bidra :lol: men ble ikke parring heldigvis, selv om hun mer enn gjerne hadde lyst til å bli med Thorvald hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hannhunden her kommet seg løs,og stikki på frierrunde, og det hadde endt i parring med noen's tispe..

så hadde jeg LETT, tatt regninga for evt.abortsprøyte..

Det er mitt ansvar at MIN hund ikke stikker av,og får den sjangsen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du har tungt for det... Jeg hadde en elskovssyk hannhund liggende på TRAPPA mi, jeg, der jeg bodde på Noresund. Det var da virkelig ingen big deal...

Ok , men HVIS det hadde skjedd noe så hadde du selvfølgelig tatt regninga siden det var din tispe som hadde løpetid og derfor ditt ansvar?

Som jeg har nevnt noen ganger nå : det er ikke et problem, siden bikkja stikker ved et stort bø ( nei, alle hannhunder gjør ikke det , Jonas feks hadde brydd seg filla ) og jeg har kontroll på Nico.

Men jeg synes allikevel jeg er min fulle rett til å informere mennesket om at regninga blir hennes om det skulle skje noe.

Jeg er rimelig overbevist om at jeg ville hatt det juridiske på det tørre faktisk.

Men jeg skjønner jo at eldre mennesker feks ikke kan ha tispe iflg sonen. Du skal være myndig og rask i avtrekkeren for å ha tispe, siden hannhundeiere er fritatt fra ansvar :|

Heldigvis er de fleste hannhundeiere ( inkl meg selv ) ikke enig. De pleier å ta regningen hvis deres hund er på vift. I hvertfall i bøgda der jeg kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ok , men HVIS det hadde skjedd noe så hadde du selvfølgelig tatt regninga siden det var din tispe som hadde løpetid og derfor ditt ansvar?

Som jeg har nevnt noen ganger nå : det er ikke et problem, siden bikkja stikker ved et stort bø ( nei, alle hannhunder gjør ikke det , Jonas feks hadde brydd seg filla ) og jeg har kontroll på Nico.

Men jeg synes allikevel jeg er min fulle rett til å informere mennesket om at regninga blir hennes om det skulle skje noe.

Jeg er rimelig overbevist om at jeg ville hatt det juridiske på det tørre faktisk.

Men jeg skjønner jo at eldre mennesker feks ikke kan ha tispe iflg sonen. Du skal være myndig og rask i avtrekkeren for å ha tispe, siden hannhundeiere er fritatt fra ansvar :|

Heldigvis er de fleste hannhundeiere ( inkl meg selv ) ikke enig. De pleier å ta regningen hvis deres hund er på vift. I hvertfall i bøgda der jeg kommer fra.

Men dette er ikke "den ene gangen hannhunden er på vift". Ergo, eieren bryr seg svært lite og det vil bli ditt ansvar.

....har jeg hatt enda en svett kettlebell økt. Instruktøren kjørte **** med samme økten som på mandag. 30 min helt på grensen til makspuls, 20 runder av 60 sekunder og de sekundene som er igjen etter du har klart gjøre 7 øvelser x 2 er det man får av pause :| Likte bedre på mandag når jeg ikke viste hvor tungt det kom til å bli :sweat::twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok , men HVIS det hadde skjedd noe så hadde du selvfølgelig tatt regninga siden det var din tispe som hadde løpetid og derfor ditt ansvar?

Som jeg har nevnt noen ganger nå : det er ikke et problem, siden bikkja stikker ved et stort bø ( nei, alle hannhunder gjør ikke det , Jonas feks hadde brydd seg filla ) og jeg har kontroll på Nico.

Men jeg synes allikevel jeg er min fulle rett til å informere mennesket om at regninga blir hennes om det skulle skje noe.

Jeg er rimelig overbevist om at jeg ville hatt det juridiske på det tørre faktisk.

Men jeg skjønner jo at eldre mennesker feks ikke kan ha tispe iflg sonen. Du skal være myndig og rask i avtrekkeren for å ha tispe, siden hannhundeiere er fritatt fra ansvar :|

Heldigvis er de fleste hannhundeiere ( inkl meg selv ) ikke enig. De pleier å ta regningen hvis deres hund er på vift. I hvertfall i bøgda der jeg kommer fra.

Det er jo en helt uaktuell problemstilling for jeg vet at det ikke kommer til å skje. Det er jo ikke sånn at alle tisper er parringsvillige fra dag en, de færreste lar seg parre mer enn et par dager i løpet av løpetida. Greier ikke jeg å passe på de to-tre dagene så burde jeg sannsynligvis ikke å ha hund i det hele tatt. Jeg har hannhund og tispe sammen - jeg greier å hindre dem i å parre seg liksom... :icon_confused:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...