Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaster du bæsjeposer i andre søplekasser?


Lisatittine
 Share

Recommended Posts

Men la oss si at det går forbi 50 hundeeiere 2 ganger om dagen, der alle putter sine bæsjeposer i din søplekasse, da er det plutselig ikke snakk om en liten pose med bæsj, ikke sant? Da er det plutselig snakk om 100 bæsjeposer om dagen da..

Nei, jeg bruker ikke andres søplekasser. Jeg er sterk :aww: Jeg klarer å bære mine hunders bæsj helt til jeg kommer til en søplekasse som er satt opp for sånt, eller helt hjem igjen.

Jepp, jeg er mye bedre enn alle dere andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvis ingen ser meg, og det er langt til egen/offentlig søppelkasse... ja, lett. Unngår å bruke samme søppelkasse til stadighet da, deler dem broderlig rundt om i bygda

Seriøst, pga denne tråden sykla jeg i nesten 3 km i går i regnet og bekmørket på en sykkel uten bremser med for en gangs skyld samarbeidsvillige røde farer med bæsjeposen i hånda på styret før jeg inn

Der vi bodde før hadde vi optisk sortering av søpla. Søpla med puttet i en slags sjakt og den ble sugd til et depo. Man måtte ha spesielle poser for det og det var kildesortering. Husker jeg da ble sp

Jepp, jeg er mye bedre enn alle dere andre :P

Vil du ha litt sølvpuss sånn at du får pusset glorien også? :lol:

Forresten kom jeg til å huske på da vi var på Nesbyen nå i sommer... Vi gikk tur med hundene rundt i sentrum, og der har de både vanlige søppeldunker og søppeldunker for hundeposer. Gjett hva som lå RETT UNDER den ene dunken for hundeposer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er på vei inn i skauen, og vet jeg ikke kommer ut igjen fra skauen samme sted, så finner jeg et sted å kaste de. Jeg går aldri inn på eiendommer. Jeg kaster i søppelkasser som står ute ved veien.

Jeg har fått kjeft en gang for å kaste i noen andres søppelkasse. Jeg stod ved et busstopp og hadde ingen andre steder å kaste posen før jeg skulle inn på bussen med Hermes... det kunne ikke damen forstå, men jeg kranglet ikke med henne, bare overså henne og hoppet på bussen straks den kom.

At enkelte har et slikt eieforhold til søppelet sitt finner jeg litt merkelig...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt artig er at "ingen" lar hunden tisse på søppel kassene, fordi det er privat. Men "alle" putter posene oppi der, siden vi tross alt bare leier dem av kommunen. Hva er forskjellen? Hundedritt lukter da like mye som hundepiss i sola. Skjønn det den som kan...

Dritten til mine hunder lukter kun om de er dårlig i magen, og det er sjelden. Jeg knyter dessuten poser godt, og de kastes altså i en søppelkasse, med lokk, sammen med masse søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på samme plassen i 20 år (bare med et par års avbrudd) og det er ikke sånn at søppeldunkene fylles opp av hundeposer. Hadde det vært en reell problemstilling at private dunker rant over med hundedritt, så hadde det vært noe ganske annet. Nå er ikke sistnevnte tilfelle. Det VET jeg. Nå finnes det ikke noen offentlige dunker her heller så ja, jeg er svak, og kaster dritten i private spann. Men jeg er sikkert rar som ikke forstår dette nære båndet mellom dunk og eier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så handler det ikke om nært bånd mellom dunk og eier, for meg så handler det om at mitt hundehold skal påvirke andre minst mulig, Emilie. Jeg kaster bæsjeposene i egen søplekasse, og det skal ikke mange bæsjeposene til før det lukter mer dritt av søpla enn søppel. Hvorfor skal en som ikke har hund, som kanskje ikke engang liker hund, måtte forholde seg til møkkastank om de ikke vil det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shocked: Den er drøy! Si at du tuller?

Nope. En av de ansatte litt opp i systemet i bydrift er ikke spesielt glad i hunder, for å si det mildt. Jeg kan skjønne det når det gjelder søppelkassene på busstopp o.l midt på sommeren, da blir de ikke tømt så ofte, og det begynner fort å stinke. Men ellers.... Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kaster i nærmeste søplekasse, såklart ikke i de som er godt innenfor tomta :P Men jeg ser ikke problemet? Jeg bryr meg heller ikke når noen kaster i min :) Bedre at de kaster det der, enn at det blir liggende evt at de hiver i veikanten istedet :)

Same shit here

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. En av de ansatte litt opp i systemet i bydrift er ikke spesielt glad i hunder, for å si det mildt. Jeg kan skjønne det når det gjelder søppelkassene på busstopp o.l midt på sommeren, da blir de ikke tømt så ofte, og det begynner fort å stinke. Men ellers.... Ja.

Ah ok, så det er ikke private som har klistret det på altså. For jeg trodde det og da synes jeg det er sånn akkurat passe frekt å kaste møkka i den kassa da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir søppla tømt annenhver uke, vi kildesorterer både restavfall, matavfall, plast og papir, likevel er bøtta vår stappfull når det er et par dager til tømming. Hadde vi bodd ved en populær tursti f.eks og folk hadde kastet dritten oppi vår bøtte så hadde ikke vi hatt plass til vårt. Og når det er jeg som betaler for tømming så synes jeg det er frekt faktisk. Og vi er kun 2 stk som bor her, da kan jeg tenke meg hvor mye søppel det blir hvis man har barn i husholdningen.

Så fint at alle deres hundebæsjer lukter roser og at dere har superposer som det ikke kan gå hull på, desverre så er det realiteten for de færreste hundeeiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ok, så det er ikke private som har klistret det på altså. For jeg trodde det og da synes jeg det er sånn akkurat passe frekt å kaste møkka i den kassa da

Aha! Da forstår jeg. Er nok ikke det nei, det er snakk om de kassene kommunen har hengt opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmy er en sånn valp som spiser bæsjer som ikke blir plukket opp. Jeg elsker alle som bare lar dritten ligge igjen, selv i skogen. Særlig når jeg tror det er en kongle hun tygger på og prøver å ta den fra henne, og står der med henda fulle av dritt, ikke noe å vaske meg med og skal kjøre bilen hjem etter turen. :wacko::x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir søppla tømt annenhver uke, vi kildesorterer både restavfall, matavfall, plast og papir, likevel er bøtta vår stappfull når det er et par dager til tømming. Hadde vi bodd ved en populær tursti f.eks og folk hadde kastet dritten oppi vår bøtte så hadde ikke vi hatt plass til vårt. Og når det er jeg som betaler for tømming så synes jeg det er frekt faktisk. Og vi er kun 2 stk som bor her, da kan jeg tenke meg hvor mye søppel det blir hvis man har barn i husholdningen.

Så fint at alle deres hundebæsjer lukter roser og at dere har superposer som det ikke kan gå hull på, desverre så er det realiteten for de færreste hundeeiere.

Bæsjen lukter bæsj, men det begrenser seg litt når den er inni en sammeknytt plaspose (som forresten ikke er super eller har roselukt eller noe - men den ER rosa da, med dødningeskaller på ;) ). Hadde det vært slik at dunkene hadde vært sprengfulle her også, så hadde jeg gjerne revurdert mitt valg, men her tømmes det hver uke, og det er faktisk veldig god plass i de aller fleste spann. Med unntak av noen borettslagdunker, helt ved ukeslutt. Her kunne i hvert fall vår husholdning latt være og tømme dunken vår hver uke, mer søppel produserer vi ikke.

Edit: faktisk hender det at vi ikke triller den ned i veien hver uke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så handler det ikke om nært bånd mellom dunk og eier, for meg så handler det om at mitt hundehold skal påvirke andre minst mulig, Emilie. Jeg kaster bæsjeposene i egen søplekasse, og det skal ikke mange bæsjeposene til før det lukter mer dritt av søpla enn søppel. Hvorfor skal en som ikke har hund, som kanskje ikke engang liker hund, måtte forholde seg til møkkastank om de ikke vil det?

Ja, det handler alltid om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjen lukter bæsj, men det begrenser seg litt når den er inni en sammeknytt plaspose (som forresten ikke er super eller har roselukt eller noe - men den ER rosa da, med dødningeskaller på ;) ). Hadde det vært slik at dunkene hadde vært sprengfulle her også, så hadde jeg gjerne revurdert mitt valg, men her tømmes det hver uke, og det er faktisk veldig god plass i de aller fleste spann. Med unntak av noen borettslagdunker, helt ved ukeslutt. Her kunne i hvert fall vår husholdning latt være og tømme dunken vår hver uke, mer søppel produserer vi ikke.

Edit: faktisk hender det at vi ikke triller den ned i veien hver uke heller.

Så da er det faktisk stor muligheter for at den drittposen får søppel oppå seg som kan lage hull i den? (siden det ikke er en superduper pose som ikke kan gå hull på)Jeg skjønner at folk som ikke har hund ikke liker den lukta hver gang de åpner søppel lokket. Men hey, meg om det. Da hadde jeg som kommune revurdert søppel tømming hver uke, hvis det ikke er en eneste en som klarer å fyllte dunken mer enn halvfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det faktisk stor muligheter for at den drittposen får søppel oppå seg som kan lage hull i den? (siden det ikke er en superduper pose som ikke kan gå hull på)Jeg skjønner at folk som ikke har hund ikke liker den lukta hver gang de åpner søppel lokket. Men hey, meg om det. Da hadde jeg som kommune revurdert søppel tømming hver uke, hvis det ikke er en eneste en som klarer å fyllte dunken mer enn halvfull.

Nei, jeg ante ikke at det eksisterte hundeposer som garantert aldri gikk hull på. Riktignok kjøper jeg de tjukkeste posene, fordi jeg liker dem best. Det pleier ikke å gå hull på dem, men hey, det skjer sikkert med en gang noen kaster en spikermatte over haugen med MINE hundeposer, og det skjer nok stadig vekk. Vi har slike chipper på spannene som registerer hvor mange ganger de tømmes faktisk. Naboene mine er sikkert rasende fordi hundeposene mine fyller opp alle spannene i gaten så det stinker fy og f*** i hele nabolaget, og gjør at de må tømmes hver uke. Dermed må de betale mer, fordi chippen registeres oftere. Fy meg!!

Edit: hallo?! Har jeg skrevet at ikke folk klarer å fylle dem mer enn halvfulle? Nei. Det var MIN husholdning jeg refererte til. Du trenger ikke å hive ord i munnen på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke pose, jeg plukker ikke opp etter hundene. Søppeldunken vår står nesten 2 km fra huset, så om noen hiver poser i den vil jeg ikke være klar over det uansett. Jeg føler ikke noe eietrang selv om jeg betaler leie for den, så andre må mer enn gjerne bruke den, men tviler, da jeg har bodd her i 5 år og enda ikke sett et menneske i bygda med bæsjepose i handa, full eller tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tømmes alle private dunker en gang i uken. Offentlige mye sjeldnere, vil jeg tippe. De er alltid fulle. Men privates søppelkasser rekker ikke stå lenge med noe som helst stank oppi i alle fall. Forøvrig er det ei heller noen ordning for sortering her, så alt restavfall inkludert plast går i samme dunk. Papirkassene tømmes en gang i mnd tror jeg. Hadde det samme vært tilfellet med restavfall ville nok lukta vært mer problematisk, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...