Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Åå, jeg ler! H har begynt med rollelek med dukker og kosedyr, hvor hun snakker for dem.

Nå var det originale, store Tigergutt, en liten Tigergutt og ei dukke som snakket sammen. Først lille Tigergutt og dukka;

T: Hei, vil du leke?

D: Nei! *slår tigergutt*

T: gråter

Store T: å nei lille bebi, ka skjedde no? dukka slem! *slår dukka i ansiktet og kaster henne avgårde.

Store og lille T tar en seiersdans sammen og synger: "Dukka dukka nei og nei, er så slem å hei!" H sparker dukka så hun flakser avgårde.

:lol:

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren synes jeg er slem som outa hennes voldelige tendenser, jeg syntes det var for morsomt til å la være :P

Enig!

Og dessuten hadde jo historien en viktig moral, det lønner seg ikke å si til andre at de ikke vil leke sammen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan åpenbart ikke dra på ting etter dagsovingen som gjør at hun kan sovne i bilen.. :gaah:

Hvis det er noe trøst, så kan vi sjeldent kjøre mer enn en tur om dagen og da Max 1,5 time når hun har duppen sin, evt Max 15 minutters turer går greit.. Og da er man litt låst..

Bilturer er slitsomme de kjenner jeg.. Jeg har virkelig ikke lyst å dra noen steder og husker ikke sist jeg var hjemme på gården liksom.. Så vi håper vi finner noe som kan fikse bilturene.. Jeg kjenner at jeg nesten har lyst å kjøpe fremovervent bilstol, for da tror jeg ting hadde blitt bedre, men så vil jeg heller ikke være etterpåklok hvis det skulle skje noe..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringene og engstelsen for babyen blir ikke noe mindre når blodsukkeret er teit. Spiste en bolle i stad, noe som ikke pleier å være noe problem så lenge jeg tar insulin. Jeg gjorde det i stad også, men har slitt siden jeg spiste den kl 19. Blodsukkeret har nå gått ned fra 17,5-15,8 (skal være på ca 5 når man er gravid), men så går det opp igjen. Når det eneste jeg kan gjøre for å hindre at tilstanden til lillebror blir verre er å ta blodfortynnende og passe på blodsukkeret, så kjenner jeg at ting ikke er helt enkelt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst, så kan vi sjeldent kjøre mer enn en tur om dagen og da Max 1,5 time når hun har duppen sin, evt Max 15 minutters turer går greit.. Og da er man litt låst..

Bilturer er slitsomme de kjenner jeg.. Jeg har virkelig ikke lyst å dra noen steder og husker ikke sist jeg var hjemme på gården liksom.. Så vi håper vi finner noe som kan fikse bilturene.. Jeg kjenner at jeg nesten har lyst å kjøpe fremovervent bilstol, for da tror jeg ting hadde blitt bedre, men så vil jeg heller ikke være etterpåklok hvis det skulle skje noe..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme her, har smertegrense på biltur på halvannen time hver vei før det bare blir hyl og skrik. Men nå trenger ikke vi å kjøre lenger enn det så ofte, så er sjelden et problem. Ser virkelig problemet deres :\ Forovervendt vil ikke løse noe her, for greia er at hun ikke vil sitte lenger, ferdig med det..

Fikk henne omsider i seng. Kjenner at Bonden snart må ha noen fridager så han kan krangle med leggingen. :aww:

Bekymringene og engstelsen for babyen blir ikke noe mindre når blodsukkeret er teit. Spiste en bolle i stad, noe som ikke pleier å være noe problem så lenge jeg tar insulin. Jeg gjorde det i stad også, men har slitt siden jeg spiste den kl 19. Blodsukkeret har nå gått ned fra 17,5-15,8 (skal være på ca 5 når man er gravid), men så går det opp igjen. Når det eneste jeg kan gjøre for å hindre at tilstanden til lillebror blir verre er å ta blodfortynnende og passe på blodsukkeret, så kjenner jeg at ting ikke er helt enkelt... :(

Huff :(:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, har smertegrense på biltur på halvannen time hver vei før det bare blir hyl og skrik. Men nå trenger ikke vi å kjøre lenger enn det så ofte, så er sjelden et problem. Ser virkelig problemet deres :\ Forovervendt vil ikke løse noe her, for greia er at hun ikke vil sitte lenger, ferdig med det.. 

 

Fikk henne omsider i seng. Kjenner at Bonden snart må ha noen fridager så han kan krangle med leggingen. :aww: 

 

 

 

Huff :(:hug: 

Vi kan kun kjøre når hun sover.. Ca 1-1,5 time om dagen.. Våken tilstand er Max 10-15 minutter, og da må jeg sitte og underholde hun da..

Jeg liker å tro at fremovervent hadde hjulpet, fordi da hadde hun sett mer.. Men sannheten er vel at marken i rævva er for urolig og at det hadde ikke funket noe mer..

Men alt det andre går faktisk greit sånn ca.. Blir spennende denna uka da.. da er det mamma som skal passe henne mens jeg er på skolen.. Så da blir det spennende å se om hun vil sove dupp med bestemor eller om man nekter :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krusti

Vi har/hadde også problemer med bil. Hos oss løste det litt når hun kan sitte i passasjersete foran. (Kostet 3000kr å fikse det/mulighet for å skru av airbag på verkestedet men verdt de pengene for å si det sånn. Har ikke isofix men fester sete i selen. Funker fint). Verdt et forsøk?

Det gjør at det er mer lyst for henne og mer å se på.

Jeg kan faktisk kjøre små turer med henne uten skrik selv om hun ikke er trøtt. Lykke

Det beste er fortsatt å kjøre når hun skal ha en dupp og ikke mer enn drøy time.

Og så fant vi vidunderkur forrige helg, er hun overtrøtte og ikke får sove, gi noen skumpinner og så smokken, da klarer hun å sovne.

Beste er å kjøre når det er dagslys.

Er noe herk å ha barn som ikke liker å kjøre bil. Man føler seg ganske låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krusti

Vi har/hadde også problemer med bil. Hos oss løste det litt når hun kan sitte i passasjersete foran. (Kostet 3000kr å fikse det/mulighet for å skru av airbag på verkestedet men verdt de pengene for å si det sånn. Har ikke isofix men fester sete i selen. Funker fint). Verdt et forsøk?

Det gjør at det er mer lyst for henne og mer å se på.

Jeg kan faktisk kjøre små turer med henne uten skrik selv om hun ikke er trøtt. Lykke

Det beste er fortsatt å kjøre når hun skal ha en dupp og ikke mer enn drøy time.

Og så fant vi vidunderkur forrige helg, er hun overtrøtte og ikke får sove, gi noen skumpinner og så smokken, da klarer hun å sovne.

Beste er å kjøre når det er dagslys.

Er noe herk å ha barn som ikke liker å kjøre bil. Man føler seg ganske låst.

Kanskje det kan prøves.. Jeg tror også det kan løsne litt ved evt en ny bilstol.. Hun bruker jo fortsatt en slik babystol, og man ser jo ingenting sier hun :P og i tillegg må hun ligge litt tilbake :P haha

Det funker forsåvidt fint også hvis vi kjører mammas bil og hun har hunden sin i bagasjerommet. For da stikker han hodet over setene og titter på henne.. Men det er kortvarig glede, for bikkja blir jo lei og legger seg etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende ny bilstol kan hjelpe. Hvor gammel er hun nå?

Hos oss ble det stor forskjell når hun sitter foran. Jeg kjører jo en del alene og da er det lett å gi smokken, nye leker og prate med henne. Som sagt, før gikk det ikke an å kjøre om hun ikke sov, nå går det an. Her om dagen var hun våken til Jessheim (45min) og lekte, så på meg og pludret. Jeg trodde ikke mine egne øyne, det har aldri skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag ja ..

"I dag er det morsdag , så da må du gratulere mamma!"

"Nei, du har ikke bursdag"

*forklare morsdag*

"Nei!"

"Kanskje du skal tegne en tegning til mamma siden det er morsdag? "

"Nei, jeg skal tegne til pappa, hvorfor har vi ikke morsdagssjokolade jeg kan få?"

:|

Det var en koselig dag med grilling i skogen og mye kos, men det ble lite morsdagsfeiring gitt :lol:

Han gadd ikke lage frokost en gang, enda han pleier kose seg med det i helgene.

Jeg hadde ikke kjøpt bacon, da så han ikke poenget.

Man får ikke mer morsdag enn man lager selv de første årene :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende ny bilstol kan hjelpe. Hvor gammel er hun nå?

Hos oss ble det stor forskjell når hun sitter foran. Jeg kjører jo en del alene og da er det lett å gi smokken, nye leker og prate med henne. Som sagt, før gikk det ikke an å kjøre om hun ikke sov, nå går det an. Her om dagen var hun våken til Jessheim (45min) og lekte, så på meg og pludret. Jeg trodde ikke mine egne øyne, det har aldri skjedd før.

Hun ble 1 år i januar. Grunnen til at vi ikke har byttet enda er at stolen passer godt og at hun på bilstolbutikken hevdet at den stolen var den sikreste til slike småtroll og anbefalte oss å ha den så lenge som mulig..

Så da sitter jeg veldig og kjenner på om jeg skal være egoistisk å kjøpe ny stol for at vi kan komme oss ut og kjøre bil, eller om jeg skal følge anbefalningene og holde henne mest sikker. Jeg heller imot det siste. Tenk om det skjer noe og jeg vil ikke være etterpåklok.. Da har man liksom gjort det man kan hvis man bruker den stolen som er sikrest lengst mulig..

Men nå vet ikke jeg hvor stor forskjell det egentlig er.. Pappa mener at jeg er overbeskyttende og sier at stolene nå i dag er mer enn sikker nok og det går like mye på tilfeldigheter om det går bra eller ikke hvis det skulle skje noe.. Men jeg kjenner jeg klarer ikke helt å slå meg til ro me det :P

Mammahjertet er håpløst :P

Morsdag ja ..

"I dag er det morsdag , så da må du gratulere mamma!"

"Nei, du har ikke bursdag"

*forklare morsdag*

"Nei!"

"Kanskje du skal tegne en tegning til mamma siden det er morsdag? "

"Nei, jeg skal tegne til pappa, hvorfor har vi ikke morsdagssjokolade jeg kan få?"

:|

Det var en koselig dag med grilling i skogen og mye kos, men det ble lite morsdagsfeiring gitt :lol:

Han gadd ikke lage frokost en gang, enda han pleier kose seg med det i helgene.

Jeg hadde ikke kjøpt bacon, da så han ikke poenget.

Man får ikke mer morsdag enn man lager selv de første årene :P

Mumle noe forsiktig at det var min svoger som kjøpte blomster til meg i fjor (selv om gubben lovde på tro og ære at han hadde spurt sin bror om han kunne kjøpe med :P ), og i år fikk jeg ingenting :lol:

Neste år håper jeg at jeg får et kort i det minste siden da går hun i barnehagen.. Lov å håpe, sant? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ble bilkjøringen mye bedre da vi skuftet ut bøttesetet til den neste størrelsen. Bøttesetet var bra det, men jeg tror han fikk vondt i ryggen av det. Eller, det blir jo mest gjetting da.

Han satt forstatt bakovervent i over 3 år i det setet. Nå har han beltestol og sitter forovervendt. Kunne godt ha tenkt meg å ha ham bakovervent enda, men det var vanskelig å finne en stol som funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...