Nirm Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Skal jeg ta bilde for deg så du får se det live? Værsåsnillværsåsnillværsåsnillværsåsnill!!!!!!!!! Siter
Mud Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Jeg kjenner det er godt jeg har sluttet med belger 1 Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Skal jeg ta bilde for deg så du får se det live? ja takk! Siter
AnnChristin Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 https://www.facebook.com/daisy.friman/media_set?set=a.308572065918557.67139.100002972995370&type=1 Siter
QUEST Skrevet 5. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 5. August 2013 https://www.facebook.com/daisy.friman/media_set?set=a.308572065918557.67139.100002972995370&type=1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Hahaha, denne er uten tvil min favoritt: 9 Siter
maysofie Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Fant et eksempel av meg pent kledd i dagligdagse klær, slik er jeg nok fort å finne på valpeshow. Men jeg må innrømme at jeg har et lite behov for å pynte meg litt mer på større NKK-utstillinger, man skal jo inn i finaleringen må skjønne! Satt å lo meg gjennom tråden her ... Unnskyld, men står vedkomne der bake i OnePiece i lilla fløyel? 3 Siter
SiriEveline Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Satt å lo meg gjennom tråden her ... Unnskyld, men står vedkomne der bake i OnePiece i lilla fløyel? Det tror jeg jaggu, og der fikk jeg en genial ide til klesvalg på valpeshow! Jeg har en OnePiece i lyselilla fløyel, tenk så koselig man ser ut da, en forvokst baby med en valp 4 Siter
maysofie Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Er det ikke et barn? Barn eller ei, mer forferdet at der finnes en ting som lilla OnePiece i fløyel! 5 Siter
bea Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Papillon I Skien på Norsk miniatyrhund utstilling (dagen etter rase spesialen til Norsk Papillon og phalene klubb). Nesten halvparten så mange hunder som på rasespesialen og kanskje halvparten så pent kledd også. Dommeren som oppfordret alle papillon inn i ringen igjen for å ta bilde etter bedømmelse Denne dagen var Jeg var nok den "dårligst" kledde.. Ny finere t-skjorte og ny olabukse med blomstertrykk og nesten nye joggesko . Typisk meg å tro at om jeg kjøper meg noe nytt.. så er det bra,, Siter
QUEST Skrevet 5. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 5. August 2013 Det tror jeg jaggu, og der fikk jeg en genial ide til klesvalg på valpeshow! Jeg har en OnePiece i lyselilla fløyel, tenk så koselig man ser ut da, en forvokst baby med en valp Hm...folk kan jo få feil ideer med et slikt kledebon på en voksen.. 1 Siter
Khela Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 Elghund; eierne stiller gjerne i jaktklær og oppstilling av bikkja er nå helt unødvendig. En taubit av passende lengde, fungerer helt fint som utstillingskobbel. Forøvrig er dette skikkelige mannfolk og de ser seg rundt på utstillingsområdet med en viss undring.. Hahah, knis! Forøvrig brodern med jämthunden, som har trent på oppstilling og går med trenervest (meen jaktbukse ): Og kompisen hans med sin kvadrat, ikke oppstillingstrent og iført jaktklær: Så er forskjell på hvilken rase av elghundene de stiller også Må innrømme selv at jeg hadde nok brukt jaktklærne mine om jeg stilte jämten og skjørt og dressjakke om jeg stilte papillon Men håret mitt er akkurat for kort til å settes opp (Ref: Pippin&Symra) og jeg er ikke tynn (Ref: Nirm) Siter
Khela Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 Papillon I Skien på Norsk miniatyrhund utstilling (dagen etter rase spesialen til Norsk Papillon og phalene klubb). Nesten halvparten så mange hunder som på rasespesialen og kanskje halvparten så pent kledd også. Dommeren som oppfordret alle papillon inn i ringen igjen for å ta bilde etter bedømmelse Denne dagen var Jeg var nok den "dårligst" kledde.. Ny finere t-skjorte og ny olabukse med blomstertrykk og nesten nye joggesko . Typisk meg å tro at om jeg kjøper meg noe nytt.. så er det bra,, Minner meg på at jeg syns jeg bare ser "gamle damer" med papillon på utstilling forresten, er det en oldisrase, og vi har misforstått? Sorry, dobbeltpost. 1 Siter
bea Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 He he Khela..Er en av de gamle tantene Mange unge tror at papillon er en gneldrete fisefin selskapshund.. men sannheten er at den er en svært intelligent og arbeidsom hund som passer til nesten alle hundesporter. Legger ved min favoritt henvisning.. Inteligens på 131 hunder målt i forhold til trenbarhet og forståelse av øvelse (sånn cirka) Brightest Dogs Understanding of New Commands: Fewer than 5 repetitions. Obey First Command: 95% of the time or better.[18]Border Collie Poodle German Shepherd Golden Retriever Doberman Pinscher Shetland Sheepdog Labrador Retriever Papillon Rottweiler Australian Cattle Dog http://en.wikipedia.org/wiki/The_Intelligence_of_Dogs Siter
Khela Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 He he Khela..Er en av de gamle tantene Mange unge tror at papillon er en gneldrete fisefin selskapshund.. men sannheten er at den er en svært intelligent og arbeidsom hund som passer til nesten alle hundesporter. Legger ved min favoritt henvisning.. Inteligens på 131 hunder målt i forhold til trenbarhet og forståelse av øvelse (sånn cirka) Brightest DogsUnderstanding of New Commands: Fewer than 5 repetitions. Obey First Command: 95% of the time or better.[18] Border Collie Poodle German Shepherd Golden Retriever Doberman Pinscher Shetland Sheepdog Labrador Retriever Papillon Rottweiler Australian Cattle Dog http://en.wikipedia.org/wiki/The_Intelligence_of_Dogs De andre der må da være ganske mye eldre enn deg? For du er hun i blå topp, sant? Digger forresten statistikken 1 Siter
QUEST Skrevet 7. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 7. August 2013 Det jeg ikke begriper, er hvorfor man blander ulike begreper som intelligens og 'trenbarhet'? Flere av rasene på den lista, vil jeg karakterisere som ganske kørka, pardon my french.. Trenbare og førerorienterte ja, men intelligente, nei.. 2 Siter
Aslan Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 Det jeg ikke begriper, er hvorfor man blander ulike begreper som intelligens og 'trenbarhet'? Flere av rasene på den lista, vil jeg karakterisere som ganske kørka, pardon my french.. Trenbare og førerorienterte ja, men intelligente, nei.. Haha, enig. Ikke at jeg syns at trenbarhet nødvendigvis utelukker intelligens, men intelligens er veldig mye mer enn evnen til å lære kommandoer For å lære kommandoer trenger man strengt tatt bare hørsel/syn og et minimum av assosiasjonsevne, men evne til å bruke erfaringer og kunnskap, der begynner vi å snakke intelligens. Feks hunder som er gode problemløsere. 1 Siter
Guest 2ne Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 Jeg sier bare - legg merke til nr 2 på lista Siter
bea Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 Jo da Kehla, det er meg bak der i blått. Det var litt større variasjon i alder å se på rasespesialen dagen før, da det var påmeldt 52 hunder Nå skulle ikke dette være en debatt om hva intelligens er (forskningen det vises ovenfor til har nok en premiss for hva de faktisk har testet). "Lista" må sees på som en tendens . Queer og Aslan.. Min uttalelse "Inteligens på 131 hunder målt i forhold til trenbarhet og forståelse av øvelse (sånn cirka)" var en "sånn ca" uttalelse som det står.. Fordi at jeg ikke gadd definere ordrett Har du ambisjoner i hundesporter velger du nødvendigvis ikke hund fra de laveste kategoriene. Min erfaring med flere av hunderasene i de øverste kategoriene også løser problemer selvstendig og er god på samhandling. Siter
Khela Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 Jo da Kehla, det er meg bak der i blått. Det var litt større variasjon i alder å se på rasespesialen dagen før, da det var påmeldt 52 hunder Vel, du er ikke av den stereotypen jeg ser for meg i alle fall 1 Siter
Nirm Skrevet 7. August 2013 Rapporter Skrevet 7. August 2013 Raseentusiaster: Overbevist om at deres rase er prefekt til alt. Uansett hva den skal brukes til. Løper inn i tråder for å foreslå sin rase uansett hva en person er ute etter. "Ønsker en liten, glatthåret hund til agility, landslagambisjoner" = "Kjøp St Bernhardshund! Med rett trener kommer du dit du vil!". Rundering: Folk som foretrekker at hunden gjør all løpingen selv, og synes det er mest behagelig å gå på stier selv. Spor: Usosiale folk uten evne til å finne fram i skogen selv. Trives best alene, må bruke GPS for å gå mer enn 10 meter ut fra stien og har en uforstående lykke over å finne små pinner i skogen. Skyr folk, og får omtrent anfall om noen tråkker i samme skog som de, for da ødelegges sporet tross alt! 5 Siter
QUEST Skrevet 7. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 7. August 2013 Raseentusiaster: Overbevist om at deres rase er prefekt til alt. Uansett hva den skal brukes til. Løper inn i tråder for å foreslå sin rase uansett hva en person er ute etter. "Ønsker en liten, glatthåret hund til agility, landslagambisjoner" = "Kjøp St Bernhardshund! Med rett trener kommer du dit du vil!". Rundering: Folk som foretrekker at hunden gjør all løpingen selv, og synes det er mest behagelig å gå på stier selv. Spor: Usosiale folk uten evne til å finne fram i skogen selv. Trives best alene, må bruke GPS for å gå mer enn 10 meter ut fra stien og har en uforstående lykke over å finne små pinner i skogen. Skyr folk, og får omtrent anfall om noen tråkker i samme skog som de, for da ødelegges sporet tross alt! :D Spot on! 1 Siter
Recommended Posts