Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Var på sykehuset en uke, og da var jeg skikkelig klar for å komme meg bort derfra! :P Jeg var helt avhengig av hjelp hele tiden, klarte jo ikke å mate begge to samtidig, hadde ikke fått utviklet noen teknikker ennå :P Faren kunne være der på dagtid, men ikke overnatte! Og pleierne som var der på natt var helt ubrukelige, så det var et slit. (Noen av dem var kjempegreie og fine da, men de var ikke der hver natt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

1 time siden, Fillerya skrev:

Babyen min har fått to tenner! Det var da veldig tidlig! :o (3,5 mnd)

 

Ja det får man si! Jeg fikk visst også tenner rundt den alderen, men C har ikke vist særlige tendenser (7mnd nå) før kanskje de siste dagene men sikkert ikke tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at hvordan de på barselen er påvirker hvordan vi opplever det. Hvis vi spurte om hjelp her så fikk vi bare kommentaren "legg henne til".  Også stakk de hodet inn døra for å informere om måltider. Jeg fikk ha mannen der da, men det kostet endel. Så for oss hadde det vært like greit å reise hjem. Jeg savnet Monti voldsomt og trives nok best med meg og mitt og mine. 

Hva synes dere om navnet Tage? Synes det klinger så fint sammen med Tuva.  Men er det litt rart? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, soelvd skrev:

Jeg tror nok at hvordan de på barselen er påvirker hvordan vi opplever det. Hvis vi spurte om hjelp her så fikk vi bare kommentaren "legg henne til".  Også stakk de hodet inn døra for å informere om måltider. Jeg fikk ha mannen der da, men det kostet endel. Så for oss hadde det vært like greit å reise hjem. Jeg savnet Monti voldsomt og trives nok best med meg og mitt og mine. 

Hva synes dere om navnet Tage? Synes det klinger så fint sammen med Tuva.  Men er det litt rart? :P 

Normalt navn i mitt hodet i alle fall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, soelvd skrev:

Jeg tror nok at hvordan de på barselen er påvirker hvordan vi opplever det. Hvis vi spurte om hjelp her så fikk vi bare kommentaren "legg henne til".  Også stakk de hodet inn døra for å informere om måltider. Jeg fikk ha mannen der da, men det kostet endel. Så for oss hadde det vært like greit å reise hjem. Jeg savnet Monti voldsomt og trives nok best med meg og mitt og mine. 

Hva synes dere om navnet Tage? Synes det klinger så fint sammen med Tuva.  Men er det litt rart? :P 

Ikke et navn man hører så ofte, men ikke rart. Fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krutsi skrev:

Normalt navn i mitt hodet i alle fall :P

 

9 minutter siden, Wednesday skrev:

Ikke et navn man hører så ofte, men ikke rart. Fint :) 

Tydeligvis litt varierende om man synes det er normalt. Jeg kjenner ingen med navnet. Og gubben liker det ikke. Mange måneder å jobbe med det heldigvis. Og hvem vet, kanskje det er ei jente. Da må jeg prøve meg på Eira igjen. Det gikk så dårlig sist :lol: 

 

Forøvrig. Uke 15 i morgen og jeg kan sverge på at noen turner i magen. Oftere og oftere de siste dagene. Trodde det var tidlig men Google sier det er innenfor om det er andremann. Og med Tuva kjente jeg det ganske tydelig fra uke 16-17 tror jeg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, soelvd skrev:

Hva synes dere om navnet Tage? Synes det klinger så fint sammen med Tuva.  Men er det litt rart? :P 

Syns det var et fint navn :) Vet ikke helt om jeg har hørt det før, men høres "innafor" ut. Syns navnet høres ut som det kommer fra Nesodden og går på steinerskolen, men den typen navn har vel blitt mer vanlig over hele landet de siste årene :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tekopp skrev:

Syns det var et fint navn :) Vet ikke helt om jeg har hørt det før, men høres "innafor" ut. Syns navnet høres ut som det kommer fra Nesodden og går på steinerskolen, men den typen navn har vel blitt mer vanlig over hele landet de siste årene :P 

Haha. Men vi bor på en gudsforlatt øy på vestlandet milevis fra steinerskoler, så da kanskje fordommene blir borte :P og med en ssuperrar dialekt som ikke er spesielt sossete.  Stakkar Tuva. Jeg har vel mest dialekt fra Oslo, mannen fra fastlandsvestlandet, pedagogen i barnehagen er nordlending og de to assistentene fra Stavanger. Hvordan skal dette gå ? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Haha. Men vi bor på en gudsforlatt øy på vestlandet milevis fra steinerskoler, så da kanskje fordommene blir borte :P og med en ssuperrar dialekt som ikke er spesielt sossete.  Stakkar Tuva. Jeg har vel mest dialekt fra Oslo, mannen fra fastlandsvestlandet, pedagogen i barnehagen er nordlending og de to assistentene fra Stavanger. Hvordan skal dette gå ? 

Kanskje hun får sånn "dialekt" som jeg har. Folk spør regelmessig om jeg kommer fra militærfamilie, sida dialekta er et salig kaos :P 

Navnefordommer er morsomme uansett. Møtte ei eldre dame som het Tuva for ikke så lenge siden, og det var kjemperart, siden alle Tuva'ene jeg vet om går i barnehagen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev:

Kanskje hun får sånn "dialekt" som jeg har. Folk spør regelmessig om jeg kommer fra militærfamilie, sida dialekta er et salig kaos :P 

Navnefordommer er morsomme uansett. Møtte ei eldre dame som het Tuva for ikke så lenge siden, og det var kjemperart, siden alle Tuva'ene jeg vet om går i barnehagen :D 

 

Det gjør hun sikkert. Barnehagen synes det er morsomt å høre på østlandsordene og tonefallene som dukker opp :P 

 

Ja, voksne Tuvaer må jo være helt snålt. ? Jeg kjenner en liten gutt på ett år som heter Dagfinn. I mitt hode er det litt snålt og tok litt tid å bli vant til :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran er så søt <3 De har pakkekalender i barnehagen, og nå er han en av de største i avdelingen. Det var endel av de mindre barna som ikke forstod konsepte med pakkekalenderen (de trekker et barn hver dag, så får den åpne.) og ble veldig lei seg. Så Jaran fant frem en handlepose som de har, fylte den med leker og hengte den opp på kroken der kalendergavene kommer og nynet kalendersangen deres og vinket de andre barna til seg og delte ut "gavene" sine, sånn at alle fikk :heart:

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jaran er så søt <3 De har pakkekalender i barnehagen, og nå er han en av de største i avdelingen. Det var endel av de mindre barna som ikke forstod konsepte med pakkekalenderen (de trekker et barn hver dag, så får den åpne.) og ble veldig lei seg. Så Jaran fant frem en handlepose som de har, fylte den med leker og hengte den opp på kroken der kalendergavene kommer og nynet kalendersangen deres og vinket de andre barna til seg og delte ut "gavene" sine, sånn at alle fikk :heart:

 

SMELT! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Perfect Image skrev:

Jaran er så søt <3 De har pakkekalender i barnehagen, og nå er han en av de største i avdelingen. Det var endel av de mindre barna som ikke forstod konsepte med pakkekalenderen (de trekker et barn hver dag, så får den åpne.) og ble veldig lei seg. Så Jaran fant frem en handlepose som de har, fylte den med leker og hengte den opp på kroken der kalendergavene kommer og nynet kalendersangen deres og vinket de andre barna til seg og delte ut "gavene" sine, sånn at alle fikk :heart:

:wub: Han der ass! 

@soelvd Tage er et nydelig navn :wub: 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Perfect Image skrev:

Jaran er så søt <3 De har pakkekalender i barnehagen, og nå er han en av de største i avdelingen. Det var endel av de mindre barna som ikke forstod konsepte med pakkekalenderen (de trekker et barn hver dag, så får den åpne.) og ble veldig lei seg. Så Jaran fant frem en handlepose som de har, fylte den med leker og hengte den opp på kroken der kalendergavene kommer og nynet kalendersangen deres og vinket de andre barna til seg og delte ut "gavene" sine, sånn at alle fikk :heart:

Han der altså :wub: 

 

L er ikke helt i form, så han har vært våken i hele natt. E var hjemme fra bhg mandag og tirsdag, og jeg ga klar beskjed til samboeren om at i dag skulle han levere henne uansett (hun har vært så sliten, og han har forsovet seg). Han er klar til å dra, og kommer inn på rommet for å hente Akita. Da jeg spør hvor ungen er svarer han "hun sover". Jeg spretter opp mens jeg nesten skjeller han ut, og der står hun klar i gangen. Han ber om bråk :lol: Hadde jeg ikke vært så trøtt og sliten så hadde jeg sikkert tatt spøken :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på at Tage er et flott navn, litt utenom det vanlige og det syntes jeg bare er kult :)

Hadde garantert valgt et mer uvanlig navn om ikke Christoffer betydde så mye for meg. Det er jo mellomnavn til begge bestefedrene og navnet til deres bestefedre, og så var planen at jeg skulle hete det helt til jeg kom ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MonicaT skrev:

Sjekk ut Quinny. Jeg har Quinny Buzz og kan sette sett hvilken vei jeg vil. Tror du kan det med Zapp Xtra også. 

Vi har vablig Quinny Zapp, veldig gode triller, men litt kjipt at hun bare kan sitte fremovervendt i den. Skal sjekke ut de ti andre Quinnyene, og følge med nå før jul om det dukker opp noen tilbud, siden vi strengt talt ikke trenger flere vogner/triller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Jaran altså, han ER så sjarmis han! :wub:
For meg er Tage helt normalt. Liker navn ikke alle har jeg, da. Spesielt med norrøn klang, som Torjus, Gard(ar), Tinjar osv., når vi nå var inne på guttenavn :P Eira er også nydelig, men begynner å bli mer vanlig. Eirill var en vri jeg hadde på lista for snart ni (herregud som tida flyr) år siden. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...