Gå til innhold
Hundesonen.no

Mannfolk Ass!


tmp
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg ikke tall på hvor mange som tror at bikkja plutselig har fått to svulster på penis heller, så det er tydeligvis endel som ikke er så bevandret i hundens anatomi.

Ikke at jeg har trodd det var svulster, men hva er det egentlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kan være at denne hunden gnir seg slik for å vaske seg, siden han faktisk ikke når ned for å slikke seg ren. Pga rasens konstruksjon slikker de gjerne på poten, gnir den på utstyret og så slikker

Er litt interessert i å høre om de som mener hunden skal få ha sitt seksualliv (jokke på tepper/bamser, sleike seg til de kommer ol) også da mener at de ska få utføre det samme på andre hunder/tisper.

Bulbus glandis

Jeg måtte bare kommentere, da det til slutt kom påstander om at "dette var hunder med problemer/overhormonelle hunder", da det har null og niks med saken å gjøre. Våkner bikkja med en stiv en så er den HELT normal, faktisk. :)

Lese en gang til kanskje? Jeg skriver om hunder som gjør dette mye, ofte. Det er forskjell på at en hanhund våkner slik, enn at den går rundt med pjokken utenfor skinnet hele dagen mens det dingler kroppsveske her og der.. Det er det med å se nyansene.

Det jeg reagerer på er folk som sier de gir hunden et kosedyr om den rir på et teppe, f.eks. Liksom... Huff. Jeg tror man fort kan gå på en smell der! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese en gang til kanskje? Jeg skriver om hunder som gjør dette mye, ofte. Det er forskjell på at en hanhund våkner slik, enn at den går rundt med pjokken utenfor skinnet hele dagen mens det dingler kroppsveske her og der.. Det er det med å se nyansene.

Det jeg reagerer på er folk som sier de gir hunden et kosedyr om den rir på et teppe, f.eks. Liksom... Huff. Jeg tror man fort kan gå på en smell der! :P

Ja, men det var jo ikke det denne tråden handlet om, TS beskriver en hannhund som våkner med ereksjon og utløsning, noe som er helt normalt.

Jokking på ting er ofte stressrelatert, og jeg ville da ha prøvd å tilrettelegge for fred og ro for å bryte atferden. Man kan jo alltids bryte atferden, men det reduserer jo ikke stresset som utløser atferden i utgangspunktet. Seksuell tilfredsstillelse frigjør endorfiner og andre stoffer som gjør at man føler seg bedre, og hunden har sannsynligvis utviklet denne metoden for å roe seg ned.

Hunder som betjener seg selv dagen lang har sannsynligvis enten et atferdsproblem eller en hormonell forstyrrelse, men det har lite med morrabrød å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er folk som sier de gir hunden et kosedyr om den rir på et teppe, f.eks. Liksom... Huff. Jeg tror man fort kan gå på en smell der! :P

Duh, jeg har vokst opp med Trond Viggo og NRK P3 :P I min verden er det helt naturlig å la hunden få ha et privat seksualliv om den vil det :aww: ..så lenge den ikke griser til sofaen min. Bellyband er vel hippieløsningen på det ✌️

Jeg er forøvrig helt sikker på at det ikke var stress som fikk teppejukkeren til å jukke på teppet. Det var kjønnsdrift, selv uten en tispe på kilometers omkrets.

Har også hatt en tannklaprende urinslikker som ikke jukket på noe. Den var verre å hanskes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt interessert i å høre om de som mener hunden skal få ha sitt seksualliv (jokke på tepper/bamser, sleike seg til de kommer ol) også da mener at de ska få utføre det samme på andre hunder/tisper.

Det er jo helt naturlig at en hann vil sleike slufsa til tispa. Eller ri litt på henne.

For meg er dette ikke aktuelt.

Nå har ikke jeg det problemet med min, men jeg hadde ikke gitt han en bamse for å kose seg.

Han får heller ikke lov til å gå med snuta oppi slufsa på tispene.

at han klaprer i tenna over en og annen tisseflekk får så være, men hadde han gått slik hele turen så hadde jeg sagt ifra.

Men det er meg da?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får ikke guttene røre tispa baki der om det er antydning til slikking etc. Eldste spesielt prøver seg rett som det er (kastrat), men det er bare uaktuelt, fordi hun synes ikke det er noe trivelig :) Hun er nylig kastrert da, så tipper det roer seg. Hun har vært en tispe som hannhunder tiltrekkes samme om hun har løpetid eller ikke, så tydeligvis god lukt året rundt. De får lov å snuse på hverandre etc da, det gjør hun til dem også. Men ikke noe utover det :)

Jokking på alt og alle er også uakseptabelt, men heller ingenting guttene driver med. Nå begynner yngstemann å bli kjønnsmoden, med litt utforskende snoppeslikking, men det er så lite at det ikke helt kan kalles selvstimulering. Han er generelt ikke en grisegutt så langt heldigvis.

Han løfter foten ekstremt høyt når han markerer og snuser inderlig på tisseflekker. Men ikke noe styr med å stoppe for å sjekke ut etc. Begge deler har han gjort siden han var 8 uker. Men heller ikke dette er noe ute av kontroll opplegg. Bare normal hannhundoppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hannhund lenger, og skal heller ikke ha ny, pga testosteronet. Jeg har lav toleranse for testosteronadferd, generelt. Når det er sagt så har jukkehundene mine vært veldig trivelige å ha med å gjøre rundt andre hunder, og ingen av dem har overdrevet bamsejukkingen på noen problematisk måte.

Tannklapreren var et mareritt, selv om han aldri jukket. Han hatet menn og hannhunder, men oppførete seg egentlig veldig pent mot tisper og kastrater. Ingen forsøk på jukking eller slikking om ikke tispa løp, og da fikk han selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om de betjener seg selv er jo noe annet, da er det nok andre mekanismer inne i bildet, men at de våkner med en stiv en og evt har utløsning er helt normalt, og det spekuleres at det kan være en mekanisme for at utstyret skal holdes i orden.

Nå har jeg ikke tall på hvor mange som tror at bikkja plutselig har fått to svulster på penis heller, så det er tydeligvis endel som ikke er så bevandret i hundens anatomi.

Nå er det vel ikke SÅÅÅ mye som kommer ut, så jeg tror det skal godt gjøres å søle ut hele senga. *ler* Grisesperm derimot. :|

Jeg måtte bare kommentere, da det til slutt kom påstander om at "dette var hunder med problemer/overhormonelle hunder", da det har null og niks med saken å gjøre. Våkner bikkja med en stiv en så er den HELT normal, faktisk. :)

At det er normalt at de våkner med en stiv en, er jeg enig at er normalt. At de betjener seg selv stadig vekk derimot, er noe jeg sjeldent har sett hos hanner jeg har kjent, men jeg kan jo ha hatt flaks med hannene jeg har kjent :P Ingen tisper jeg har kjent eller hatt har drevet med sånn selvbetjening heller, de nøyer seg stort sett med å ri på hverandre, og selv det er det sjeldent de gjør. Nora er sikker på at hun burde pare Leah, men jeg tror det er mer en greie mellom de to, hun har til nå ikke oppført seg sånn mot noen andre tisper, hverken de hun har bodd med eller andre vi omgås med ofte.

Det trenger ikke å være sååå mye som kommer ut, må man skifte sengetøy så må man skifte sengetøy :P

Han som ringte veterinærklinikken ble småflau over at han ikke kobla at bikkja hadde harding da :lol: Nei, ikke alle er veldig bevandret i hundens anatomi, og akkurat den delen der veit man lite om, tydeligvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Jeg har ikke hannhund lenger, og skal heller ikke ha ny, pga testosteronet. Jeg har lav toleranse for testosteronadferd, generelt. Når det er sagt så har jukkehundene mine vært veldig trivelige å ha med å gjøre rundt andre hunder, og ingen av dem har overdrevet bamsejukkingen på noen problematisk måte.

Tannklapreren var et mareritt, selv om han aldri jukket. Han hatet menn og hannhunder, men oppførete seg egentlig veldig pent mot tisper og kastrater. Ingen forsøk på jukking eller slikking om ikke tispa løp, og da fikk han selvsagt ikke.

Noen liker hanner, andre liker tisper. Å ha lav adferd for det du kaller testosteronadferd finner jeg derimot litt sært, det er greit å si at det å ha en hannhund kan være litt for mye for meg, men å skylde på hunden? Come on. Alle dere som er tispeeiere her inne og som snakker så voldsomt mye dritt om hannhunder, deres griseri og deres slitsomsamme takter - er dere oppdrettere? Jeg håper sannelig at dere har kløkt nok til å selge hannvalper til mennesker som faktisk elsker å leve med hannhunder og ikke minst - som takler dem.

Hannhunder griser da mindre enn tobente menn gjør, men noe sier meg at ikke alle her inne har like mye omgang med dem heller. Kroppsvæsker er rimelig normalt i en normal verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker hanner, andre liker tisper. Å ha lav adferd for det du kaller testosteronadferd finner jeg derimot litt sært, det er greit å si at det å ha en hannhund kan være litt for mye for meg, men å skylde på hunden? Come on. Alle dere som er tispeeiere her inne og som snakker så voldsomt mye dritt om hannhunder, deres griseri og deres slitsomsamme takter - er dere oppdrettere? Jeg håper sannelig at dere har kløkt nok til å selge hannvalper til mennesker som faktisk elsker å leve med hannhunder og ikke minst - som takler dem.

Hannhunder griser da mindre enn tobente menn gjør, men noe sier meg at ikke alle her inne har like mye omgang med dem heller. Kroppsvæsker er rimelig normalt i en normal verden.

Jeg liker ikke testosteronstyrt adferd i hingster, hannkatter eller menneskemenn heller. Meg om det. Foretrekker egentlig kastrater framfor hunndyr også, fordi dyrenes kjønnsdrift er som regel på kollisjonskurs med mine planer. ..som den gangen da den brunstige hoppa jeg satt på, som var kretsmester i MB dressur og svært så lydhør på alle mulige svake signaler og aldri gjorde noe uten å få beskjed om det først, plutselig dreit fullstendig i hva jeg som satt på mente, og rygget seg godt inntil luftegården til hingsten, med halen til side, mens hingsten gjorde sitt ytterste for å klare å gjennomføre gjennom gjerdet, med meg på :blink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trokke jeg har opplevd grisete atferd på noen av våre hannhunder :-P Ei heller jokking på puter o.l. Det hadde de heller ikke fått lov til dersom de prøvde seg!

Jeg er en hannhundperson, jeg har aldri hatt tispe og har igrunn ikke lyst på tispe heller :-) Jeg er obs på hva jeg ikke vil ha, og det trenes på. utenom det så synes jeg ikke mine hannhunder er grisette gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Jeg liker ikke testosteronstyrt adferd i hingster, hannkatter eller menneskemenn heller. Meg om det. Foretrekker egentlig kastrater framfor hunndyr også, fordi dyrenes kjønnsdrift er som regel på kollisjonskurs med mine planer. ..som den gangen da den brunstige hoppa jeg satt på, som var kretsmester i MB dressur og svært så lydhør på alle mulige svake signaler og aldri gjorde noe uten å få beskjed om det først, plutselig dreit fullstendig i hva jeg som satt på mente, og rygget seg godt inntil luftegården til hingsten, med halen til side, mens hingsten gjorde sitt ytterste for å klare å gjennomføre gjennom gjerdet, med meg på :blink:

Her får jeg lyst til å si Who gives a shit? Skal man kastrere dyr for at du får ri dressur uforstyrret som du vil?

Jeg synes denne tankegangen er helt forkastelig. Man kan jo sammenligne det litt med unge kvinner som sprer bena for x-antall menn, vi bør vel begynne å tvangssterilisere dem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg lyst til å si Who gives a shit? Skal man kastrere dyr for at du får ri dressur uforstyrret som du vil?

Jeg synes denne tankegangen er helt forkastelig. Man kan jo sammenligne det litt med unge kvinner som sprer bena for x-antall menn, vi bør vel begynne å tvangssterilisere dem også?

Jeg føler meg ikke så veldig ensom i å synes at det å la digre testosteronfabrikker være intakt i et dyr på 650 kg er farlig. Tenk om alle stallene var fulle av hingster istedenfor vallaker. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd noe sånt på noen av mine hannhunder.

Jonas prøvde å jokke på bamser og katta som unghund, det fikk han ikke lov til.

Slafsing på utstyret utover normal vask har jeg sagt "kutt ut" til.

Jeg er tilmed så sær at de ikke har fått lov til å snuse på tispeflekker.

Jeg driter i om bikkja har kjønnsdrift , det der er ikke lov.

Jeg foretrekker hannhunder fordi de er mindre grisete. Gruer meg til moppen får løpetid :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker hannhunder fordi de er mindre grisete. Gruer meg til moppen får løpetid :|

Og det sier du i denne tråden her, der det åpenbart er helt normalt med selvbetjening, morrabrød og ufrivillig sædavgang? Legg på litt forhudskatarr også, liksom. Ei tispe med løpetid 6 uker i året er ingenting i forhold til hannhundene vi har lest om her, føler jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det sier du i denne tråden her, der det åpenbart er helt normalt med selvbetjening, morrabrød og ufrivillig sædavgang? Legg på litt forhudskatarr også, liksom. Ei tispe med løpetid 6 uker i året er ingenting i forhold til hannhundene vi har lest om her, føler jeg.. :P

Jeg kjenner overhodet ikke noen av mine hannhunder igjen i denne tråden, men så har jeg liksom ikke latt de være griser heller :P

Har aldri hatt forhudkatarr på de heller jeg..

Det eneste hannhundproblemet jeg har støtt på er dårlig sikt. Litt intimfrisering fikset den biten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner overhodet ikke noen av mine hannhunder igjen i denne tråden, men så har jeg liksom ikke latt de være griser heller :P

Har aldri hatt forhudkatarr på de heller jeg..

Det eneste hannhundproblemet jeg har støtt på er dårlig sikt. Litt intimfrisering fikset den biten...

Det gjør ikke jeg heller, heldigvis. Men jeg kjenner ikke igjen grisinga til tisper heller, så jeg er åpen for at jeg bare ikke legger merke til sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Og det sier du i denne tråden her, der det åpenbart er helt normalt med selvbetjening, morrabrød og ufrivillig sædavgang? Legg på litt forhudskatarr også, liksom. Ei tispe med løpetid 6 uker i året er ingenting i forhold til hannhundene vi har lest om her, føler jeg.. :P

Jeg mistenker sterkt at dette er hannhunder som får ruse seg på urin, legg gjerne til flexibånd på tur, jokking på dyner, puter og andre deilige gjenstander - de gjør som de vil.

Hannhunder kan få litt "stå" av svært lite om de er av den lettantennelige typen, men dette løser man lett ved å gi liggkommando :D Men ærlig talt, takler man ikke dette får man kjøpe seg tispe.. eller hamster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker sterkt at dette er hannhunder som får ruse seg på urin, legg gjerne til flexibånd på tur, jokking på dyner, puter og andre deilige gjenstander - de gjør som de vil.

Hannhunder kan få litt "stå" av svært lite om de er av den lettantennelige typen, men dette løser man lett ved å gi liggkommando :D Men ærlig talt, takler man ikke dette får man kjøpe seg tispe.. eller hamster

Hvorfor skriver du det til meg? Jeg har ikke hatt sånne problemer med hannene mine, og pr i dag har jeg 3 tisper i hus, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke jeg heller, heldigvis. Men jeg kjenner ikke igjen grisinga til tisper heller, så jeg er åpen for at jeg bare ikke legger merke til sånt :P

Jeg hører jo stadig om blodflekker her og der og tisper som ikke kan være i møblene under løpetiden, så jeg gruer meg :|

Håper inderlig hun gjør mine betenkeligheter til skamme og er av den renslige typen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har/hatt totalt 5 voksne hanner, ikke opplevd noe som er i nærheten av det flere beskriver her. Ikke har jeg måttet oppdra de for å unngå selvbetjening heller, de bare gjør det ikke.

Løpetispe i huset + hormonell hann som vasker seg kan jo kanskje ligne litt, men forskjellen er at hannen selv avbryter når vasken er ferdig.

Tispene merker jeg ikke har løpetid omtrent, men hannene sladrer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min får ikke humpe på eller søle til møblene våre, og det samme forventer jeg av bikkja.

:teehe: Jeg fikk bare litt ehhhhhh.... morsomme bilder i hodet nå :lol:

Jeg - eller vi (som i familien) - har hatt noen hannhunder i hus opp gjennom årene, men jeg har aldri opplevd at noen av dem har betjent seg selv. Men at de har gått rundt med litt morrabrød har jeg da ansett som ganske normalt, uten at verken de eller jeg har gjort noe ut av det.

Willy har alltid en hard en når jeg tar ham ut av buret på utstilling når han skal forberedes til gruppefinaler *ler*. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn akkurat da, men da har han vel inhalert litt deilige dufter i løpet av dagen og hatt søte drømmer inni buret antakelig. Ikke at han gjør noe spesielt ut av det heller - den trekker seg jo fort sammen igjen liksom :lol:. Jukking har han aldri drevet med, annet enn på meg ( :blink: ) når jeg snakker i telefonen. Jammen godt jeg ikke snakker så ofte i telefon... :aww:.

Den lille yndige frøkenen f eks, HUN skal jukke på meg så snart jeg setter meg på gulvet, hun. Gudene vet hvorfor, hun er ikke spesielt stressa av seg liksom, og hun gjør det aldri ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Hvorfor skriver du det til meg? Jeg har ikke hatt sånne problemer med hannene mine, og pr i dag har jeg 3 tisper i hus, liksom..

Unnskyld, jeg visste ikke at det (også) var en forbrytelse her inne. Det skal ikke gjenta seg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...