Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva forbinder du med ulike rasers eiere/ utstillere? :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Ot og slikt.

Siden vi brått også snakket om andre ting: også har du de som er bikkjer som ikke stiller ut, men har alle remedier i hele vide verden til å trene alle grener inkludert klærne, trener hver dag og sludrer litt om hvor gode hunder de har. Hvor gode de er, vet stort sett bare eier for det er ingen som har sett de til start i noen gren :lol:

Og dem er det maaaange av, faktisk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Get over it!! *ler* Det var før jeg hadde sett på en belgerutstilling til mitt forsvar. Nå henger jeg stort sett rundt schæferringen og oppsummeringen er kort og godt: Hillbillies. Herremin så

Man lærer så lenge man lever. Jeg har tross alt lært at IKKE riktig svar på "Hunden din la seg på hodet mitt i natt", er "Ja, men du ligger jo på hans plass" når man drar med seg dame hjem.

Jeg synes det er mye verre å se folk i sine slaskene, halvskitne og ekle klær stille sine hunder som jeg da også antar er i samme shape, enn å se en velkledd handler med ditto velstelt hund...

Posted Images

Guest Belgerpia

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt kjenner regler for ting og tang, men disse ligger jo offentlig tilgjengelig på Google og da kan man vel lett dele dem. Bare for å bekrefte ting liksom *fnise*

What-Not-To-Wear-To-Dog-Shows.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Litt OT,men hva er det med disse draktene damene.da gjerne unge damer trær på seg? Hvor kommer det fra? Noe så umoderne og direkte stygt.... Sorry,men hva er det for en trend?

De synes vel det er fint da :)

Hvor det kommer fra?

Antagelig inspirert av hvordan proffe handlere utenlandsk kler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT,men hva er det med disse draktene damene.da gjerne unge damer trær på seg? Hvor kommer det fra? Noe så umoderne og direkte stygt.... Sorry,men hva er det for en trend?

Er så enig, det er noen som virkelig kler det, særlig hvis de er svarte og klassiske (draktene altså)... men ser jo så mange unge jenter som kler seg i litt for store/litt for små drakter i grelle farger, legger jo fort på 30 år liksom... (men mulig det er meningen).

Men skal ikke si for mye jeg da... jeg kommer trampene inn med dr.martens og jeans og hverdagsgensere :P Fikk en kommentar engang om jeg skulle på fjelltur pga. skoene... men dr.martens er da ikke fjellsko overhodet :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT,men hva er det med disse draktene damene.da gjerne unge damer trær på seg? Hvor kommer det fra? Noe så umoderne og direkte stygt.... Sorry,men hva er det for en trend?

Noen kaller det for "uniformen".

Jeg vet at mange av dommerne (og ikke bare de i vennekretsen min) reagerer negativt på denne trenden. For det ser ikke bra ut når unge jenter kler seg som om de var "til slags". Hva de vil oppnå med det kan man jo lure på. Dommerne er der for å se på hund, ikke for å bli forledet av halvanakne jenter.

Og like dumt blir det når mer modne kvinner :drool: kler seg enten i lårkort eller i dype utringinger...

Selv blir jeg ganske flirfull av å se slikt. Men jeg reagerer veldig neagtivt når barna (junior.handlerne) kler seg, ev kles i, tilsvarende drakter. Hve er galt med vanlige rene barne-klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Noen kaller det for "uniformen".

Jeg vet at mange av dommerne (og ikke bare de i vennekretsen min) reagerer negativt på denne trenden. For det ser ikke bra ut når unge jenter kler seg som om de var "til slags". Hva de vil oppnå med det kan man jo lure på. Dommerne er der for å se på hund, ikke for å bli forledet av halvanakne jenter.

Og like dumt blir det når mer modne kvinner :drool: kler seg enten i lårkort eller i dype utringinger...

Selv blir jeg ganske flirfull av å se slikt. Men jeg reagerer veldig neagtivt når barna (junior.handlerne) kler seg, ev kles i, tilsvarende drakter. Hve er galt med vanlige rene barne-klær?

Nå tror jeg det var mer siktet til "pencil" skjørtene og korte dressjakker i ymse farger og varianter - litt sånn sekstitallsmote - heller enn manglende klær. Dette selv om påkledningen i utstillingsringen kan være ymse (det er de som har så korte skjørt at de må kjenne brisen godt for å si det sånn, og det er skikkelig ulekkert). Mitt tips til utstillingsklær er kle deg i noe du ser bra ut i - speil er en skikkelig fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på disse grelle,gjerne pastellfagete draktene med skulderputer.... Bah. Ikke er det pent,klassisk,sofistikert,moderne. Det er bare..stygt. Hjelper jo ikke at alle syns det skal være sånn :)

Minner meg litt om antrekkene til Hyacinth i høy på pæra :P Selv om de ikke er blomstermotiv og sånn, så er mange av de draktene noe hun sikkert lett kunne kledd seg i.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det var mer siktet til "pencil" skjørtene og korte dressjakker i ymse farger og varianter - litt sånn sekstitallsmote - heller enn manglende klær. Dette selv om påkledningen i utstillingsringen kan være ymse (det er de som har så korte skjørt at de må kjenne brisen godt for å si det sånn, og det er skikkelig ulekkert). Mitt tips til utstillingsklær er kle deg i noe du ser bra ut i - speil er en skikkelig fin ting.

har vel med komfort også. Om noen hadde tatt på meg skjørt og jakke så hadde jeg følt meg så ukomfortabel at jeg hadde iallefall ikke stilt hunden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til utstillingsklær er kle deg i noe du ser bra ut i - speil er en skikkelig fin ting.

Hva man ser bra ut i er jo en subjektiv ting om det er speilet man bruker for å finne ut av det. Jeg syns f.eks at jeg ser ut som ei kjerring i kjole, men de få som har sett meg i kjole påstår jeg er fin i det. Jeg syns derimot jeg ser ålreit ut i slækkebukser og bestefar-trøyer, men jeg har skjønt at noen syns det ser suggete ut :aww:

Og nei, det betyr ikke at jeg kommer til å stille hund i kjole. Ikke engang puddel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så ser jeg meg i speilet før jeg drar på utstilling, men det har hendt ofte at jeg har sett bilder av meg selv og tenkt hva i alle dager tenkte jeg på :lol: Jeg er ikke så innmari flink med klær :P

Red: Men så trøster jeg meg selv med at det er mange som ser værre ut enn meg :P

Endret av Stineogstaffene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så ser jeg meg i speilet før jeg drar på utstilling, men det har hendt ofte at jeg har sett bilder av meg selv og tenkt hva i alle dager tenkte jeg på :lol: Jeg er ikke så innmari flink med klær :P

Red: Men så trøster jeg meg selv med at det er mange som ser værre ut enn meg :P

Haha, ditto :-D

Det må være såååå mye enklere for mannfolka *snurt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ditto :-D

Det må være såååå mye enklere for mannfolka *snurt*

Hva er vanskelig? Å ta på seg et par rene bukser og en bluse, tunika eller annen overdel? :P

Jeg bryr meg katten om hva folk tenker om mitt utseende, det er bikkja som stilles. Ikke jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vanskelig? Å ta på seg et par rene bukser og en bluse, tunika eller annen overdel? :P

Jeg bryr meg katten om hva folk tenker om mitt utseende, det er bikkja som stilles. Ikke jeg :lol:

Du aner ikke hvor vanskelig det kan være :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

har vel med komfort også. Om noen hadde tatt på meg skjørt og jakke så hadde jeg følt meg så ukomfortabel at jeg hadde iallefall ikke stilt hunden :P

*ler* Jeg er også litt der - man kan ikke stille hund i skjørt - jeg liker ikke å gå i skjørt, og om jeg i tillegg skulle måtte passe på å ikke bøye meg ned feil osv. - så hadde det jo bare blitt kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse draktene mange går i minner meg litt om hva mormor gikk med når hun skulle pynte seg, skjørt og jakke i samme farge..grøss..men på mormor syntes jeg det passet, for hun var gammel.

Når det er sagt så syntes jeg ikke olabukse, joggedress osv har ikke noe å gjøre på en utstilling, men disse draktene blir også litt pussige, hva med å ha på vanlige penklær i en farge som passer til hunden, er ikke så vanskelig å finne det i butikker og man ser mer "normal" ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Jeg er også litt der - man kan ikke stille hund i skjørt - jeg liker ikke å gå i skjørt, og om jeg i tillegg skulle måtte passe på å ikke bøye meg ned feil osv. - så hadde det jo bare blitt kaos.

jeg føler bare fisk utenfor vannet da :lol: vi fant en jakke på en butikk og prøvde og jeg så jo helt grusom ut :lol:

fish_out_of_water.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Jeg er også litt der - man kan ikke stille hund i skjørt - jeg liker ikke å gå i skjørt, og om jeg i tillegg skulle måtte passe på å ikke bøye meg ned feil osv. - så hadde det jo bare blitt kaos.

Slik som dette? :ahappy:

crufts+group+ring.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av dem som har stilt i pen bukse (tights aktig bukse fra H&M) og dressjakke. Det jeg liker med det er at det er enkelt og jeg syntes det får frem hunden dersom man velger rett farge. Men jeg må jo innrømme at jeg har gjort det fordi ALLE andre gjør, og på fuglehund har det hendt at jeg har gjort det fordi INGEN andre gjør det.

Men på vanlig fuglehundutstillinger har jeg nå byttet ut den pene buksa med et par fine turbukser. Jeg har endelig funnet turbukser som sitter bra på og som jeg føler meg vel i. Det jeg egentlig prøver å unngå er å gå i et med hunden, men samtidig ønsker jeg å matche litt. Altså turbukser matcher etter min mening en fuglehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Om man trives i skjørt og synes det ser pent ut så er det helt ok å stille i skjørt, men det forutsetter jo at det dekker ett minste minimum føler jeg *ler*

Selv har jeg aldri stilt i skjørt, men det er fordi min personlige mening er at det ikke passer til rasen liksom - nå har jeg jo fralle også så kjørt kunne vært ett tema, men der må man bøye seg ned og for ei som ikke er spesielt vant til skjørt er det en utfordring uten å lufte hele stasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...