Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva forbinder du med ulike rasers eiere/ utstillere? :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Get over it!! *ler* Det var før jeg hadde sett på en belgerutstilling til mitt forsvar. Nå henger jeg stort sett rundt schæferringen og oppsummeringen er kort og godt: Hillbillies. Herremin så

Man lærer så lenge man lever. Jeg har tross alt lært at IKKE riktig svar på "Hunden din la seg på hodet mitt i natt", er "Ja, men du ligger jo på hans plass" når man drar med seg dame hjem.

Jeg synes det er mye verre å se folk i sine slaskene, halvskitne og ekle klær stille sine hunder som jeg da også antar er i samme shape, enn å se en velkledd handler med ditto velstelt hund...

Posted Images

Husk å sjekke denne tråden nøye først også! :lol:

Og dere som har fine, litt ungdommelige drakter: Jeg er egentlig bare sjalu, jeg ligner virkelig på mormora mi i drakt!

Kanskje jeg må lage en poll over hva jeg kan bruke? Legge ut bilde av tre alternativ, og velge publikumsfavoritten? :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes observasjonene om eiere av bestemte raser i utstillingsringen var så spot on her - morsomt å lese :D

Selv synes jeg det er litt gøy å pynte seg litt når jeg skal stille, selv om det er begrenset hva jeg får til med trynet og håret når jeg må opp gørrtidlig :P (Er så absolutt IKKE et A-menneske)

Første valpeshowet med Nora. Kjøpe grønn dress til en billig penge på H&M da jeg synes grønt kler brune hunder så godt. Dommeren takket meg for å være godt forberedt, så det var litt morsomt :D
406615_437880479600867_643474909_n.jpg

Fellesutstillingen 2013: Her hadde jeg jeans, støvler og regnjakke, men skulle gjerne hatt regnbukse i tillegg da jeg var våt inntil skinnet. Tror jeg var den eneste som stilte i jeans :P

942639_491184217603826_739861270_n.jpg

NKK Drammen i år. Stilte i et gjørmehøl, så ble støvler her og. Men var lei av grønt, så gikk for blått
226630_501234489932132_335030300_n.jpg

Nederland i år: Hadde liksom ingen anelse om hvor pyntet jeg skulle være på en sånn utstilling, så safet med jeans, bluse og dressjakke. Men synes det passet ganske bra :)

1011326_513598715362376_1349548715_n.jpg

Men når vi skal til Finland i desember, da skal jeg kanskje vurdere å stille i skjørt/kjole for første gang, for det blir noe litt annet enn en vanlig utstilling i Norge :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes observasjonene om eiere av bestemte raser i utstillingsringen var så spot on her - morsomt å lese :D

Selv synes jeg det er litt gøy å pynte seg litt når jeg skal stille, selv om det er begrenset hva jeg får til med trynet og håret når jeg må opp gørrtidlig :P (Er så absolutt IKKE et A-menneske)

Første valpeshowet med Nora. Kjøpe grønn dress til en billig penge på H&M da jeg synes grønt kler brune hunder så godt. Dommeren takket meg for å være godt forberedt, så det var litt morsomt :D

Fellesutstillingen 2013: Her hadde jeg jeans, støvler og regnjakke, men skulle gjerne hatt regnbukse i tillegg da jeg var våt inntil skinnet. Tror jeg var den eneste som stilte i jeans :P

NKK Drammen i år. Stilte i et gjørmehøl, så ble støvler her og. Men var lei av grønt, så gikk for blått

Nederland i år: Hadde liksom ingen anelse om hvor pyntet jeg skulle være på en sånn utstilling, så safet med jeans, bluse og dressjakke. Men synes det passet ganske bra :)

Men når vi skal til Finland i desember, da skal jeg kanskje vurdere å stille i skjørt/kjole for første gang, for det blir noe litt annet enn en vanlig utstilling i Norge :)

Jeg har jo samme grønne drakten som deg og trives godt i den. Dog er jeg ikke 100% fornøyd med grønnfargen, skulle vært litt mer jaktgrønn.

Chico er jo også samme farger som Nora.

Men det er utrolig hvordan jeg selv tenker forskjellig ut ifra hvilken rase jeg skulle stilt. På chihuahua kunne det ikke falt meg inn med joggebukse liksom, eller turbukse for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har jo schæfer og sankt, og burde utifra inntrykkene stille i grilldress og mokkasiner :P Det hadde sikkert vært behagelig det altså, men går helst i vanlige klær (altså, det som for alle andre er vanlige klær, for meg er nemlig vanlige klær bikkjeklær og det er ikke alltid så lekkert å vise seg frem i). Det vil da si, klær som ikke innebefatter hvitt eller brunt. Aller helst komplimentærfargene til egne hunder. Siden Cujo har mye hvitt så blir det som oftest noe svart og uhyre enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ære for Margrete, så har jeg tenkt å stille Nora i denne outfitten neste gang jeg melder henne på:

Elf-girl-l.jpg

Satse på at det er en mannlig dommer, så er det nok ikke noe stress å få det siste certet heller :lol:

(Unnskyld Margrete, vi syns du var søt når du sa det, vi ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: Du må si fra hvor og når altså. :lol:

Vi må stille med flere filmkameraer for å være sikker på at vi får dette på film fra alle vinkler :lol:

Ja!! Det må hun, dette skal jeg ha med meg..hi hi :)

Klart jeg sier i fra, det er ikke noe stress det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Til ære for Margrete, så har jeg tenkt å stille Nora i denne outfitten neste gang jeg melder henne på:

Elf-girl-l.jpg

Satse på at det er en mannlig dommer, så er det nok ikke noe stress å få det siste certet heller :lol:

(Unnskyld Margrete, vi syns du var søt når du sa det, vi ;) ).

*ligger over pulten og brøler av latter*

Tenk om det var sånn at hver rase hadde sin kleskode og belgere måtte stilles i sånt outfit?

*lerogleroglerogler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ære for Margrete, så har jeg tenkt å stille Nora i denne outfitten neste gang jeg melder henne på:

Satse på at det er en mannlig dommer, så er det nok ikke noe stress å få det siste certet heller :lol:

(Unnskyld Margrete, vi syns du var søt når du sa det, vi ;) ).

pfft1.gif*bilder i hodet av belgerfolket i slike drakter og knekker sammen i uhemmet krampelatter så hele hytta våkner*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

pfft1.gif*bilder i hodet av belgerfolket i slike drakter og knekker sammen i uhemmet krampelatter så hele hytta våkner*

De bildene ble bare så altfor mye sånn en tidlig fredags morgen *hysterisk latterkrampe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller som regel alltid med dressjakke, for da har jeg et sted å ha godis. Sjekker alltid at det er ekte lommer i jakkene, og spretter opp sømmen slik at lommene kan brukes. (Iallefall den høyre). Liker ikke å ha ting hengende, som godisposer og nummerlapper, så prøver å ha alt "fast". Bruker ofte skjørt eller kjole, noen få ganger penbukse eller jeans. Jeg føler meg "finere" i skjørt, vet ikke hvorfor. Føler meg bare tjukk i bukse f.eks. Jeg ser kanskje mormoraktig ut, men det får bare være. Jeg føler meg mer vel med kjole og skjørt, og det er viktig for meg. Da slipper jeg å tenke så mye på hvordan jeg ser ut i ringen. Joda, må huske å ikke bøye meg over hunden med strake ben, men det er jo en vane. Synes uansett det er penere å sette seg på huk enn å bøye seg over, uansett. Tilskuerne synes sikkert ikke det er mer behagelig å få en buksekledd rumpe rett i ansiktet... :-P

Jeg er visst kjærringa mot strømmen her inne, for jeg liker draktstilen, til og med på juniorhandlere. Synes det er rent, pent og klassisk. Men ser liksom litt samlet ut... (Men på utstillinger føler jeg meg ikke som kjærringa mot strømmen, der er det en overvekt av "mormor'er" så der passer jeg inn.)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst kjærringa mot strømmen her inne, for jeg liker draktstilen, til og med på juniorhandlere. Synes det er rent, pent og klassisk. Men ser liksom litt samlet ut... (Men på utstillinger føler jeg meg ikke som kjærringa mot strømmen, der er det en overvekt av "mormor'er" så der passer jeg inn.)

Nei vet du, du er ikke alene :) Jeg synes også det er flott med drakter på utstillere. Hadde schæferen var litt enklere å handle så hadde jeg jaggu stilt i noe slikt jeg å.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg følte meg fryktelig truffet av en del ting i denne tråden...som for eksempel:

Dagen før min første utstilling med Sibirsk Husky ringer min venninne som skal stille henne ut for meg og lurer på om jeg er klar.

"Jepp, jeg er klar!" svarer jeg og titter stolt bort på den klargjorte veska som inneholder mat og vann til bikkja...samt hennes dagligdage, bittelitt skitne leiebånd.

Venninnen min spør så: "Har du vasket henne?"

Jeg svarer: "Jada, for en fjorten dagers tid siden"

Venninnen min: "MEN HERREGUD DA MENNESKE!!!!!!! KOM HIT TIL MEG NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!! Bikkja må jo vaskes i kveld, senest mulig, med riktig shampo, så balsam, og så må hun jo blåses skikkelig og børstes og ikke minst styles!!!"

Jeg svarer lettere forfjamset: "Jammen, hun er jo en brukshund jo.....?"

:icon_redface::icon_redface::icon_redface:

MEN; Jeg har siden da utviklet meg kraftig altså og er nå ganske sikker på at jeg er et halvt hakk bedre enn Schaefer-eierne med min nyinnkjøpte børste og utstillingsbånd :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ære for Margrete, så har jeg tenkt å stille Nora i denne outfitten neste gang jeg melder henne på:

Elf-girl-l.jpg

Satse på at det er en mannlig dommer, så er det nok ikke noe stress å få det siste certet heller :lol:

(Unnskyld Margrete, vi syns du var søt når du sa det, vi ;) ).

WOW! Hvis du stiller i dette antrekket, er jeg villig til å reise langt! for å få oppleve det! : D

Edit; likte Belgerpias 'forslag', burde vært obligatorisk handlerantrekk i belgerringen.. Gjett om jeg hadde vært å se utenfor ringen da..;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; likte Belgerpias 'forslag', burde vært obligatorisk handlerantrekk i belgerringen.. Gjett om jeg hadde vært å se utenfor ringen da..;)

Husk at kroppene ikke nødvendigvis følger antrekket, jeg tipper det der ville vært et forslag du kjapt ville angret på ;)

*Edit: Ang. drakter syns jeg de kan være stilige jeg, men selvfølgelig kommer det an på både snitt og farge. Jeg ser heller ingen med så grusomme drakter som noen av de amerikanske handlerne jeg ser bilder av på fb har, enkelte der er bare.. Wow. Men en pen, nøytral drakt (skjørt eller bukse) uten for knæsje farger eller blomstermønster kan være pent og stilrent.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kroppene ikke nødvendigvis følger antrekket, jeg tipper det der ville vært en forslag du kjapt ville angret på ;)

.

Ehm..du har nok et poeng der.. :P

Miniatyrhunder; på mannesiden, en viss overvekt av homofile, på damesiden, mange 'muttons dressed as lambs'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vanlige nasjonale utstillinger med vanlige raser (og dermed tenker jeg ikke på jakt- og fiskedagene i Elverum neste helg) har ofte dommeren på seg dress, drakt, kjole eller andre pene klær.

Som ringsekretær gjør jeg det samme - jeg kler meg "som sekretær" (men ikke den typen som sitter overskrevs fanget og tar diktat, men den usynlige høyre hånden som skal veilede dommeren og komplementere denne), selv om jeg tilpasser klærne etter dagen - jeg tar ikke på meg det samme på jakt- og fiskedagene til helga som jeg tar på meg når jeg skal jobbe på EDS i Lillestrøm i 2015.

Når jeg stiller, har jeg en nystelt, velstelt, ren og stylet hund jeg ønsker å vise fra sin beste side. Og da er det for meg naturlig at jeg som handler også framstår som en komplementerende del av helheten. Jeg synes overhode ikke det ser rart ut å stille hunden i et pent skjørt og dressjakke selv om jeg ble nummer fire i klassen - jeg interagerer jo med dommeren som er kledd like pent uansett om han gir deg BIR eller null.

Jeg synes en fin drakt er fint, og kunne tenkt meg det samme selv om det passet min kroppsfasong. En drakt er stilren og praktisk, ødelegger ikke for hundens første- og helhetsinntrykk, kan fåes i ulike farger for å framheve hunden, og er den prikken over i'en som viser at utstilling faktisk også er en skjønnhetskonkurranse.

Som en dommer en gang sa - utstilling skal være fest, og vi pynter oss til fest.

Men en drakt skal også være funksjonell - når jeg kjøper klær tiltenkt utstillingsringen bøyer og hopper jeg i prøverommet for å se hvor mye jeg viser, og jeg tester at jeg faktisk kan løpe i skjørtet før jeg drar på utstillingen. Jeg har sett utstillere som må forlenge splitten til langt opp mot trusestrikken når de innser at de ikke får satt beina foran seg i ringen, og jeg har sett for mye rumpesprekker og kløfter til å kunne holde telling på det. Men en må jo ha noe under jakka, og en må tenke på at det kan bli varmt så en vil kle av seg.

De årene bukser med veldig lavt liv var moderne så jeg så mye rumpe at dere aner ikke - å sitte på kne eller bøye seg med low waist-bukser er en no-no. Jeg har sett mennesker stille i tights så tynn at når de bøyer seg strekker stoffet seg så mye at du ser mønsteret på trusa under - eller at de ikke har truse under. Jeg har sett mye lite flatterende klær, uansett om du bare skal på Kiwi eller i BIS-finalen. Men jeg har også sett mange stilrene, fine ekvipasjer.

For meg ser det i hvert fall ikke dumt ut å gå ut av ringen med en good selv om en har kledd seg opp. En vasker og klipper og steller jo pelsen selv om den får en good også.

Jeg er dog mer fascinert over folk som klarer å stille hund i høyhælede sko. Det har sikkert noe med at jeg selv ikke fikser å gå med selv en centimeter uten å miste balanse, gå anstrengt og få dertil vondter i kroppen - langt mindre løpe fort rundt i ringen. Så jeg har ofte stilt hund i sorte joggesko på uteutstillinger for å vite at jeg har noe godt på føttene og ikke forverrer plagene. Men jeg har også et par flate pensko jeg bruker på innendørsutstillinger, hvor det garantert ikke plutselig blir regn, leirete, etc, etc. På grunn av langvarige problemer med en ankel skifter jeg ofte til fornuftige sko når jeg ikke er i ringen - men så lenge jeg er i ringen forsøker jeg å ha på meg pene sko. Men dere vil aldri få se meg i hæler, det hæler jeg ikke :D

Jeg syns dette var så riktig, at det må gjentaes :) Det er akkurat slik jeg tenker også. Dommeren har jo pyntet seg, så jeg burde vise respekt og pynte meg litt selv. Jeg driver også å hopper rundt i prøverommet når jeg prøver på utstillingsklær. Løper litt frem og tilbake i gangen, bøyer meg, sitter meg ned på knær osv :) Min mor hjalp meg med antrekk de første gangene jeg skulle stille ut, siden jeg selv ikke visste så mye og var ganske ung. Da stilte jeg slik som Carro92. Dressbukse, skjorte og en vest. Jeg skal innrømme at jeg plukket opp skjørt ideen fra utstilling. Jeg trives mye bedre i skjørt. Jeg føler meg mer feminin og da føler jeg meg bedre :)

Jeg bruker faktisk mange av utstillingsdressjakkene mine på fritiden. Noen av skjørtene også. Hver for seg da. Om jeg skal pynte meg en kveld kan jeg fint ta på meg noe slikt. Så nei, det stemmer ikke at jeg aldri ville gått med slike klær utenom utstilling.

430779_10150656792895610_1913769941_n.jp

Jeg føler meg ikke som en bestemor ihvertfall, selv om jeg vet mange fra jobb har ledd når de har sett utstillingsbilder av meg :P Og tydeligvis noen herfra også. Men folk vil alltid tenke ting om hvordan andre går kledd, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor folk bryr seg, så lenge man ikke kler seg skikkelig vulgært. La folk gå kledd slik som de vil :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Hvis du stiller i dette antrekket, er jeg villig til å reise langt! for å få oppleve det! : D

Edit; likte Belgerpias 'forslag', burde vært obligatorisk handlerantrekk i belgerringen.. Gjett om jeg hadde vært å se utenfor ringen da.. ;)

Tror du kanskje hadde blitt litt skuffa da, det er omtrent 20 år, 20 kg og et par svangerskap siden jeg hadde kropp som den alven :lol: Jeg har ikke engang langt hår *sukk* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette var så riktig, at det må gjentaes :) Det er akkurat slik jeg tenker også. Dommeren har jo pyntet seg, så jeg burde vise respekt og pynte meg litt selv. Jeg driver også å hopper rundt i prøverommet når jeg prøver på utstillingsklær. Løper litt frem og tilbake i gangen, bøyer meg, sitter meg ned på knær osv :) Min mor hjalp meg med antrekk de første gangene jeg skulle stille ut, siden jeg selv ikke visste så mye og var ganske ung. Da stilte jeg slik som Carro92. Dressbukse, skjorte og en vest. Jeg skal innrømme at jeg plukket opp skjørt ideen fra utstilling. Jeg trives mye bedre i skjørt. Jeg føler meg mer feminin og da føler jeg meg bedre :)

Jeg bruker faktisk mange av utstillingsdressjakkene mine på fritiden. Noen av skjørtene også. Hver for seg da. Om jeg skal pynte meg en kveld kan jeg fint ta på meg noe slikt. Så nei, det stemmer ikke at jeg aldri ville gått med slike klær utenom utstilling.

430779_10150656792895610_1913769941_n.jp

Jeg føler meg ikke som en bestemor ihvertfall, selv om jeg vet mange fra jobb har ledd når de har sett utstillingsbilder av meg :P Og tydeligvis noen herfra også. Men folk vil alltid tenke ting om hvordan andre går kledd, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor folk bryr seg, så lenge man ikke kler seg skikkelig vulgært. La folk gå kledd slik som de vil :)

Veldig fin! Det der er jo en ungdommelig klesdrakt som kler deg, du ligner absolutt ikke på mormora mi i det antrekket der.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kanskje hadde blitt litt skuffa da, det er omtrent 20 år, 20 kg og et par svangerskap siden jeg hadde kropp som den alven :lol: Jeg har ikke engang langt hår *sukk* :P

Jeg har jo håret, men med mindre det blir av Cousin It dimensjoner tenker jeg vi dropper det likevel av hensyn til folks mentale helse :D

sanyof.jpg

Ellers helt enig i at det viktigste er at man føler seg bra og komfortabel(så lenge det ikke blir for bra og for komfortabel.. Ala hun i rosa, hvitt og, vel, tan f.eks. :lol: ). Og ditt antrekk var pent MM, ikke tantete eller mormorsk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...