Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Har blitt vurdert av 3 forskjellige leger. Alle sa det samme: Det blir ikke definert som sykdom når det ikke er hull i selve bukveggen. Det er bindevev mellom musklene, så det er ikke fare for at noe av innvollene preses ut og kommer i klem. Og fare for komplikasjoner ville være større enn at sjansen for at reultatet ble bra. Kiropraktor sa også at det antakelig ikke ville bli fikset på offentlig regning.

Jeg er operert for brokk tre ganger, da var det hull i selve bukveggen så bindevev og litt av tarmen kom ut.

Vi får få menn til å begynne å føde, så kanskje det blir fart på sakene...

:(

Spurte Bonden om foreldrene hans blir fornærma om vi fant noen som kan være barnevakt innimellom, svaret var "JA!" Jahaja...

Kan de da? Litt?

Vi bor på en veldig liten plass, så det er ikke mulig å gjøre noe som helst som innebærer henne uten at de vet.

Hva så? nei, er jo noe med å ikke trampe dem på tærne da. Men vi får se litt, jeg sa at jeg snart MÅ ha muligheten til å gå ut på kveldstid, svømming/trening ol. - og det skjønte han, så vi får se. For sånn det er nå så kan jo ikke jeg det, for han har fjøset på kvelden i ukedagene + spilling, og da må jeg være hjemme med henne.

Nå ble jeg litt sånn feministisk sint for andre gang i tråden idag.

Wed: :hug:

Har ikke så mye mer å si, men tror det kan finnes en løsning. Det er bare veldig viktig for livet å gi mye motgang innimellom av en eller annen idiotisk grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Kan de da? Litt?

Nå ble jeg litt sånn feministisk sint for andre gang i tråden idag.

Jeg vet egentlig ikke, han mener de kanskje kan passe henne om han stresser i fjøset - da er han jo 100 meter unna og kan komme kjapt om det skulle være noe. Men jeg vet ikke helt jeg...

Og ja, blir det jeg og litt innimellom, men jeg vet jo at det ikke er ment sånn, og jeg har hele tiden sagt at han MÅ fortsette å spille - for han trenger et pusterom fra familie, hus, fjøs osv. men kjenner at jeg og trenger det...

Huff nå var det veldig lett å skrive mye mer enn jeg bør her, så jeg lar det bli med det. :) Jeg elsker hvert minutt med lillemor, virkelig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha ; kjenner godt igjen følelsene dine.. Har noe ala det samme selv, selv om jeg har folk som kan passe egentlig, bare lilletupp er ikke den enkleste å sette igjen enda.. Og når jeg da er hjemme alene med gubben på sjøen, da kjenner jeg godt at egentlig hadde trengt litt tid alene.. Om så bare fått gått i dusjen uten å måtte stresse :lol:

Det hadde ikke gått an å fått avløser en kveld i uka eller fått svigerfaren din til å hjelpe til slik at mannen din fikk en kveld i uka fri, slik at du kunne gjøre noe. Da tråkker man ikke på noen tær og du får et lite pusterom :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha ; kjenner godt igjen følelsene dine.. Har noe ala det samme selv, selv om jeg har folk som kan passe egentlig, bare lilletupp er ikke den enkleste å sette igjen enda.. Og når jeg da er hjemme alene med gubben på sjøen, da kjenner jeg godt at egentlig hadde trengt litt tid alene.. Om så bare fått gått i dusjen uten å måtte stresse :lol:

Det hadde ikke gått an å fått avløser en kveld i uka eller fått svigerfaren din til å hjelpe til slik at mannen din fikk en kveld i uka fri, slik at du kunne gjøre noe. Da tråkker man ikke på noen tær og du får et lite pusterom :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Avogtil er jeg nesten misunnelig på dere som har mann som er borte uker i strekk, for de er somregel hjemme uker i strekk også. I verste periodene her så ser jeg han maks to timer til dagen i våken tilstand, så ALT faller på meg. Sånn går det når man finner seg bonde som må jobbe utenom. Men samtidig så kan jeg dusje alene og sånt når han er hjemme, og han er jo aldri langt unna, kan komme hjem på kort varsel ol. så jeg er ikke misunnelig likevel :lol:

Svigerfar er desverre ikke brukanes i fjøset - de er jo uansett to som deler på fjøset, men skal han ha fast fri en kveld i uka, så må han jo ta en ekstra morgen eller en ekstra dag i helg. :\ Men det løser seg altså - bare litt frust fordi jeg hadde lyst til å få med meg noe i dag, men jeg så det for sent så gikk ikke å endre ting og få det til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Rak, svigers kan ikke passe frøkna, men ville allikevel blitt fornærma om dere fikk pass hos andre? Usj, Kjedelig situasjon. Håper virkelig dere finner en løsning dere alle trives med!

Yup, han sier så (og jeg kjenner dem jo, så vet han har rett). Takk! Det løser seg garantert på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha, noen ganger må man rett og slett bare være "urettferdige" og la de bli fornærma. Det har jeg måttet gjøre her ca en million ganger. Jeg ignorerer det, for sånn har det måttet bli. De kommer over det de også.

Yup - er sånn det blir med veldig mye. Desverre. Vi får velge våre kamper litt, og se om det finnes løsniger som ikke lager drama i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avogtil er jeg nesten misunnelig på dere som har mann som er borte uker i strekk, for de er somregel hjemme uker i strekk også. I verste periodene her så ser jeg han maks to timer til dagen i våken tilstand, så ALT faller på meg. Sånn går det når man finner seg bonde som må jobbe utenom. Men samtidig så kan jeg dusje alene og sånt når han er hjemme, og han er jo aldri langt unna, kan komme hjem på kort varsel ol. så jeg er ikke misunnelig likevel :lol:

 

Svigerfar er desverre ikke brukanes i fjøset - de er jo uansett to som deler på fjøset, men skal han ha fast fri en kveld i uka, så må han jo ta en ekstra morgen eller en ekstra dag i helg. :\  Men det løser seg altså - bare litt frust fordi jeg hadde lyst til å få med meg noe i dag, men jeg så det for sent så gikk ikke å endre ting og få det til i dag.

Jeg er veldig glad i de ukene han er hjemme. Det er jo bare kjempe fint! Men jeg må si at når man har gjort alt på den tungvindte måten i 6 uker, så foretrekker man allikevel at de er hjemme noen timer om dagen kjenner jeg :lol: spesielt nå som formen hangler :P

Du får trøste deg med det at det blir enklere. Når hun blir litt større, kan hun jo være med pappan sin i fjøset feks.. Litt tryggere å sette henne igjen hos feks besteforeldre osv.. Selv om det er veldig fattig trøst når frustrasjonen river værst..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i de ukene han er hjemme. Det er jo bare kjempe fint! Men jeg må si at når man har gjort alt på den tungvindte måten i 6 uker, så foretrekker man allikevel at de er hjemme noen timer om dagen kjenner jeg :lol: spesielt nå som formen hangler :P

Du får trøste deg med det at det blir enklere. Når hun blir litt større, kan hun jo være med pappan sin i fjøset feks.. Litt tryggere å sette henne igjen hos feks besteforeldre osv.. Selv om det er veldig fattig trøst når frustrasjonen river værst..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja virkelig, han har snakka om på ta seg anleggsarbeid som medfører å bo borte i perioder, jeg kjenner at jeg er ikke helt enig i det. Det ER unektelig en trygghet i å ha han i nærheten og faktisk kunne lufte hundene/fore kaniner/hester whatever om kvelden/natta alene uten babycallen med seg. Kunne gjøre det selv om barnet har en dårlig kveld og ikke sover og bare få noen minutter for seg selv i løpet av døgnet uten babycallen.

Og ja ting blir lettere, så er jo bare å finne en løsning som fungerer nå så jeg får være annet en husmor 24/7 og mamma, det ordner seg. Bare litt frust avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virkelig, han har snakka om på ta seg anleggsarbeid som medfører å bo borte i perioder, jeg kjenner at jeg er ikke helt enig i det. Det ER unektelig en trygghet i å ha han i nærheten og faktisk kunne lufte hundene/fore kaniner/hester whatever om kvelden/natta alene uten babycallen med seg. Kunne gjøre det selv om barnet har en dårlig kveld og ikke sover og bare få noen minutter for seg selv i løpet av døgnet uten babycallen.

Huff ja, samboer tenker i de baner. Enten Nordsjøen eller ut på utenlandstjeneste i Forsvaret. Jeg steiler voldsomt med tanke på våre fremtidige barn :P Særlig Forsvaret må jeg innrømme, jeg har virkelig ikke noe lyst til å ha ham i krigen. Hender jeg i mitt egoistiske stille sinn skulle ønske han ikke var sånn flinking som alle vil ha :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjekt å ha mannen i nærheten. Jeg har til tider bare tatt opp igjen ungen fra senga fordi hun har våknet akkurat i det hundene må ut.. Eller greit å ha noen som kan stå opp med henne når man har knapt sovet hele natta :lol:

Men det går jo, er jo hva man er innstilt på og i tillegg hvilken type unge man får.. Men det er lettere å være to :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, samboer tenker i de baner. Enten Nordsjøen eller ut på utenlandstjeneste i Forsvaret. Jeg steiler voldsomt med tanke på våre fremtidige barn :P Særlig Forsvaret må jeg innrømme, jeg har virkelig ikke noe lyst til å ha ham i krigen. Hender jeg i mitt egoistiske stille sinn skulle ønske han ikke var sånn flinking som alle vil ha :teehe:

:lol: Lov å være sånn egoistisk, for tenk.

Det er veldig kjekt å ha mannen i nærheten. Jeg har til tider bare tatt opp igjen ungen fra senga fordi hun har våknet akkurat i det hundene må ut.. Eller greit å ha noen som kan stå opp med henne når man har knapt sovet hele natta :lol:

Men det går jo, er jo hva man er innstilt på og i tillegg hvilken type unge man får.. Men det er lettere å være to :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her kan jeg bare åpne døra og slippe hundene ut - himmelsk! :D Blir mye "lufting" med ungen på armen hvor hun roper henrykt på dem. :lol:

Mye lettere å være to, så egentlig kan jeg ikke klage på noe som helst, hadde jeg vært alene med henne så hadde alenetiden vært enda mindre tilgjengelig. Så får jeg heller leve med at han i perioder er innom og spiser middag og sover og thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Lov å være sånn egoistisk, for tenk.

 

 

Her kan jeg bare åpne døra og slippe hundene ut - himmelsk! :D Blir mye "lufting" med ungen på armen hvor hun roper henrykt på dem. :lol:

 

Mye lettere å være to, så egentlig kan jeg ikke klage på noe som helst, hadde jeg vært alene med henne så hadde alenetiden vært enda mindre tilgjengelig. Så får jeg heller leve med at han i perioder er innom og spiser middag og sover og thats it.

Jeg har nå også mulighet til åpne døra og det har gjort det veldig mye lettere.. Men det betyr også at det blir ikke tur hver dag på hundene.. Avhengig av humør på ungen og været..

Og du har like mye rett på å klage som oss andre.. Det handler jo ikke om hvem som har det værst, men å få ut litt frustrasjon fordi man selv synes situasjonen er litt tung om dagen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går overaskende greit å være alene mange uker i strekk. Men jeg er jo også introvert, og jeg trenger alenetid for å fungere, vi får rutinene våre og jeg synes det er enklere å takle ting når jeg er alene sikkert for jeg vet jeg bare må. Når han er hjemme, så gjør han utrolig mye, men det er også fordi han fucker opp alle rutinene mine så da får han gjøre ekstra mye :D

Synes mest synd på ungene, som ser han bare i omganger mens jeg klarer meg fint. Merker det er enklere nå som Jaran forstår hva jeg sier og kan gå :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går overaskende greit å være alene mange uker i strekk. Men jeg er jo også introvert, og jeg trenger alenetid for å fungere, vi får rutinene våre og jeg synes det er enklere å takle ting når jeg er alene sikkert for jeg vet jeg bare må. Når han er hjemme, så gjør han utrolig mye, men det er også fordi han fucker opp alle rutinene mine så da får han gjøre ekstra mye :D

Synes mest synd på ungene, som ser han bare i omganger mens jeg klarer meg fint. Merker det er enklere nå som Jaran forstår hva jeg sier og kan gå :P 

Jeg tror også det blir enklere å være alene når tøtta begynner å gå og kan snakkes til.. Da er det enklere å la henne til delta i gjøremålene og ikke minst; sette henne igjen hos besteforeldre osv..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går overaskende greit å være alene mange uker i strekk. Men jeg er jo også introvert, og jeg trenger alenetid for å fungere, vi får rutinene våre og jeg synes det er enklere å takle ting når jeg er alene sikkert for jeg vet jeg bare må. Når han er hjemme, så gjør han utrolig mye, men det er også fordi han fucker opp alle rutinene mine så da får han gjøre ekstra mye :D

Synes mest synd på ungene, som ser han bare i omganger mens jeg klarer meg fint. Merker det er enklere nå som Jaran forstår hva jeg sier og kan gå :P

Jeg også synes faktisk det er litt godt å være alene.

Nå har jeg jo samboer som kan hjelpe til hvis det blir total krise , så jeg har jo en backup.

Som i går når A plutselig ble veldig syk , da var det godt at han kunne handle inn yoghurt og is så jeg slapp ta med A på butikken.

Ellers er A mitt ansvar ( sambo er mer en kamerat av A ) , og jeg synes det fungerer utmerket.

Men jeg hadde ikke klart meg uten sambo mtp Nico.

Jeg har rett og slett ikke mulighet til å ta meg særlig godt av hun alene når jeg har A. Det er begrenset hvor lang tur jeg får med han på eller har tid til etter barnehage, jeg får jo heller ikke gått tur etter leggetid etc.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo heldigvis svære jorder her, så det blir mye ballkasting, kjettingtrekk osv på jordet, da kan ungene gjøre det de vil på jordet, mens jeg og hundene gjør vårt :P De er også med og går spor, eller vel... De leker i skogen, mens jeg og hundene går spor :lol: Trening gjør vi i hagen, så de flyr jo rundt på egenhånd da også. Hadde nok vært mye vanskeligere om vi ikke bodde som vi gjør, men er overaskende enkelt å kombinere 6 voksne hunder+ valpene og ungene. Men alt her hjemme er jo tilrettelagt for det selvsagt. Ikke går jeg rundt med dårlig samvittighet for hundene eller, mer for husarbeid :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo heldigvis svære jorder her, så det blir mye ballkasting, kjettingtrekk osv på jordet, da kan ungene gjøre det de vil på jordet, mens jeg og hundene gjør vårt :P De er også med og går spor, eller vel... De leker i skogen, mens jeg og hundene går spor :lol: Trening gjør vi i hagen, så de flyr jo rundt på egenhånd da også. Hadde nok vært mye vanskeligere om vi ikke bodde som vi gjør, men er overaskende enkelt å kombinere 6 voksne hunder+ valpene og ungene. Men alt her hjemme er jo tilrettelagt for det selvsagt. Ikke går jeg rundt med dårlig samvittighet for hundene eller, mer for husarbeid :lol:

Vi bruker det lille jordet og nabohunden når vi må :lol:

Skogsturer er vanskelig å rekke med mindre vi spiser middag i skogen ( det hender det vi gjør ) , men det er ingen tvil om at alt blir litt amputert :( Nico er jo en del mer krevende enn jeg så for meg , hun MÅ ha til sammen ca et par timer hver dag for å ikke drive oss til vanvidd her inne.

Heldigvis leker hund og barn godt sammen...

Her kan vi ikke slippe bikkja ut i den inngjerdede hagen en gang fordi hun er så ekstremt spretten og vi bor relativt nære veien :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random tanke Raksha, men du har ikke noen venninner eller lignende som er veldig babysyke som kunne tenkt seg å passe småfrøkna? Noen som har hatt en del med henne å gjøre? Da kan jo ikke besteforeldre bli snurt, for du gjør jo bare vennninnen din en tjeneste?

Merker jeg er utrolig glad for at jeg har hatt besteforeldre som har vært oppegående og stilt opp for oss i oppveksten. Og får litt dårlig samvittighet at jeg tidligere bare har tatt det for gitt at farmor/farfar har vært der for oss i barndommen.. Da vi var yngre var vi jo 1-2 dager minst i uka hos dem (andre settet med besteforeldre bor i Bergen, vi på østlandet). Farmor har vært som en ekstra mor for meg når min egen mor ikke helt fungerte av ulike årsaker, og hun har alltid stilt opp :heart:

Jeg tror mange ser litt naivt og trangsynt på hva det vil si å ha barnebarn, og at mange besteforeldre automatisk tror at de har enerett på barnet - selv når egen helse ikke er på det nivået et barn trenger :icon_redface:

Vi har faktisk snakket om at for oss kan det nærmest bli litt vanskelig å velge hvem som skal ha småtrollet på besøk/overnatting. Og for meg er det ikke naturlig å sette et eventuelt avkom bort hos mamma (hunden går greit da), pappa har nok med sine 2 småunger, svigerfar er UTELUKKET, men svigermor derimot har jeg ingen problemer med :P Men dette endrer seg vel med tiden vil jeg tro.. Den dagen jeg ikke har sovet på 10 døgn, koffein har sluttet å fungere og hjernen bare sier stopp så kaster jeg nok avkommet bort til svigermor eller mor for å få noen timer alene :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå også mulighet til åpne døra og det har gjort det veldig mye lettere.. Men det betyr også at det blir ikke tur hver dag på hundene.. Avhengig av humør på ungen og været..

Og du har like mye rett på å klage som oss andre.. Det handler jo ikke om hvem som har det værst, men å få ut litt frustrasjon fordi man selv synes situasjonen er litt tung om dagen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Veldig sant, få ut litt frustrasjon trengs! :) Blir ikke tur på hundene her de dagene jeg jobber, bare en kjapp tur opp og slippe i skogen før jeg drar på jobb etter at Bonden og lille har reist. Jeg får det bare ikke til å gå opp. De dagene jeg er hjemme og hun er i barnehage blir det alltid skogstur - gull verd! Her nede får jeg ikke med meg barnevogn og tre hunder, blir en og en som blir med på vogntur, eventuelt korte skogsturer med henne i ergoen, men vi blir liksom ikke helt venn med ergoen. Gleder meg til hun kan gå og være litt mer "med" på ting jeg og - selv om jeg koser meg rått med tiden nå - det skjer så mye. For første gang opplever vi at hun plutselig kan ting hun ikke kunne i går. Hun har vært så gjevn hele veien, men nå ser vi at det går veldig i rykk og napp. Utrolig gøy.

Jeg synes det går overaskende greit å være alene mange uker i strekk. Men jeg er jo også introvert, og jeg trenger alenetid for å fungere, vi får rutinene våre og jeg synes det er enklere å takle ting når jeg er alene sikkert for jeg vet jeg bare må. Når han er hjemme, så gjør han utrolig mye, men det er også fordi han fucker opp alle rutinene mine så da får han gjøre ekstra mye :D

Synes mest synd på ungene, som ser han bare i omganger mens jeg klarer meg fint. Merker det er enklere nå som Jaran forstår hva jeg sier og kan gå :P

Men det har vi snakket om før - du er supermenneske :lol: *grønn av misunnelse* Neida tuller, syns det er utrolig gøy å lese hva du får til med hunder og unger alene. Jeg får ikke kabalen til å gå opp på samme måte, men vi har jo forskjellige forutsetninger, prioriteringer og utgangspunkt. :)

Random tanke Raksha, men du har ikke noen venninner eller lignende som er veldig babysyke som kunne tenkt seg å passe småfrøkna? Noen som har hatt en del med henne å gjøre? Da kan jo ikke besteforeldre bli snurt, for du gjør jo bare vennninnen din en tjeneste?

Merker jeg er utrolig glad for at jeg har hatt besteforeldre som har vært oppegående og stilt opp for oss i oppveksten. Og får litt dårlig samvittighet at jeg tidligere bare har tatt det for gitt at farmor/farfar har vært der for oss i barndommen.. Da vi var yngre var vi jo 1-2 dager minst i uka hos dem (andre settet med besteforeldre bor i Bergen, vi på østlandet). Farmor har vært som en ekstra mor for meg når min egen mor ikke helt fungerte av ulike årsaker, og hun har alltid stilt opp :heart:

Jeg tror mange ser litt naivt og trangsynt på hva det vil si å ha barnebarn, og at mange besteforeldre automatisk tror at de har enerett på barnet - selv når egen helse ikke er på det nivået et barn trenger :icon_redface:

Vi har faktisk snakket om at for oss kan det nærmest bli litt vanskelig å velge hvem som skal ha småtrollet på besøk/overnatting. Og for meg er det ikke naturlig å sette et eventuelt avkom bort hos mamma (hunden går greit da), pappa har nok med sine 2 småunger, svigerfar er UTELUKKET, men svigermor derimot har jeg ingen problemer med :P Men dette endrer seg vel med tiden vil jeg tro.. Den dagen jeg ikke har sovet på 10 døgn, koffein har sluttet å fungere og hjernen bare sier stopp så kaster jeg nok avkommet bort til svigermor eller mor for å få noen timer alene :sweat:

Jeg har ikke noen nære venninner her, jeg har veldig lite nettverk - kjenner mange men de er bare "bekjente" liksom. Så er ingen det er naturlig å spørre for det er ingen som naturlig har hatt mye med Ida å gjøre - de gangene jeg gjør ting med de jeg kjenner så er det ikke Ida som er i fokus og da blir de heller ikke skikkelig kjent med henne. Også noe av grunnen til at jeg TRENGER å komme meg ut og få gjort noe annet, fordi jeg har veldlig lite nettverk og lite omgangsvenner her. Jeg er introvert så det er helt greit, annet enn at jeg kjenner litt på brakkesyken avogtil, akutt anfall i går. Hun ene venninna jeg hadde her oppe som det hadde vært naturlig å spørre, flytta i februar :(

Og ja, besteforeldre, hvertfall svigers, mener de har enerett på henne. Det er for meg veldig merkelig siden jeg aldri hadde noe voldsomt nært forhold til mine besteforeldre. Tror broren min var på overnattingsbesøk alene en gang hos bestefaren min, jeg var aldri det. Det andre settet bodde langt vekke og døde "tidlig".

Mamma er ikke på samme måte i det heletatt, går heller litt langt andreveien kanskje :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant, få ut litt frustrasjon trengs! :) Blir ikke tur på hundene her de dagene jeg jobber, bare en kjapp tur opp og slippe i skogen før jeg drar på jobb etter at Bonden og lille har reist. Jeg får det bare ikke til å gå opp. De dagene jeg er hjemme og hun er i barnehage blir det alltid skogstur - gull verd! Her nede får jeg ikke med meg barnevogn og tre hunder, blir en og en som blir med på vogntur, eventuelt korte skogsturer med henne i ergoen, men vi blir liksom ikke helt venn med ergoen. Gleder meg til hun kan gå og være litt mer "med" på ting jeg og - selv om jeg koser meg rått med tiden nå - det skjer så mye. For første gang opplever vi at hun plutselig kan ting hun ikke kunne i går. Hun har vært så gjevn hele veien, men nå ser vi at det går veldig i rykk og napp. Utrolig gøy.

Men det har vi snakket om før - du er supermenneske :lol: *grønn av misunnelse* Neida tuller, syns det er utrolig gøy å lese hva du får til med hunder og unger alene. Jeg får ikke kabalen til å gå opp på samme måte, men vi har jo forskjellige forutsetninger, prioriteringer og utgangspunkt. :)

Jeg har ikke noen nære venninner her, jeg har veldig lite nettverk - kjenner mange men de er bare "bekjente" liksom. Så er ingen det er naturlig å spørre for det er ingen som naturlig har hatt mye med Ida å gjøre - de gangene jeg gjør ting med de jeg kjenner så er det ikke Ida som er i fokus og da blir de heller ikke skikkelig kjent med henne. Også noe av grunnen til at jeg TRENGER å komme meg ut og få gjort noe annet, fordi jeg har veldlig lite nettverk og lite omgangsvenner her. Jeg er introvert så det er helt greit, annet enn at jeg kjenner litt på brakkesyken avogtil, akutt anfall i går. Hun ene venninna jeg hadde her oppe som det hadde vært naturlig å spørre, flytta i februar :(

Og ja, besteforeldre, hvertfall svigers, mener de har enerett på henne. Det er for meg veldig merkelig siden jeg aldri hadde noe voldsomt nært forhold til mine besteforeldre. Tror broren min var på overnattingsbesøk alene en gang hos bestefaren min, jeg var aldri det. Det andre settet bodde langt vekke og døde "tidlig".

Mamma er ikke på samme måte i det heletatt, går heller litt langt andreveien kanskje :lol:

Skal ikke være lett dette.. Kjenner jeg, som Marie, blir litt forbannet på dine vegne. Bonden har jo både "alenetid" i fjøset og på spilling, noe du også har krav på :huh: Og det med svigerforeldre som mener de har enerett, men igrunn ikke har mulighet til å ha henne er faktisk bare slemt mot deg. De må da skjønne at alle trenger alenetid og en kveld eller to i uka vekke fra hjemmet :sint_01:

Jeg er selv ikke veldig sosial, har en liten omgangskrets (typ 2-3 venninner her jeg bor) og liker best å være alene. Men alle har godt av å komme seg ut av hjemmet, og det må nesten Bonden og svigers bare forstå. Enten må han ta mer ansvar eller så må foreldrene hans gi slipp på denne 'eneretten' de har oppnevnt :twitch:

Selv kommer jeg til å være veldig streng på det at jeg også skal ha alenetid (turer med hunden(e), venninner, trening), og at vi begge må gi av oss selv for å ha et godt forhold med barn :) Mannen bruker mye tid i uken på fotball, og så lenge dette kan kombineres med baby, jobb og hund ser jeg ikke problemet med at han kan fortsette med dette til kroppen kreperer :P

MEN problemet deres ligger vel kanskje i at Bondens fjøsbesøk på kvelden og den lille ikke kan kombineres akkurat for øyeblikket? Og det er jo problematisk nå, men løses heldigvis når hun bli eldre (om det er noen trøst akkurat nå). :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett dette.. Kjenner jeg, som Marie, blir litt forbannet på dine vegne. Bonden har jo både "alenetid" i fjøset og på spilling, noe du også har krav på :huh: Og det med svigerforeldre som mener de har enerett, men igrunn ikke har mulighet til å ha henne er faktisk bare slemt mot deg. De må da skjønne at alle trenger alenetid og en kveld eller to i uka vekke fra hjemmet :sint_01:

Jeg er selv ikke veldig sosial, har en liten omgangskrets (typ 2-3 venninner her jeg bor) og liker best å være alene. Men alle har godt av å komme seg ut av hjemmet, og det må nesten Bonden og svigers bare forstå. Enten må han ta mer ansvar eller så må foreldrene hans gi slipp på denne 'eneretten' de har oppnevnt :twitch:

Selv kommer jeg til å være veldig streng på det at jeg også skal ha alenetid (turer med hunden(e), venninner, trening), og at vi begge må gi av oss selv for å ha et godt forhold med barn :) Mannen bruker mye tid i uken på fotball, og så lenge dette kan kombineres med baby, jobb og hund ser jeg ikke problemet med at han kan fortsette med dette til kroppen kreperer :P

MEN problemet deres ligger vel kanskje i at Bondens fjøsbesøk på kvelden og den lille ikke kan kombineres akkurat for øyeblikket? Og det er jo problematisk nå, men løses heldigvis når hun bli eldre (om det er noen trøst akkurat nå). :icon_redface:

Han skjønner det nok, bare tenker ikke over det før jeg sier noe, og når jeg sier noe så skulle det helst vært endra i går. :lol:

Etterhvert som hun blir eldre så blir det jo enklere, da kan hun være med i fjøset og løpe ned til svigers når hun er lei der, så det er helt klart en trøst. Når hun klarer mer selv, og er mindre troende til å prøve å klatre på flatskjermen og krype inn i jøtulen, så er det også enklere for dem som ikke er kjappe i reaksjonen, å passe henne. Nå må hun gjetes konstant om hun er plasser det ikke er barnesikra ordentlig. Nytter ikke med "Nei" Da ser hun på deg, rister på hodet, gliser stort og gjør det likevel. :lol::wub:

Det er jo ikke noe sånn kjempeproblem nå heller - ble nok litt ekstra forsterket i går av at hun (og jeg) har vært så mye syke i det siste at det har blitt lite barnehage og alenetide hjemme, mye bekymring og styr. Og som du sier, han har alenetiden sin i fjøset og spilling, jeg har jobb to dager i uka, når jeg ikke er hjemme med sykt barn (pga jobbsituasjonen min og Bondens, så er det minst belastning på økonomien om jeg er hjemme om begge skal på jobb. Skal han "bare" være Bonde den dagen, så blir han hjemme med henne selvsagt), og prøver å hente tidlig i barnehagen de andre dagene men da har jeg somregel husarbeid til oppover øra og andre ting jeg må på som ikke akkurat går under "egentid." Så jeg tror en kveld i uka med egentid, om jeg så bare tar med hundene og går en laang tur, tror det hadde vært gull verd.

Han tar sin del av jobben altså - når han kan. Er ikke meningen å stille han i et dårlig lys, jeg ser jo at jeg legger like mye opp til de "negative" rutinene som det han gjør, men man må jo se at ting er et problem før man faktisk kan endre det - så nå har vi sett, så da må vi endre. :lol: Bare å få til det uten altformye drama, da gidder jeg ikke og tenker at det kan bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffa :-/ skulle på 3D i dag, men de hadde klart å surre det til med datasystemet så etter å ha ventet nesten 1 time gikk jeg å spurte, og neida var ikke satt opp noen time der... Så lenge å vente til torsdag.. Utålmodig og furten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...