Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Det er veldig mye som spiller inn på hvor mye man går ned i vekt, noe av det viktigste å ta med seg er at kroppen ikke er en maskin som kalkulatoren vår er. Selv om kalkulatoren vår sier at man i teorien burde gå ned 1 kg den uken, så er det ikke nødvendigvis det som skjer i praksis. Det kan være faktorer som gjør at man holder på vann: menssyklus, musklene holder på vann på grunn av tyngre belastning enn vanlig, saltholdig mat som binder vannet og en hel del andre ting. Man går ned i vekt, men det skjer i rykk og napp, og kan derfor være vanskelig å se på vekta, men lettere med et målebånd eller en fettkaliper.

For å ta meg som eksempel, jeg har spist på underskudd i snart 5 uker, og jeg har til og med gått opp i vekt enkelte uker, men tilbakemeldingene fra andre går på at det ser ut som om jeg har gått ned i vekt. Vanskelig å opprettholde motivasjonen, men prøv å ta uke for uke, og planlegg. Ikke tenk på det endelige målet, men nyt reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine måltider ser omtrent sånn ut: 1. Havregrøt av 40 gr. gryn og et glass vann + syltetøy uten tilsatt sukker, og litt kanel og Natrena. Kaffe. 2. Frukt til formiddagsmat. 3. Fiberknekkebrød eller 1 pulvermåltid (varierer mellom Nutrilett og Allevo) 4. Middag, velger magre produkter og masse grønnsaker. Ca 100 gr. potet. Mellommåltid : Frukt eller pulver. 6. Kveldsmåltid: Knekkebrød (fiber eller Ryvita) med mager ost, leverpostei og/eller makrell i tomat.

Har begynt å drikke masse te med suketter i.

Har levd sånn ca på dette i 4 uker, og i morges veide jeg 4 kg. mindre enn da jeg begynte.

Jeg varierer måltidene litt etter om jeg er på jobb eller ikke. Spiser gjerne 1 egg i tillegg til frokost.

Føler at dette er noe jeg kan leve med. Har også i løpet av disse ukene vært på jobbfest, og vært invitert til kveldsmat to ganger, dessuten har vi hatt matworkshop med kollegaer hvor vi har laget mat fra andre land. Da har jeg spist litt. Jeg vil kunne være matsosial også.

Jeg skulle gjerne lag inn en kaloriapp på telefonen, men min windowstelefon er ikke enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det trådstarter @ ? :)

Ja hvordan går det? :D

Har veid meg i dag og 1,1 kg siden 03.januar. Passe tempo syns jeg. Uten at jeg har sultet og spist etter hveor mye jeg trener. Selv med min nattevakt hunger. Fornøyd med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste jeg har gjort er å få pulsklokke! Jeg trodde virkelig ikke jeg forbrant så mye på tur, så jeg har spist for lite. Nå bruker jeg pulsklokka på turer og skiturer og legger inn alt jeg spiser hos GR. Håper bare jeg ikke har tulla altfor mye med forbrenninga ved å ligge for lavt i kcal. Jeg har satt meg en minimumsvekt og maksvekt, og ligger mellom der nå, men veier meg en gang i uken for å følge med på om ting blir gjort riktig :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan går det? :D

Har veid meg i dag og 1,1 kg siden 03.januar. Passe tempo syns jeg. Uten at jeg har sultet og spist etter hveor mye jeg trener. Selv med min nattevakt hunger. Fornøyd med det :D

Veldig smart å ta det så rolig og legge om kostholdet og livsstilen og la kiloene forsvinne sakte og sikkert! :)

Lurer på om det da kan ha en sammenheng med at ikke kroppen (tankene?) tror at dette dreier seg om slanking og at det derfor går mye greiere og man er ikke så opphengt i mat, hva man kan/ikke kan spise og hva man skal dytte innpå den dagen man når målet om å gå ned akkurat så og så mange kilo. :ahappy:

(Gratulerer atter en gang med en milelang tåkete setning, Madam Mim :sleep: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smart å ta det så rolig og legge om kostholdet og livsstilen og la kiloene forsvinne sakte og sikkert! :)

Lurer på om det da kan ha en sammenheng med at ikke kroppen (tankene?) tror at dette dreier seg om slanking og at det derfor går mye greiere og man er ikke så opphengt i mat, hva man kan/ikke kan spise og hva man skal dytte innpå den dagen man når målet om å gå ned akkurat så og så mange kilo. :ahappy:

(Gratulerer atter en gang med en milelang tåkete setning, Madam Mim :sleep: )

Ja jeg tror det er viktig å ta det rolig.

Kjenner selv panikken ta meg av ordet "slanke". Slanke er noe jeg gjør med bikkjene ved å halvere maten i en uke eller to :lol: Det tenker jeg ikke gjøre med meg selv.

Men når jeg først har deg her: Cottage cheese lunsj tips? Jeg er ikke helt fortrolig med den enda. Inni hode mitt er det noe bestemor spiser sammen med kavring :lol: I'm not going there!

I dag hadde jeg det som "dressing" på middag. Det var alright. også testet jeg det nå å blande med 50/50 vanilje kesam og mango. Det var heller ikke så ille.

Noe annet som er godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det er viktig å ta det rolig.

Kjenner selv panikken ta meg av ordet "slanke". Slanke er noe jeg gjør med bikkjene ved å halvere maten i en uke eller to :lol: Det tenker jeg ikke gjøre med meg selv.

Men når jeg først har deg her: Cottage cheese lunsj tips? Jeg er ikke helt fortrolig med den enda. Inni hode mitt er det noe bestemor spiser sammen med kavring :lol: I'm not going there!

I dag hadde jeg det som "dressing" på middag. Det var alright. også testet jeg det nå å blande med 50/50 vanilje kesam og mango. Det var heller ikke så ille.

Noe annet som er godt?

Cc med vaniljekesam og :

1. eple, valnøtter eller mandler og kanel

2. banan og blåbær

3. bringebær

Eller til lunsj/middag: cc avokado og stekt laks

i salat

på brødskive/knekkebrød med syltetøy eller friske bær

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig ikke cottage cheese... MEN;

Mager cottage cheese, en oppkuttet appelsin og kanel = nydelig! Blir en dessert i mine øyne, perfekt etter trening :D Spiser kun CC sammen med appelsin/mandarin og kanel, ingenting annet kan måle seg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JeanetteH

Jeg spiser til lunsj ett vanlig beger cottage cheese, blander den med et "lysegrønt eple" som jeg skreller og skjærer i biter. Jeg har også med tre hardkokte egg som jeg spiser ved siden av. (Eller dvs jeg spiser kun eggehviten, kanskje jeg spiser en plomme.)

Enkelte ganger etter jul så har jeg også presset ut saften av en appelsin og blandet inn i "cottage cheese og eple-saken."

Dette er lunsjen hver dag. Nyter måltidet og det metter. :ahappy:

Til frokost spiser jeg havregrynsgrøt og drikker et glass melk. Eller grøt og grøt, fru Blom.... 1 dl havregryn, 7 del vann.... :D Men veldig godt og mettende.

Ja, nok om Madam Mim og hennes frokost- og lunsjvaner :ahappy: Men dette funker som f. Har så langt vart siden 2. mai 2014.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JeanetteH

Jeg spiser til lunsj ett vanlig beger cottage cheese, blander den med et "lysegrønt eple" som jeg skreller og skjærer i biter. Jeg har også med tre hardkokte egg som jeg spiser ved siden av. (Eller dvs jeg spiser kun eggehviten, kanskje jeg spiser en plomme.)

Enkelte ganger etter jul så har jeg også presset ut saften av en appelsin og blandet inn i "cottage cheese og eple-saken."

Dette er lunsjen hver dag. Nyter måltidet og det metter. :ahappy:

Til frokost spiser jeg havregrynsgrøt og drikker et glass melk. Eller grøt og grøt, fru Blom.... 1 dl havregryn, 7 del vann.... :D Men veldig godt og mettende.

Ja, nok om Madam Mim og hennes frokost- og lunsjvaner :ahappy: Men dette funker som f. Har så langt vart siden 2. mai 2014.

Havregryn er en ting jeg ikke helt klarer, så den står jeg over :P

Egg og frukt + CC hørtes rart ut i hode mitt. Men får vel prøve det en gang da.

Ellers er jeg på rett nr.3 av under 550 kcal fra matprat.no (har ikke laget suppene) og 2 av 3 er så langt med videre som retter jeg gjerne spiser flere ganger. Den ene var god, men litt lite smak for min gane som liker sterk mat og mye smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg på rett nr.3 av under 550 kcal fra matprat.no (har ikke laget suppene) og 2 av 3 er så langt med videre som retter jeg gjerne spiser flere ganger. Den ene var god, men litt lite smak for min gane som liker sterk mat og mye smak.

Vi er på rett nr 2 av de rettene denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på rett nr 2 av de rettene denne uka :)

Mine så langt:

Japansk Biffsuppe - veldig god.

Biffsalat med korn og sesamolje - litt smaksløs for meg, så den må nok piffes opp litt om jeg skal prøve den flere ganger.

Appelsinkokt kyllingfile med lun squashsalat og ingefærdressing - inner tier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine så langt:

Biffgryte med søtpotet og quinoa. God, men kunne vært litt mer smak.

Indisk curry med strimlet svinekjøtt. Veldig god!

Så skal vi ha kyllinggryte med paprika og sennep imorgen regner jeg med.

Skinkebiff med eple og bygggrynssalat her i morgen.

Må få tilbakemelding på den kylllinggryten du skal ha, den er jeg litt spent på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn er en ting jeg ikke helt klarer, så den står jeg over :P

Egg og frukt + CC hørtes rart ut i hode mitt. Men får vel prøve det en gang da.

Ellers er jeg på rett nr.3 av under 550 kcal fra matprat.no (har ikke laget suppene) og 2 av 3 er så langt med videre som retter jeg gjerne spiser flere ganger. Den ene var god, men litt lite smak for min gane som liker sterk mat og mye smak.

ps ps ps jeg blander ikke egg, frukt og cottage cheese sammen i en gugge, bare for å presisere det. :lol: (eller jeg kunne nok ha gjort det, men det er ikke noe som jeg går offentlig ut med :whistle: ) Jeg teller ikke kalorier og har aldri gjort det heller for jeg slanker meg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn er en ting jeg ikke helt klarer, så den står jeg over :P

Egg og frukt + CC hørtes rart ut i hode mitt. Men får vel prøve det en gang da.

Ellers er jeg på rett nr.3 av under 550 kcal fra matprat.no (har ikke laget suppene) og 2 av 3 er så langt med videre som retter jeg gjerne spiser flere ganger. Den ene var god, men litt lite smak for min gane som liker sterk mat og mye smak.

Hvor finner jeg "under 550 kcal" oppskrifter på matprat? Tittet rundt, men må være blind..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps ps ps jeg blander ikke egg, frukt og cottage cheese sammen i en gugge, bare for å presisere det. :lol: (eller jeg kunne nok ha gjort det, men det er ikke noe som jeg går offentlig ut med :whistle: ) Jeg teller ikke kalorier og har aldri gjort det heller for jeg slanker meg ikke. :)

Grunne til at jeg gjør det nå er pga jeg må justere inntaktet litt *host* bryte noen vaner :P

Hvor finner jeg "under 550 kcal" oppskrifter på matprat? Tittet rundt, men må være blind..

Første siden, det kommer opp som en egen "fane"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...