Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Perfect Image skrev:

Lavkarbo igjen? 

Jeg er tilbake der. Har nå gått ned 4,5 kg på 3 uker men regner med noe er vann, men merker det på skjørtene mine at de er romsligere :) Jeg skal begynne å trene igjen også, men jeg må prioritere flytting og førjul så det får bli etter nyttår. 

Eneste som funker på meg :) Men jeg er ikke kjempestriks, teller overhodet ikke karbohydrater, har bare kuttet brød, pasta, sukker og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

2 minutter siden, Line skrev:

Eneste som funker på meg :) Men jeg er ikke kjempestriks, teller overhodet ikke karbohydrater, har bare kuttet brød, pasta, sukker og sånt.

Ja samme her. Føler jeg har rimelig god kontroll på karhohydratene selv om jeg ikke teller denne gangen, læren fra forrige gang sitter inne :P Spiser ikke noe mer fett eller, bare kuttet ut alt av raske karbohydrater og sukker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ja samme her. Føler jeg har rimelig god kontroll på karhohydratene selv om jeg ikke teller denne gangen, læren fra forrige gang sitter inne :P Spiser ikke noe mer fett eller, bare kuttet ut alt av raske karbohydrater og sukker.

 

Spiser frukt gjør jeg også, og skeier ut iblant. Så det går ikke så raskt som forrige gangen, men dette er noe jeg lever fint med, og det er det som er målet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Failet her og. Dere er flinke som får det til!
 

Jeg har mistet motivasjonen fullstendig. Satser på den kommer etter hvert. For min del får det være slik til jula er over. Er eksamensstress nå, og jeg vet med meg selv at jula blir usunn uansett. Det er liksom ikke kalorier og slanking jeg vil tenke på i den tida, så da tar jeg det etter det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært flink den siste måneden og spist masse usunn mat - potetgull til kvelds og mye sjokolade. Det vanlige matinntaket har vel vært nogen lunde greit da, ut over dette andre. Vekta i dag viste overraskende nok mindre enn etter min forrige slankeinnsats, så kanskje det bare er å stappe i seg mer potetgull da... :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt opp målet mitt før 4 desember :P Mangler strengt tatt bare 0.5 kg, men motivasjonen er null og når det er julebord på både jobben og hjemme hver helg så blir det litt for mye usunt for å si det sånn :P Jeg eier ikke selvkontroll, får ta det igjen på nyåret, før påske.... :Laugh: Kan hende jeg får meg en overraskelse når jeg skal veie meg neste fredag da, men jeg tviler vel på det.

Det positive er at b12 pillene funker, så jeg har mye energi og trimmer mer nå enn det jeg gjorde tidligere i høst :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg bør nok muligens kanskje begynne med noe tilskudd sjøl. Får en B12 på apotek, eller er det sånt en må få resept for?

Jeg får på resept :) Men du burde stikke innom (holdt på å skrive dyrlegen) legen å få sjekket deg :) Jeg tar itilegg Dvitamin og jern (som jeg kjøper på apoteket) men vurderer å bare gå over til tran piller, der er det vel både d og jern i.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kilo på 8 veckor, jag har slutat med allt sött, äter mat som vanligt och går en mil om dagen... Skall bli intressant om det räcker för att tappa de sista 10 också eller om det måste till mer drastiska åtgärder (läs träning)....

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Stine skrev:

Jeg får på resept :) Men du burde stikke innom (holdt på å skrive dyrlegen) legen å få sjekket deg :) Jeg tar itilegg Dvitamin og jern (som jeg kjøper på apoteket) men vurderer å bare gå over til tran piller, der er det vel både d og jern i.

Jeg leser dette om B12-mangel: "Dyreprodukter - kjøtt og melkeprodukter - utgjør den eneste kostholdskilden for vitamin B12" (http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/blod/vitamin-b12-mangel-25890.html).

Ikke så mystisk om jeg mangler B12, da. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg leser dette om B12-mangel: "Dyreprodukter - kjøtt og melkeprodukter - utgjør den eneste kostholdskilden for vitamin B12" (http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/blod/vitamin-b12-mangel-25890.html).

Ikke så mystisk om jeg mangler B12, da. :innocent:

Vegetarianere oppfordres til å ta tilskudd siden det kun finnes i animalske produkter :) Jeg derimot har trøbbel med å ta det opp i tarmen, så før gikk jeg på sprøyter, men det ble jeg så lei av så prøvde piller nå, og det funker av en eller annen grunn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg bør nok muligens kanskje begynne med noe tilskudd sjøl. Får en B12 på apotek, eller er det sånt en må få resept for?

Du kan bestille herfra, billigere og sterkere enn Triobe som er den man normalt får på resept fra legen

http://www.bigvits.co.uk/product.php?pid=175

Er man i Sverige kan man kjøpe på helsekost der, av merket Solgar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg leser dette om B12-mangel: "Dyreprodukter - kjøtt og melkeprodukter - utgjør den eneste kostholdskilden for vitamin B12" (http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/blod/vitamin-b12-mangel-25890.html).

Ikke så mystisk om jeg mangler B12, da. :innocent:

Det er den (en av de i alle fall) vanligste mangelen sånn generelt, også blant den kjøttspisende befolkningen. Så en dokumentar en gang som nevnte at kjøtt i seg selv kunne hindre opptak, og at mange ikke klarer å ta opp B12 fra kjøtt. Det er også en del som ikke klarer å ta opp B12 fra tarmen uansett, men i såfall vil ikke tabletter hjelpe heller.

Jeg manglet ironisk nok B12 kraftig da jeg omtrent kun spiste rødt kjøtt og meieriprodukter (passet godt med det de nevnte i dokumentaren). Nå spiser jeg ikke kjøtt og spiser lite meieriprodukter og B12 var innenfor referansenivå for første gang. Så det kan tyde på at kroppen min klarer å ta opp mer B12 nå til tross for at den får tilført mindre. Ganske interessant egentlig :) 

B12 finnes forøvrig naturlig også på frukt og grønt (produseres av bakterier i jorden), men i kommersiell produksjon blir jo sånt spylt bort/drept :P Men veganere som egendyrker mat trenger ofte ikke tilskudd. :) 

B12 har en lei bivirkning da, acneutslett. Ganske vanlig virker det som. Så ville ikke startet med tilskuddet før du får bekreftet mangel. Gjelder forøvrig alt av tilskudd egentlig, mange som går på tilskudd unødvendig :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Det er den (en av de i alle fall) vanligste mangelen sånn generelt, også blant den kjøttspisende befolkningen. Så en dokumentar en gang som nevnte at kjøtt i seg selv kunne hindre opptak, og at mange ikke klarer å ta opp B12 fra kjøtt. Det er også en del som ikke klarer å ta opp B12 fra tarmen uansett, men i såfall vil ikke tabletter hjelpe heller.

Jeg manglet ironisk nok B12 kraftig da jeg omtrent kun spiste rødt kjøtt og meieriprodukter (passet godt med det de nevnte i dokumentaren). Nå spiser jeg ikke kjøtt og spiser lite meieriprodukter og B12 var innenfor referansenivå for første gang. Så det kan tyde på at kroppen min klarer å ta opp mer B12 nå til tross for at den får tilført mindre. Ganske interessant egentlig :) 

B12 finnes forøvrig naturlig også på frukt og grønt (produseres av bakterier i jorden), men i kommersiell produksjon blir jo sånt spylt bort/drept :P Men veganere som egendyrker mat trenger ofte ikke tilskudd. :) 

B12 har en lei bivirkning da, acneutslett. Ganske vanlig virker det som. Så ville ikke startet med tilskuddet før du får bekreftet mangel. Gjelder forøvrig alt av tilskudd egentlig, mange som går på tilskudd unødvendig :)

Jeg klarer ikke å ta opp fra matvarer, spiser lite rødt kjøtt men endel yoghurt og melk. Funker fint på tabletter :) Selv om legen var veldig i tvil om det kom til å funke. Aldri hatt plager med acneutslett heller, visste ikke at det var en bivirkning egngang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stine skrev:

Jeg klarer ikke å ta opp fra matvarer, spiser lite rødt kjøtt men endel yoghurt og melk. Funker fint på tabletter :) Selv om legen var veldig i tvil om det kom til å funke. Aldri hatt plager med acneutslett heller, visste ikke at det var en bivirkning egngang.

Ikke jeg heller - huden min er mye bedre med ekstra b-vitaminer :) Men at noen kan få det er jo klart.

Det er greit å få tatt blodprøver, men man må be om utskrift og se resultatene selv. Mange leger ser kun om man er innenfor referanseområdet, og er man det så er det bra nok. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perfect Image skrev:

Lavkarbo igjen? 

Jeg er tilbake der. Har nå gått ned 4,5 kg på 3 uker men regner med noe er vann, men merker det på skjørtene mine at de er romsligere :) Jeg skal begynne å trene igjen også, men jeg må prioritere flytting og førjul så det får bli etter nyttår. 

Vi får gå mange og lange turer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

B-vitaminer er vannløselige da, og sånn sett ufarlige å ta tilskudd av. Det hoper seg ikke opp i kroppen slik fettløselige gjør.

Men mtp at jeg har gått på en kur for et snaut år siden pga alvorlig acne, og heller aldri har spist noe tilskudd før, så ville jeg aldri begynt å spise noe som er reseptbelagt med sånne potensielle bivirkninger uten å sjekke med lege først. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Men mtp at jeg har gått på en kur for et snaut år siden pga alvorlig acne, og heller aldri har spist noe tilskudd før, så ville jeg aldri begynt å spise noe som er reseptbelagt med sånne potensielle bivirkninger uten å sjekke med lege først. :) 

Skjønner det altså, var mer en generell betraktning i forhold til vitamintilskudd :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...