Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Tada! Jeg gir dere, Prinsesse Jaran den første :lol:

10959887_10153006890770256_2994752328567

Jeg bestilte på ebay en elsakjloe, med kappe, krone, handsker og hele greia. Oppi pakken var det en mye enklere ekstra kjole, og ekstra krone. Bra er det, for Jaran ble så lei seg når han ikke fikk kjole først, og det gjorde søsteren! Han har tatt mange piruetter før han la seg :aww:

Søt :)

Min eldste pode hadde også en periode der kjoler (og lange parykker) var veldig viktig å gå rundt med. Jeg lot han kle seg opp og ignorerte farens brumming :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

A hadde definitivt elsket det ja :D Onkelen hans bor i Trondheim, så det blir neppe siste tur, jeg kan tipse pappaen :D

Det er også middelalderfestival i Tønsberg på sommeren og - hold dere fast - det er kommet vikingkirke eller noe i Reykjavik.

Glem julaften liksom :aww:

Han går så innmari opp i ting! Og blir mer og mer kunnskapstørst. Han vil ha fakta fra alle kanaler.

Barnehagen er flinke da, de har sånne faktabøker de går igjennom i samlingsstund.

A fikk ha med haitanna si og vise frem i går. Det og kikkerten.

Neste uke skal han ha med en sten.

De andre har visst med leker, det skjønner han ingenting av :lol:

I Reykjavik er det også et stilig museum fra den første bosettingen på Island. Det er under bakken, med stilig belysning og kule utstillinger. Anbefales!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tada! Jeg gir dere, Prinsesse Jaran den første :lol:

10959887_10153006890770256_2994752328567

Jeg bestilte på ebay en elsakjloe, med kappe, krone, handsker og hele greia. Oppi pakken var det en mye enklere ekstra kjole, og ekstra krone. Bra er det, for Jaran ble så lei seg når han ikke fikk kjole først, og det gjorde søsteren! Han har tatt mange piruetter før han la seg :aww:

Den ungen er bare til å spise opp. Kanskje betryggende at han bor så langt fra meg. Alle barn er søte men han er eksklusiv :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A hadde definitivt elsket det ja :D Onkelen hans bor i Trondheim, så det blir neppe siste tur, jeg kan tipse pappaen :D

Det er også middelalderfestival i Tønsberg på sommeren og - hold dere fast - det er kommet vikingkirke eller noe i Reykjavik.

Glem julaften liksom :aww:

Han går så innmari opp i ting! Og blir mer og mer kunnskapstørst. Han vil ha fakta fra alle kanaler.

Barnehagen er flinke da, de har sånne faktabøker de går igjennom i samlingsstund.

A fikk ha med haitanna si og vise frem i går. Det og kikkerten.

Neste uke skal han ha med en sten.

De andre har visst med leker, det skjønner han ingenting av :lol:

Nesten så jeg lurer på om han Enok i Anno er faren :D :D men han A høres absolutt mye smartere ut :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nyydelig!

Vi skal også ha karneval på fredag!

Forslag til hva en liten småtting kan være? Kan like godt vente med prinsesse for det er sikkert noe hun får lyst til å være selv senere! :lol:

L var katt i fjor, klippet ører i filt og limte på en hvit hårbøyle, og festet en flettet hale (garn) i en hvit strømpebukse, også hadde hun hvit genser på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nyydelig!

Vi skal også ha karneval på fredag!

Forslag til hva en liten småtting kan være? Kan like godt vente med prinsesse for det er sikkert noe hun får lyst til å være selv senere! :lol:

På de første karnevalene, før "vi" oppdaget prinsesser, var eldstejenta drage, marihøne og kaptein sabeltann, og jeg satt oppe halve nettene før og sydde :P Det var egentlig veldig behagelig når prinsessekjolene tok over :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvem det er, kanskje like greit ? :P

@Aya : det må vi definitivt sjekke ut!

NRK sitt svar på Farmen. Veldig gøy program og ikke så mye intriger som i Farmen. Enok er hekta på vikingetiden og tror han er flinkest i det meste, f.eks. ble han valgt til svennelærling i skredderfaget fordi oldefaren var skredder. Og da mente han at han var best egnet. Så fulgte han ikke med når de fikk undervisning i faget, og for ikke å tape så snek han seg inn i utfordrens bod på natta for å sjekke hvordan hun hadde løst oppgaven. Skikkelig blond og sleip, har ikke fått inntrykk av at A er sånn. Men Vikinginterressen kan ligne :D

Håper jo at du ikke blir fornærmet hvis du finner på å sjekke :D programmet altså, ikke slektskapet :D

Endret av Tricolor
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Lillemor forsvant inn på roterommet her med kaninen sin, og kom ut med en helt ny en som vi hadde liggende som ekstrakrise (har tre stk i omløp). Lagt igjen den gamle og går nå og bærer på den nye. :lol: Spørs om hun ikke må få ha den nye til den er brukt nok til at de gamle kan "byttes" inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe: Lillesøster sparker i magen på en måte som kiler. Andre gangen hun gjør det, H gjorde ikke det såvidt jeg husker.

H på sin side springer rundt her i ekstase. Hun får litt nye møbler til rommet sitt, og digger å hjelpe til med sammenskruinga. "Å, så spennende! Kjempekult!" kommer med jevne mellomrom :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille bebis begynner å bli stor :P

Byttet ut newborn sete og sitter selv i tripp trapp stolen med pute og bøyle. Og da har hun oppdaget en ny verden, kan jo klå og slå på bordet og ting man kan få tal i. Ser så "voksen" ut der hun sitter. Ingen liten baby lengre.

Spiser grøt med stor iver og koser seg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Lillemor forsvant inn på roterommet her med kaninen sin, og kom ut med en helt ny en som vi hadde liggende som ekstrakrise (har tre stk i omløp). Lagt igjen den gamle og går nå og bærer på den nye. :lol: Spørs om hun ikke må få ha den nye til den er brukt nok til at de gamle kan "byttes" inn igjen.

Benytt anledningen til å vaske de gamle. Hilsen en som har hatt erfaring med barn og kosedyravhengighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ye. Vi rullerer litt på dem, så er støtt og stadig en kanin til vask.

Om det er en ting jeg har lært de siste årene er det at man alltid skal ha 2-3 LIKE kosedyr liggende. Lillebror har vel slitt ut 3-4 av samme koseklut, og da var det greit å ha et par ekstra når den plutselig gikk ut av produksjon.. :)

Og merking av klær! Det er nærmest blitt en hellig handling etter å ha jobbet i barnehage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en ting jeg har lært de siste årene er det at man alltid skal ha 2-3 LIKE kosedyr liggende. Lillebror har vel slitt ut 3-4 av samme koseklut, og da var det greit å ha et par ekstra når den plutselig gikk ut av produksjon.. :)

Og merking av klær! Det er nærmest blitt en hellig handling etter å ha jobbet i barnehage..

Men hos oss ligger støtt og stadig merkede klær i glemmekassen. :P

Lurer på om Johanne skal få være marihøne. Kjøpe sort og rød filt og klippe til vinger med flekker på. Også kjøpe en sort hårbøyle og noen dingser (forslag?) som kan stå opp som følehorn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg ler! H har begynt med rollelek med dukker og kosedyr, hvor hun snakker for dem.

Nå var det originale, store Tigergutt, en liten Tigergutt og ei dukke som snakket sammen. Først lille Tigergutt og dukka;

T: Hei, vil du leke?

D: Nei! *slår tigergutt*

T: gråter

Store T: å nei lille bebi, ka skjedde no? dukka slem! *slår dukka i ansiktet og kaster henne avgårde.

Store og lille T tar en seiersdans sammen og synger: "Dukka dukka nei og nei, er så slem å hei!" H sparker dukka så hun flakser avgårde.

:lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...