Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Huff jeg klarer ikke lese sånne blogger, det er for vondt. Men heier på de!

Hoster og surkler, så lenge hun puster fint og formen er bra så er det vel greit? Har hatt lite hosting og ikke noe surkling før.

Ja, bare se på allmenntilstanden hennes :)

Sånn ellers (ikke at det høres ut som om Ida har det, Raksha) så vil jeg bare nevne at RS-viruset herjer i år. På jobben har alle pårørende fri tilgang (med foreldrene/etter avtale med foreldrene), men vi har nå måtte stenge avdelingen for søsken/barn under 7år fordi vi er redde for å få RS på avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Ja, bare se på allmenntilstanden hennes :)

Sånn ellers (ikke at det høres ut som om Ida har det, Raksha) så vil jeg bare nevne at RS-viruset herjer i år. På jobben har alle pårørende fri tilgang (med foreldrene/etter avtale med foreldrene), men vi har nå måtte stenge avdelingen for søsken/barn under 7år fordi vi er redde for å få RS på avdelingen.

Flott, litt pjusk er hun jo, men langt i fra så redusert som hun har vært tidligere runder, ikke så mye feber heller, kanskje vi slipper lett unna denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte litt på jobben selvfølgelig (Lindex) :lol: også kjøpte 1 sett med 2 bodyer og 1 sett med 2 bukser på hm til 99,- per sett. Og det er stort sett kun de vi bruker på henne til nå, så her dro samboer ut å kjøpte flere av disse når vi kom hjem. Vi hadde alt for lite i 50, men en del i 56. Men 56 er fortsatt alt for stort og posete på henne enda hun nå veier mer enn når hun ble født.

Hovedgrunnen til at det er hm sine sett vi bruker mest er at det vi har i str 50 fra andre butikker er en del større enn det fra hm. Også er det super kjekt ned omslagsbodyer! Mye lettere å få av og på :)

Så koselig å se bilder av de fine sonisbarna :ahappy:

Vi kjøpte knapt noe som helst, er vel bare det siste året at vi har handla noe særlig til H selv, hun fikk så utrolig mye. Men vi har holdt oss til de vanlige kjedene, Lindex, Kappahl, HM og Cubus. Fine og greie klær til en fornuftig pris, ikke alt har super kvalitet alltid men så brukes det jo i en veldig begrensa periode også. Jeg for min del har aldri helt skjønt greia med å legge masse masse penger i babyklærne. Et og annet ekstra fint plagg skjønner jeg er stas, men for vanlige hverdagsklær i bomull holder "billigkjedene" og vel så det, spør du meg :)

Ikke alle ungene bruker helt ned i 50. Vi hadde ingenting i 50, men mye av det hun hadde i 56 var stort i begynnelsen, men vi bretta bare opp ermer og bein. Så litt i 56 og 62 er greit å ha når de kommer, synes jeg. Vår familie er veldig opptatt av å gi fornuftige gaver, så alle vi fikk klær fra hadde kjøpt fra 62 og oppover, nettopp fordi man trenger relativt lite i de minste størrelsene.

Er sååå koselig å pjuske med å ordne klart klær til den lille mens man går og venter.. :wub:

H har fått nytt klesskap sånn at lillesøster kan arve kommoden, så nå skal jeg bare vaske ut av den og så kan jeg begynne å kikke litt i eskene med de minste klærne i. Gleder meg :ahappy:

Takk for tips begge to :) Tenker det meste blir fra H&M, Lindex, Cubus og Kappal ja. Som dere sier vokser de jo fort ut av det meste i den alderen. Blir vel mest bodyer, strømpebukser, noen sånne små luer kanskje, også vet jeg det kommer en del sånne hjemmestrikka sett fra diverse familiemedlemmer, hehe. Omslagsbodyer ser veldig smart ut ja. Er kjempekoselig og veldig rart og kikke på de små klærne i butikken :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere gjort det med besøk på sykehuset? Jeg er redd jeg har hele familien på besøk før jeg synes det er greit selv. Jeg har ikke peiling på når jeg synes det er greit med familie på besøk men seg ønsker i hvert fall å få hilse på dette vidunderet mitt selv om bli litt kjent med han før jeg må forholde meg til alle andre. Ønsker å komme meg og faktisk ønske besøk før jeg får det men er redd det blir lite respektert av både mine foreldre og svigerforeldre. Er det forresten slemt av meg å si at jeg ikke ønsker noen barn på besøk på sykehuset? Det er ikke så mye barn i familien men tanten min har 2 små(8 og 4), andre tanten min har en på 9år men regner med begge tantene mine venter til jeg kommer hjem i hvert fall men vet jo aldri. Jeg har selv 2 søsken på 9 og 14 og samboer er onkel til en på 10 og en på 13. Kjenner bare at jeg tror ikke jeg orker å ha barn rundt den første tiden og selv om kanskje de 2 eldste her ikke kan sees på som barn som er det ting med de begge som gjør de veldig slitsomme å forholde seg til og det blir stressende kjenner jeg. Kjenner at det er nok greit med voksne folk som er rolige, ikke maser og er over alt samtidig som de snakker i et sett og kanskje forstår at jeg er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også omslagsbodyer i begynnelsen. De små er ofte ikke så glad i å få plagg dradd over hodet.

Vi kjøpte endel slike på H&M.

:)

Hu her bryr seg ikke så mye om det, men jeg synes det er drit skummelt å drive å få de over hodet. Er jo så tynt og skjørt :P

@Arielle

Vi valgte å ikke ha noe besøk på sykehuset, angrer ikke. Dagene der går utrolig fort og det er masse nytt å sette seg inn i, lære seg osv. Og vi var innmari slitne også (fødselen tok 38 t). Så vi trengte i hvertfall de dagene bare oss 3. Nå var ikke jeg i veldig god form kroppslig heller, lå mest i senga og ammet om vi ikke skulle på infotime med fysio og sånn eller innom barnelegen for den 2 dagers sjekken.

Og hos oss er det ikke besøk inne på barsel av andre enn barnets far og barnets søsken, så da måtte vi tatt hun med ned til salen hvor alle er, og da risikere at hun skulle bli smittet av noe så da var valget veldig enkelt for oss.

Vi sa at farmor og farfar kunne komme litt på kvelden etter at vi var kommet hjem, de var kun 30 min og da var jeg mettet for besøk. Dagen etter kom min mamma med mann, orket ikke lange besøket da heller. Venter 2 dager før vi inviterte min ene bror med familie. Da orket jeg mye mer så de var hos oss et par timer.

Men jeg kjennner jo de som er oppr og spretter rett etter fødsel og orker masse også da.

Så jeg ville kanskje sagt at dere avventer med å bestemne hvordan dere vil gjøre det til fødselen faktisk er over og gjerne dagen etter, (samme dag er man gjerne så høy på adrenalin at man ikke merker noe vondter eller slitenhet :P ) så kan dere se hva dere orker og har lyst til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere gjort det med besøk på sykehuset? Jeg er redd jeg har hele familien på besøk før jeg synes det er greit selv. Jeg har ikke peiling på når jeg synes det er greit med familie på besøk men seg ønsker i hvert fall å få hilse på dette vidunderet mitt selv om bli litt kjent med han før jeg må forholde meg til alle andre. Ønsker å komme meg og faktisk ønske besøk før jeg får det men er redd det blir lite respektert av både mine foreldre og svigerforeldre. Er det forresten slemt av meg å si at jeg ikke ønsker noen barn på besøk på sykehuset? Det er ikke så mye barn i familien men tanten min har 2 små(8 og 4), andre tanten min har en på 9år men regner med begge tantene mine venter til jeg kommer hjem i hvert fall men vet jo aldri. Jeg har selv 2 søsken på 9 og 14 og samboer er onkel til en på 10 og en på 13. Kjenner bare at jeg tror ikke jeg orker å ha barn rundt den første tiden og selv om kanskje de 2 eldste her ikke kan sees på som barn som er det ting med de begge som gjør de veldig slitsomme å forholde seg til og det blir stressende kjenner jeg. Kjenner at det er nok greit med voksne folk som er rolige, ikke maser og er over alt samtidig som de snakker i et sett og kanskje forstår at jeg er sliten.

På mange sykehus er det ikke lov med besøk faktisk. De fleste reiser hjem etter to dager og da rekker man velikke besøk? På jobben til mamma er det bare fedre og evt søsken som få komme på besøk, de ser det er for slitsomt for barseldamene. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Arielle det må du kjenne etter selv, og si ifra. Vi tok imot besøk allerede på fødestua, og syntes det var bare stas. Men jeg har null problem med å skjønne at folk ikke vil ha besøk før etter en stund. Særlig det å vite om det skal være ok på forhånd er jo litt umulig. Kjenn på det når det er aktuelt, så sier du hvordan du vil ha det :)

Vi fikk ett besøk som varte i 5 timer (!) da snuppa var halvannet døgn (tilreisende etc, så jeg fikk meg ikke til å kaste henne ut). Da var jeg så sliten at jeg nærmest kollapset da vi endelig fikk være alene. Det lærte jeg litt av gitt. Alle korte besøk var bare koselige for oss.

Edit; fiksa nick :)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange sykehus er det ikke lov med besøk faktisk. De fleste reiser hjem etter to dager og da rekker man velikke besøk? På jobben til mamma er det bare fedre og evt søsken som få komme på besøk, de ser det er for slitsomt for barseldamene. :)

Det virker ihvertfall ikke til å være lov på Drammen, med unntak av en time på ettermiddagen men den er kun for besteforeldre. Syntes det er veldig greit jeg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette står på hjemmesiden til sykehuset vi fødte:

Besøkstider
Far og søsken er velkomne fra kl. 09-21.
Hviletid (siesta) kl. 14-16 på barselavdelingen.
Siesta kl 16-18 på pasienthotellet.
Barnets mor kan velge annen pårørende som kommer i barnefars sted.

Besteforeldre er velkomne fra kl.18-19

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det sykehuset "vårt" sier om besøk:

"

Besøkstid

Besøkstid for ledsagere og søsken:

kl. 10.00-14.00 og 16.00-21.00

Hviletid for mor og barn:

kl.14.00-16.00- ingen besøkende

Andre besøkende kan etter avtale mottas i sykehusets fellesområder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til lillemor!

Takk!

Hun har vondt nederst i magen når vi tar på, og over lysken, så snakket med legevakt, men så lenge feberen ikke går i taket og allmenntilstanden holder seg grei så skulle vi se an.

@Arielle sett grenser, jeg klarte ikke det og det stjal veldig mye energi jeg ikke hadde "råd" til å miste. Snakk med pappaen om det og få han til å hjelpe. På sykehuset kan han ta med seg baby og møte besøkende på andre områder. Der jeg fødte hadde ikke annet enn fedre og søsken adgang til avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Arielle, gi beskjed om at dere sier i fra hvis/når dere er klare for besøk. Det er så utrolig viktig... E ble født på kvelden, og det var ikke besøkstid for andre enn foreldre på nyfødt intensiv før i 18-tiden på kvelden. Fikk likevel et lite besøk av mamma og svigermor på formiddagen, også kom de tilbake til besøkstiden. Da også med pappa, og søsteren til samboer. De samme var innom hver dag så lenge vi var der, og det ødela en del... Mine foreldre gjorde ingenting, men pga forholdet til samboers familie ble jeg ganske sliten. Også fordi E var såpass syk, og da vi endelig fikk gjøre litt med henne selv så ønsket vi gjerne å være alene.

Denne gangen regner jeg med at vi mottar besøk fra min familie ganske kjapt, men det er mest fordi E skal være hos de. Det kommer jo helt an på hva som skjer, for alt vi vet kan det hende han må ut av magen om to uker. Da blir nok ting litt annerledes. Vi skal være strengere på det denne gangen, samtidig som vi har forberedt oss på å være en stund på sykehuset nå også. Muligens flere uker/mnd. Da tar vi selvsagt imot en del besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere gjort det med besøk på sykehuset? Jeg er redd jeg har hele familien på besøk før jeg synes det er greit selv. Jeg har ikke peiling på når jeg synes det er greit med familie på besøk men seg ønsker i hvert fall å få hilse på dette vidunderet mitt selv om bli litt kjent med han før jeg må forholde meg til alle andre. Ønsker å komme meg og faktisk ønske besøk før jeg får det men er redd det blir lite respektert av både mine foreldre og svigerforeldre. Er det forresten slemt av meg å si at jeg ikke ønsker noen barn på besøk på sykehuset? Det er ikke så mye barn i familien men tanten min har 2 små(8 og 4), andre tanten min har en på 9år men regner med begge tantene mine venter til jeg kommer hjem i hvert fall men vet jo aldri. Jeg har selv 2 søsken på 9 og 14 og samboer er onkel til en på 10 og en på 13. Kjenner bare at jeg tror ikke jeg orker å ha barn rundt den første tiden og selv om kanskje de 2 eldste her ikke kan sees på som barn som er det ting med de begge som gjør de veldig slitsomme å forholde seg til og det blir stressende kjenner jeg. Kjenner at det er nok greit med voksne folk som er rolige, ikke maser og er over alt samtidig som de snakker i et sett og kanskje forstår at jeg er sliten.

På mange sykehus er det ikke lov med besøk faktisk. De fleste reiser hjem etter to dager og da rekker man velikke besøk? På jobben til mamma er det bare fedre og evt søsken som få komme på besøk, de ser det er for slitsomt for barseldamene. :)

Hos oss var det lov for besteforeldre og søsken (til den nyfødte, ikke til foreldrene) i besøkstid.

Så for å treffe andre måtte vi gå ned i resepsjonen / spisesalen.

J ble født mandag ettermiddag og vi hadde egentlig bestemt oss for at vi ikke ville ha besøk tirsdagen. Vi var totalt utslitt og ville egentlig bare sove. (Og det hadde vi trengt også, for da sov hun jo for første og siste gang på et år!)

Men familie ringte og bønnfalt om de kunne komme da og da, så ringte noen andre og sa at den + den var på vei, og så ringte de siste og sa at de var "tilfeldigvis i nærheten."

Så vi hadde besøk "hele dagen." Og neste dag måtte vi reise hjem allerede.

Sett i ettertid er det helt sprøtt at vi ikke kunne ha den første dagen bare vi, men der og da var vi jo selvfølgelig stolte over å vise henne frem også.

Men kunne jeg gått tilbake i tid ville jeg nektet besøk på sykehuset.

Må dele bilde av prinsessa her også

:wub:

1960900_10155176405920494_84777665974835

Så nydelig, og så fin kjole! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker alt i dag :blink: og i morgen begynner samboer på jobb igjen :blink: syntes nesten det er litt skummelt jeg... Har jo vært så deilig å være hjemne begge 2, vi har delt på alt og han har stilt så mye opp for meg når alle disse tullete tingene med meg har kommet etter hverandre. Jepp, det blir skikkelig rart å være helt alene med henne en hel arbeidsdag. Men skal da klare det, nå er bekkenet såpass bra at om det ikke er skikkelig glatt ute kan vi få gått oss ei lita tur også :ahappy:

Men de 2 ukene har gått sykt fort!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dilemma. Ta med hostete og pjusk frøken opp for å feire bestefar sin bursdag, eller bli hjemme? hun hadde ikke noe særlig feber da vi stod opp. må være der noen timer siden bonden har fjøset.

Kommer jo an på om hun kan smitte de andre, og hva de tåler/synes om det. Her tar vi med E til besteforeldre hvis hun selv vil det når hun er syk, for hun kan jo begrense seg selv der også. Orker hun ikke å leke, så kan vi heller sette på en film feks så hun kan slappe av. Til oldeforeldrene derimot, dit drar vi aldri hvis hun er syk pga fare for smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på om hun kan smitte de andre, og hva de tåler/synes om det. Her tar vi med E til besteforeldre hvis hun selv vil det når hun er syk, for hun kan jo begrense seg selv der også. Orker hun ikke å leke, så kan vi heller sette på en film feks så hun kan slappe av. Til oldeforeldrene derimot, dit drar vi aldri hvis hun er syk pga fare for smitte.

Vi var der hele lørdagskvelden så smittet er de vel allerede, hun ble dårlig natt til søndag. De tåler dårlig smitte, men kommer aldri til å si nei til besøk av henne uansett. Og blir garantert sure miner om vi blir hjemme. Men for hennes del heller jeg mot å holde henne hjemme.

Edit:

Feberen har steget så da er det ingenting å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt misunnelig..

Min kjære datter hater å sitte i vogn.. Unntatt når min mor har henne med..

Min kjære datter er håpløs for meg å legge hvis vi ikke er i senga og koser "puppen".. Med mindre hun er med min mor.. Da sovner hun bare i vogna uten videre..

Min kjære datter hater å kjøre bil, selv om jeg sitter bak med henne.. Unntatt hvis min søster sitter bak med henne..

Hvorfor skal hun være så ****** enkel til alle andre da??!!!! :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt misunnelig..

Min kjære datter hater å sitte i vogn.. Unntatt når min mor har henne med..

Min kjære datter er håpløs for meg å legge hvis vi ikke er i senga og koser "puppen".. Med mindre hun er med min mor.. Da sovner hun bare i vogna uten videre..

Min kjære datter hater å kjøre bil, selv om jeg sitter bak med henne.. Unntatt hvis min søster sitter bak med henne..

Hvorfor skal hun være så ****** enkel til alle andre da??! :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres helt normalt ut :lol: Det er fordi du er mamma :P Helt umulig for meg å legge ungene her, men er lett for alle andre. Er jeg alene med dem er det hyling, krangling og klenging, mens med en gang det er noen andre her er de bare blide.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...