Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaster du bæsjeposer i andre søplekasser?


Lisatittine
 Share

Recommended Posts

Jeg fortsetter bæsjeposeforskningen min jeg! :lol:

Kaster du fra deg bæsjeposer i andres søplekasser når det er langt å gå til nærmeste "lovlige" søplekasse?

Jeg kaster fra meg der det er sånne store felleskontainere for flere husstander, men tør liksom ikke helt å kaste i helt private søplekasser. Jeg har dog ingenting i mot at noen kaster i min egen.

Det er jo veldig fristende å bare kaste fra seg i første og beste søplekasse, men er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvis ingen ser meg, og det er langt til egen/offentlig søppelkasse... ja, lett. Unngår å bruke samme søppelkasse til stadighet da, deler dem broderlig rundt om i bygda

Seriøst, pga denne tråden sykla jeg i nesten 3 km i går i regnet og bekmørket på en sykkel uten bremser med for en gangs skyld samarbeidsvillige røde farer med bæsjeposen i hånda på styret før jeg inn

Der vi bodde før hadde vi optisk sortering av søpla. Søpla med puttet i en slags sjakt og den ble sugd til et depo. Man måtte ha spesielle poser for det og det var kildesortering. Husker jeg da ble sp

Ja det gjør jeg :) Har heller ingen problemer med å forklare greia om huseierne skulle kommentere det, men det har enda ikke skjedd iløpet av de årene jeg har drevet med hund :) Hadde det vært bedre tilbud av offentlige søppelkasser rundt her så hadde jeg kastet i de offentlige ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer på posen om jeg bare går lillerunden, men om vi er på sykkeltur eller på langtur, så ryker posen der det passer seg sånn (men ikke i grøfta! :lol: ) Her i området er det faktisk flere søplekasser med det klistremerket på som sier "kast din pose her" med bilde av en hund på. Veldig koselig, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs veldig, i kjente folk sine søppelkasser hiver jeg, for der vet jeg at det er ok. Er eierne av søppelkassen ute så spør jeg. Hivers ellers i offentlige søppelkasser så sant jeg har mulighet til det. På lange turer kan jeg finne på å snike til å hive i private søppekasser om jeg ikke har andre muligheter, men det er sjelden. Ellers tar jeg med meg posen hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjeldent. Bare hvis jeg er helt sikker på at ingen ser meg :lol: Men kaster i slike store fellescontainere for borettslag og sånn da. Hadde ikke hatt noe imot om folk brukte min private søppelkasse (hvis jeg hadde hatt en), så lenge posen blir lukket skikkelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Så slem er jeg ^^, Dog, jeg vet hvem som ikke liker det og holder meg unna, men jeg bor i et nabolag med MYE bikkjer og er så slem at jeg kaster hos de jeg vet har hund selv ;)

Søplekassa mi står i tillegg litt innpå tomta mi, så jeg har puttet på sånn hundeposeklistremerke fra NKK på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kommer vel litt ann på. Jeg er av den som ikke syns det gjør noe og har gjort det før. Men da knyter jeg selvsagt posen godt og hiver den pent oppi slik at den ikke skal få noe skader eller noe - søpla skal jo samme sted uansett. Nå bor jeg veldig landelig og alle på det lille området jeg bor på (vil ikke kalle det tettsted/bygd, så aner ikke hva jeg skal kalle det, haha) har hund mer eller mindre. Eller ikke, men vi er godt likt i nabolaget her fordi vi har så stille og rolige hunder, og de eneste som går turer med hundene våres i følge de som ikke har hund :lol: Jeg har dessuten ingenting i mot om folk kaster søppel i våres dunker (alså, hundeposer, hadde de fylt igjen dunkene hadde jeg blitt lite glad..), som står nede ved veien og ikke inne på tomta vår. Men jeg passer som regel på at ingen ser meg, selv om folk har sagt jeg får lov. :P

Når jeg bodde i et mer tettbygd nabolag, og gikk små runder rundt der, tok jeg med posen hjem igjen. Gikk jeg lengre turer f.eks inn til byen (og den byen hadde ikke slike søpplebøtter der når jeg bodde der), kunne jeg låne en. Men gikk aldri inn en port og i hagen og slike ting, det måtte liksom være lett tilgjengelig, og aller helst ingen til stedet så det var å snike den pent inn der. Og jeg bar den heller hjem isteden for å spørre, fordi jeg syns det var skummelt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vil folk at dritten skal plukkes opp, så får de tåle at den havner i nærmeste søppelkasse også. Så lenge posen er tilstrekkelig knyttet igjen så det ikke blir lukt, ser jeg ikke helt problemet jeg. Sikkert mange som kaster i vår søppel kasse også :)

nei, vi som har hund plukker opp dritten etter vår hobby, slik at vår hobby ikke er til sjenanse for andre, med eller uten hund. Uavhengig av om folk deler sine private søppelkasser.

Sjeldent, men nå er det en del offentlige kasser rundt om kring her i byen. Men moralsk sett så er jeg litt delt,1 pose har jo ikke noe og si, men så er det jo da evt alle de som har vært før meg eller kommer etter. Jeg skjønner at de som bor i områder med mye hund ikke liker det når de ikke har plass til sitt eget søppel en gang fordi det er så fullt av besjeposer fra andre. Eller at folk som ikke har hund selv sitter igjen med et bosspann som stinker dritt i sommervarmen..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...