Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

38 minutter siden, Aslan skrev:

 

Rundt uke 18 ja, og de fleste sykehus gjennomfører også i romjula :)

 

Men buh, urettferdig, da skal du inn før meg :lol: Jeg skal neste fredag først, er 18+3 da. *utålmodig* Endel i termingruppa jeg henger med måtte dog tilbake om de var i uke 17. Men det hadde jo ikke gjort noe, syns jeg. Å nei, to ultralyder, så...trist :lol: 

Jeg får nok nesten garantert flere UL.. Heldige meg med morkake som legger seg teit :lol: 

30 minutter siden, Aslan skrev:

Ville heller ikke sagt ifra nei :P Ingen i termingruppa som har gjort det, de har bare fått komme tilbake etter to uker igjen :) Ferie ja, Stord sykehus ikke sant? Ja, de kan vel fort finne på å ha ferie ja :) Hm, interessant hvor forskjellig de gjør det. Jeg skal vel tilogmed på nasjonalt senter for fostermedisin for ultralyd, her kjører vi på :P Er standard for St. Olav da, de skal vel være best i landet på fosterdiagnostikk og også faktisk på operasjoner på foster mens de er i mors mage. Alt som går an :blink:

De skifter faktisk blodtype på barnet der også :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

54 minutter siden, Krutsi skrev:

Som oftest har ikke håndsprit noe for seg når det gjelder omgangssyke.. Skyldes diaré osc pga e.coli, så kan det være til hjelp.. 

Men den vanlige drepes ikke av sprit.. Da trenger dere vanlig håndvask.. 

Så det der hadde jeg ikke tatt så tungt og heller tatt en skikkelig håndvask når dere kommer hjem, og fortalt Ask at han bør vaske hendene sine skikkelig før mat osv :P 

De skal visst vaske alle lekene med klor :| 

Det har aldri vært satt inn slike tiltak tidligere der, det er derfor jeg blir litt svett. Det passer fryktelig dårlig med sykt barn de to siste ukene av varetelling.  Jeg har sagt i fra på jobb da, så får jeg heller bare administrere litt hjemmefra hvis vi er uheldige :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Hvor ille er det når barnehagen sender ut infomail om omgangssyke og plasserer ut håndsprit vi må bruke på ungene før vi leverer? 

Les: hvor store er oddsene for at jeg får ufrivillige fridager denne uken? :( 

 

1 time siden, *Marianne* skrev:

Den tanken har jeg tenkt ganske ofte. Når vi lærer oss ting (evt lærer oss at L kan ting), så har L ofte drevet med det leeenge i barnehagen...


 

Det gjør de fast her i de verste periodene, og vi har *bank i bordet* bare hatt en runde på 2 1/2 år i barnehagen...

Håndsprit er bortkastet ved norovirus osv. Synes barnehagen burde oppdatere seg litt før de setter igang slike tiltak 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

De skal visst vaske alle lekene med klor :| 

Det har aldri vært satt inn slike tiltak tidligere der, det er derfor jeg blir litt svett. Det passer fryktelig dårlig med sykt barn de to siste ukene av varetelling.  Jeg har sagt i fra på jobb da, så får jeg heller bare administrere litt hjemmefra hvis vi er uheldige :P 

Høres ut som det er E.coli-utbrudd.. Hør med bhg om hva de mistenker.. 

E.coli smitter ikke ved spytt osv da, så ved god håndhygiene, så skal man komme seg unna :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, soelvd skrev:

 

Ja, får satse på et bedre opphold denne gangen :P Men ser for meg det blir toppen en natt på sykehus om alt er bra. Kjenner folk som har født på morgenen og fått reise hjem derfra på ettermiddagen :P Er det ikke sånn i juni og utover alt er så travelt på fødeavdelinger? Eller er det ikke før i juli? 

Ja, våt og mild jul er kjempeartig, velkommen skal du være. Haha. Vi rømmer til østlandet. Mistenker det blir masse snø og ganske så kaldt :P 

Hm, ja, det er vel mer i juli og august har jeg inntrykk av, for da er det fellesferie i tillegg til at folk skal rekke barnehageopptaket :P

Ja, vått og mildt har vi nå her i trøndelag allerede, så det blir vel ikke store forskjellen :no: 

2 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg får nok nesten garantert flere UL.. Heldige meg med morkake som legger seg teit :lol: 

De skifter faktisk blodtype på barnet der også :aww: 

Ulydige morkaka :teehe: 

Det. Er. Så. Rart. 

______

 

Enkelte mennesker som jobber i svangerskapsomsorgen burde ikke fått lov å ha autorisasjon :gaah: Ikke meg som er utsatt for noe, altså. Men evinnelige influensavaksinediskusjon, folk skal få bestemme selv, at folk velger å la være er da null stress for meg, men når folk får beskjed av jordmødre om å la være fordi man kan få influensa av å ta influnesavaksinen får jeg lyst til å melde jordmora inn til smittevernoverlege på tilhørende sykehus. Forbanna idiotskaller. Hoi, litt svangerskapshormoner som fikk boble litt der tror jeg :teehe: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

 

Håndsprit er bortkastet ved norovirus osv. Synes barnehagen burde oppdatere seg litt før de setter igang slike tiltak 

De vet det virker det som. Sprit er et av flere tiltak,  og kan umulig gjøre det verre :P De har jo rutiner på å vaske hendene før mat etc   

Det var ikke så mange syke i avdelingen til A i følge kidden,  men det var visst mange syke på naboavdelingen.  Får håpe vi slipper unna!  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber på mandag var som jeg mistenkte, tann! Så nå er den godt på vei opp :)

Spennende!

Han har også begynte å krype, samt snakke/bable (lage lyder) mer enn før. Plutselig kjenner jeg at han begynner å bli stor litt fortere enn jeg forventet. Men er nok bare fordi det er endel utviklingssprang samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mistenker vi vannkopper. Har akkurat hatt en runde med litt diffuse forkjølelsesaktige greier, og både jeg og L har hostet siden det. I dag var hun veldig lei seg når hun skulle i barnehagen og hadde klaget på at hun var varm og kvalm der. Og så ser vi noen små røde prikker i ansiktet... Kan jo likegodt komme nå som senere, tenker jeg... Så slipper vi å få det i jula, evt akkurat når babyen er født... Blir spennende å se hva natten og morgenen bringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, *Marianne* skrev:

Her mistenker vi vannkopper. Har akkurat hatt en runde med litt diffuse forkjølelsesaktige greier, og både jeg og L har hostet siden det. I dag var hun veldig lei seg når hun skulle i barnehagen og hadde klaget på at hun var varm og kvalm der. Og så ser vi noen små røde prikker i ansiktet... Kan jo likegodt komme nå som senere, tenker jeg... Så slipper vi å få det i jula, evt akkurat når babyen er født... Blir spennende å se hva natten og morgenen bringer...

Oh lykke til! Greit å få det unnagjort før jul ja. 

3 minutter, 3! fra jeg la barnet til hun sov. Det kan godt bli en vane, kjenner jeg. :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cloudberry skrev:

Strenge-mamma? Skjønner at du føler deg streng, men å ikke være streng er jo innimellom direkte uansvarlig. Flink og ansvarlig mamma tenker jeg vi sier :hug: 

 

Takk! Det er lettere å være ettergivende, men det er jo ikke en sånne foreldre barn trenger.

8 timer siden, soelvd skrev:

Og her begynner uke 18 på lille julaften. Så det passer jo veldig dårlig :P Tar de heller ultralyd senere enn tidligere da tro, siden jeg ikke har hørt noe?

Nå leste jeg at du hadde fått time likevel. Men det er bedre å få ultralyd tidlig enn senere. Dersom man har ordinær ultralyd er jo for å se om alt er som det skal være. Det vil jo være problematisk dersom man finner medisinske avvik. Dersom man må avbryte svangerskapet må det gjøres innen uke 22, så om man får ultralyd sent og man har tidligere termin enn man trodde så kan man havne i en etisk knipe.

5 timer siden, Mud skrev:

Hvor ille er det når barnehagen sender ut infomail om omgangssyke og plasserer ut håndsprit vi må bruke på ungene før vi leverer? 

Les: hvor store er oddsene for at jeg får ufrivillige fridager denne uken? :( 

Hos oss må både barn og voksne alltid sprite seg ut og inn av barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fillerya skrev:

Takk! Det er lettere å være ettergivende, men det er jo ikke en sånne foreldre barn trenger.

Nå leste jeg at du hadde fått time likevel. Men det er bedre å få ultralyd tidlig enn senere. Dersom man har ordinær ultralyd er jo for å se om alt er som det skal være. Det vil jo være problematisk dersom man finner medisinske avvik. Dersom man må avbryte svangerskapet må det gjøres innen uke 22, så om man får ultralyd sent og man har tidligere termin enn man trodde så kan man havne i en etisk knipe.

Hos oss må både barn og voksne alltid sprite seg ut og inn av barnehagen. 

 

Ja, du har helt rett. Skulle det være noe galt så er det jo mye bedre å vite det i uke 17 enn i uke 21. Nå har vi jo vært på ultralyd i uke 12 og da var alt fint og jeg kjenner jo småtten i magen. Men allikevel, man vet aldri. Så da skal jeg bare glede meg også får de sette opp en ultralyd til om de synes det er for tidlig. 

Og du, ang smokk. Tuva her sluttet lett med det på dagen, men det som var tøft var når hun var lei seg, da var jo tutten trøsten hennes. Vi løste det med bamser eller koseteppe, da fikk hun noe selv om hun savnet tutten. Sårt for mammaen og pappaen det der, men det varer ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt mye bedre nå som guttene nærmer seg 2,5 år, men de har vært ekstremt klåfingra! Vært et slit å ha dem med seg på besøk hos andre, for å si det slik... Og nå er det en, som også har tvillinger, som sier at det bare er å være konsekvent og si nei, så slutter de kjapt med slikt. Dæven, blir sur jeg! :lol: Det er IKKE bare å være konsekvent og si nei!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wednesday skrev:

Det har blitt mye bedre nå som guttene nærmer seg 2,5 år, men de har vært ekstremt klåfingra! Vært et slit å ha dem med seg på besøk hos andre, for å si det slik... Og nå er det en, som også har tvillinger, som sier at det bare er å være konsekvent og si nei, så slutter de kjapt med slikt. Dæven, blir sur jeg! :lol: Det er IKKE bare å være konsekvent og si nei!! 

Det funker ikke på mi hvertfall, da hadde jeg ikke trengt å tømme akvariet i dag, for å si det sånn. :lol:  Blir dine verre når de er trøtte? Lillemor blir helt ekstrem når hun er trøtt, heller ut tennbriketer, peller og kaster ut ting, just for the fun of it... :gaah: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Det funker ikke på mi hvertfall, da hadde jeg ikke trengt å tømme akvariet i dag, for å si det sånn. :lol:  Blir dine verre når de er trøtte? Lillemor blir helt ekstrem når hun er trøtt, heller ut tennbriketer, peller og kaster ut ting, just for the fun of it... :gaah: 

 

Haha, ikke sant :lol: Oh yes, det eskalerer noe helt voldsomt når de er trøtte! Ellers er det forholdsvis kontrollerbart nå, man kan til en viss grad avlede dem nå :D Men når de er trøtte, er dét bare å drite i... :P Nå sier damen at det visst ikke var nok å si nei likevel, hun knipset dem på fingrene også. "Når noe man gjør fører til smerte, slutter man å gjøre det". Akkurat ja. Det er vel strengt tatt heldigvis ulovlig i Norge. Så føler jeg har gjort det riktig likevel, selv om de ikke slutta å klå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev: Det funker ikke på mi hvertfall, da hadde jeg ikke trengt å tømme akvariet i dag, for å si det sånn. :lol:  Blir dine verre når de er trøtte? Lillemor blir helt ekstrem når hun er trøtt, heller ut tennbriketer, peller og kaster ut ting, just for the fun of it... :gaah: 

 

Haha, ikke sant :lol: Oh yes, det eskalerer noe helt voldsomt når de er trøtte! Ellers er det forholdsvis kontrollerbart nå, man kan til en viss grad avlede dem nå [emoji3] Men når de er trøtte, er dét bare å drite i... [emoji14] Nå sier damen at det visst ikke var nok å si nei likevel, hun knipset dem på fingrene også. "Når noe man gjør fører til smerte, slutter man å gjøre det". Akkurat ja. Det er vel strengt tatt heldigvis ulovlig i Norge. Så føler jeg har gjort det riktig likevel, selv om de ikke slutta å klå.

Du har definitivt gjort det riktige! Jeg tror det bare er en periode de er slik. Så går der over med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Wednesday skrev:

Det har blitt mye bedre nå som guttene nærmer seg 2,5 år, men de har vært ekstremt klåfingra! Vært et slit å ha dem med seg på besøk hos andre, for å si det slik... Og nå er det en, som også har tvillinger, som sier at det bare er å være konsekvent og si nei, så slutter de kjapt med slikt. Dæven, blir sur jeg! :lol: Det er IKKE bare å være konsekvent og si nei!! 

Altså... Det siste man må gjøre er å si nei! Det finnes ingen større motivasjon for å gjøre noe enn at mamma eller pappa sier nei. :lol: 

Men det blir bedre det der også heldigvis. Vettet tikker inn i disse små barnehjernene, sakte men sikkert. :P Før dere vet ordet av det kan man inngå kompromiss med dem, og så er de på vei inn i skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari skrev:

Altså... Det siste man må gjøre er å si nei! Det finnes ingen større motivasjon for å gjøre noe enn at mamma eller pappa sier nei. :lol: 

Men det blir bedre det der også heldigvis. Vettet tikker inn i disse små barnehjernene, sakte men sikkert. :P Før dere vet ordet av det kan man inngå kompromiss med dem, og så er de på vei inn i skolen. 

Absolutt, livsfarlig å si nei! Det Tuva gjør aller minst av er de tingene hun får lov til :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Du har definitivt gjort det riktige! Jeg tror det bare er en periode de er slik. Så går der over med alderen.

:ahappy: Ja, som sagt er det allerde veldig mye bedre :) Det er ikke like interessant for dem lenger. Men damen på internett klarte å provosere meg, og dro meg rett tilbake til den tida da det var som verst, da ALLE sa: "Det er bare å si nei, de må bare lære!" :lol:  

3 minutter siden, Mari skrev:

Altså... Det siste man må gjøre er å si nei! Det finnes ingen større motivasjon for å gjøre noe enn at mamma eller pappa sier nei. :lol: 

Men det blir bedre det der også heldigvis. Vettet tikker inn i disse små barnehjernene, sakte men sikkert. :P Før dere vet ordet av det kan man inngå kompromiss med dem, og så er de på vei inn i skolen. 

Merka det! :lol: Det er fortsatt veldig gøy når mor og far (eller hvem som helst), sier nei :lol: Har forsøkt omvendt psykologi også, men det hjalp ikke! 

Det er helt ubeskrivelig deilig at de er blitt så store. Gleder meg til de blir enda større og begynner på skolen! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aslan skrev:

Ja, de skal være innmari flinke, så satser på at det går bra på ultralyden og, og ja, blir nok å vite kjønn :) Er ihvertfall ikke noe viktig for oss å ikke vite det, så blir nok å spørre :) Er litt rett for å møte en skikkelig kjerring da (er visst et par der som er litt sure og korte), men vet av folk som rett og slett har fått ny UL om de klager på behandlingen, så får heller være tøff nok til det :P 

Vi hr hatt "klippekort" på fosterdiagnostikk på St.Olavs i første og andre svangerskap pga risikosvangerskap, og vi har bare møtt trivelige folk der:ahappy:
Var hver 6.uke i begge svangerskap (ble "litt" lei av å kjøre t/r NamsosTrondheim kan man si:P) så vi var sikkert innom de aller fleste ul-damene deres:lol:
Men veldig kos å "hilse" på småtassene så ofte fra de var 12 uker og frem til fødsel da:wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Wednesday skrev:

Haha, ikke sant :lol: Oh yes, det eskalerer noe helt voldsomt når de er trøtte! Ellers er det forholdsvis kontrollerbart nå, man kan til en viss grad avlede dem nå :D Men når de er trøtte, er dét bare å drite i... :P Nå sier damen at det visst ikke var nok å si nei likevel, hun knipset dem på fingrene også. "Når noe man gjør fører til smerte, slutter man å gjøre det". Akkurat ja. Det er vel strengt tatt heldigvis ulovlig i Norge. Så føler jeg har gjort det riktig likevel, selv om de ikke slutta å klå.

 

54 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Du har definitivt gjort det riktige! Jeg tror det bare er en periode de er slik. Så går der over med alderen.

 

53 minutter siden, Mari skrev:

Altså... Det siste man må gjøre er å si nei! Det finnes ingen større motivasjon for å gjøre noe enn at mamma eller pappa sier nei. :lol: 

Men det blir bedre det der også heldigvis. Vettet tikker inn i disse små barnehjernene, sakte men sikkert. :P Før dere vet ordet av det kan man inngå kompromiss med dem, og så er de på vei inn i skolen. 

 

47 minutter siden, soelvd skrev:

Absolutt, livsfarlig å si nei! Det Tuva gjør aller minst av er de tingene hun får lov til :lol: 

:lol: ! Takk dere :wub: Herregud så ubrukelig jeg føler meg når hun tar helt nye pakken med tennbriketter ut av posen , åpner den og KASTER dem utover mens hun sier "weeeeeee!!!" før jeg så mye som rekker å si "ne..." - Bonden, som ikke hadde rydda dem på plass, fikk beskjed om å komme og rydde etter ungen sin :aww: Eller når hun tar vedsekken, og jeg sier "Duuuu? Ikke!" Og hun snur den på hodet, og gliser... :gaah::lol:  Eller i dag da, med akvariepyntingen, men da var jeg i det minste ikke tilstede og hun kom og ba om hjelp til å få tak i melkeglasset sitt da. :aww:  

Vi ignorerer der vi kan, det er det beste, men nei funker til dels da, når hun drar katten i halen så kan vi ikke ignorere eller avlede, funker ikke, da må vi fysisk fjerne henne fra katten, og hun HAR blitt bedre! Er faktisk en stund siden sist hun var på halejakt, bank ibordet. Da får hun beskjed om at sånt ikke er lov, og forklaring på hvorfor, ender gjerne med tårer og gråt, da forklare jeg enda en gang og gir henne kos, så har vi glemt det. 

 

Egentlig gjør hun overraskende lite galt da, litt testing og sånt må man jo regne med, hun skal jo finne ut hvordan verden fungerer :ahappy: 

 

Legging fra ******* - del 2. Håååper det er en kortvarig periode, bortsett fra igår så er det flere mnd siden leggingen har tatt mer enn to timer, maks... Jeg la henne 19.10 i dag. Hun sover fremdeles ikke... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raksha skrev:

Legging fra ******* - del 2. Håååper det er en kortvarig periode, bortsett fra igår så er det flere mnd siden leggingen har tatt mer enn to timer, maks... Jeg la henne 19.10 i dag. Hun sover fremdeles ikke... 

 

 

I feel you... Har hatt noen lange uker med elendige legginger her i huset også, enten illsint eller ligger bare å tøyser, og i det vi tror hun over og skal smyge imoss ut av rommet er det rett opp med øyna og grine, så da starter man på nytt med samme greia, i går tok det "bare" 3 kvarter da.. Det var ganske deilig :lol:

det rare er at når svigermor legger hun sovner hun innen en halv time, enda hun gjør det samme som oss :blink: hun legger hun på søndager og torsdager siden vi begge trener på kvelden da, og hun er lys våken når vi går og svigermor kommer, de leser litt og sånn når vi går også går hun p legger hun og hun sovner nesten med engang. *jegikkeforstå*

 

ellers er hun ekstremt klåfingra her også. Kan se på oss eller noe også tar hun tak i alt hun får tak i uten engang å se på det, veldig gøy å slippe i bakken, da lukker hun øynene før hun slipper :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MonicaT skrev:

Klåfingret ja ....blir ikke noe julepynt på tv benken i år. Ikke noe duk heller :P 
He he he he

Spent på hvordan det går med juletre om vi skal sette opp det

Synes denne er morsom

 

:lol: ! Her gikk det relativt uproblematisk både første året og i fjor, regner med det blir mer hektisk i år siden vi skal ha jul inne hos oss (tror jeg). :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul er så stas med barn! Tuva ønsker seg sykkel. Jeg sier at det er jo ikke sikkert hun får det (selv om besteforeldrene har kjøpt), så da sier hun at hun ønsker seg en pakke i stede...  med sykkel oppi... og den skal være rosa. jeg sier igjen at det er jo ikke sikkert hun får det. Nei, da kan den være blå, da :P Nevnte det EN gang at kanskje hun skulle ønske seg sykkel. Og etter det har hun trodd hun skullle få det. "Ønske seg" er ikke et konsept hun forstår enda :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år dropper vi å ha juletre selv har vi bestemt, ser for oss julepynt overalt og muligens en frøken som prøver å klatre i det, alt skal klatres på om dagen :P tenker det holder med juletree ditt vi skal på julaften og de sndre dagene i jula :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...