Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Og jeg ser nå at noen av bildene kan tyde på "skumle" situasjoner: men det er bare slikt på bildet altså! Lover! :P verken hunder eller unger utsettes for noe de ikke vil eller er ubehagelig ;)

Eller ungen tidvis da., når jeg skifter bleie :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

E spurte i våres om jeg kunne synge "huuujehade". Jeg var ekstremt dum som ikke skjønte hvilken det var. Foreslo mange, men hun ble sinna. Så spurte jeg om ikke hun kunne synge det hun kunne, og da jeg hørte "huuujehade over vannet" skjønte jeg at det var "ja vi elsker" :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kjærlighetsforhold mellom barn og hund her heller gitt. Eller det vil si, H koser mer enn gjerne på dyrene, som bare vil vekk :P Mopsen synes det er litt okei da, fordi koblinga mellom barn og mat er ganske veletablert i hodet hennes. Pinscheren ser helst bare at tida med småbarn i hus kan gå over.

Vondt bekken. Tjukk mage. Misfornøyd. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kjærlighetsforhold mellom barn og hund her heller gitt. Eller det vil si, H koser mer enn gjerne på dyrene, som bare vil vekk :P Mopsen synes det er litt okei da, fordi koblinga mellom barn og mat er ganske veletablert i hodet hennes. Pinscheren ser helst bare at tida med småbarn i hus kan gå over.

Vondt bekken. Tjukk mage. Misfornøyd. :getlost:

Bekkenløsning? Hadde du det sist også? Håper det bedrer seg! :)

E er veldig glad i hundene, men også ekstremt streng. Ingen andre får være strenge med de da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran er ikke såå keen på hundene, han er mer opptatt av kattene- Tror han synes de er litt store. Sophia derimot mener at en del av henne er hjemme når Ivy er hjemme <3 :wub: Hun nekter å dra på ferie til besteforeldre fremover uten Ivy :lol: Men herlig. Og om natten MÅ Felnlis og Ivy sove i sengen hennes, nemlig. Og trener enormt med hundene hele tiden :lol: Er morsomt :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt for mye løøøv i mellom hund og barn. ..

Nico har jo sluttet nesten helt med lekebitingen sin så nå kan de fjolle langt inn i evigheten. Langt inn i leggetiden i hvertfall.

Det ender med at jeg truer med å kaste ut bikkja hver kveld. I kveld la hun seg oppå ryggen til guttungen under boklesingen og det var så festlig at de begge brukte flere minutter på å roe seg. Hun driter i om jeg kjefter bare han ler :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kanskje?

http://www.barnesanger.no/bake-bake-kake-til-mamma-kommer.html

Bake bake kake til mamma kommer, rulle, rulle, rulle rulle rundt omkring. Prikke prikke prikke med pekefinger. Høyt opp i lufta og ned igjen. Kan det være den?

Ja! :-) Sonen <3

Så søt :wub:

Jeg tror også det må være den sangen som er foreslått, Johanne elsker den!

Men vet du at barna våre blir 21 mndr nå de! :lol::o

Hun er veldig glad i hundene spesielt i Ellie og var i Balrog. Men bebivovvov er djevelens verk ganske ofte! :lol:

"NEI bebibvovvov!"

Men de siste dagene har hun myknet opp bittelitt, er ikke fullt så streng lenger. :ahappy:

HÆ?! :|

Her er det litt for mye løøøv i mellom hund og barn. ..

Nico har jo sluttet nesten helt med lekebitingen sin så nå kan de fjolle langt inn i evigheten. Langt inn i leggetiden i hvertfall.

Det ender med at jeg truer med å kaste ut bikkja hver kveld. I kveld la hun seg oppå ryggen til guttungen under boklesingen og det var så festlig at de begge brukte flere minutter på å roe seg. Hun driter i om jeg kjefter bare han ler :aww:

Du skal se du får han inn på eget rom med den hunden etterhvert ;-)

Sukk og stønn!!! Mannen er borte i noen dager, da blir jeg selvsagt forkjølet og slapp, jobber 100% og T får feber til og fra men er i fin form bortsett fra enorme mengder snørr, nekter sove på kvelden og insisterer på å ammes i det uendelige (og jeg har ikke igjen melk, ikke at hun bryr seg…)… OG hund, midt i boligstrøk… Godt med flexitid, for å si det slik… /rant slutt.

Nå is rett fra boksen med enorme mengder sjokoladesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E spurte i våres om jeg kunne synge "huuujehade". Jeg var ekstremt dum som ikke skjønte hvilken det var. Foreslo mange, men hun ble sinna. Så spurte jeg om ikke hun kunne synge det hun kunne, og da jeg hørte "huuujehade over vannet" skjønte jeg at det var "ja vi elsker" :lol:

:lol: Såklart liksom!

Sukk og stønn!! Mannen er borte i noen dager, da blir jeg selvsagt forkjølet og slapp, jobber 100% og T får feber til og fra men er i fin form bortsett fra enorme mengder snørr, nekter sove på kvelden og insisterer på å ammes i det uendelige (og jeg har ikke igjen melk, ikke at hun bryr seg…)… OG hund, midt i boligstrøk… Godt med flexitid, for å si det slik… /rant slutt.

Det er helt merkelig!

Og du har definitivt fortjent is! :hug:

(Man må IKKE fortjene is men jeg kom ikke på noen annen måte å formulere det på! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi tenk, februarbarna er 21 måneder! :) I morgen blir ungen min 1,5 år! Tiden går enda fortere enn det folk sier!

Når begynner de å snakke så man forstår? Synes alle 2åringene i barnehagen snakker rent, så da kan det vel ikke være så lenge til? *glede seg* Det er fascinerende og se på at hun skravler uforståelig til andre små barn og til dukkene sine. Hun peker bort på oss og nikker og smiler og skravler videre med dukken. Det ser ut som om hun forklarer de ting. Gjengangeren som vi forstår er at hun peker på pappan sin og sier "der, pappan min". Veldig søtt når hun møter barn på lekelplassen og hun kommer med den :wub: Mamma derimot, aner hun ikke hvem er. Når jeg spør hvor mamma er, så peker hun ut vinduet eller på lampa eller noe :aww: Takk skarru ha.. Fordelen er at det er pappa hun roper på når hun våkner om morgningen..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi tenk, februarbarna er 21 måneder! :) I morgen blir ungen min 1,5 år! Tiden går enda fortere enn det folk sier!

Når begynner de å snakke så man forstår? Synes alle 2åringene i barnehagen snakker rent, så da kan det vel ikke være så lenge til? *glede seg* Det er fascinerende og se på at hun skravler uforståelig til andre små barn og til dukkene sine. Hun peker bort på oss og nikker og smiler og skravler videre med dukken. Det ser ut som om hun forklarer de ting. Gjengangeren som vi forstår er at hun peker på pappan sin og sier "der, pappan min". Veldig søtt når hun møter barn på lekelplassen og hun kommer med den :wub: Mamma derimot, aner hun ikke hvem er. Når jeg spør hvor mamma er, så peker hun ut vinduet eller på lampa eller noe :aww: Takk skarru ha.. Fordelen er at det er pappa hun roper på når hun våkner om morgningen..

:lol: ! Herlig!

Endelig en relativt god natt igjen :ahappy: Nå har de dratt til barnehagen, strålende blid fra det øyeblikket jeg satte henne på badegulvet. Hentet en strømpebukse og strakk frem foten. Man skal nemlig kle på seg! :wub:

Mamman bærer litt preg av dårlige netter, så brukte 5 forsøk på å få riktig passord på pcen (eller i det minste noe som lignet riktig passord) så kravler under dyna igjen straks.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt det med språk :)

Vi forstår mye av det vår på snart 2,5 år sier, og han lærer stadig flere ord, og setter sammen flere ord, men han snakker ikke rent enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :-) Sonen <3

Du skal se du får han inn på eget rom med den hunden etterhvert ;-)

Sukk og stønn!! Mannen er borte i noen dager, da blir jeg selvsagt forkjølet og slapp, jobber 100% og T får feber til og fra men er i fin form bortsett fra enorme mengder snørr, nekter sove på kvelden og insisterer på å ammes i det uendelige (og jeg har ikke igjen melk, ikke at hun bryr seg) OG hund, midt i boligstrøk Godt med flexitid, for å si det slik /rant slutt.

Hvis hund og barn fortsetter å ha det like festlig sammen , så tror jeg det er en dårlig idé :lol:

Masse god bedring til dere begge :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh... Føler meg nesten fyllesjuk.. Det er hardt med fest i senga kl halv 2 om natta..

Jeg skjønner godt hvorfor de fleste foreldrene drikker kaffe.. Tror jeg må lære meg det jeg også..

!!!!

Drikker du ikke kaffe??!

Jeg hadde rablet uten :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!

Drikker du ikke kaffe??!

Jeg hadde rablet uten :aww:

Jeg drikker ikke kaffe nei.. Andre koffeinkilder drikker jeg heller ikke utenom cola. Men ekke så glad i brus heller..

Jeg lever på sjokolade i de tyngste tidene, men da er det nød ettersom jeg vet hvor mange kcal og sukker det er i det :lol:

Så her går det på ren kjærlig.. Endte nesten med trussel om kastering på gubben i går, men ellers tror jeg at jeg er ganske grei :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på sykehuset og venter på at legen skal skjære i ungen min!

Han datt ned av sofaen i stad og slo øret i bordkanten, så det er hovnet opp. Må kuttes litt i for å klemme ut hevelsen sånn at brusken ikke dør. Eller noe..

Stakkar lille gutt! :shocked: Håper det blir bra veldig fort!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på sykehuset og venter på at legen skal skjære i ungen min!

Han datt ned av sofaen i stad og slo øret i bordkanten, så det er hovnet opp. Må kuttes litt i for å klemme ut hevelsen sånn at brusken ikke dør. Eller noe..

oi! Au! God bedring! :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har prøvd vanlige h-seler med mye justering, samt trekkseler og mye annet.. jeg har ikke prøvd en step-in sele, så det skal jeg prøve - takk for tips!
    • Den det lenkes til er en vanlig H-sele, ala det jeg foreslo over. Frontfestet sele vil jeg ikke anbefale når press på luftrøret er et problem, særlig hvis hunden faktisk trekker. Jeg vil ikke anbefale å feste båndet foran i det hele tatt, da det skjeve trekket antageligvis vil presse mer.
    • Frontfestet sele? Store prisforskjeller på de som er laget spesifikt for frontfeste, og på like funksjonelle, vanlige justerbare seler på Felleskjøpet og Dogman (billigst på Plantasjen), som ikke er spesifisert som frontfestede, men har en ring en kan klipse båndet i foran.  Jeg har to stk sånne fra Trixie (M/L og L/XL) for billigsalg med brevpost, men de er ikke like justerbare i alle retninger som den fra Dogman, som antakelig tillater deg å feste båndet på ryggen og gå turer som vanlig, om du åpner den godt i halsen og korter kraftig inn under buken    Edit: Denne. En ser knapt metallringen foran på dette bildet, men den er der. Tre ulike størrelser, som ligger hver for seg i menyen: https://plantasjen.no/no/p/h-sele-iris-svart-20mm-svart-517766
    • Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...