Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du måtte byttet rase i morgen, hvilken?


Khela
 Share

Recommended Posts

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ville nok valgt en dansk-svensk gårdshund eller en bichon havanais. DEN så dere ikke komme!

Joda, jeg skjønner deg godt jeg - hvem som ikke vil ha en sånn fin liten bustete fotvarmer og turkamerat?

Mitt evige dillemma.. Det er jo så mange jeg helst skulle vært innom og en del forskjellige raser med vidt forskjellige egenskaper og bruksområder så det er så vanskelig og sammenligne.. Nå har jeg jo

Min første tanke er at "Da lar jeg heller være å ha hund."! :blink: Det er mange raser som er fine/stilige å se på, men som jeg ikke kunne tenkt meg å eie. Men når jeg får tenkt meg litt om, så har jeg en hemmelig forelskelse som jeg kunne hatt lyst å ha, og det er skotsk hjortehund. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker en del på det, da jeg ikke tror jeg ønsker meg en ny blandingshund når Lady en gang laaaangt inn i fremtiden ikke er mer.

For tiden så står det litt mellom shiba og basenji, men nå begynner jeg å få litt sansen for mynder...... ikke lett dette. Bra jeg slipper å bestemme meg i morgen men har goood tid på meg :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...det er jo Siberian som er rasen for meg. Kan godt ha noe i tillegg men ingen Siberian? Buhu :-(

Måtte vel blitt en av de vurderte tilleggsrasene da... Australsk terriere, border terriere eller strihåret dachs siden typen er så glad i den rasen og jeg fint kunne hatt som maskott :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får velge en av de andre belgerne, så hadde det vært greit, men jeg regner med det ikke er lov. :aww: Så da måtte det blitt hollender, chodsky pes, schafer, aussie eller bc.

Hvis jeg i morgen, ikke vil trene hund lenger, måtte det blitt borzoi, faraohund, irsk eller skotsk lurvehund, mini bull, CC, collie, siberian, eller en liten bustete blandingshund.

Med andre ord er jeg ikke helt klar for en slik avgjørelse. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk/tur-bikkje:
Eurohound eller Greyster. (Fordi det er helt legitimt et skikkelig rasebytte når jeg har en mer mellom/langdistanse-husky nå, sant? :innocent:)

Hvis det ikke teller så hadde det blitt vorsteh, uten tvil. Litt usikker på om det ble strihår eller korthår, jeg er så svak for bustebartebilltrynene til de strihåra... :wub:

Treningsbikkje:
Eh. Ikke BC? Jeg..skjønner ikke? :icon_cry:
Ikke vil jeg ha skarpe hunder så der ryker aussien og kelpier er litt små og og og...jeg vet ikke jeg. Jeg får vel komme meg til topps i NBF med den teoretiske vorstehrn min. Siden vi først er i en rar, bizarro-verden der jeg ikke har bc så er vel alt mulig. :bye:


Guilty Pleasure: Bull Terriieeeer! Fineste rareste dyra. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillon --> Shetland Sheep dog /Puddel

Kleinspitz --) Kinesisk Nakenhund/ Kanskje Norsk Lundehund

Samojed --> New Foundlander? Eller kanskje -->Shiba Inu

Samojeden ville jeg kanskje byttet ut i en hund som ikke ble så varm på sommeren og som liker å bade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt garantert italiensk mynde! Sitter og vurderer om jeg skal ha en italiener eller whippet som nummer 2, vanskelig å bestemme seg, så kanskje jeg bare får en av hver! 3 hunder er vel ikke for mye... :innocent:

*Drømme om å en gang eie begge deler*

Skulle jeg ha valgt etter rase hadde det garantert blitt Whippet her neste gang.

Men så er det nå engang slik at jeg skal velge hund etter individ og da kan man plutselig ende opp med noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde blitt noe annet enn mynde, hadde det blitt husky, mest sannsynlig alaskan.

Hvis det hadde blitt en annen mynde, jeg er litt usikker, men kanskje borzoi fra riktige linjer (en som var nærmere saluki i størrelse enn mange av de store borzoiene der ute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm tja... som JeanetteH synes jeg en wk kunne vært litt spennende.. eller en basenji, og så synes jeg border terriere er så søte (jada, shallow - går etter utseendet!) eller en sheltie..

Det var det jeg visste, at du går rundt og drømmer om en wk :D (ref: diskusjon noen uker tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...