Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Vi har brukt stort sete fra hun var 9 mnd. Hun hater fremdeles å kjøre bil lenger enn en times tid.

Jeg synes en time ikke er ille egentlig. Vi er fortsatt der at alt over en time er en ganske lang tur som krever litt forberedelse av ungen. Alt over 5 min var krise før vi fikk sete nummer to.

Klart, det er kjipt når man skal kjøre 1,5 timer, har full forståelse for det.

Kanskje vi skal vurdere å kjøpe ny stol..

For det er vel ikke så stor forskjell på sikkerheten fra en bøttestol til neste?

Det varierer vel fra stol til stol, men synes H så ut til å sitte mye bedre i sete nummer to. Men jeg tror ikke de tester sånt med syn. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg synes en time ikke er ille egentlig. Vi er fortsatt der at alt over en time er en ganske lang tur som krever litt forberedelse av ungen. Alt over 5 min var krise før vi fikk sete nummer to.

Klart, det er kjipt når man skal kjøre 1,5 timer, har full forståelse for det.

Det varierer vel fra stol til stol, men synes H så ut til å sitte mye bedre i sete nummer to. Men jeg tror ikke de tester sånt med syn. :lol:

Hun må sove da, men sover ikke mer enn maks en time i bil. med en gang vi skal lenger enn tynset/ røros så tar turen minst 2-3 timer hver vei, unngår det så godt vi kan. Jeg orker bare ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en time ikke er ille egentlig. Vi er fortsatt der at alt over en time er en ganske lang tur som krever litt forberedelse av ungen. Alt over 5 min var krise før vi fikk sete nummer to.

Klart, det er kjipt når man skal kjøre 1,5 timer, har full forståelse for det.

 

Det varierer vel fra stol til stol, men synes H så ut til å sitte mye bedre i sete nummer to. Men jeg tror ikke de tester sånt med syn. :lol:

Hmm.. Skal lese meg litt opp jeg når jeg får litt tid..

Men, det ordner vel seg etterhvert.. Ting endrer jo seg hele tiden, så kanskje hun blir veldig tålmodig etterhvert? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må sove da, men sover ikke mer enn maks en time i bil. med en gang vi skal lenger enn tynset/ røros så tar turen minst 2-3 timer hver vei, unngår det så godt vi kan. Jeg orker bare ikke.

I hear ya. Det er intense greier. Vi har slekt i Vestfold og mens vi bodde i Oslo ble det noen turer dit. Noen av dem var rene mareritt. Men nå kan vi fint kjøre en slik strekning. Ikke uten masing skal jeg innrømme, men uten hysterisk gråt heldigvis.

Hmm.. Skal lese meg litt opp jeg når jeg får litt tid..

Men, det ordner vel seg etterhvert.. Ting endrer jo seg hele tiden, så kanskje hun blir veldig tålmodig etterhvert? :P

Det blir absolutt bedre. Marimannen kjørte Trondheim - Tønsberg en gang med guten* og det gikk over all forventning! Vi forberedte ham i ukesvis i forkant og hadde dvd-spiller, pluss at de kjørte på kvelden slik at han kunne sovne. Men det gikk!

* Marimannen var så nervøs da de kjørte, du aner ikke. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear ya. Det er intense greier. Vi har slekt i Vestfold og mens vi bodde i Oslo ble det noen turer dit. Noen av dem var rene mareritt. Men nå kan vi fint kjøre en slik strekning. Ikke uten masing skal jeg innrømme, men uten hysterisk gråt heldigvis.

Det blir absolutt bedre. Marimannen kjørte Trondheim - Tønsberg en gang med guten* og det gikk over all forventning! Vi forberedte ham i ukesvis i forkant og hadde dvd-spiller, pluss at de kjørte på kvelden slik at han kunne sovne. Men det gikk!

* Marimannen var så nervøs da de kjørte, du aner ikke. :lol:

Blir ikke tolga-stavanger med det første nei, eller tolga - grimstad. Min mor ser som vanlig ikke problemet for både jeg og bror var fornøyde i bil da vi var små. Jeg sitter somregel bak med henne selv på korte turer for å lettere kunne trøste og avlede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bytt til større sete @Krutsi. Det kan hjelpe, og vil tro det begynner å bli lite snart uansett?

Her er forøvrig video om hvorfor de skal sitte bakovervendt. Bare sånn mens vi er inne på temaet.
Noen bekjente kjøpte forovervendt til barnebarnet sitt på ett, derfor tenker jeg at denne videoen ikke kan deles for ofte. :)



Kjøring er forresten hat her og enda, men nå går det på et vis. Men hun sier alltid "nei, ikke bilen" når vi forteller at vi må kjøre for å komme steder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bytt til større sete @Krutsi. Det kan hjelpe, og vil tro det begynner å bli lite snart uansett?

Her er forøvrig video om hvorfor de skal sitte bakovervendt. Bare sånn mens vi er inne på temaet.

Noen bekjente kjøpte forovervendt til barnebarnet sitt på ett, derfor tenker jeg at denne videoen ikke kan deles for ofte. :)

Kjøring er forresten hat her og enda, men nå går det på et vis. Men hun sier alltid "nei, ikke bilen" når vi forteller at vi må kjøre for å komme steder.

Grøsser av videon! Det var hardt å snu Sophia fremover, det må jeg innrømme. Hun er jo fire, men skulle nå helst sett at hun satt bakover til hun var ferdig med ungdomskolen :lol: Heldigvis har Jaran en stol som gjør at han kan sitte bakover i ihvertfall en god stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear ya. Det er intense greier. Vi har slekt i Vestfold og mens vi bodde i Oslo ble det noen turer dit. Noen av dem var rene mareritt. Men nå kan vi fint kjøre en slik strekning. Ikke uten masing skal jeg innrømme, men uten hysterisk gråt heldigvis.

 

Det blir absolutt bedre. Marimannen kjørte Trondheim - Tønsberg en gang med guten* og det gikk over all forventning! Vi forberedte ham i ukesvis i forkant og hadde dvd-spiller, pluss at de kjørte på kvelden slik at han kunne sovne. Men det gikk!

* Marimannen var så nervøs da de kjørte, du aner ikke. :lol:

Haha vi har også kjøpt DVD-spiller, for det funker litt.. Men siden verden er dritt tydeligvis osv, så hadde jo selvfølgelig høytalerne på den vi kjøpte blitt sprengt eller noe, for det kom ingen/lite lyd, og det lille som kom var bare skurring.. Og da hjalp det ingenting..

YouTube funker.. Men for å si det sånn: fosen ekke kjent for sin fantastiske telefondekning :P

Ene gangen hentet jeg frem en whippet som underholdning liksom :P

Ja bytt til større sete @Krutsi. Det kan hjelpe, og vil tro det begynner å bli lite snart uansett? 

Her er forøvrig video om hvorfor de skal sitte bakovervendt. Bare sånn mens vi er inne på temaet.

Noen bekjente kjøpte forovervendt til barnebarnet sitt på ett, derfor tenker jeg at denne videoen ikke kan deles for ofte. :)

 

  

Kjøring er forresten hat her og enda, men nå går det på et vis. Men hun sier alltid "nei, ikke bilen" når vi forteller at vi må kjøre for å komme steder.

Hun har enda 10kg å gå på i forhold til vekt, og hun er heller ikke for lang.. Kun litt for lang i beina, men det gjorde vist ingenting.. Jeg har vært mange ganger innom for å forhøre meg på barnas hus (du vet, når man har for lite å gjøre osv :lol: ) :P

Og tenker det blir bakovervendt.. Jeg klarer ikke å satse på at ting går bra :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha vi har også kjøpt DVD-spiller, for det funker litt.. Men siden verden er dritt tydeligvis osv, så hadde jo selvfølgelig høytalerne på den vi kjøpte blitt sprengt eller noe, for det kom ingen/lite lyd, og det lille som kom var bare skurring.. Og da hjalp det ingenting..

YouTube funker.. Men for å si det sånn: fosen ekke kjent for sin fantastiske telefondekning :P

Ene gangen hentet jeg frem en whippet som underholdning liksom :P

Hun har enda 10kg å gå på i forhold til vekt, og hun er heller ikke for lang.. Kun litt for lang i beina, men det gjorde vist ingenting.. Jeg har vært mange ganger innom for å forhøre meg på barnas hus (du vet, når man har for lite å gjøre osv :lol: ) :P

Og tenker det blir bakovervendt.. Jeg klarer ikke å satse på at ting går bra :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvilken stol har dere fra før? Skulle hatt en enkel bøttestol å ha når vi kjører buss/taxi - men den vi har går bare opp til 13 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stol har dere fra før? Skulle hatt en enkel bøttestol å ha når vi kjører buss/taxi - men den vi har går bare opp til 13 kg. 

Flaks for deg at jeg hadde stolen inne og kunne sjekke, ellers hadde du ikke fått et ordentlig svar i kveld :lol:

Men stolen heter Britax Babysafe plus SHR II, black thunder :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for deg at jeg hadde stolen inne og kunne sjekke, ellers hadde du ikke fått et ordentlig svar i kveld :lol:

Men stolen heter Britax Babysafe plus SHR II, black thunder :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den er bare godkjent opp til 13 kg. Så da har hun neppe 10 kg å gå på lenger? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bare godkjent opp til 13 kg. Så da har hun neppe 10 kg å gå på lenger? :lol: 

Men hva Faan?!! Har babyen min vokst??!!!

:lol:

Men altså, jeg har absolutt ingen god forklaring.. Jeg har virkelig fått for meg at jeg leste meg opp at hun hadde stolen til hun var 19kg.. Og det har jeg gått og trodd i over 1 år nå :lol:

Ammetåka lenge leve osv :lol: herregud.. Nå lurer jeg litt hva Annet jeg har fått for meg som ikke stemmer? Enn om gubben har rett når han påstår jeg bommer?!! :-O

Jaja, det ble farlig fort vi trengte en ny stol.. Takk for at man sonen som passer på :lol:

Men altså, det finnes en stol som går til 15kg.. Tror jeg da :P er jo ikke sikker på noe lengre :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva Faan?! Har babyen min vokst??!

:lol:

Men altså, jeg har absolutt ingen god forklaring.. Jeg har virkelig fått for meg at jeg leste meg opp at hun hadde stolen til hun var 19kg.. Og det har jeg gått og trodd i over 1 år nå :lol:

Ammetåka lenge leve osv :lol: herregud.. Nå lurer jeg litt hva Annet jeg har fått for meg som ikke stemmer? Enn om gubben har rett når han påstår jeg bommer?! :-O

Jaja, det ble farlig fort vi trengte en ny stol.. Takk for at man sonen som passer på :lol:

Men altså, det finnes en stol som går til 15kg.. Tror jeg da :P er jo ikke sikker på noe lengre :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: ! Kan ikke risikere at gubben har rett, så du må nok trippelsjekke alt nå! Men greit det ble oppklart nå da :)

Finner bare til 13. Lillemor var 9,4 ved sist veieing rett før jul, så vi kan bruke maxicosien enda, men tiden renner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: !  Kan ikke risikere at gubben har rett, så du må nok trippelsjekke alt nå!  Men greit det ble oppklart nå da :) 

 

Finner bare til 13. Lillemor var  9,4 ved sist veieing rett før jul, så vi kan bruke maxicosien enda, men tiden renner ut. 

Takk Gud for at man har Google! Fra nå av skal jeg ikke stole på noen ting :P

Men kanskje det går bare opp til 13? For en halvtime siden kunne jeg jo banne på at ei venninne sa at hennes stol gikk opp til 15, men så trodde jo jeg at min gikk til 19, så troverdigheten er kanskje ikke så veldig stor.. :lol:

Jeg melde helt pass! :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt :| når dere nevner vekta på ungene deres, @raksha og @Krutsi :P
Junior blir 6 mnd om fire dager, og han veide 9,5 kg og var 71 cm for tre uker siden :icon_redface: Da skjønner jeg jo litt hvorfor helsesøster sa "oi sann" da vi kom inn med han på 5-mnd kontroll :lol:

Tror jeg har en gigababy :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt  :|  når dere nevner vekta på ungene deres, @raksha og @Krutsi :P 

Junior blir 6 mnd om fire dager, og han veide 9,5 kg og var 71 cm for tre uker siden :icon_redface:  Da skjønner jeg jo litt hvorfor helsesøster sa "oi sann" da vi kom inn med han på 5-mnd kontroll :lol:

Tror jeg har en gigababy :lol:

Haha du har en slik unge som venninna mi.. Han er født i desember og er knappe 3kg lettere enn tøtta mi på året :lol:

Men lille tøtta mi er vel ca 74cm høy og 9,2kg, og ble 1 år i januar :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt :| når dere nevner vekta på ungene deres, @raksha og @Krutsi :P

Junior blir 6 mnd om fire dager, og han veide 9,5 kg og var 71 cm for tre uker siden :icon_redface: Da skjønner jeg jo litt hvorfor helsesøster sa "oi sann" da vi kom inn med han på 5-mnd kontroll :lol:

Tror jeg har en gigababy :lol:

:teehe: Ia var 13 kilo da hun var fire år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt :| når dere nevner vekta på ungene deres, @raksha og @Krutsi :P

Junior blir 6 mnd om fire dager, og han veide 9,5 kg og var 71 cm for tre uker siden :icon_redface: Da skjønner jeg jo litt hvorfor helsesøster sa "oi sann" da vi kom inn med han på 5-mnd kontroll :lol:

Tror jeg har en gigababy :lol:

:lol: Stor gutt! Men ganske normal han og tror jeg. :ahappy:

Ida hilser og sier at hun har ikke tid til å vokse så heftig, hun har så mye annet hun må gjøre, og hvertfall ikke tid til å sove. :aww:

*frust*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida hilser og sier at hun har ikke tid til å vokse så heftig, hun har så mye annet hun må gjøre, og hvertfall ikke tid til å sove. :aww:

*frust*

Akk... :lol: Jeg skulle ønske guttene kunne bruke litt mer tid på å utvikle f.eks språk en stund framover nå, framfor det de driver med :gaah: Og det er å finne nye måter å komme seg opp i høyden. Har måttet fjerne alle spisestuestolene fordi de klatrer, så nå er det lekkert i stua. :ermm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt :| når dere nevner vekta på ungene deres, @raksha og @Krutsi :P

Junior blir 6 mnd om fire dager, og han veide 9,5 kg og var 71 cm for tre uker siden :icon_redface: Da skjønner jeg jo litt hvorfor helsesøster sa "oi sann" da vi kom inn med han på 5-mnd kontroll :lol:

Tror jeg har en gigababy :lol:

Det er da ingenting :aww: Lavrans var 66 cm og 6,6 kg på 3 mnd kontroll. Nabojenta var 65 cm og 8,3 kg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...