Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva forbinder du med ulike rasers eiere/ utstillere? :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Dette er ment å være en lett humoristisk tråd, så jeg håper 'berørte' eiere/utstillere ikke føler seg så alltfor tråkket på tærne.. :)

Jeg får starte med noen raser selv;

Schæfer; Siden rasen er så stor, antallsmessig, så finnes det jo alt mellom himmel og jord her, når det kommer til eiere/utstillere meen.. Gjerne litt brautende og mener at det finnes bære en hunderase, nemlig schæfer! Små raser er enten golvmopper eller frokost til skikkelige bikkjer, nemlig Schæfer! Utstillere opptrer gjerne i treningsklær, for det er jo både praktisk og skikkelige menn diller ikke i klesveien, må vite!

Har vært på endel schæferutstillinger og sant og si, det var ikke primært for å se på hundene.. ;)

Newfoundlandshund, St. Bernhard og lignende raser; eierne har gjerne en BMI litt over gjennomsnittet, opptrer i ringen helst i grilldress/joggebukser. Disse klærne bærer ett visst preg av å ha vært i flittig bruk.. Et par håndduker i badestørrelse er ett must, disse er tredd ned i linningen på buksa og brukes flittig for å tørke vekk alt sikkelet på bikkja, når den er i ringen.

Elghund; eierne stiller gjerne i jaktklær og oppstilling av bikkja er nå helt unødvendig. En taubit av passende lengde, fungerer helt fint som utstillingskobbel. Forøvrig er dette skikkelige mannfolk og de ser seg rundt på utstillingsområdet med en viss undring.. ;)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Get over it!! *ler* Det var før jeg hadde sett på en belgerutstilling til mitt forsvar. Nå henger jeg stort sett rundt schæferringen og oppsummeringen er kort og godt: Hillbillies. Herremin så

Man lærer så lenge man lever. Jeg har tross alt lært at IKKE riktig svar på "Hunden din la seg på hodet mitt i natt", er "Ja, men du ligger jo på hans plass" når man drar med seg dame hjem.

Jeg synes det er mye verre å se folk i sine slaskene, halvskitne og ekle klær stille sine hunder som jeg da også antar er i samme shape, enn å se en velkledd handler med ditto velstelt hund...

Posted Images

Guest Belgerpia

Åååååå *flirer* og erindrer at en eller annen sonis engang innbilte seg at belgereiere var avleaktige - jeg dævver.

Nå var jeg tidligere en svært ivrig utstiller og det som slo meg dag og fortsatt slår meg er at folk med bruks/hyrde og gjeterhunder over en viss størrelse gjerne er svært korpulente og i utrolig dårlig form *ler* - og nå - som jeg selv ikke er så korpulent og i langt bedre form, så skjønner jeg at de stiller ut fordi det er den eneste form for aktivitet de orker - jeg selv har - etter vektnedgangen - ikke stilt mer enn en håndfull ganger, nå orker jeg jo andre ting ha ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elghund; eierne stiller gjerne i jaktklær og oppstilling av bikkja er nå helt unødvendig. En taubit av passende lengde, fungerer helt fint som utstillingskobbel. Forøvrig er dette skikkelige mannfolk og de ser seg rundt på utstillingsområdet med en viss undring.. ;)

Akuratt som jeg skulle sagt det selv :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå *flirer* og erindrer at en eller annen sonis engang innbilte seg at belgereiere var avleaktige - jeg dævver.

:gaah: Get over it!! *ler* Det var før jeg hadde sett på en belgerutstilling til mitt forsvar.

Nå henger jeg stort sett rundt schæferringen og oppsummeringen er kort og godt: Hillbillies. Herremin så mange harry folk det er rundt den ringen, også folk som ikke har fått med seg at 80-90 tallet er forbi. :P

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniatyrhunder: Fjonge, mer eller mindre eldre damer (eller litt feminine menn - eller mannfolka til damene som ser ut som de ikke har noe annet valg enn å handle hundene :lol: .) som bruker århundrer på å stelle pelsen til bikkja - og bikkja ligger der selv som et slakt på bordet, gjerne med så mye pels så en ikke ser hva som er forran og bak :P

Border collie : Helt vanlige folk som "bare skal ha gulsløyfa til championatet."

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglehunder: gubber i jaktklær eller damer i 40-årene i treningstøy…(*kremt*) :ahappy:

Samojeder: yngre damer i blaizer og knekorte skjørt, sorte strømper og pensko… :| uansett vær….

Små selskapshunder med masse pels: eldre damer i tøybukser :blink: med tydelig brett, eller middelaldrende homofile menn (sistnevnet står da, (ev sitter på en fluktstol med alle smphundene i bur ved siden av) og børster hundene frem til de stilles i ringen).

Chihuahua: yngre damer/jenter i pene klær, ofte korte skjørt, og pen make-up :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chihuahua; svært ofte søte, pene jenter, gjerne blonde. De fleste er pent kledd i enten kjole eller skjørt. Altså en stor kontrast til schaferringen vil jeg tro. Det er nok langt mer fnising i chihuahuaringen enn det er brauting :P

Edit: ser at Amenity hadde akkurat samme tanken som meg!

Endret av Siri Eveline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäfer - menn i grilldress med "badlå" i lommen og generelt harry opptreden. (Ikke for å rakke ned på rasen, jeg elsker schäferen. Men det er direkte pinlig å se dem på utstilling med alt ståket og sirkuset).

Miniatyrhunder - Oversminkede damer med høye hæler, miniskjørt og like oppdullete som hundene. Etter å ha gredd hundene i timesvis på bordet, så tar de børsten også med seg INN i ringen, og børster hvert ledige sekund der også.

Hm, det er vel de største fordommene jeg har mot utstillere. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäfer - grilldress og laaange kobbel. Aldri kontakt med bikkja fordi den alltid dobbelhandles. ****** brautende om de vinner, sure miner om de ikke vinner...

Miniatyrer, børste og børster selv om det regner og ringen er full av søle innbiler de seg at hunden allikevel vil se bedre ut om de børster i 2 timer før de skal inn. Gjerne lite bevegelige klær fordi de uansett skal gå rolig rundt. Mye dill og bling på enten seg selv eller utsillingsbåndet. Har hunder som ikke kan gå selv, må bæres de 2-3m til førsteplassen om de vinner.

Jakthunder gr 7/elghunder - Utstilling er noe man gjør fordi man må. Jaktklær og turbåndet funker fett. Kommer aldri inn til tiden, fordi de er opptatt av å snakke med sidemannen om fjorårets jakt og overgå hverandres jakthistorier.

Retrievere/spaniels - liker å fremstå som litt mer sporty enn de er pga hunden, andpusten etter 2 runder i ringen.

Myndefolk - litt elegante og småsnobbete - akkurat som bikkja :lol:

Siklehunder - utstillere i dress eller lignende med håndkle i lomma eller bukselinningen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av rase (jakthund og schäferfolk unntatt): mannfolk på utstilling er enten homser eller er dratt med av kjerringa :P

Eller bruksfolk som trenger en vg

Nesten alle utstillende unge damer med små hunder eller gjeterhunder bruker utstillingsuniformen: Dressjakke, knekort, ganske trangt skjørt med splitt, lave svarte sko uten hæl. Håret er som regel satt opp med flette eller topp.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trekker fra de som er ute etter en gul eller blå for championat i andre grener, er utstillere av bruks og jaktraser folk som ikke får til å trene hunden sin i andre ting. Så da velger de det enkleste.

Miniatyr: Tynne damer og homser som er mer opptatt av at de selv tar seg godt ut, og at garderoben er moteriktig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ment å være en lett humoristisk tråd, så jeg håper 'berørte' eiere/utstillere ikke føler seg så alltfor tråkket på tærne.. :)

Jeg får starte med noen raser selv;

Schæfer; Siden rasen er så stor, antallsmessig, så finnes det jo alt mellom himmel og jord her, når det kommer til eiere/utstillere meen.. Gjerne litt brautende og mener at det finnes bære en hunderase, nemlig schæfer! Små raser er enten golvmopper eller frokost til skikkelige bikkjer, nemlig Schæfer! Utstillere opptrer gjerne i treningsklær, for det er jo både praktisk og skikkelige menn diller ikke i klesveien, må vite!

Har vært på endel schæferutstillinger og sant og si, det var ikke primært for å se på hundene.. ;)

Newfoundlandshund, St. Bernhard og lignende raser; eierne har gjerne en BMI litt over gjennomsnittet, opptrer i ringen helst i grilldress/joggebukser. Disse klærne bærer ett visst preg av å ha vært i flittig bruk.. Et par håndduker i badestørrelse er ett must, disse er tredd ned i linningen på buksa og brukes flittig for å tørke vekk alt sikkelet på bikkja, når den er i ringen.

Hey! Har begge deler, burde jeg ta et hint eller noe? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ringsekretær er det lett å observere at noen av disse observasjonene stemmer og går igjen uansett hvor og når, gang etter gang.

Jeg synes også det er underholdende å gjette hva slags rase folk har basert på klærne. Problemet er de som "jukser" og har et eller flere skift i løpet av dagen, så de ikke skal skitne til handlerklærne før de er i ringen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuffer/leonberger/berner: Damer og menn i alderen midt på treet, grilldress/treningsdress og utstyrt med en saftig grisehale/oksehale til å hanke med seg bikkja rundt i venstessvingen :-P Håndduk er viktig, det blir ikke akkurat mindre sikkel av halehankingen!

Schæferringen: Noe brautende, kan se kaotisk ut for ikkeschæferfolk :P og tidligere spratt det menn og damer rundt utenfor ringen hvor de klemte på flasker, pipeballer, plystret, smattet! Gidde ikke et mindre kaotisk inntrykk.

småhundfolk: småååå miniskjørt og dressjakke, unge og pent sminka damer eller utrolig feminine menn! Viktig å bære kobbelet med en feminin vipp i håndleddet :-D

bruksfolk (border collie f.eks): hverdagsklær, hunden har vanlig halsbånd eller sele, utstillerne er usikre og lurer på hva slags galskap de har meldt seg på *fnis* Bikkja er ikke nybadet og børsting utom ringen skjer ikke, er da brukshund må vite ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, lurer på om jeg er en av de som blir oppfattet slik som flere oppfatter schæferfolket :P Føler meg forholdsvis normal, forholdsvis, for hvor normalt er det egentlig å løpe rundt en ring mens man sssssssss*r til hunden?

*host* Jeg gjør det :-O og er ikke schæferperson *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feit og har dårlig kondis, jeg har belger og Angus blir for tiden stilt ut mer enn han får trene noe annet :lol: I should be offended :aww:

LOL! Ikke vondt ment altså, men du var liksom så brutalt ærlig.

Ellers kjenner jeg veldig igjen kommentarene om kvinnene som stillter grp 7 hunder. Det er virkelig treningstøy på sitt mest hippe, gjerne fin ettersittende turbukser, knickers eller lignene. Fin jaktvest osv.

De kler seg som om de skal på jaktmiddag. Det verste er vel at jeg har gått fra å stille i bukse og dressjakke, til turbukse og pen treningstopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Ikke vondt ment altså, men du var liksom så brutalt ærlig.

Ellers kjenner jeg veldig igjen kommentarene om kvinnene som stillter grp 7 hunder. Det er virkelig treningstøy på sitt mest hippe, gjerne fin ettersittende turbukser, knickers eller lignene. Fin jaktvest osv.

De kler seg som om de skal på jaktmiddag. Det verste er vel at jeg har gått fra å stille i bukse og dressjakke, til turbukse og pen treningstopp.

Turbukse er jo så mye mer behagelig enn vanlige sorte penbukser :ahappy::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...