Evelina Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Dere med flere hunder: Har dere samme hunderaser eller forskjellig hunderase? Hvilken rase er da like og hvilken rase er da forskjellige raser? Liker dere best like raser eller forskjellige? Hvor mange hunder har dere? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Jeg har to shibaer. Jeg kunne godt hatt en annen rase, så lenge hunden har de samme positive egenskapene som shibaer, og funker greit med eksisterende flokk. Siter
Raksha Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Har 3. en basenji og to salukier - en kort og en langhår. Det er to raser som er forholdsvis like, noe skiller men mye likt. Trives godt med forskjellige raser i hus, og dette er første gang jeg har to av samme rase og to forskjellige raser som er såpass like. Siter
ipadda Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Har to raser, Aussie og gårdshund. Trives med begge to Siter
soelvd Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 To forskjellige, golden retriever og lancashire heeler. Hadde nok ikke forsøkt en ny rase om jeg hadde hatt plass til to golden. Men angrer ikke Siter
Lissi123 Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Jeg har 4 hunder 3 Siberian huskyer og 1 border collie . Jeg trives veldig godt med begge rasene. Jeg kunne godt tenke meg en rase til, men jeg er usikker på hvilken rase jeg ender opp med i såfall. Har sett litt på aussien, men jeg må finne litt mere ut om de hundene der. Flotte er de alle fall . Det er mange raser jeg synes er flotte å se på , men som jeg sier noen raser er bare "å se på ", men ikke eie. De må passe inn i flokken jeg allerede har . Dessuten er det noe som heter å bite over for mye . Siter
Siri Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Jeg har to - begge briarder - og det fungerer jo fint . Siter
AnnChristin Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 To raser, men de er jo klin like da ;-) Bare hvert sitt land :-P Siter
MonicaT Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Vi har fire fuglehunder av rasen Breton. Jakter med de og er en rase som passer oss godt. Veldig greit å ha samme rase siden det meste av utstyr som jaktdekken, varmedekken passer til alle fire. Siter
Justisia Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Har tre av samme rase, to bor hjemme, en bor langt vekk. Jeg liker mange forskjellige raser, så jeg kan vel ikke si jeg liker like raser best, men det er kanksje enklere å ha fler av samme rase enn ulike. Men det finner jeg vel ut med tiden, for jeg frykter for rasens utvikling. 1 Siter
Cavalierflat Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Akkurat nå har jeg bare en hund, men tidligere hadde jeg to forskjellige raser og det gikk helt fint Siter
Mumle Mu Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 To borzoier og en dalmatiner. Veldig forskjellige i væremåte, yngste zoien er vel egentlig mer lik dalmatineren (dvs klin gærne <3). Funker helt fint å ha så forskjellige raser sammen, får den fysiske mosjonen sammen, og mer tilrettelagt nøttetrim hver for seg Siter
Shlush Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Jeg har to hunder av forskjellige raser :-) Dalmatiner og australsk kelpie! De er ulike men de har faktisk veldig veeeldig mange like trekk ;-) Begge er happy go lucky, det liker jeg! Siter
Guest Michellus Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 To av samme rase, groenendael Vurderer andre raser i tillegg til fremtiden, men kommer alltid til å være en belger i hus Siter
Ane Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 En border collie og en alaskan husky. Kunne godt tenkt meg flere huskyer. Og BC om jeg var garantert en stødig en Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
mokken Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Nå har jeg to australske kelpier, tidligere har jeg hatt ulike raser sammen. Labrador og pyreneisk gjeterhund, og senere labrador og kelpie For fremtiden er det pr nå 3-5 andre raser enn kelpie som kan være aktuelle, alt etter bruk og aktivitetsnivå. Har ingen spesielle preferanser på lik eller ulik rase, det viktigste for min del er hunder som fungerer i hverdagen og med hverandre. Siter
Symra&Pippin Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 En bearded collie og en wheatenterrier. Begge er middels store og har mye pels, men forøvrig er de to rasene nokså ulike. Siter
Lillekrapyl Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 En wachtelhund og en toypuddel. Førstnevnte er mannens jakthund, sistnevnte er familiehund og utstillingshund. Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 31. August 2014 Rapporter Skrevet 31. August 2014 Jeg har to av samme rase ja. Og neste hund blir også samme rase (muligens korthårsvarianten). Men det er ikke for å ha samme rase i seg selv, det bare blir sånn når det er den rasen som passer meg best Siter
Toril Skrevet 31. August 2014 Rapporter Skrevet 31. August 2014 To Bernere,har tidligere hatt schäfer og berner.Det fungerte helt fint,selv om de var ganske ulike. Siter
Anette Skrevet 31. August 2014 Rapporter Skrevet 31. August 2014 En australsk kelpie og en Welsh corgi cardigan. Kommer en kelpie til i hus etterhvert. Så da blir det to av en rase :-) Siter
Baskerville Skrevet 31. August 2014 Rapporter Skrevet 31. August 2014 Jeg har to finske lapphundhanner, 5 år og 18 uker. Selv om det er samme rase, er de særs ulike på veldig mye. Kunne godt hatt en annen rase i flokken, så lenge den rasen har samme elskverdige trekkene som finsk lapphund har som rase. Siter
Yodel Skrevet 31. August 2014 Rapporter Skrevet 31. August 2014 Min første hund for snart 20 år siden var en basenji. Og siden har jeg bare hatt basenjier (med noen gjesteinnslag fra min ex. sin JRT og mannens tidigere Sheltie). Jeg har funnet min rase og kunne aldri hatt noe annet Siter
MaritaS Skrevet 31. August 2014 Rapporter Skrevet 31. August 2014 Om jeg fikk hund for et par tusen år siden ville de nok vært samme rase da alle japanerne var mellomstore snurrehaler. Nå har jeg en i hver ende av størrelses-skalaen, men som fremdeles er ganske like i enkelte ting og annerledes i andre ting. Neste blir nok en av samme rase som en av de jeg har - eller en mellomstørrelse mellom shiba og akita.. kanskje en kai eller hokkaido. 2 Siter
Recommended Posts