Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Vi skrev ned navn vi likte på et ark, også strøk vi fortløpende de navnene en av oss virkelig ikke likte. Til slutt sto vi igjen med 2 navn som vi begge likte. Etterhvert kjente jeg ganske tydelig at Kaisa var helt riktig på hun i magen så sa det til samboer som da sa at da er det Kaisa det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

51 minutter siden, Krilo skrev:

Vi skrev ned navn vi likte på et ark, også strøk vi fortløpende de navnene en av oss virkelig ikke likte. Til slutt sto vi igjen med 2 navn som vi begge likte. Etterhvert kjente jeg ganske tydelig at Kaisa var helt riktig på hun i magen så sa det til samboer som da sa at da er det Kaisa det blir :)

Det gjorde vi også, flere ganger, og vi satt ikke igjen med noen navn :lol: 

2 dager etter fødselen satt jeg og Googlet navn, spurte han hva han syntes om M.. "Joda, fint det, men.."

"men hva..?"

"neeeeii.."

"liker du det? Ja eller nei?"

"joda"

"ja, da heter hun det"

 

:lol: 

neste unge har jeg dog tenkt å få litt mer viljen min.. Hvis det ikke kjem en gutt da.. Guttenavn er håpløse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer VELDIG på navnet Sophia, og at jeg ikke prøvde å trumfe igjennom det jeg egentlig ville ha mer. Jeg slet leeenge med å forholde meg til at hun var en Sophia og selvsagt NÅ er hun det men jeg tror hele livet til ha en biiiiteliten hviskende stemme :P Spesielt når faren hennes sa et par uker etter hun var født ut av det blå "Men xxxx var jo egentlig fint da" :| 

Jaran er et navn jeg liker veldig godt, så det var jeg glad jeg fikk igjennom. 

 

Jeg synes forøvrig Tage var fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tage er vuant men fint. Kjent et par Lage i mitt liv. 

 

Her var det kun jeg som kom med realistiske forslag, Bonden hadde vel noen men de ble skutt ned og motargumentert så fort at jeg tror han gav opp. :lol: Til slutt hadde jeg to forslag, så fikke han velge mellom de to. :ahappy: Angrer ikke, hun er en Ida med heeele seg. 

Får vi en til og det er en gutt så er navnet spikret. Jentenavn er verre :aww:  Egentlig må vi ha tvillinggutter, for jeg har et annet guttenavn jeg vil ha også. :lol: :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg fikk jo barn for så lenge siden at det å vite kjønn ja det var likt med å finen nåla i høystakken. Så jeg fant et jentenavn så lett som bare det, Det var Andrea men gutte navn ikke søren om jeg klarte. 

Jeg fikk jo en sønn og neida hadde ingen anelse. så kommer det to venninner på besøk. De spør jo så klart om hva han sa hete. Og jeg hadde ikke anelse men plutselig datt det ned i hodet på meg en speidertur jeg hadde vært på tur, der var det to kjekke gutter og ja den ene hadde navnet som ble min sønns. Smakte på for og etternavn og det passa så fint og der satt det. HAr aldri angret siden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Raksha skrev:

det er en gutt så er navnet spikret. Jentenavn er verre :aww:  Egentlig må vi ha tvillinggutter, for jeg har et annet guttenavn jeg vil ha også. :lol: :aww: 

Ja. Syns du må få tvillinger. Venter på at noen på sonen skal få tvillinger snart :aww: 

 

Jeg har syk unge. 39 i feber og måtte hentes tidlig i barnehagen. Må være hjemme i morgen. Og jeg har eksamen. Heldigvis er pappaen her! Hadde jo vært helt krise. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter vi igjen med to navn etter å ha skrevet liste og rangert hver for oss. Vi har egentlig begge det samme navnet øverst, men det er egentlig litt likt mellom de to, så vi greier ikke helt bestemme oss. For meg er det et av navnene jeg bare har gode assosiasjoner til (det mest "spesielle", hvis man kan si det om noen av de) og et hvor det for så vidt var en ok person men med en del dårlige assosiasjoner allikevel. Og det er nok til at jeg er litt skeptisk, selv om jeg liker navnet... Snakk om å finne på vanskeligheter, altså... Men jeg er liksom litt redd for at jeg bare skal tenke på de negative tingene når vi først har valgt navnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Wednesday skrev:

Ja. Syns du må få tvillinger. Venter på at noen på sonen skal få tvillinger snart :aww: 

 

Jeg har egentlig alltid sagt jeg ikke hadde hatt noe i mot tvillinger. Men skal innrømme jeg var letta på tidlig ultralyd og det bare var en allikevel :teehe: 

_____________

Navn er umulig. Ferdig snakka :aww: Neida, jentenavn har vi, an mass. Så vi får sikkert gutt :lol: Fredag om to uker har vi dog kanskje en aning på hva det blir, for da er det rutineultralyd :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Aslan skrev:



_____________

Navn er umulig. Ferdig snakka :aww: Neida, jentenavn har vi, an mass. Så vi får sikkert gutt :lol: Fredag om to uker har vi dog kanskje en aning på hva det blir, for da er det rutineultralyd :D

Jentenavn er jo kjempeenkelt, og sist hadde jeg navn klart lenge før jeg var gravid (helt fra barnehagen faktisk), men guttenavn er umulig...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også jentenavn klart i mange år.. Og så året før mi ble født, var det hele to stk (i "nær" omkrets) som het det samme.. Samme dobbeltnavn liksom! 

Da ble det ikke det navnet.. Og jeg er nesten litt lei meg :P 

 

ellers var svogerene mine de som faktisk virkelig skulle hjelpe til.. Jeg nekta å si hva vi lurte på, siden alle har noen formeninger om navn, men de skulle "hjelpe" de ja :lol: 

som han ene sa "hun kan ikke hete Mia.. Mia får mye kjeft hun.." Og Mia var ene mallen til en annen svoger :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde også jentenavn klart i mange år.. Og så året før mi ble født, var det hele to stk (i "nær" omkrets) som het det samme.. Samme dobbeltnavn liksom!

Da ble det ikke det navnet.. Og jeg er nesten litt lei meg :P

 

Navnet til L lå på navnetoppen året før og det året hun ble født. Men jeg hadde bestemt meg, så det fikk bli det allikevel... Det er heldigvis ingen andre i barnehagen med samme navn, da:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mange guttenavn jeg liker, og alltid sett for meg å få gutt først. Selvsagt venter vi derfor jente, og jeg finner jo ingen jentenavn som faller skikkelig i smak! Mannen har ett navn han liker godt (og han er typen som dermed faller til ro med det ene forslaget), men jeg blir ikke fortrolig med det. :hmm:

Godt vi har noen måneder til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, navn er sjitvanskelig! H ble jo ei uke gammel før vi bestemte oss. Eller, det vil si, samboeren til slutt ble enig i mitt forslag :teehe:Skjønt da hadde jeg forkastet noen, så det jeg aller helst ville ha la han ned veto mot tvert. Med I ble vi enige, det var hans forslag og jeg likte det godt :)

Tage er fint, men jeg får litt sponk av bokstavrimende søskennavn.. Samme med bokstavrimende for- og etternavn. Jeg veit, jeg er teit :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MonicaT skrev:

Noen som har prøvd produktene fra Lykkelig som liten?

Og smører dere ansiktet/kinn? Jeg har så langt styrt unna å smøre henne, men det er kanskje greit når kulda kommer og de er ute i bhg. Eller?

 

 

Har aldri smurt ansikt/kinn ute, men jeg har vurdert det hvert år. Grunnen til at jeg ikke har gjort det er fordi det ikke har vært så kaldt og fordi de er så kort ute i barnehagen, og vi er sjeldent ute veldig lenge av gangen hjemme. I år lurer jeg på om jeg skal gjøre det, for hun har vært litt tørr i huden... Er det forresten noen av dere som vet hva som er den beste leppepomaden for veldig tørre og sprukne lepper, og som kan brukes ute uten å gjøre mer skade, og som helst ikke klør/svir når det tas på, og kanskje til og med lukter litt godt... det er nemlig et større problem her enn kinnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, MonicaT skrev:

Noen som har prøvd produktene fra Lykkelig som liten?

Og smører dere ansiktet/kinn? Jeg har så langt styrt unna å smøre henne, men det er kanskje greit når kulda kommer og de er ute i bhg. Eller?

Nei, vi har ikke pleid å smøre når hun går ut. Og i barnehagen her går de ikke inn før det blir veldig kaldt (med mindre ungene fryser og vil inn, selvsagt). Om du gjør det, pass bare på at det faktisk er krem til å ha på utendørs, altså uten vann :) De fleste kremene som er merket "kuldekrem" og liknende er ikke til å ha på ute, men inne, fordi huden lett tørker ut når det er kaldt ute. Mulig du hadde dette klart for deg, men jeg skriver det likevel fordi jeg selv fikk en liten aha-opplevelse på det :P 

Her er nettene blitt enda mer styrete. Jeg innbiller meg at det er fordi hun ikke vil spise noe særlig utenom puppen. Grøt går sånn halvveis okei, hun spiser omtrent en halv porsjon til kveldsmat. Vil ikke ha grøt ellers. Brødskiver og grønnsaksmos går det også smått med. Nå har vi holdt på med tilvenning i  over en måned, synes det tar laaang tid. Noen som har tips? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Cloudberry skrev:

Nei, vi har ikke pleid å smøre når hun går ut. Og i barnehagen her går de ikke inn før det blir veldig kaldt (med mindre ungene fryser og vil inn, selvsagt). Om du gjør det, pass bare på at det faktisk er krem til å ha på utendørs, altså uten vann :) De fleste kremene som er merket "kuldekrem" og liknende er ikke til å ha på ute, men inne, fordi huden lett tørker ut når det er kaldt ute. Mulig du hadde dette klart for deg, men jeg skriver det likevel fordi jeg selv fikk en liten aha-opplevelse på det :P 

Her er nettene blitt enda mer styrete. Jeg innbiller meg at det er fordi hun ikke vil spise noe særlig utenom puppen. Grøt går sånn halvveis okei, hun spiser omtrent en halv porsjon til kveldsmat. Vil ikke ha grøt ellers. Brødskiver og grønnsaksmos går det også smått med. Nå har vi holdt på med tilvenning i  over en måned, synes det tar laaang tid. Noen som har tips? 

 

Eneste mattipset mitt er tålmodighet og atter tålmodighet. Plutselig løsnet det litt mer her ihvertfall :)

Men nå har jeg kanskje et litt annet syn på mat enn mange, jeg følger nemlig rådet om at "food is for fun, until they are one". 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SiriEveline skrev:

Eneste mattipset mitt er tålmodighet og atter tålmodighet. Plutselig løsnet det litt mer her ihvertfall :)

Men nå har jeg kanskje et litt annet syn på mat enn mange, jeg følger nemlig rådet om at "food is for fun, until they are one". 

Jepp, foreløpig er tålmodighet mitt eneste triks.. Men nå øker antallet nattmåltider, og vi har nada fremgang i matveien, så nå begynner jeg å bli smått utålmodig gitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Marianne* skrev:

Har aldri smurt ansikt/kinn ute, men jeg har vurdert det hvert år. Grunnen til at jeg ikke har gjort det er fordi det ikke har vært så kaldt og fordi de er så kort ute i barnehagen, og vi er sjeldent ute veldig lenge av gangen hjemme. I år lurer jeg på om jeg skal gjøre det, for hun har vært litt tørr i huden... Er det forresten noen av dere som vet hva som er den beste leppepomaden for veldig tørre og sprukne lepper, og som kan brukes ute uten å gjøre mer skade, og som helst ikke klør/svir når det tas på, og kanskje til og med lukter litt godt... det er nemlig et større problem her enn kinnene...

Prøv Forever Living sine. Aloe lips til leppene og propolis (inneholder ikke vann men er basert på aloe Vera og propolis) til ansiktet. De er gull :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

Her er nettene blitt enda mer styrete. Jeg innbiller meg at det er fordi hun ikke vil spise noe særlig utenom puppen. Grøt går sånn halvveis okei, hun spiser omtrent en halv porsjon til kveldsmat. Vil ikke ha grøt ellers. Brødskiver og grønnsaksmos går det også smått med. Nå har vi holdt på med tilvenning i  over en måned, synes det tar laaang tid. Noen som har tips? 

 

Ikke mat henne og bare la henne få smake når hun selv viser interesse? De kan jo få smake på det meste vi spiser og det kan være mer interessant for henne det, enn å måtte spise kjedelig grøt som resten slipper. Jeg vet ikke. Mango var en diger hit her da H var liten, jeg bare skrellet den og så fikk han sette fingrene i frukten og gnage av biter selv. Bakte søtpoteter er godt, samme med muskatgresskar/flaskegresskar. Biter med avocado og banan? Jeg husker ikke hvor gammel hun er, men de kan få biter fra de er ganske små. Brekker de seg er det ikke tegn på at de har satt noe i halsen heller. 

Jeg skjønner godt at noen babyer liker bedre å få utforske, grise, ta og kjenne på maten framfor å bli matet. Å leke seg gjennom overgangen på en måte. Føles det feil å gi biter til barnet sitt så skal man ikke gjøre det, men kvelningsfaren er ikke så reell som man er opplært til iallfall. Det står litt om det nedover siden her

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MonicaT skrev:

Noen som har prøvd produktene fra Lykkelig som liten?

Og smører dere ansiktet/kinn? Jeg har så langt styrt unna å smøre henne, men det er kanskje greit når kulda kommer og de er ute i bhg. Eller?

 

 

Jeg har prøvd de og er fornøyd med noen av produktene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreløpig bare gitt L smaksprøver. Har ikke orka å stresse noe med det, men det er vel noe i at de trenger påfyll av jern fra ca 6 mnd alder? Her har lillegutt fått jerntilskudd siden han var 6 uker, så det er ikke noe problem her. 

De tre siste døgnene har L hatt feber, og det har vært omtrent 0 søvn. Spesielt første natta. Stakkars liten :( I natt fungerte paraceten heldigvis, så han sov relativt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...